Lequincio Zeefuik (2029)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: 12 feb 2024, 07:59 Die invalbeurt kwam veel te laat.
Wat mij betreft begint Zeefuik elke wedstrijd.

Een absoluut fenomeen. Nu al.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9161
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 12 feb 2024, 08:03 Wat mij betreft begint Zeefuik elke wedstrijd.

Een absoluut fenomeen. Nu al.
Om vervolgens na drie partijen afgeblaft te worden?
Maarja jij vind onze topscoorder dan ook niet goed spelen :wink:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 12 feb 2024, 13:40 Om vervolgens na drie partijen afgeblaft te worden?
Maarja jij vind onze topscoorder dan ook niet goed spelen :wink:
Dat laatste heb ik niet gezegd.

Maar on topic: natuurlijk is er een risico op afblaffen, maar tot nu krijgt hij mijn volledige steun.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6579
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Antti Opdam schreef: 12 feb 2024, 15:50 Dat laatste heb ik niet gezegd.

Maar on topic: natuurlijk is er een risico op afblaffen, maar tot nu krijgt hij mijn volledige steun.
Alle ballen op Lekkie!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 09 feb 2024, 07:30 Dit is ongeveer allemaal beeldvorming en perceptie.

Mentaliteit is moeilijk tot niet meetbaar.

Het gaat er mij om dat je door goede sportieve prestaties recht van spreken krijgt. Clasie kan dan nu wel de grote leider spelen (!), maar de feiten zijn dat hij bij Southampton, Feijenoord en Brugge gewoon weg mocht en hij twee jaar op de bank heeft gezeten achter Koopmeiners en Midtsjo. Over zijn verdere prestaties bij AZ verschillen we van mening.

Misschien (...) kan hij heel leuk verhaaltjes vertellen, maar - sec - sportief gezien heeft hij gewoon niet heel veel recht van spreken. En ik vermoed ook niet dat Zeefuik een poster van Clasie boven zijn bed had hangen of een vergelijkbare loopbaan ambieert.

- maar goed, ik val in herhaling; hoewel het wel van enig belang is omdat Zeefuik de potentie heeft om een échte topper te worden en nu mogelijk verzandt in een moeras van pseudo-toppers -
Ondertussen heeft Clasie ook gewoon nog zeventien interlands gespeeld en was het een gewaardeerd international. Van Gaal heeft hem niet voor niets nog bij de selectie willen halen. Koeman heeft daar recent ook nog over nagedacht. Tuurlijk is Clasie niet de man die de lijnen heeft uitgezet bij Real Madrid, maar hij heeft een zeer verdienstelijke carriere gehad.

Het hebben van ervaren steunpilaren met aanzien is ontzettend belangrijk voor een groep. Spelers als Vlaar, Clasie en Martins Indi passen perfect in dat profiel en hadden/hebben die status ook in de groep. Dat kan jij allemaal onderschatten, maar dat is zo. Jaliens was ook zo'n speler, die de boel bij elkaar hield. Al had die geen ervaring over de grens toen hij bij AZ kwam. SchoorlAZ verwoord het verder gewoon perfect.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ 4 Life schreef: 14 feb 2024, 12:51 Spelers als Vlaar, Clasie en Martins Indi passen perfect in dat profiel en hadden/hebben die status ook in de groep.
Maar die status verdwijnt snel als betreffende spelers wanprestaties blijven leveren. Wat voornamelijk op BMI van toepassing is. Bovendien kijkt de huidige generatie jeugd minder snel tegen mensen op. Schreeuwen in de kleedkamer maakt geen indruk meer als iemand in het veld verzaakt.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 14 feb 2024, 12:51 Ondertussen heeft Clasie ook gewoon nog zeventien interlands gespeeld en was het een gewaardeerd international. Van Gaal heeft hem niet voor niets nog bij de selectie willen halen. Koeman heeft daar recent ook nog over nagedacht. Tuurlijk is Clasie niet de man die de lijnen heeft uitgezet bij Real Madrid, maar hij heeft een zeer verdienstelijke carriere gehad.

Het hebben van ervaren steunpilaren met aanzien is ontzettend belangrijk voor een groep. Spelers als Vlaar, Clasie en Martins Indi passen perfect in dat profiel en hadden/hebben die status ook in de groep. Dat kan jij allemaal onderschatten, maar dat is zo. Jaliens was ook zo'n speler, die de boel bij elkaar hield. Al had die geen ervaring over de grens toen hij bij AZ kwam. SchoorlAZ verwoord het verder gewoon perfect.
Daar was ik ook al bang voor en ik besef dat dit de terechte en pijnlijke realiteit is. Dat zei ik ook al in mijn eerste post over dit onderwerp:

viewtopic.php?p=804052#p804052

De rest moet gewoon keihard werken en knokken voor hun plek.

Ik heb het nu al met Zeefuik te doen ... Want de realiteit is anders.


We zitten op dezelfde lijn (of in hetzelfde angstbeeld) dat deze spelers status hebben in de kleedkamer.

Dat deze spelers (pseudo - vedetten) ook nog wat daadwerkelijk iets te zeggen hebben. Op basis van 'status'. Ik laat het opnieuw tot mij doordringen.

Voetballanden als Nederland zijn er rond 2002 kapot aan gegaan.

Terwijl Zuid - Korea er in diezelfde periode afscheid van nam en succesvol werd. En gewoon weer eens ging kijken naar competentie en daadwerkelijke voetballende vaardigheden op dit moment.

Dat lui als Vlaar, Clasie, Indi, de Wit en Ryan de dienst uitmaken in de kleedkamer ... Allen totaal ongeschikt gebleken voor - zelfs al - de Nederlandse top op het gebied van clubvoetbal; met misschien nog Indi als - temporele - uitschieter toen hij even bij Porto speelde.

Deze mensen hebben dus nog de grootste mond in de kleedkamer ook.

Het is heel vervelend dat Ons Lekkie hierdoor omringd wordt. En laten we dan ook weer on topic komen.

En voor hem bidden.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9161
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 14 feb 2024, 13:55 Daar was ik ook al bang voor en ik besef dat dit de terechte en pijnlijke realiteit is. Dat zei ik ook al in mijn eerste post over dit onderwerp:

viewtopic.php?p=804052#p804052

De rest moet gewoon keihard werken en knokken voor hun plek.

Ik heb het nu al met Zeefuik te doen ... Want de realiteit is anders.


We zitten op dezelfde lijn (of in hetzelfde angstbeeld) dat deze spelers status hebben in de kleedkamer.

Dat deze spelers (pseudo - vedetten) ook nog wat daadwerkelijk iets te zeggen hebben. Op basis van 'status'. Ik laat het opnieuw tot mij doordringen.

Voetballanden als Nederland zijn er rond 2002 kapot aan gegaan.

Terwijl Zuid - Korea er in diezelfde periode afscheid van nam en succesvol werd. En gewoon weer eens ging kijken naar competentie en daadwerkelijke voetballende vaardigheden op dit moment.

Dat lui als Vlaar, Clasie, Indi, de Wit en Ryan de dienst uitmaken in de kleedkamer ... Allen totaal ongeschikt gebleken voor - zelfs al - de Nederlandse top op het gebied van clubvoetbal; met misschien nog Indi als - temporele - uitschieter toen hij even bij Porto speelde.

Deze mensen hebben dus nog de grootste mond in de kleedkamer ook.

Het is heel vervelend dat Ons Lekkie hierdoor omringd wordt. En laten we dan ook weer on topic komen.

En voor hem bidden.
Ryan was gewoon geschikt in Laliga, de premier league en voor zijn land.
En als we dan toch weer over dit soort dingen hebben. Heeft Nederland niet nog in een WK finale gestaan in 2010 en derde geworden in 2014? En een halve finale van het EK in 2004?
Of begrijp ik je verkeerd en bedoelde je met 2002, het jaar 2002 zelf?

Uit pure nieuwsgierigheid hoe zie je dat eigenlijk in verhouding tussen Pavlidis en Zeefuik?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

AZ 4 Life schreef: 14 feb 2024, 12:51 ...
Het hebben van ervaren steunpilaren met aanzien is ontzettend belangrijk voor een groep. Spelers als Vlaar, Clasie en Martins Indi passen perfect in dat profiel en hadden/hebben die status ook in de groep. Dat kan jij allemaal onderschatten, maar dat is zo. Jaliens was ook zo'n speler, die de boel bij elkaar hield. Al had die geen ervaring over de grens toen hij bij AZ kwam. SchoorlAZ verwoord het verder gewoon perfect.
Ik denk dat dit ontzettend overschat wordt. Veel belangrijker lijkt mij dat elke speler kwaliteit levert. Een ervaren speler die onder zijn ooit behaalde niveau presteert werkt juist averechts, omdat iedereen juist van dit soort spelers veel meer verwacht. Wanneer dan zulke spelers ook nog de voorkeur van een trainer krijgen boven een speler met minder aanzien, terwijl de prestaties onderling nauwelijks verschillen, krijgt het groepsproces ook nog een knauw.

AZ heeft met Ryan, BMI, Clasie vaak drie oudere en ervaren spelers in het veld. Desondanks is het een stuurloos team. Luister de verklaringen van onze aanvoerders maar na een teleurstellende wedstrijd.

Oftewel zou juist niet altijd de jongere en talentvollere speler met veel potentie juist altijd de voorkeur moeten krijgen boven die oudere en ervaren speler? Lijkt mij ook beter voor het verdienmodel dat AZ hanteert.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12546
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

ForzAZ schreef: 15 feb 2024, 11:04 Oftewel zou juist niet altijd de jongere en talentvollere speler met veel potentie juist altijd de voorkeur moeten krijgen boven die oudere en ervaren speler? Lijkt mij ook beter voor het verdienmodel dat AZ hanteert.
Verliezen of gelijkspelen is bij geen enkel verdienmodel goed. Daarom is het het belangrijkste een winnend team op te stellen en dat is m.i. meestal een goede mix van kwaliteiten, waaronder ook ervaring.
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 14 feb 2024, 18:40 En een halve finale van het EK in 2004?
Of begrijp ik je verkeerd en bedoelde je met 2002, het jaar 2002 zelf?

Uit pure nieuwsgierigheid hoe zie je dat eigenlijk in verhouding tussen Pavlidis en Zeefuik?
In die periode ging Nederland kapot aan het te lang hangen aan routiniers die in 1998/2000 geweldig waren.

In 2002 (mislopen kwalificatie) en 2004 (gedrocht van een toernooi en met mazzel door de poulefase) hield men te lang vast aan spelers die al jaren niet meer konden (Kluivert, Frank de Boer, Davids, Jaap Stam etc.) Het ging pas weer lopen rond 2006 / 2008 en als summum 2010 toen die oude hiërarchie was verdwenen en jonge jongens het overnamen.

De parallellen met het AZ van nu zijn voor mij duidelijk. Indi is de nieuwe Frank de Boer en Clasie de nieuwe Davids.

Intern een grote naam, maar feitelijk al jaren niet meer meekunnen ...

Het is funest voor je kleedkamer.

Misschien dat we Marco van Basten nog eens kunnen halen om schoon schip te maken.

Zodat Ons Lekkie in een daadwerkelijke eerlijke competitieve omgeving terecht komt. Waarin je primair wordt beoordeeld op sportieve prestaties.

Ik zou Ons Lekkie samen in de spits met Pavlidis zetten. Dat vraagt wat accent - verschuivingen, maar nu loopt de '10' ook al vrij standaard in de spits. Ik zou ze dan afwisselend in de spits laten opduiken.

Ik vond de experimenten met Odgaard en Pavlidis ook al niet slecht bedacht, maar ontbrak het nog aan de afstemming en uitvoering.

Na dit seizoen is Lekkie gewoon de vaste nummer 9.

(Mits hij zich normaal doorontwikkelt natuurlijk.)
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

ForzAZ schreef: 15 feb 2024, 11:04 Ik denk dat dit ontzettend overschat wordt. Veel belangrijker lijkt mij dat elke speler kwaliteit levert. Een ervaren speler die onder zijn ooit behaalde niveau presteert werkt juist averechts, omdat iedereen juist van dit soort spelers veel meer verwacht. Wanneer dan zulke spelers ook nog de voorkeur van een trainer krijgen boven een speler met minder aanzien, terwijl de prestaties onderling nauwelijks verschillen, krijgt het groepsproces ook nog een knauw.

AZ heeft met Ryan, BMI, Clasie vaak drie oudere en ervaren spelers in het veld. Desondanks is het een stuurloos team. Luister de verklaringen van onze aanvoerders maar na een teleurstellende wedstrijd.

Oftewel zou juist niet altijd de jongere en talentvollere speler met veel potentie juist altijd de voorkeur moeten krijgen boven die oudere en ervaren speler? Lijkt mij ook beter voor het verdienmodel dat AZ hanteert.
Hear, hear.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12546
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 15 feb 2024, 11:46 Ik zou Ons Lekkie samen in de spits met Pavlidis zetten. Dat vraagt wat accent - verschuivingen, maar nu loopt de '10' ook al vrij standaard in de spits. Ik zou ze dan afwisselend in de spits laten opduiken.

Ik vond de experimenten met Odgaard en Pavlidis ook al niet slecht bedacht, maar ontbrak het nog aan de afstemming en uitvoering.

Na dit seizoen is Lekkie gewoon de vaste nummer 9.

(Mits hij zich normaal doorontwikkelt natuurlijk.)
Wil ik ook wel eens zien nu
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 15 feb 2024, 11:46 Verliezen of gelijkspelen is bij geen enkel verdienmodel goed. Daarom is het het belangrijkste een winnend team op te stellen en dat is m.i. meestal een goede mix van kwaliteiten, waaronder ook ervaring.
Ik ben overigens óók voor ervaring op sleutelposities. Maar dan wel die sportief ook niets iets bijdraagt en aanzienlijke (!) ervaring heeft op het niveau dat je nastreeft (zijnde Champions League). Aan dat laatste criterium voldoet alleen Indi. Een heel klein beetje.

In dat kader was door AZ 4 Life voorgestelde Danjuma een prima voorbeeld geweest.

Ook had je nog in de richting van een Vilhena en Strootman kunnen denken. Om maar eens wat dwarsstraten te noemen. Dan zit je - waarschijnlijk - rond (iets boven) het niveau Clasie. Maar dan met iets meer kracht en wedstrijdritme en Champions League ervaring.

Ongetwijfeld zijn er nóg betere voorbeelden denkbaar als we even doorfilosoferen.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

ForzAZ schreef: 15 feb 2024, 11:04 Ik denk dat dit ontzettend overschat wordt. Veel belangrijker lijkt mij dat elke speler kwaliteit levert. Een ervaren speler die onder zijn ooit behaalde niveau presteert werkt juist averechts, omdat iedereen juist van dit soort spelers veel meer verwacht. Wanneer dan zulke spelers ook nog de voorkeur van een trainer krijgen boven een speler met minder aanzien, terwijl de prestaties onderling nauwelijks verschillen, krijgt het groepsproces ook nog een knauw.

AZ heeft met Ryan, BMI, Clasie vaak drie oudere en ervaren spelers in het veld. Desondanks is het een stuurloos team. Luister de verklaringen van onze aanvoerders maar na een teleurstellende wedstrijd.

Oftewel zou juist niet altijd de jongere en talentvollere speler met veel potentie juist altijd de voorkeur moeten krijgen boven die oudere en ervaren speler? Lijkt mij ook beter voor het verdienmodel dat AZ hanteert.
Dat heeft alles te maken met groepsdynamiek in een kleedkamer. Hiërarchie is een van de belangrijkste dingen in een kleedkamer, als dat ontbreekt kan je nog zoveel talent hebben, maar dan ontspoort het hele zooitje. Dat hebben we in 2007-2008 hier ook nog kunnen zien.

Zelfs een ervaren speler die onder zijn niveau speelt kan nog van waarde zijn in de kleedkamer als het gaat om begeleiding van talent. Alleen is dat bij Clasie niet eens het geval, die genoot in zijn eerste jaren al ontzettend veel aanzien in de groep omdat hij zo goed was op de trainingen. Na het vertrek van Koopmeiners heeft hij ook in het veld die rol op zich genomen en was hij een leidend figuur in het elftal. Dat bleek zoals gezegd ook al uit de cijfers en beoordelingen. Ook dit seizoen was hij in de eerste seizoenshelft gewoon prima. Nu verzuipt hij een paar wedstrijd mee met de rest van het elftal en kan hij er ineens niks meer van. Wat een opportunistisch gelul, sorry dat ik het zeg.

Hetzelfde geldt voor Martins Indi en Ryan. Van die laatste weet ik het minder, maar van die eerste weet ik hoe belangrijk hij is in de groep. Zelfs als hij niet speelt. Hij is minder toonaangevend in het spel dan Clasie maar is ook nog steeds een prima verdediger. Hij is niet zo slecht als hij wordt afgeschilderd door een deel van de fans. Dat bleek ook wel uit zijn selectie voor Oranje voor hij geblesseerd raakte.
Laatst gewijzigd door AZ 4 Life op 15 feb 2024, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3162
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Zie Clasie topic :?
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

dirkjan schreef: 15 feb 2024, 13:27 Zie Clasie topic :?
Yes.

Ik heb het hier ook liever over Ons Lekkie.

Ben benieuwd hoeveel minuten hij tegen Fortuna krijgt.

Minstens 30 moet toch wel kunnen.

En weer lekker koppen, sleuren, kappen en draaien.

:hart:
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 15 feb 2024, 13:16 Dat heeft alles te maken met groepsdynamiek in een kleedkamer. Hiërarchie is een van de belangrijkste dingen in een kleedkamer, als dat ontbreekt kan je nog zoveel talent hebben, maar dan ontspoort het hele zooitje. Dat hebben we in 2007-2008 hier ook nog kunnen zien.
Vooral het jaar daarna zagen we wat nodig was: bezijden Jaliens was er geen basisspeler van boven de 30 jaar meer.

Leeftijd / ervaring wordt in deze overschat.

Kwaliteit telt.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12546
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZ 4 Life schreef: 15 feb 2024, 13:16 Dat heeft alles te maken met groepsdynamiek in een kleedkamer. Hiërarchie is een van de belangrijkste dingen in een kleedkamer, als dat ontbreekt kan je nog zoveel talent hebben, maar dan ontspoort het hele zooitje.
Hiërarchie vind ik zelf altijd 'poor man's management', negatief en vooral werkend bij niet al te slimme mensen. Ik zie liever een vlakke organisatie waarbij iedereen vanuit gelijkheid wordt gemotiveerd samen het maximale te bereiken
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 15 feb 2024, 14:22 Hiërarchie vind ik zelf altijd 'poor man's management', negatief en vooral werkend bij niet al te slimme mensen. Ik zie liever een vlakke organisatie waarbij iedereen vanuit gelijkheid wordt gemotiveerd samen het maximale te bereiken
Ik heb dan weer niet zoveel tegen een zekere mate van hiërarchie. Zeker in een voetbal - kleedkamer. Wat gewoon heel snel een apenrots wordt.

Het wordt pas problematisch als een stel pseudo - vedetten de top van de hiërarchie innemen en de trainer dit in stand houdt.

Ofwel: alle ballen op Lekkie nu.
Plaats reactie