Ga naar inhoud
Onafhankelijk AZ-nieuwsVoor en door supportersSinds 2000
Supporterszaken

Kabinet kijkt dit weekend met argusogen naar de eredivisie

Marius Wiegman

door Marius Wiegman · 20 augustus 2021

Het kabinet heeft bij de KNVB aangegeven dit weekend met argusogen te kijken naar het gedrag van de voetbalsupporters. Aanleiding zijn de beelden uit De Kuip gisteravond, waar duizenden voetbalsupporters er een heerlijk voetbalfeest van maakten. Die beeldvorming die daar echter is ontstaan is een doorn in het oog van Ferd Grapperhaus en Hugo de Jonge.

Maatregelen

De ministers hebben daarom strengere maatregelen in het vooruitzicht gesteld als het dit weekend in hun ogen uit de hand loopt. Vanaf dit weekend mogen de stadions weer voor 2/3 worden gevuld, maar hierbij mogen geen vakken worden leeg gelaten en moet er voldoende afstand zijn tussen de supporters. Ook moet iedereen zitten, ook op de safe standing vakken. De stadionspeakers worden geacht het publiek hier meerdere malen op te attenderen en stewards moeten eventueel corrigeren.

Test

Een belachelijke eis natuurlijk, maar het kabinet heeft al aangegeven dit weekend als een test te zien en maandag te gaan evalueren. Mochten de maatregelen niet voldoende worden nageleefd dan volgen strengere maatregelen. Wij weten natuurlijk al welke kant dat uit gaat…

Reacties

Praat mee over AZ

Log in met Google en reageer direct. Eén klik, geen wachtwoord, geen gedoe.

Liever met e-mail? Inloggen of account aanmaken.

Nog geen reacties. Wees de eerste!