AZ-Ajax (zo 25 feb, 16.45u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12549
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ah nee, zo irritant lui met een megafoon. Is dat niet populair in Frankrijk?
we can come an end
vriend
Basisspeler
Berichten: 2610
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

AlkmaarForever schreef: 26 feb 2024, 14:42 Historisch besef en normaal gedrag is dan ver te zoeken.
Ja, daarvoor moet je in de Tweede Kamer zijn. Of bij "Make America great again". Allemaal voorbeelden van normaal gedrag.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 26 feb 2024, 15:53
Ik vind het prima dat die Ben Side aanwezig is want ik stond er 30 jaar geleden ook. Maar dan wel zonder hoodies en illegaal vuurwerk. En qua liedjes mogen ze best wat origineler en maatschappelijk bewuster zijn.
Maar daar gaat het bezwaar toch ook juist over?
Tuurlijk is een fanatieke zingende groep prima voor de sfeer, maar mijn kritiek en van anderen gaat nu juist om de belachelijke teksten, het vuurwerk, de hoodies en de onophoudelijke pogingen om tóch die biertjes over het hek te blijven gooien…..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 26 feb 2024, 16:52 Maar daar gaat het bezwaar toch ook juist over?
Tuurlijk is een fanatieke zingende groep prima voor de sfeer, maar mijn kritiek en van anderen gaat nu juist om de belachelijke teksten, het vuurwerk, de hoodies en de onophoudelijke pogingen om tóch die biertjes over het hek te blijven gooien…..
Ik hoor ook bij die ‘anderen’ hoor.

Overigens vind ik ‘wie niet springt…’ gewoon prima kunnen. Daar is niets beledigends aan.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1299
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Langedijk schreef: 26 feb 2024, 17:47 Ik hoor ook bij die ‘anderen’ hoor.

Overigens vind ik ‘wie niet springt…’ gewoon prima kunnen. Daar is niets beledigends aan.
Het ging er gisteren om dat de laatste "en wie niet springt die is een Jood" werd vervangen door "en alle Joden moeten dood".

Daar mogen wat mij betreft ook wel (weer) wat sv'tjes voor worden uitgedeeld.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Bombaman schreef: 26 feb 2024, 17:49 Het ging er gisteren om dat de laatste "en wie niet springt die is een Jood" werd vervangen door "en alle Joden moeten dood".

Daar mogen wat mij betreft ook wel (weer) wat sv'tjes voor worden uitgedeeld.
Die heb ik even gemist. Dat mag wel aangepakt worden ja.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2337
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

AZ 4 Life schreef: 26 feb 2024, 13:34 Ik had Van Bommel ook opgesteld. Dat gezeik op hem snap ik sowieso niet zo. En dan met Zeefuik komen als alternatief, waar gaat dat over. Die gozer is twee keer ingevallen en we doen alweer alsof het Maradona is.
Twee keer goed ingevallen en gelijk bepalend waarbij een keer van Bommel het wist te verneuken. Waar van Bommel precies het tegenovergestelde had gepresteerd tot vandaag. Dus lul niet zo raar, logisch dat je iemand op wil stellen die veel laat zien tov iemand die geen reet laat zien.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Vanavond bij Jong AZ vond ik Lekkie niet opvallend. Ik vond Poku en Estevez meer opvallen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Wildcat schreef: 26 feb 2024, 21:48 Twee keer goed ingevallen en gelijk bepalend waarbij een keer van Bommel het wist te verneuken. Waar van Bommel precies het tegenovergestelde had gepresteerd tot vandaag. Dus lul niet zo raar, logisch dat je iemand op wil stellen die veel laat zien tov iemand die geen reet laat zien.
Dat woordgebruik van jou…….

Kunnen we nou niet gewoon besluiten dat Van Bommel twee knappe goals maakte? En een van zijn betere wedstrijden speelde? Verder geen garanties voor de toekomst, maar dat ie iets kan lijkt me toch wel duidelijk.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Drommedaris
Seizoenkaarthouder
Berichten: 265
Lid geworden op: 24 aug 2023, 10:13

AZ rules schreef: 26 feb 2024, 14:21 Helemaal eens met je. Ik maak ook geen onderdeel (meer) uit van de Ben-Side maar kan wel altijd nog genieten van actie en een beetje reuring in het stadion. Anders ga ik wel naar de bioscoop. Als deze beleving er niet zou zijn dan zouden denk ik veel mensen niet eens meer naar het stadion komen.

Lees overigens wel altijd met het plezier het forum maar meer omdat je soms van de ene in de andere verbazing valt. Het is intrigerend om te zien hoe een zure zeurende elite hier post. Van deze elite is het overigens opvallend hoeveel er juist niet in het stadion zitten en vooral ook hoe er afgegeven wordt op diegene die juist wel in het stadion zitten.

Ik moet wel zeggen dat er op het forum wel vaak goed onderbouwde discussies worden gevoerd. Of er een gelijk in die discussies zit laat ik dan even in het midden. Die verschillende zienswijze op het spelletje maken het ook wel weer mooi. Wellicht zou het leuk zijn om tijdens de wedstrijden een live stream te openen met de mogelijkheid dat forumleden live met elkaar kunnen praten. Ik denk dat het hele mooie beelden en discussies kan opleveren. Een proces wat vele mensen en gedragswetenschappers zal interesseren. Ik zie er wel een verdienmodel in :D .
Eens. Het ene moment wordt er volop geklaagd over het 'kaaskijker-publiek' om het volgende moment te klagen over de Ben-Side die wel geluid maakt.
AncoH
Steward
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 apr 2023, 05:22
Locatie: Leerdam

Langedijk schreef: 26 feb 2024, 18:15 Die heb ik even gemist. Dat mag wel aangepakt worden ja.
Ik heb dat eerlijk gezegd ook niet gehoord .....
AncoH
Steward
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 apr 2023, 05:22
Locatie: Leerdam

salmonyappi schreef: 26 feb 2024, 16:52 Maar daar gaat het bezwaar toch ook juist over?
Tuurlijk is een fanatieke zingende groep prima voor de sfeer, maar mijn kritiek en van anderen gaat nu juist om de belachelijke teksten, het vuurwerk, de hoodies en de onophoudelijke pogingen om tóch die biertjes over het hek te blijven gooien…..
Over wat voor belachelijke teksten heb je het dan? Ik kan met voor de rest niet storen aan de hoodies (het is nu eenmaal jeugd), vuurwerk (niet handig, maar met zo'n wedstrijd als zondag kan ik het wel weer mooi vinden) .... Maar wel met je eens dat dat gooien over die netten klaar met zijn .... Zo zonde van je geld als je daar weer een boete voor krijgt .....
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AncoH schreef: 27 feb 2024, 05:51 Over wat voor belachelijke teksten heb je het dan? Ik kan met voor de rest niet storen aan de hoodies (het is nu eenmaal jeugd), vuurwerk (niet handig, maar met zo'n wedstrijd als zondag kan ik het wel weer mooi vinden) .... Maar wel met je eens dat dat gooien over die netten klaar met zijn .... Zo zonde van je geld als je daar weer een boete voor krijgt .....
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn mening over die teksten gebaseerd heb op berichten van anderen, dus ik heb ze zelf niet gehoord……
Hoodies mogen niet meer in het stadion n.a.v. de wedstrijd tegen West Ham (maar het is typisch Nederlands om regels te bedenken die vervolgens niet worden nageleefd)
Vuurwerk kan ook een boete opleveren en heb ik een bloedhekel aan, ik vind er niets mooi aan (lawaai, stank, onnodige rook waardoor de wedstrijd weer niet kan beginnen) en zeker niet sfeerverhogend.
En dat bier……tja. Als je elke wedstrijd weer een groep compleet dronken vetzakken voor je hebt zitten die elke 10 minuten om de beurt bier gaan halen en totaal niet naar de wedstrijd kijken (en het dus ook op het veld gooien) dan begrijp je mijn afkeer hiervan.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Wildcat schreef: 26 feb 2024, 21:48 Twee keer goed ingevallen en gelijk bepalend waarbij een keer van Bommel het wist te verneuken. Waar van Bommel precies het tegenovergestelde had gepresteerd tot vandaag. Dus lul niet zo raar, logisch dat je iemand op wil stellen die veel laat zien tov iemand die geen reet laat zien.
Man hou toch op. Hij kopte een keer balletje door en meteen slaat iedereen alweer door in de beeldvorming. Vooraf onder de socials las ik al dat populistische gelul als 'Free Zeefuik' en dat soort onzin. Zeefuik is gewoon een pure spits die vorige maand nog lekker op de bank zat in Volendam. Waar had hij moeten spelen dan? Onze beste speler staat op zijn positie.

Van Bommel heeft al meerdere wedstrijden goede dingen laten zien. Hij was ook een aantal wedstrijden onzichtbaar, maar die negatieve tendens sloeg echt helemaal nergens op.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12549
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZ 4 Life schreef: 27 feb 2024, 10:25 Man hou toch op. Hij kopte een keer balletje door en meteen slaat iedereen alweer door in de beeldvorming. Vooraf onder de socials las ik al dat populistische gelul als 'Free Zeefuik' en dat soort onzin. Zeefuik is gewoon een pure spits die vorige maand nog lekker op de bank zat in Volendam.
De kwaliteit van zijn acties en spel (gecombineerd met zijn fysiek) is hetgene dat me enthousiast maakt, niet dat balletje doorkoppen (omdat dat toevallig een doelpunt opleverde)
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 27 feb 2024, 10:25 Man hou toch op. Hij kopte een keer balletje door en meteen slaat iedereen alweer door in de beeldvorming.
Die actie tegen Feyenoord heb ik de afgelopen jaren niemand in een AZ-shirt zien maken.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 27 feb 2024, 10:51 Die actie tegen Feyenoord heb ik de afgelopen jaren niemand in een AZ-shirt zien maken.
Tuurlijk, hij zal vast nog wel een leuke actie hebben gehad. Ik heb gister even flarden zitten kijken van Jong AZ en daar was het af en toe dan weer Bambi op glad ijs. Die jongen heeft echt wel talent en potentie, alleen slaan sommigen hier weer direct door.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

AZ 4 Life schreef: 27 feb 2024, 16:47 Tuurlijk, hij zal vast nog wel een leuke actie hebben gehad. Ik heb gister even flarden zitten kijken van Jong AZ en daar was het af en toe dan weer Bambi op glad ijs. Die jongen heeft echt wel talent en potentie, alleen slaan sommigen hier weer direct door.
Gisteren was hij inderdaad niet zo goed.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZ 4 Life schreef: 27 feb 2024, 16:47 Die jongen heeft echt wel talent en potentie, alleen slaan sommigen hier weer direct door.
We hebben allemaal behoefte aan strohalmen en dus ontstaat er wishful thinking.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 27 feb 2024, 16:47 Tuurlijk, hij zal vast nog wel een leuke actie hebben gehad. I
Ik hecht wel aan leuke acties.

Als je jarenlang naar Dani de Wit, Jordy Clasie en Sven Mijnans in de as hebt gekeken is een voorwaartse passeerbeweging in de as een genot.
Plaats reactie