AZ-RKC Waalwijk (za 13 apr, 18.45u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
vriend
Basisspeler
Berichten: 2622
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 15 apr 2024, 10:28 Welke 'case' is dat precies?
De case is dat er een verschil zit tussen het handjevol forummerts en het gemiddelde publiek. En daar geef je een goede omschrijving van. Ondanks het matige spel komen er tegenwoordig meer mensen in het stadion dan ooit tevoren. Regelmatig uitverkocht naar het schijnt.
Terwijl tijdens een wedstrijd vele posts gedaan worden om weer eens te mopperen over een slechte voorzet of zoiets. Die mensen verdenk ik ervan dat ze thuis voor de buis zitten. Het idee dat je je telefoon erbij pakt in het stadion en inlogt op het forum komt mij namelijk ridicuul over. Wellicht een generatiekloof.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16272
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

vriend schreef: 15 apr 2024, 15:34 De case is dat er een verschil zit tussen het handjevol forummerts en het gemiddelde publiek. En daar geef je een goede omschrijving van. Ondanks het matige spel komen er tegenwoordig meer mensen in het stadion dan ooit tevoren. Regelmatig uitverkocht naar het schijnt.
Terwijl tijdens een wedstrijd vele posts gedaan worden om weer eens te mopperen over een slechte voorzet of zoiets. Die mensen verdenk ik ervan dat ze thuis voor de buis zitten. Het idee dat je je telefoon erbij pakt in het stadion en inlogt op het forum komt mij namelijk ridicuul over. Wellicht een generatiekloof.
Klopt volgens mij. Ik post nooit als ik in het stadion zit. Ik vermoed anderen ook niet. Alleen de thuisblijvers, en dus mopperaars (thuis beleef je het nl. compleet anders dan in het stadion) posten tijdens de wedstrijd.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 384
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

salmonyappi schreef: 15 apr 2024, 15:36 Klopt volgens mij. Ik post nooit als ik in het stadion zit. Ik vermoed anderen ook niet. Alleen de thuisblijvers, en dus mopperaars (thuis beleef je het nl. compleet anders dan in het stadion) posten tijdens de wedstrijd.
Neutraler bedoel je?
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1365
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

SjaakTrekhaak schreef: 15 apr 2024, 16:29 Neutraler bedoel je?
In het stadion mopper ik net zo hard als je zo’n eerste uur voorgeschoteld krijgt. Alleen dat typ ik dat weer niet op t forum. De beleving is gewoon anders door de setting, de mensen om je heen en de (al dan niet aanwezige) sfeer.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16272
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Metalingus schreef: 15 apr 2024, 17:39 In het stadion mopper ik net zo hard als je zo’n eerste uur voorgeschoteld krijgt. Alleen dat typ ik dat weer niet op t forum. De beleving is gewoon anders door de setting, de mensen om je heen en de (al dan niet aanwezige) sfeer.
Dat bedoel ik.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11187
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

vriend schreef: 15 apr 2024, 15:34 De case is dat er een verschil zit tussen het handjevol forummerts en het gemiddelde publiek. En daar geef je een goede omschrijving van. Ondanks het matige spel komen er tegenwoordig meer mensen in het stadion dan ooit tevoren. Regelmatig uitverkocht naar het schijnt.
Terwijl tijdens een wedstrijd vele posts gedaan worden om weer eens te mopperen over een slechte voorzet of zoiets. Die mensen verdenk ik ervan dat ze thuis voor de buis zitten. Het idee dat je je telefoon erbij pakt in het stadion en inlogt op het forum komt mij namelijk ridicuul over. Wellicht een generatiekloof.
Ik post hier inderdaad alleen als ik niet aanwezig ben. Maar zijn die uitingen per definitie negatiever dan de meningen in het stadion? Ik denk dat elke bezoeker zaterdag ook 65 minuten heeft zitten vloeken en klagen. Maar op dit forum blijven de teksten staan en kun je er later mee om je oren geslagen worden. So be it.

Daarbij kun je het op televisie beter zien, mede door talloze herhalingen. De ambiance ontbreekt waardoor je meer gefocust bent op dingen die fout gaan. Voor bezoekers is het een avondje uit en/of onderdeel van een sociaal gebeuren. Ik ken genoeg mensen die een skybox ook tijdens de wedstrijd amper verlaten.

Samenvattend: je hebt in het stadion simpelweg meer te doen en te zien. En je frustraties uiten voor de televisie kan gelukkig hier.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6601
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Welk punt probeert men hier nou eigenlijk te maken. In het stadion werd er tijdens de eerste helft en bij het fluitsignaal voor de rust flink gefloten en boe geroepen. En tegelijkertijd zijn er mensen die hier hun ongenoegen uiten over die kut eerste helft. Zelfde laken en pak. Natuurlijk zijn er ook voldoende mensen die tevreden zijn met een dagje uit naar circus AZ, en voor wie het spel of uitslag geen bepalende factor is.


Overigens dat er meer mensen naar AZ komen is een goede zaak, dat soort ontwikkelingen hebben natuurlijk altijd een vertragende factor. Dus de succesjaren(titel/beker/gedeelde eerste plek), de veelal jeugd die je daarmee toch indirect aantrekt komen nu door. Belangrijk dat AZ die toestroom optimaal gaat faciliteren. Stadionbeleving, merchendise, social media, bereikbaarheid.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16272
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

SimonPoulsen schreef: 15 apr 2024, 18:33 Welk punt probeert men hier nou eigenlijk te maken. In het stadion werd er tijdens de eerste helft en bij het fluitsignaal voor de rust flink gefloten en boe geroepen. En tegelijkertijd zijn er mensen die hier hun ongenoegen uiten over die kut eerste helft. Zelfde laken en pak. Natuurlijk zijn er ook voldoende mensen die tevreden zijn met een dagje uit naar circus AZ, en voor wie het spel of uitslag geen bepalende factor is.
Er komen vaak allerlei punten bij ;-) Mijn punt was dat je een wedstrijd in een stadion anders beleeft dan thuis op de bank.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12572
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 15 apr 2024, 20:09 Er komen vaak allerlei punten bij ;-) Mijn punt was dat je een wedstrijd in een stadion anders beleeft dan thuis op de bank.
Achter de PC word ik al gek van het Jostiband getrommel en het juhluhluh. Hoe is dat in het stadion?
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16272
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 15 apr 2024, 20:13 Achter de PC word ik al gek van het Jostiband getrommel en het juhluhluh. Hoe is dat in het stadion?
Dat soort dingen zijn altijd en overal vreselijk. Zo’n trommelaar staat ook vaak met zijn rug naar het veld………
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11187
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 15 apr 2024, 20:09 Mijn punt was dat je een wedstrijd in een stadion anders beleeft dan thuis op de bank.
Anders ja. Maar bij een uitwedstrijd kun jij hier bijvoorbeeld ook lekker klagen. Terwijl vriend suggereert dat hier ander volk komt dan in het stadion.

Dat is niet zo.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1365
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Langedijk schreef: 15 apr 2024, 18:11 Daarbij kun je het op televisie beter zien, mede door talloze herhalingen.
Bepaalde herhalingen en scrimmages voor een doel zijn inderdaad op tv beter te zien. In het stadion heb je ook wel weer een ruimer beeld omdat je dan niet alleen de camera volgt. Dan zie je ruimtes veel beter.
MB80
Invaller
Berichten: 2289
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Metalingus schreef: 15 apr 2024, 17:39 In het stadion mopper ik net zo hard als je zo’n eerste uur voorgeschoteld krijgt. Alleen dat typ ik dat weer niet op t forum. De beleving is gewoon anders door de setting, de mensen om je heen en de (al dan niet aanwezige) sfeer.

Daarom is het aantal comments bij uitwedstrijden vaak hoger 🤣
Plaats reactie