Corona

Het forum waarin men naar hartelust kan discussieren op een hoogstaand niveau.

Vaccineren, mondkapjes en Geert

Vaccineren.
25
29%
Niet vaccineren.
5
6%
Vaccineren, ik weet het nog niet.
2
2%
Mondkapje ja.
17
20%
Mondkapje nee.
9
11%
Geert is een drol.
19
22%
Geert for president.
8
9%
 
Totaal aantal stemmen: 85
Ted_AZ
Supporter
Berichten: 235
Lid geworden op: 07 jan 2008, 11:13

Langedijk schreef: 03 nov 2021, 16:34 Dat vind ik dus niet. Sterker nog: ik vind het onbegrijpelijk en asociaal als mensen boven de 60 die prik niet zetten vanwege principes, baldadigheid of religieuze overwegingen. We weten nu toch inmiddels wel wat dit virus kan aanrichten? Dat je als gezonde man of vrouw onder de 50 twijfelt kan ik nog ergens begrijpen maar ook daar heb ik zelf geen seconde over nagedacht. Kuipers zegt vandaag nog: als iedereen gevaccineerd was lag er nu 300 man in het ziekenhuis in plaats van 1.300. Aanpakken dus die ongevaccineerden. Gooi om te beginnen hun eigen risico maar omhoog naar 10.000 euro voor COVID-gerelateerde zorg en schaf dat testen voor toegang af.
Je vergeet wat:
Elke maandag ga je ramenlappen anders word de buurt te sjofel.
Dinsdag neem je ene bos bloemen voor je partner mee
Woensdag ga je naar de kerk of Moskee en dan met zijn allen het Wilhelmus zingen.
etcetc.
Je leeft in een verkeerde tijd gelukkig mogen onze inwoners zelf beslissen wat ze in hun lichaam spuiten en vrije meningsuiting hebben.
ps ik zelf ben gevaccineerd
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11255
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ted_AZ schreef: 03 nov 2021, 16:46 Je leeft in een verkeerde tijd gelukkig mogen onze inwoners zelf beslissen wat ze in hun lichaam spuiten en vrije meningsuiting hebben.
Dat mogen ze ook. Met consequenties. Ik heb ook de vrijheid om geen aansprakelijkheidsverzekering af te sluiten. Met mogelijke consequenties. Prima als mensen geen vaccin nemen maar waarom zouden ze voorrang op zorg moeten krijgen? Ik denk dat je wel anders piept als vrienden of familie van je overlijden vanwege uitgestelde operaties. Met dank aan de weigeraars.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Eens. Maar sowieso is iets voor een ander doen tegenwoordig kennelijk al een heel vreemd concept geworden.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9265
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Het hele probleem van dat wellus nietus over vaccineren is de realiteit die altijd nog speelt bij vaccinatie.
Op het moment dat onvoldoende mensen gevaccineerd zijn, zal het virus nog altijd van persoon naar persoon stuiteren.
Wanneer het virus dan een gevaccineerd persoon aandoet raakt het even simpel gezegd verzwakt, maar heeft het ook de mogelijkheid zich te ontwikkelen. Wanneer het virus dan weer terug springt naar een ongevaccineerd persoon en daar kan gaan feestvieren is er een kans dat het virus zich dus een ontwikkeling heeft doorgemaakt. Op grote schaal is dat de verklaring van de mutaties waar je nu telkens over hoort.

Je kan de pech hebben dat dit een virus is dat zich blijft ontwikkelen, dan was het oorspronkelijke vaccin misschien goed tegen de oorspronkelijke variant van het virus, maar op den duur zal het zich misschien doorontwikkelen tot iets waar ook het oorspronkelijke vaccin niet meer voldoende tegen werkt en dan hebben we de poppen écht aan het dansen.

Dat halfzachte beleid, zeker zoals het in Nederland gevoerd is, is mede de reden waarom we nog altijd met maatregelen zitten.
Gooi daar nog het (terechte) wantrouwen dat er al was tegen bepaalde lieden van onze reeds demissionaire kabinet bij en je kan nu al de volgende lockdown voorspellen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10335
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 03 nov 2021, 19:56 Het hele probleem van dat wellus nietus over vaccineren is de realiteit die altijd nog speelt bij vaccinatie.
Op het moment dat onvoldoende mensen gevaccineerd zijn, zal het virus nog altijd van persoon naar persoon stuiteren.
Wanneer het virus dan een gevaccineerd persoon aandoet raakt het even simpel gezegd verzwakt, maar heeft het ook de mogelijkheid zich te ontwikkelen. Wanneer het virus dan weer terug springt naar een ongevaccineerd persoon en daar kan gaan feestvieren is er een kans dat het virus zich dus een ontwikkeling heeft doorgemaakt. Op grote schaal is dat de verklaring van de mutaties waar je nu telkens over hoort.
Voor het vaccin er was had je toch ook al tal van mutaties?
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9265
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 05 nov 2021, 08:24 Voor het vaccin er was had je toch ook al tal van mutaties?
Dit is natuurlijk een volstrekte onzin reactie.
Natuurlijk had je voor het vaccin ook al mutaties. Mutaties kunnen altijd voorkomen. Er is geen garantie wat dat betreft.

Alleen is het zo dat bij een lage vaccinatiegraad het virus genoeg kans heeft om te overleven en zich eventueel dusdanig te ontwikkelen dat het het vaccin passeert op een gegeven moment. Daar gaat het specifiek om.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10335
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 05 nov 2021, 17:26 Dit is natuurlijk een volstrekte onzin reactie.
Natuurlijk had je voor het vaccin ook al mutaties. Mutaties kunnen altijd voorkomen. Er is geen garantie wat dat betreft.

Alleen is het zo dat bij een lage vaccinatiegraad het virus genoeg kans heeft om te overleven en zich eventueel dusdanig te ontwikkelen dat het het vaccin passeert op een gegeven moment. Daar gaat het specifiek om.
Ja, is dit nu waar? Leidt een vaccin per definitie tot meer en gevaarlijkere mutaties?

En zelfs als dat zo zou zijn: is dat dan een - doorslaggevende - reden om niet te vaccineren?
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9265
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 08 nov 2021, 08:22 Ja, is dit nu waar? Leidt een vaccin per definitie tot meer en gevaarlijkere mutaties?

En zelfs als dat zo zou zijn: is dat dan een - doorslaggevende - reden om niet te vaccineren?
Zo zie je op een onderwerp dat niets met voetbal te maken heeft hoe je door foutief aan te halen opeens heel ver uit elkaar kunt zitten. Je eerste zin is foutief mijn analyse herhaald, je tweede zin is een aanname die helemaal niet strookt met wat ik aangeef.
Door het kernpunt uit mijn verhaal weg te laten bij jouw eigen interpretatie komt er een totaal ander verhaal uit. Voor wie zich afvraagt hoe makkelijk het is om fake news te verspreiden: zo gemakkelijk dus.

Het kernpunt is dat wanneer de vaccinatiegraad gemiddeld te laag is er dan omstandigheden ontstaan waarbinnen er een oplopende gerede kans bestaat dat een virus zich verder zal ontwikkelen. Vergelijk het ook met antibioticaresistentie: https://www.rivm.nl/vragen-en-antwoorde ... esistentie.
In het geval van deze nieuwe coronagolf zien we dat zeker ook ouderen weer getroffen worden door het virus, zelfs wanneer ze al gevaccineerd zijn. Gevaccineerd waren ze vaak al in januari en daarmee dus de meeste kans om enige impact van een lagere effectiviteit te zien bij nieuwe varianten van het virus.

Het pleidooi is om dus globaal ervoor te zorgen dat de dekkingsgraad zo hoog mogelijk is en we daar niet te gemakzuchtig mee om moeten springen. Als je het moet visualiseren dan valt het te visualiseren als een race tussen de dekkingsgraad en de ontwikkeling van het virus.

Het is dan juist het tegengestelde van wat jij hier uit denkt te halen. Het geeft aan dat het 'vrijwillige' van het vaccineren op termijn een tegengesteld effect kan bewerkstelligen. 'half' vaccineren is een gok. Het is als bij een 0-0 stand je best spelende speler vervangen voor Aboukhlal en dan verbaast zijn dat je alsnog een doelpunt om de oren krijgt :wink:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10335
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 08 nov 2021, 10:24 Het kernpunt is dat wanneer de vaccinatiegraad gemiddeld te laag is er dan omstandigheden ontstaan waarbinnen er een oplopende gerede kans bestaat dat een virus zich verder zal ontwikkelen. Vergelijk het ook met antibioticaresistentie: https://www.rivm.nl/vragen-en-antwoorde ... esistentie.
In het geval van deze nieuwe coronagolf zien we dat zeker ook ouderen weer getroffen worden door het virus, zelfs wanneer ze al gevaccineerd zijn. Gevaccineerd waren ze vaak al in januari en daarmee dus de meeste kans om enige impact van een lagere effectiviteit te zien bij nieuwe varianten van het virus.

Het pleidooi is om dus globaal ervoor te zorgen dat de dekkingsgraad zo hoog mogelijk is en we daar niet te gemakzuchtig mee om moeten springen.
Ok, helder. Maar hoe zie je dat in de praktijk dan voor je?

Meer dwang en drang in Nederland? Of juist meer vaccins verspreiden in "derde wereld landen"? Want we kunnen hier spuiten tot we een ons wegen, maar om wereldwijd de dekkingsgraad zo hoog mogelijk te krijgen lijkt me best een uitdaging ...
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16375
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Antti Opdam schreef: 08 nov 2021, 10:29 Ok, helder. Maar hoe zie je dat in de praktijk dan voor je?

Meer dwang en drang in Nederland? Of juist meer vaccins verspreiden in "derde wereld landen"? Want we kunnen hier spuiten tot we een ons wegen, maar om wereldwijd de dekkingsgraad zo hoog mogelijk te krijgen lijkt me best een uitdaging ...
Ik moet zeggen dat ik de actie in Oostenrijk (quarantaine voor niet gevaccineerden) wel kan waarderen. Dat softe gedoe hier om iedereen te willen blijven pleasen irriteert me mateloos.
Ik geef toe dat het niet makkelijk is om de juiste koers te varen, maar duidelijkheid en durf is gewenst.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Ted_AZ
Supporter
Berichten: 235
Lid geworden op: 07 jan 2008, 11:13

salmonyappi schreef: 14 nov 2021, 23:23 Ik moet zeggen dat ik de actie in Oostenrijk (quarantaine voor niet gevaccineerden) wel kan waarderen. Dat softe gedoe hier om iedereen te willen blijven pleasen irriteert me mateloos.
Ik geef toe dat het niet makkelijk is om de juiste koers te varen, maar duidelijkheid en durf is gewenst.
Ondermeer door Oostenrijk zijn er heel wat oorlogen begonnen.
Ontneem de mens zijn vrijheid en je krijg geheibel. Elk mens heeft het recht om over zijn eigen lichaam te beslissen, vrije meningsuiting etcetc.
Ik zelf ben gevaccineerd maar ik begrijp heel goed de mensen die dat niet doen. Laat ze dan wel iets ondertekenen dat ze pas verzorging krijgen als ze corona hebben wanneer er plaats en gelegenheid is.
ieder mens is geboren om dood te gaan, als je het niet red om door deze pandamie heen te komen heb je pech.
Als iedereen de 100+ leeftijd behaald hoe ga je dat handelen op deze kleine aarde?
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9265
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ted_AZ schreef: 15 nov 2021, 11:13 Ondermeer door Oostenrijk zijn er heel wat oorlogen begonnen.
Zo dat is even lekker relevant voor de discussie (los van een discussie over de historische juistheid).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Ted_AZ
Supporter
Berichten: 235
Lid geworden op: 07 jan 2008, 11:13

DeZuivelDuivel schreef: 18 nov 2021, 14:24 Zo dat is even lekker relevant voor de discussie (los van een discussie over de historische juistheid).
ff opgezocht:
De schok die de verschillende revoluties teweeg hebben gebracht, wordt in Oostenrijk beantwoord met censuur en de beperking van burgerlijke vrijheden onder het bewind van Franz I en kanselier Metternich. De burgerlijke klasse richt zich nu op het leven binnenshuis: de tijd van de Biedermeier breekt aan.
De spanningen in de veelvolkerenstaat escaleren in 1914, wanneer in Sarajevo de Oostenrijkse kroonprins Franz Ferdinand wordt vermoord. De moord luidt het begin in van de Eerste Wereldoorlog.
Ted_AZ
Supporter
Berichten: 235
Lid geworden op: 07 jan 2008, 11:13

Bovenstaand wilde ik de feiten voor je neerzetten dan begrijp je misschien wat ik bedoel.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Kom eens heel snel on topic.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Aliethegame
Supporter
Berichten: 168
Lid geworden op: 12 sep 2006, 06:51
Locatie: Dublin

DeZuivelDuivel schreef: 03 nov 2021, 19:56 Op het moment dat onvoldoende mensen gevaccineerd zijn, zal het virus nog altijd van persoon naar persoon stuiteren.
Wanneer het virus dan een gevaccineerd persoon aandoet raakt het even simpel gezegd verzwakt, maar heeft het ook de mogelijkheid zich te ontwikkelen. Wanneer het virus dan weer terug springt naar een ongevaccineerd persoon en daar kan gaan feestvieren is er een kans dat het virus zich dus een ontwikkeling heeft doorgemaakt. Op grote schaal is dat de verklaring van de mutaties waar je nu telkens over hoort.
Dit is nogal een statement. Kan je deze mening onderbouwen?
Vak W
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9265
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Aliethegame schreef: 19 nov 2021, 12:27 Dit is nogal een statement. Kan je deze mening onderbouwen?
Het is in begrijpbare taal de weergave van hoe resistentie en mutatie functioneert en het risico dat men loopt dat een vaccin achterhaald kan worden. Het is in die zin geen mening, maar een gegeven. Dat een virus zich kan ontwikkelen bij overdracht is een feit van algemene bekendheid. De oorsprong van het coronavirus lag bijvoorbeeld in ieder geval bij de herhaalde overdracht tussen verschillende diersoorten en uiteindelijk de overdracht tussen dier en mens. Ook dat heeft er mee te maken dat de verschillende diersoorten in de basis een andere weerstand hebben en een andere vorm van vatbaarheid veroorzaken.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Aliethegame
Supporter
Berichten: 168
Lid geworden op: 12 sep 2006, 06:51
Locatie: Dublin

DeZuivelDuivel schreef: 19 nov 2021, 12:51 Het is in begrijpbare taal de weergave van hoe resistentie en mutatie functioneert en het risico dat men loopt dat een vaccin achterhaald kan worden. Het is in die zin geen mening, maar een gegeven. Dat een virus zich kan ontwikkelen bij overdracht is een feit van algemene bekendheid. De oorsprong van het coronavirus lag bijvoorbeeld in ieder geval bij de herhaalde overdracht tussen verschillende diersoorten en uiteindelijk de overdracht tussen dier en mens. Ook dat heeft er mee te maken dat de verschillende diersoorten in de basis een andere weerstand hebben en een andere vorm van vatbaarheid veroorzaken.
Kan een virus dan ook muteren tussen twee gevaccineerden personen?
Vak W
Aliethegame
Supporter
Berichten: 168
Lid geworden op: 12 sep 2006, 06:51
Locatie: Dublin

Aliethegame schreef: 19 nov 2021, 17:33 Kan een virus dan ook muteren tussen twee gevaccineerden personen?
https://theconversation.com/how-the-cor ... -19-154499

Ik kan mij voorstellen dat een vaccinatie zelfs minder krachtig is zodra een mutatie voorkomt aangezien het dan een andere route bewandeld.
Vak W
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Aliethegame schreef: 19 nov 2021, 17:38 https://theconversation.com/how-the-cor ... -19-154499

Ik kan mij voorstellen dat een vaccinatie zelfs minder krachtig is zodra een mutatie voorkomt aangezien het dan een andere route bewandeld.
Bij een gevaccineerde is het virus inderdaad zwakker maar ook in tijd minder besmettelijk. Als een ongevaccineerde het virus pakweg vijf dagen kan overdragen, is dat bij een gevaccineerde misschien maar twee dagen. Ook dat zou - als iedereen gevaccineerd is - helpen om het uit te schakelen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Plaats reactie