Peter Vindahl Jensen (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Antti Opdam schreef: 16 feb 2024, 09:47 Negatieve framing.

Bij die 2-1 is hij gewoon kansloos.

Die 3-2 pakt Ryan of deze Rome ook niet en is primair de fout van de twee verdedigers die dat schot moeten afdekken. Een hele goede keeper redt deze misschien wel. Maar dan zit je op niveau Oblak.

Ook highlights benoemen aub. Doen we bij Clasie ook. Als die er ooit zijn.

1:52 Vintage Witte Poema: verkleint zijn doel weer op karakteristieke wijze zodat Icardi op de paal schiet

4:08 Witte Poema galore: katachtig uit de bovenhoek getikt

Op naar de thuiswedstrijd. Dat Sparta Praag heeft best een leuke ploeg.
1-0 was een klassiek Vindalletje. Leuk ook om te zien dat hij nog steeds super overspannen op alles op het veld reageert.
2-1 was die helemaal kansloos inderdaad. Niks aan te doen.
3-2 zag hij er niet lekker uit. Niet de fout van de verdedigers overigens, maar het is ook geen blunder van de keeper te noemen. Probleem (één van de problemen) met Vindalh is vaak dat hij niet echt duikt, maar meer valt. Heb ik ook al eerder aangehaald.

1:52 heeft hij geluk en gaat hij te snel naar de grond, waardoor Icardi makkelijk kan chippen. Hij heeft geluk dat die er niet ingaat. Wellenreuther doet dit zo onwijs goed altijd dat hij snel uitkomt, maar heel laat naar de grond gaat.

4:08 bal kwam boven hem, niet in de hoek. Makkelijke redding voor een doelman. Ziet er altijd wel heel mooi uit, maar het is onwijs makkelijk om gewoon je hand naar boven te steken en de bal te halen.

Heb geen dingen gezien die me hoop geven. Maar dat was te verwachten.
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 582
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

Die 1-0 was wel kneiterhard. Het 3e doelpunt tekent meer iemands nivo , hij leest zogezegd de aanvaller niet, staat daarom vast en reageert weer als een zak aardappelen.
Buffon was daar bijvoorbeeld een meester in, stond altijd op de goede plek. Om maar eens een ballenvanger te noemen.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 17 feb 2024, 08:41 1-0 was een klassiek Vindalletje. Leuk ook om te zien dat hij nog steeds super overspannen op alles op het veld reageert.
2-1 was die helemaal kansloos inderdaad. Niks aan te doen.
3-2 zag hij er niet lekker uit. Niet de fout van de verdedigers overigens, maar het is ook geen blunder van de keeper te noemen. Probleem (één van de problemen) met Vindalh is vaak dat hij niet echt duikt, maar meer valt. Heb ik ook al eerder aangehaald.

1:52 heeft hij geluk en gaat hij te snel naar de grond, waardoor Icardi makkelijk kan chippen. Hij heeft geluk dat die er niet ingaat. Wellenreuther doet dit zo onwijs goed altijd dat hij snel uitkomt, maar heel laat naar de grond gaat.

4:08 bal kwam boven hem, niet in de hoek. Makkelijke redding voor een doelman. Ziet er altijd wel heel mooi uit, maar het is onwijs makkelijk om gewoon je hand naar boven te steken en de bal te halen.

Heb geen dingen gezien die me hoop geven. Maar dat was te verwachten.
Mensen zien ook wat ze willen zien. Zowel positief als negatief.

Toen Verhulst een keer één gelukkige redding (vergelijkbaar met 4:08) tegen ajax maakte had hij ook - zogenaamd - meerdere reddingen gemaakt en AZ gered.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Antti Opdam schreef: 19 feb 2024, 07:41 Mensen zien ook wat ze willen zien. Zowel positief als negatief.

Toen Verhulst een keer één gelukkige redding (vergelijkbaar met 4:08) tegen ajax maakte had hij ook - zogenaamd - meerdere reddingen gemaakt en AZ gered.
Die vlieger gaat voornamelijk voor jou op meen ik.
Volgens mij ben ik heel fair in mijn oordeel.
Je kan ook Verhulst er wel bij halen (waar ik overigens niks over gezegd heb als voorstander o.i.d.), maar dat heeft niks met hem te maken.

Deze week weer een nieuwe kans voor 'de Witte Poema'. Maar ik ga niet mee in je belachelijke redenering over dat hij debet aan is dat een spits een bal op de paal schiet, en dat een bal die bijna recht boven hem komt een katachtige reflex uit de met redding uit de bovenhoek is.

Ryan maakt ook genoeg foutjes en ziet er niet altijd goed uit, ook Owusu heeft flinke flaters in Jong AZ gemaakt en ook Bizot was niet heilig. Je kan dus stoppen met het puberale gedrag dat wij mindere punten van andere spelers (al dan niet bewust) niet zien en het ons niet opvalt. Dat doen we namelijk wél. Idem met Clasie.
MB80
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Mag toch hopen dat de optie tot koop gelicht gaat worden….. Verhulst en Vindahl maken meer kapot dan je lief is. AZ had Bizot gewoon een top contract moeten geven voor jaren… had je mooi Owusu langzaam kunnen brengen (verhuren etc) ipv nu geforceerd brengen na het contract van pleister Ryan afloopt.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 19 feb 2024, 08:51 Deze week weer een nieuwe kans voor 'de Witte Poema'. Maar ik ga niet mee in je belachelijke redenering over dat hij debet aan is dat een spits een bal op de paal schiet, en dat een bal die bijna recht boven hem komt een katachtige reflex uit de met redding uit de bovenhoek is.
Ik vond het zelf wel een goede redenering.

Maar mensen zien wat ze willen zien en dat geldt ook voor mezelf.

Of "wij"(...) de onvoldoende punten van Clasie, Ryan en Verhulst voldoende benoemen vind ik nog wel een punt van discussie.

De ene speler krijgt meer of minder positieve aandacht ten opzichte van de daadwerkelijke prestaties ten opzichte van een ander.

Ook op dit forum.

Vaak constateer ik een dergelijke afwijking die synchroon loopt met beeldvorming in de media en/of als een speler aanvoerder speelt en/of als een speler naar de supporters klapt en op het logo slaat.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

MB80 schreef: 19 feb 2024, 08:58 Mag toch hopen dat de optie tot koop gelicht gaat worden….. Verhulst en Vindahl maken meer kapot dan je lief is. AZ had Bizot gewoon een top contract moeten geven voor jaren… had je mooi Owusu langzaam kunnen brengen (verhuren etc) ipv nu geforceerd brengen na het contract van pleister Ryan afloopt.
Bizot was op zoek naar een transfer ...

Optie tot koop zal waarschijnlijk wel gelicht worden ja.

Weet iemand het exacte bedrag?
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Antti Opdam schreef: 19 feb 2024, 09:03 Optie tot koop zal waarschijnlijk wel gelicht worden ja.

Weet iemand het exacte bedrag?
Weet je het zeker?
Laatste wedstrijd van de Witte Poema niet gezien?Hij krijgt een bal 20cm naast zijn handen en tikt hem nog net aan op de lat. Waardeloze redding en reflex was het.

Pluspunten, in de vorm van reddingen, waren er ook niet. Dit is het enige dat hij gedaan heeft in de wedstrijd.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

SchoorlAZ schreef: 23 feb 2024, 12:40 Weet je het zeker?
Laatste wedstrijd van de Witte Poema niet gezien?Hij krijgt een bal 20cm naast zijn handen en tikt hem nog net aan op de lat. Waardeloze redding en reflex was het.

Pluspunten, in de vorm van reddingen, waren er ook niet. Dit is het enige dat hij gedaan heeft in de wedstrijd.
Wel echt flauw dat mensen nu hij vorige week een keer een fout maakt ineens aanslaan. Terwijl hij het overall bij Praag in Europa echt gewoon goed gedaan heeft. Zou verder niet weten wat de financiële mogelijkheden van zon ploeg zijn voor een keeper.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Of Jensen het goed gedaan heeft in Praag komen we op één manier achter: als ze de koopoptie lichten.

Wie weet balt hij dan binnen no time in Italië of Engeland, dan weet je het helemaal zeker :wink:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

SimonPoulsen schreef: 23 feb 2024, 13:15 Wel echt flauw dat mensen nu hij vorige week een keer een fout maakt ineens aanslaan. Terwijl hij het overall bij Praag in Europa echt gewoon goed gedaan heeft. Zou verder niet weten wat de financiële mogelijkheden van zon ploeg zijn voor een keeper.
Ik adviseer je de samenvattingen terug te kijken van andere wedstrijden van PVJ in Europa. Tegen Real Betis had hij ook een zeer kolderieke blunder.
Vorige week ook een blunder en ik vond dit op het randje van een blunder (niet een blunder, maar wel echt een hele slechte halve redding).

Anti is degene die dit topic overigens in leven houdt. Ik reageer er nu alleen op omdat we, na de vorige wedstrijd inclusief blunder, vooruit keken naar deze wedstrijd en ik hem ook heb gezegd dat PVJ een nieuwe kans kreeg deze week.

Hij is een speler van AZ en speelt in de knock-out fases van Europa, dus daar reageer ik dan op. Lijkt me allemaal niet zo heel erg 'flauw'.
MB80
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Antti Opdam schreef: 19 feb 2024, 09:03 Bizot was op zoek naar een transfer ...

Optie tot koop zal waarschijnlijk wel gelicht worden ja.

Weet iemand het exacte bedrag?
Nee hoor, hij wilde verlengen maar wel voor erg lang.. iets met financiële zekerheid. Een jaar of 3-4 verlengen was top geweest, jaren stabiliteit (en geen Vindahl of Verhulst :wink: ) plus een Owusu kan je dan gerust verhuren om zo klaargestoomd te worden.. maar goed, Max (dacht met Vindahl een topper te hebben) en Bizot (avontuurtje, neem aan Brest geen miljoen bied) kozen anders…

https://www.azfanpage.nl/bizot-heb-voor ... verlengen/
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 23 feb 2024, 13:58 Ik adviseer je de samenvattingen terug te kijken van andere wedstrijden van PVJ in Europa. Tegen Real Betis had hij ook een zeer kolderieke blunder.
Vorige week ook een blunder en ik vond dit op het randje van een blunder (niet een blunder, maar wel echt een hele slechte halve redding).

Link: http://www.youtube.com/watch?v=uvSsXM6VFto

Vanaf 0:45.

Dit is dan "op het randje van een blunder".

:|

Met een beetje goede wil zie je hier een wereld - redding in. En dat is een beetje hoe dit topic loopt. Want als je echt alle samenvattingen gaat kijken krijg je allereerst een vertekend beeld (want het zijn maar samenvattingen), maar zal je bovendien ook zien dat PVJ (...) twee keer de UEFA - compilatie voor beste reddingen heeft gehaald.

En zo 'cherrypikt' iedereen er vrolijk op los.

Je zou eens de samenvattingen van Ryan in Europa moeten kijken. Dan zou je hem spontaan ontslaan ...
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

MB80 schreef: 24 feb 2024, 13:27 Nee hoor, hij wilde verlengen maar wel voor erg lang.. iets met financiële zekerheid. Een jaar of 3-4 verlengen was top geweest, jaren stabiliteit (en geen Vindahl of Verhulst :wink: ) plus een Owusu kan je dan gerust verhuren om zo klaargestoomd te worden.. maar goed, Max (dacht met Vindahl een topper te hebben) en Bizot (avontuurtje, neem aan Brest geen miljoen bied) kozen anders…

https://www.azfanpage.nl/bizot-heb-voor ... verlengen/
Ja. Ik heb elders de discussie met AZ 4 Life al doorlopen.

En ik kan wel verklaren waarom AZ geen vijfjarig duur contract geeft aan een relatief oude keeper.

De keuze - vervolgens - voor Vindahl was geen goede, althans, niet op de korte termijn.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 26 feb 2024, 07:24 Ja. Ik heb elders de discussie met AZ 4 Life al doorlopen.

En ik kan wel verklaren waarom AZ geen vijfjarig duur contract geeft aan een relatief oude keeper.

De keuze - vervolgens - voor Vindahl was geen goede, althans, niet op de korte termijn.
Jij moet een goed weekend gehad hebben!
Psychologische ruimte voor positieve opmerkingen over Clasie en Ryan en een negatieve over Vindahl. :D
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 26 feb 2024, 09:39 Jij moet een goed weekend gehad hebben!
Psychologische ruimte voor positieve opmerkingen over Clasie en Ryan en een negatieve over Vindahl. :D
Het doorbekeren van de Witte Poema en de overwinning op ajax doet mij goed.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Antti Opdam schreef: 26 feb 2024, 10:27 Het doorbekeren van de Witte Poema en de overwinning op ajax doet mij goed.
Heb je de poema nog in actie gezien vanavond? Het was weer hilarisch.

Ik citeer de commentaar op ESPN: “Weer een fout van Vindahl Jensen. Die ziet er echt niet goed uit vanavond.”

Blunder bij de 0-2
Blunder bij de (ten onrechte) afgekeurde 1-5
Blunder bij de 1-5

Maar die belachelijke duik bij de 0-1 is ook fantastisch

Legendarische keeper
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 07 mar 2024, 21:54 Heb je de poema nog in actie gezien vanavond? Het was weer hilarisch.

Ik citeer de commentaar op ESPN: “Weer een fout van Vindahl Jensen. Die ziet er echt niet goed uit vanavond.”

Blunder bij de 0-2
Blunder bij de (ten onrechte) afgekeurde 1-5
Blunder bij de 1-5

Maar die belachelijke duik bij de 0-1 is ook fantastisch

Legendarische keeper
Het grappige maar ook bevreemdende is dat hij ogenschijnlijk wel “duikt” maar zich niet verplaatst, hij duikt “op de plaats” waardoor hij redelijk houdbare ballen dus niet houdt. Eerlijkheidshalve moet gezegd worden dat hij óók een paar reddingen had :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Petertje speelt toch maar wel mooi op Anfield volgende week. Best een prestatie met dergelijke keeperskwaliteiten.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2609
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 07 mar 2024, 22:49 Het grappige maar ook bevreemdende is dat hij ogenschijnlijk wel “duikt” maar zich niet verplaatst, hij duikt “op de plaats” waardoor hij redelijk houdbare ballen dus niet houdt. Eerlijkheidshalve moet gezegd worden dat hij óók een paar reddingen had :wink:
Ik heb al vaker gezegd en geschreven, Vindahl heeft het vermogen om houdbare ballen er onhoudbaar te laten uitzien.
Op zich wel knap. Antti is er ingetrapt.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Plaats reactie