Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

SchoorlAZ schreef: 30 apr 2024, 07:41 Het is niet win-win, want ze willen zo'n 8 miljoen voor Olij hebben. Terwijl je een goede keeper in huis hebt. Als Rome zich goed ontwikkelt, dan heb je straks Olij of Owusu op de bank zitten. Dan kan Rome zich niet ontwikkelen of verdampt de transfersom voor Olij grotendeels. Een speler kopen en na één seizoen alweer verkopen is ook niet realistisch of een goed plan.
Goede punten. I stand corrected. Had niet gedacht dat hij zoveel moest opleveren. Maar als Olij echt goed is, en Rome kan je twee jaar verhuren, zou het ook uit kunnen. Dan heeft hij nog steeds een contract voor twee jaar. Maar dan moeten de verwachtingen van hem wel flink worden bijgesteld.
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1243
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

DeZuivelDuivel schreef: 29 apr 2024, 17:33 Tel ik ook als jeugd :wink:
Mag, ik reken niet meer op hem :lol:
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9262
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SjaakTrekhaak schreef: 30 apr 2024, 11:03 Goede punten. I stand corrected. Had niet gedacht dat hij zoveel moest opleveren. Maar als Olij echt goed is, en Rome kan je twee jaar verhuren, zou het ook uit kunnen. Dan heeft hij nog steeds een contract voor twee jaar. Maar dan moeten de verwachtingen van hem wel flink worden bijgesteld.
Als Olij écht goed is dan bewijst dat vooral dat je Rome wat meer tijd moet geven, middels die verhuur inderdaad.
8 miljoen voor Olij betalen is natuurlijk de gekheid op een stokje je krijgt namelijk altijd korting, maar je betaald ook altijd teveel: die komt uit eigen kweek.

Wat dat betreft gaan mensen al snel van de fouten van onze technische staf opeens terug naar het bord op schoot oplossingen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1838
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

N. Žugelj - rechtsbuiten - FK Bodø/Glimt - 23 jaar - 5 wedstrijden - 3 goals - 2 assists
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6698
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AlkmaarForever schreef: 02 mei 2024, 17:19 N. Žugelj - rechtsbuiten - FK Bodø/Glimt - 23 jaar - 5 wedstrijden - 3 goals - 2 assists
(zoals wel eerder verteld volgen Multatuli en ik Bodo en Noorwegen een beetje)
Zugelj is echt een matige speler, veelal wat mazzel gehad.

Vooral Berg en Bjorkan zijn weer sterk begonnen. Gronbaek ook prima, maar te duur voor z'n kwaliteiten. Eigenlijk loopt er niet zoveel op het moment wat voor AZ interessant is in Noorwegen, zeker aanvallend. AZ lijkt zich sowieso meer op Zweden te focussen tegenwoordig.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1838
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 02 mei 2024, 17:44AZ lijkt zich sowieso meer op Zweden te focussen tegenwoordig.
Wat zijn de te volgen teams in Zweden ??
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1382
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

SimonPoulsen schreef: 02 mei 2024, 17:44 (zoals wel eerder verteld volgen Multatuli en ik Bodo en Noorwegen een beetje)
Zugelj is echt een matige speler, veelal wat mazzel gehad.

Vooral Berg en Bjorkan zijn weer sterk begonnen. Gronbaek ook prima, maar te duur voor z'n kwaliteiten. Eigenlijk loopt er niet zoveel op het moment wat voor AZ interessant is in Noorwegen, zeker aanvallend. AZ lijkt zich sowieso meer op Zweden te focussen tegenwoordig.
Bij die gasten werkt het ook alleen maar bij Glimt. Een trainer die alles eruit weet te halen met best wel beperkt materiaal. Die Zugelj vond ik tegen ajax heel matig.
Goeie trainer die er vaste spelpatronen en tactische discipline in weet te slijpen. En als het een keer niet lukt gewoon weer opnieuw je taken blijven uitvoeren en de afspraken nakomen.
Zet je bijvoorbeeld Berg bij AZ neer met dit tactisch plan/systeem dan wordt het helemaal niets.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6698
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Metalingus schreef: 02 mei 2024, 18:58 Bij die gasten werkt het ook alleen maar bij Glimt. Een trainer die alles eruit weet te halen met best wel beperkt materiaal. Die Zugelj vond ik tegen ajax heel matig.
Goeie trainer die er vaste spelpatronen en tactische discipline in weet te slijpen. En als het een keer niet lukt gewoon weer opnieuw je taken blijven uitvoeren en de afspraken nakomen.
Zet je bijvoorbeeld Berg bij AZ neer met dit tactisch plan/systeem dan wordt het helemaal niets.
Veel van die lui hebben direct voor het geld gekozen (hun goed recht), maar verpestte daarmee hun ontwikkeling. Stel Karlsson was direct naar Italie gegaan, was dat ook niks geworden. Vetlesen doet het goed bij Brugge nu en zeker Berg kan top Belgie/Nederland ook wel aan. Verder zullen er ook altijd spelers meeliften op het succes van zon team. Zie je bij psv ook nu (ramalho, teze).
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9262
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AlkmaarForever schreef: 02 mei 2024, 18:52 Wat zijn de te volgen teams in Zweden ??
Malmö en Nörrkoping in ieder geval
Vervolgens zou ik zeggen Djurgarden en Elfsborg.

Spelers van Hacken halen het veelal niet in de Eredivisie (Irandust, Gustafson, Jeremejeff, en nu Sadiq) ook niet in België overigens (Strandberg bijvoorbeeld).

Maar over het algemeen is het niveau in Zweden momenteel best laag.

In sterkte van de competities gaat het momenteel Denemarken -> Noorwegen -> ..... ...... Zweden -> .... ..... Finland -> IJsland -> Faraoer.


Over Bodo/Glimt : Gronbaek hadden we eerder moeten halen, Bodo is toch redelijk omhoog gegaan in de uitgaven.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1838
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 02 mei 2024, 20:10Malmö en Nörrkoping in ieder geval

Maar over het algemeen is het niveau in Zweden momenteel best laag.
Die Botheim legt ze er bij Malmö toch wel vrij makkelijk in, ook een paar assists.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9262
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AlkmaarForever schreef: 03 mei 2024, 11:01 Die Botheim legt ze er bij Malmö toch wel vrij makkelijk in, ook een paar assists.
Die was dus mooi transfervrij, daar heeft Huiberts zijn oude interesse toch mooi laten liggen toen de kans zich voor heeft gedaan om een extra optie te proberen naast Zeefuik.
Maar toch: het toont aan dat het niveau in Zweden wel degelijk lager ligt. Want Botheim is het na zijn vertek bij Bodo/Glimt nergens gelukt om echt door te breken.

Overigens was transfermarkt even offline toen ik mijn vorige bericht postte en bij nader inzien zou ik Norrkoping en Elfsborg omwisselen. De spelers die van Elfsborg afkomen hebben toch een wat hoger slagingspercentage.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9262
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

In de wereld van spelers die uit hun contract zijn gelopen:

Ejuke, Casteels en Kral zijn uit hun contracten gelopen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1838
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 03 mei 2024, 13:29Die was dus mooi transfervrij, daar heeft Huiberts zijn oude interesse toch mooi laten liggen toen de kans zich voor heeft gedaan om een extra optie te proberen naast Zeefuik.
Ik ga er vanuit dat die Nanasi een 10 is ??
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2341
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

DeZuivelDuivel schreef: 03 mei 2024, 13:29 Die was dus mooi transfervrij, daar heeft Huiberts zijn oude interesse toch mooi laten liggen toen de kans zich voor heeft gedaan om een extra optie te proberen naast Zeefuik.
Maar toch: het toont aan dat het niveau in Zweden wel degelijk lager ligt. Want Botheim is het na zijn vertek bij Bodo/Glimt nergens gelukt om echt door te breken.

Overigens was transfermarkt even offline toen ik mijn vorige bericht postte en bij nader inzien zou ik Norrkoping en Elfsborg omwisselen. De spelers die van Elfsborg afkomen hebben toch een wat hoger slagingspercentage.
Als je clubs zo categoriseert, dan doe je hetzelfde als alle mensen die jaren geleden altijd zeiden "ja, maar ze komen van AZ af dus ze slagen niet in de top3 of het buitenland."
Of vond je dat ook geen onzin? Een goede speler is een goede speler, toch?
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1520
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

AlkmaarForever schreef: 03 mei 2024, 13:49 Ik ga er vanuit dat die Nanasi een 10 is ??
Kan ook hangend op links, als spelmaker. Dat vind ik echt een geweldenaar.
Mousa Sidi
Fanatic
Berichten: 527
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Sir Robbert schreef: 03 mei 2024, 14:54 Kan ook hangend op links, als spelmaker. Dat vind ik echt een geweldenaar.
Dat is het niveau wat we nodig hebben. Kost wel tussen de 5 en de 10. En AZ gaat de Europa League in tenslotte, dus je hebt zo'n kwaliteits injectie nodig. Hij is internationaal onervaren en de meeste Scandies slagen niet direct in grote competities, dus blijft Nederland een mooie opstap.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9262
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SchoorlAZ schreef: 03 mei 2024, 13:50 Als je clubs zo categoriseert, dan doe je hetzelfde als alle mensen die jaren geleden altijd zeiden "ja, maar ze komen van AZ af dus ze slagen niet in de top3 of het buitenland."
Of vond je dat ook geen onzin? Een goede speler is een goede speler, toch?
Als ik jou een spits geef die 20 doelpunten bij Zeeburgia gemaakt heeft, een spits die 15 doelpunten bij Telstar gemaakt heeft en een spits die er 12 bij Sparta gemaakt heeft.
Welke spits kies je dan om over te nemen voor AZ?

Het land waar een speler vandaan komt, de kracht van de competitie waarin hij speelt, de relatieve kracht van de club waar hij voor speelt ten opzichte van de rest van de clubs in die divisie, of die club Europees speelt, hoeveel wedstrijden die club en dus die speler speelt. Het zijn allemaal factoren die van invloed zijn op hoe je 'scout' nog voor je de individuele speler bekeken hebt. Er kan best een jongen 20 doelpunten maken bij Groene Ster (uit Heerlen), maar dat zegt helemaal niks, maakt er eentje er 15 voor Rode Ster (uit Belgrado) dan zit iedere club in Europa achter diezelfde speler aan nog voor dat ze hem hebben bekeken.

Natuurlijk moet je vervolgens iedere speler weer op individueel niveau beoordelen, maar je gaat op een gegeven moment patronen zien. Zo heeft Heerenveen een tijdje 'naam' gehad wanneer het op specifiek spitsen scouten aan kwam en is de jeugdopleiding van Sparta een internationaal bekend gegeven.

Status verwerf je aan de hand van je succcesverhalen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6686
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Bruny Nsimba - 24 jarige aanvaller op het tweede niveau in Belgie. Kan rechtsvoorin spelen. 17 goals dit seizoen voor Dender
Komt uit de jeugd van KRC Genk - en is een goede 1'87 cm.

Zelfde competitie: Victory Beniangba. 20 jarige Nigeriaanse spits die veel weg heeft van Boadu. Speelt in het Jong-team van KRC Genk. 12 goals in 25 wedstrijden. Ook een goede 1.86 cm.

Beiden wel non-EU spelers. Maar goed.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2341
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

DeZuivelDuivel schreef: 03 mei 2024, 16:07 Als ik jou een spits geef die 20 doelpunten bij Zeeburgia gemaakt heeft, een spits die 15 doelpunten bij Telstar gemaakt heeft en een spits die er 12 bij Sparta gemaakt heeft.
Welke spits kies je dan om over te nemen voor AZ?

Het land waar een speler vandaan komt, de kracht van de competitie waarin hij speelt, de relatieve kracht van de club waar hij voor speelt ten opzichte van de rest van de clubs in die divisie, of die club Europees speelt, hoeveel wedstrijden die club en dus die speler speelt. Het zijn allemaal factoren die van invloed zijn op hoe je 'scout' nog voor je de individuele speler bekeken hebt. Er kan best een jongen 20 doelpunten maken bij Groene Ster (uit Heerlen), maar dat zegt helemaal niks, maakt er eentje er 15 voor Rode Ster (uit Belgrado) dan zit iedere club in Europa achter diezelfde speler aan nog voor dat ze hem hebben bekeken.

Natuurlijk moet je vervolgens iedere speler weer op individueel niveau beoordelen, maar je gaat op een gegeven moment patronen zien. Zo heeft Heerenveen een tijdje 'naam' gehad wanneer het op specifiek spitsen scouten aan kwam en is de jeugdopleiding van Sparta een internationaal bekend gegeven.

Status verwerf je aan de hand van je succcesverhalen.
Sorry, maar je eerste stukje slaat echt kant nog wal. Dat is natuurlijk een hele kromme vergelijking, want jij vergelijkt eerder Zweedse clubs uit dezelfde divisie en reageert op mijn comment met clubs die allemaal voor een heel ander niveau uitkomen.

De goede vergelijking zou zijn: als een speler voor Malmö of Elfsborg 20 doelpunten maakt of voor Helsingsborg, maakt het dan veel uit voor welke club hij speelt?

Zou je dan dus eerder de speler van Malmö of Elfsborg halen, puur omdat ze bij die club spelen? Lijkt me echt onwijs kortzichtig.

Je haalt toch ook niet de halve jeugdopleiding van Sparta, en verwacht dat er allemaal toppers uitkomen? Beetje bizarre stellingen allemaal...
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9262
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SchoorlAZ schreef: 04 mei 2024, 04:39 Sorry, maar je eerste stukje slaat echt kant nog wal. Dat is natuurlijk een hele kromme vergelijking, want jij vergelijkt eerder Zweedse clubs uit dezelfde divisie en reageert op mijn comment met clubs die allemaal voor een heel ander niveau uitkomen.

De goede vergelijking zou zijn: als een speler voor Malmö of Elfsborg 20 doelpunten maakt of voor Helsingsborg, maakt het dan veel uit voor welke club hij speelt?

Zou je dan dus eerder de speler van Malmö of Elfsborg halen, puur omdat ze bij die club spelen? Lijkt me echt onwijs kortzichtig.

Je haalt toch ook niet de halve jeugdopleiding van Sparta, en verwacht dat er allemaal toppers uitkomen? Beetje bizarre stellingen allemaal...
Dan kan ik het heel simpel stellen: dan heb je van de uitleg niks begrepen en ga je het ook niet begrijpen.

Er zijn in het voetbal clubs die beter voetballen dan andere clubs, er zijn clubs in het voetbal die beter opleiden dan andere clubs, er zijn in het voetbal competities die gemiddeld sterker zijn dan andere competities, er zijn in het voetbal landen die betere voetballanden zijn en gemiddeld betere voetballers voortbrengen dan andere landen.
Het maakt uit of een speler zijn doelpunten maakt in de Eredivisie of in de Hoofdklasse gezien de tegenstanders.
Het hele verhaal is context en die context is ook weer uit te splitsen. Overigens is het antwoord op je vraag : de 'juiste speler' zal eerder voor Elfsborg of Malmö spelen dan voor Helsingborg omdat zij binnen eigen land goed opleiden en scouten.
Voetbal is geen egalitaire of communistische utopie, grappig genoeg is de enige competitie waar al deze factoren een heel stuk minder spelen de MLS in de VS vanwege het draft systeem, maar voor de rest van de wereld is dit gewoon een ding.

We kunnen zeker debatteren over clubs die in dit lijstje thuis horen per competitie, maar soms is dat ook een kwestie van tijdsgewricht.

En nee je haalt niet de hele jeugdopleiding van Sparta, maar je gaat dan wel de jeugd van Sparta volgen en als daar een speler doorbreekt dan heb je die al in het vizier. Waarom denk je dat ajax dat samenwerkingsverband met Sparta is aangegaan? Lees anders even het engelstalige wikipedia artikel (ik weet niet de beste bron, maar het gaat om het idee dat iemand zich hier de moeite voor heeft genomen). https://en.wikipedia.org/wiki/Sparta_Youth_Academy.

Zoiets is dan blijkbaar of voor de kenners, of alleen in het buitenland bekend.

On topic:
Nu het toch even over spelers met een Helsingborg verleden ging :lol:
Armin Gigovic komt mogelijk weer op de markt, heeft nog maar één contractjaar in Rusland
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie