Lequincio Zeefuik (2029)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6514
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

www.AZ.nl schreef:Zeefuik naar AZ
Gepubliceerd op 01 februari 24, 13:59
ALKMAAR- Lequincio Zeefuik maakt per direct de overstap van FC Volendam naar AZ. De 19-jarige spits tekende donderdagochtend in het AFAS Stadion een contract tot medio 2029.

Zeefuik is daarmee AZ's derde winteraanwinst na Gonçalo Esteves en Kristijan Belić. Bij de Alkmaarders gaat hij met rugnummer 28 spelen.

Jongste doelpuntenmaker
De aanvaller maakte in april 2021 zijn debuut in het betaald voetbal bij Volendam in de Keuken Kampioen Divisie. Tegen Telstar was hij direct trefzeker en werd hij met 16 jaar en 150 dagen de jongste debuterende doelpuntenmaker ooit in het Nederlands betaald voetbal.

Wedstrijden
Zeefuik heeft inmiddels 48 wedstrijden bij Volendam achter zijn naam staan. Dit seizoen kwam hij in actie in zeventien wedstrijden, waarin hij drie keer trefzeker was en één assist gaf.

Zeefuik: 'Mag ik trots op zijn'
"Ik ben heel blij met deze mooie stap", reageert Zeefuik. "Het is een mooie nieuwe uitdaging. Het is het afgelopen halfjaar snel gegaan. Er kwam een nieuwe trainer die me vertrouwen gaf. Daardoor speelde ik goed. Dit is een geweldige stap in mijn carrière waar ik trots op mag zijn."

Huiberts: 'Past bij onze manier van spelen'
Directeur Voetbalzaken Max Huiberts: "Zeefuik is een aanvaller die zich de afgelopen maanden stormachtig heeft ontwikkeld. Hij heeft dit seizoen van zich laten horen in de Eredivisie met een aantal bijzondere goals. Als je kijkt naar zijn manier van spelen, is het een aanvaller die goed bij onze manier van spelen past. Hij is een spits die sterk is met zijn rug naar de goal, maar ook zelf kan creëren en dat is een mooie kwaliteit. Hij heeft dus al veel in zijn pakket, maar er is ook nog veel ruimte voor ontwikkeling. Hij is een aanwinst waar we heel erg blij mee zijn."
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Welkom Leq!
Onze toekomstige monsterspits met een contract tot zomer 2029
Hoop dat je heel blijft (en slank en gemotiveerd)
Laatst gewijzigd door differentcook op 01 feb 2024, 15:19, 3 keer totaal gewijzigd.
we can come an end
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1192
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

Hoop van harte dat dit een Volendam speler is in de lijn van der Ven, Veerman en niet een muhren :wink:. Ik heb wel vertrouwen in deze jongen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ik ben toch wel blij dat deze jongen er is. Alleen al dat je dus nu een soort van planB kunt spelen met lange ballen en dan voor de 2e bal gaan.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6548
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Mooie versterking voor Jong AZ!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

"Als je kijkt naar zijn manier van spelen, is het een aanvaller die goed bij onze manier van spelen past."

Wat een slap gelul weer van die Huiberts. Contract tot 2029, welja.

Succes

Nu worden we 3e
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5436
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Langedijk schreef: 01 feb 2024, 15:30 "Als je kijkt naar zijn manier van spelen, is het een aanvaller die goed bij onze manier van spelen past."

Wat een slap gelul weer van die Huiberts. Contract tot 2029, welja.

Succes

Nu worden we 3e
Ze copy pasten gewoon eerdere persberichten.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

pAZcal schreef: 01 feb 2024, 17:11 Ze copy pasten gewoon eerdere persberichten.
Ik las dit ook als een mogelijk woordje richting Boadu waarom ze niet voor hem kozen nu
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6548
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Grappig inkijkje net op ESPN via de zaakwaarnemer.

Zeefuik kiest vooral voor AZ om in de buurt van familie en vrienden te blijven.
Veel aanbiedingen waaronder ook uit Duitsland.

Kwakman maakte een opmerking over de inhoud van Zeefuik. Dat zou echt omhoog moeten.
'Maar hij kan bij AZ ook nog in Jong AZ spelen'
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 01 feb 2024, 15:13 Welkom Leq!
Onze toekomstige monsterspits met een contract tot zomer 2029
Hoop dat je heel blijft (en slank en gemotiveerd)
Pwoah al 3 x gewijzigd Cook?!

We houden deze lofzang op zijn Antti's in de gaten, je hebt hem geclaimd! :wink:

Helaas is dit geen reddit, anders had ik een 'remind me in 3 years'-bot op deze opmerking gezet.

Hopelijk komt het talent wat jij er in ziet, er ook daadwerkelijk uit! Eerst wat vlieguren maken in Jong AZ hoop ik voor hem, als hij beoordeelt wordt als directe vervanger van Odgaard of zelfs opvolger van Pavlidis dan kan het of heel snel heel goed gaan, of totaal mis.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 01 feb 2024, 19:28 Pwoah al 3 x gewijzigd Cook?!

We houden deze lofzang op zijn Antti's in de gaten, je hebt hem geclaimd! :wink:

Helaas is dit geen reddit, anders had ik een 'remind me in 3 years'-bot op deze opmerking gezet.

Hopelijk komt het talent wat jij er in ziet, er ook daadwerkelijk uit! Eerst wat vlieguren maken in Jong AZ hoop ik voor hem, als hij beoordeelt wordt als directe vervanger van Odgaard of zelfs opvolger van Pavlidis dan kan het of heel snel heel goed gaan, of totaal mis.
Er zijn altijd zoveel beren op de weg (hierboven al twee genoemd) dat ik geen onvoorwaardelijke claims maak, verbind er ook mijn ego niet aan haha. Ik constateer alleen (zoals wel meer, waaronder Martens), dat hij zeer interessante features heeft en hoop dat hij die goed kan ontwikkelen en gebruiken bij AZ.
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 01 feb 2024, 19:28 We houden deze lofzang op zijn Antti's in de gaten, je hebt hem geclaimd! :wink:
:lol:

Ik vind het ook een interessante speler trouwens. We gaan hem de komende zes maanden eens goed in de gaten houden.

Grootste risico schijnt zijn inzet/houding te zijn als hij er niet in staat.

Ps. Wel mooi dat hij zijn vader meeneemt naar de presentatie. Dito pet en zonnebril.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 02 feb 2024, 09:41 Ps. Wel mooi dat hij zijn vader meeneemt naar de presentatie. Dito pet en zonnebril.
Ja, stylish, zijn vader is Marvin Gaye :D
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 02 feb 2024, 09:41 Grootste risico schijnt zijn inzet/houding te zijn als hij er niet in staat.
Als hij gewoon lief doet tegen de staf dan staat hij er bij AZ eenmaal in, tot het einde der tijden :lol:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 634
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

Hij is niet klein in ieder geval :shock:
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 02 feb 2024, 11:19 Als hij gewoon lief doet tegen de staf dan staat hij er bij AZ eenmaal in, tot het einde der tijden :lol:
Wel nee.

Het is een jonge speler. Die worden altijd als eerste geofferd bij AZ.

Jansen was ook zo'n angsthaas die bij de eerste de beste tegenslag wat jeugdspelers - theatraal - ging wisselen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 02 feb 2024, 13:29 Wel nee.

Het is een jonge speler. Die worden altijd als eerste geofferd bij AZ.

Jansen was ook zo'n angsthaas die bij de eerste de beste tegenslag wat jeugdspelers - theatraal - ging wisselen.
Helaas wel, zal bij zijn hierarchie-uitgangspunt horen
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 02 feb 2024, 13:32 Helaas wel, zal bij zijn hierarchie-uitgangspunt horen
Tja.

Ik ben overigens ook voor een hiërarchie, maar dan wel op basis van competentie.

Als ik als jeugdspeler dan in de kleedkamer zou worden toegesproken door Verhulst, Ryan, Indi, Clasie of De Wit zou ik enkel met mijn ogen gaan draaien ... Wat weten die gasten nou over topvoetbal en wat hebben ze nu de afgelopen 10 jaar of 10 maanden laten zien? Als je richting (!) de top wilt bewegen moet je eigenlijk zo snel mogelijk dit AZ weer verlaten.

Bij dit AZ mogen alleen Pavlidis en misschien Bazoer - op een goede dag - een basisplaats opeisen en hun mond open trekken.

De rest moet gewoon keihard werken en knokken voor hun plek.

Ik heb het nu al met Zeefuik te doen ... Want de realiteit is anders.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Was toch wel even leuk om hem de bal te zien afschermen, wat richting goal te zien gaan, om vervolgens hard uit te halen. Iets meer naar de paal en dan had het waarschijnlijk een gelijk spel geweest. Daarnaast ook al fijn voor extra druk bij corners. Zulke rotsen in de branding zijn goud voor een team, vooral als ze zelf ook technisch en koel zijn en overzicht behouden.
we can come an end
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Antti Opdam schreef: 02 feb 2024, 13:43 Tja.

Ik ben overigens ook voor een hiërarchie, maar dan wel op basis van competentie.

Als ik als jeugdspeler dan in de kleedkamer zou worden toegesproken door Verhulst, Ryan, Indi, Clasie of De Wit zou ik enkel met mijn ogen gaan draaien ... Wat weten die gasten nou over topvoetbal en wat hebben ze nu de afgelopen 10 jaar of 10 maanden laten zien? Als je richting (!) de top wilt bewegen moet je eigenlijk zo snel mogelijk dit AZ weer verlaten.

Bij dit AZ mogen alleen Pavlidis en misschien Bazoer - op een goede dag - een basisplaats opeisen en hun mond open trekken.

De rest moet gewoon keihard werken en knokken voor hun plek.

Ik heb het nu al met Zeefuik te doen ... Want de realiteit is anders.
Ryan, Indi en Clasie zijn allemaal (voormalig) internationals die ook premier League gespeeld hebben en Champions league.

Wat weet jij van topvoetbal?
Plaats reactie