Kristijan Belić (2028)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6514
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

www.AZ.nl schreef:Belić tweede winteraanwinst AZ
Gepubliceerd op 17 januari 24, 10:29
ALKMAAR- Kristijan Belić is AZ’s volgende aanwinst in het winterse transfervenster. De Servische middenvelder komt over van FK Partizan en tekende een contract tot medio 2028 in het AFAS Stadion.

Belić werd geboren in het Belgische Sint-Truiden, waar zijn vader Dusan Belić destijds als doelman speelde. Vervolgens bracht hij enkele jaren van zijn jeugd door in de academies van OFK Beograd, West Ham United en Olympiakos.

Doorbraak
Bij Olympiakos kwam Belić in januari 2020 tot zijn debuut in de hoofdmacht. Het bleef echter bij die ene wedstrijd en in de zomer van 2021 keerde Belić daarom terug naar Servië, waar hij na één seizoen bij FK Čukarički de overstap naar FK Partizan maakte. Voor die club speelde de Servisch jeugdinternational inmiddels 55 wedstrijden, waarin hij drie keer scoorde en ook zeven keer de aangever was.

Servië
De 22-jarige doorliep al meerdere jeugdelftallen van zijn land. Bij Servië Onder 14 maakte hij zijn nationale debuut en vervolgens speelde hij ook interlands voor Onder 16 en alle daaropvolgende jeugdelftallen. Zijn debuut voor Jong Servië maakte de middenvelder in juni 2022, toen hij in de basis mocht beginnen tegen de leeftijdsgenoten uit Frankrijk.

Per direct
Belić sluit per direct aan bij de selectie en is na Gonçalo Esteves AZ’s tweede aanwinst deze winter. De middenvelder zal met rugnummer 14 gaan spelen.

Belić: 'Was sprakeloos'
"Ik ben heel erg blij hier te zijn", vertelt de kersverse aanwinst. "Toen ik het stadion zag, was ik sprakeloos. Het is geweldig. Nadat we in december de winterstop ingingen in Servië begonnen de gesprekken met AZ. Het is een geweldige club voor de volgende stap in mijn carrière en ik hoop hier iets moois neer te kunnen zetten. Het stadion is mooi en de fans zijn ook geweldig. Ik ben nu bijna terug in mijn geboorteland, alleen net ernaast."

Huiberts: 'Past in het profiel'
Directeur Voetbalzaken Max Huiberts: "Na het vertrek van Djordje Mihailovic en de verhuur van Kenzo Goudmijn wilden we dat plekje in de selectie graag opvullen met een middenvelder waar we al even naar op zoek zijn. Kristijan past in dat profiel. Hij is pas 22 jaar, maar heeft wel een verleden waar hij al het een en ander aan ervaring heeft opgedaan. Dat is ook wat we kunnen gebruiken. Het is een jongen die veel in beweging is, veel loopt, makkelijk aan de bal zijn weg kan vinden, agressiviteit heeft in zijn spel en de duels niet schuwt. Dit was een positie die we graag wilden invullen en we zijn dus heel blij dat Kristijan er is."
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6560
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Het stadion is geweldig! :D

Maar: wees welkom Kristijan!
MB80
Invaller
Berichten: 2285
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Had blijkbaar gistermiddag al getekend…. Anders was hij gisteravond reeds het land ontvlucht

Dit is dus de definitie van “ervaring” bij Max…. Anyway, niet dat de ervaring van BMI zichtbaar was gisteren.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9164
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Heel benieuwd naar deze jongen.
Hopelijk dan maar een koop om de nukken van Pascalbal te verbloemen.

Hoe Belic in het door Huiberts vooraf geschetste profiel past is mij een raadsel, maar ach het mag de pret niet drukken mocht dit na een paar missers weer een voltreffer blijken te zijn.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6514
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Ferry schreef: 17 jan 2024, 09:47 Het stadion is geweldig! :D
Als je de puinbak van Partizan gewend bent, dan is een stadion al snel geweldig. :wink:
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 917
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Partizan fans zijn heeeeeeel tevreden met deze jongen. (maar dat waren de Brann fans ook over Wolfe). Ben wel enthousiast dat het blijkbaar een echte vechter is. De mentaliteit van sommige spelers bij AZ is echt om te janken.
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12550
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SimonPoulsen had de primeur!
we can come an end
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1216
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

Shota-Arveladze schreef: 17 jan 2024, 09:54 Partizan fans zijn heeeeeeel tevreden met deze jongen. (maar dat waren de Brann fans ook over Wolfe). Ben wel enthousiast dat het blijkbaar een echte vechter is. De mentaliteit van sommige spelers bij AZ is echt om te janken.
Dat leert hij hier wel snel af na de workshop impulscontrole. :lol:

Ik ben wel heel benieuwd naar deze jongen, hoop dat hij dat stukje grinta kan overbrengen op de rest.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12550
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

MB80 schreef: 17 jan 2024, 09:50 Had blijkbaar gistermiddag al getekend….
Max is zo slim wel
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Shota-Arveladze schreef: 17 jan 2024, 09:54 Partizan fans zijn heeeeeeel tevreden met deze jongen. (maar dat waren de Brann fans ook over Wolfe). Ben wel enthousiast dat het blijkbaar een echte vechter is. De mentaliteit van sommige spelers bij AZ is echt om te janken.
Opnieuw een interessante kandidaat voor de positie van Clasie.

(Van onze analisten van AZAlerts begreep ik dat het een type Wernbloom is ...)

Nu nog op zoek naar een kandidaat die vooruit weg kan draaien en versnellen. Een beetje in de geest van Midtsjo en Reijnders. Zoals beloofd.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6580
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

De hoop in bange dagen. Slechter dan het huidige middenveld kun je onmogelijk zijn, dus dat is lekker binnenkomen. Hopelijk iemand die wat duels wint en daarme de rest aansteekt om ook hun best te doen.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 917
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Antti Opdam schreef: 17 jan 2024, 10:10 Opnieuw een interessante kandidaat voor de positie van Clasie.

(Van onze analisten van AZAlerts begreep ik dat het een type Wernbloom is ...)

Nu nog op zoek naar een kandidaat die vooruit weg kan draaien en versnellen. Een beetje in de geest van Midtsjo en Reijnders. Zoals beloofd.
Ik wil gewoon een echte tien, een met een afstandschot en een goede pass.
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Shota-Arveladze schreef: 17 jan 2024, 10:30 Ik wil gewoon een echte tien, een met een afstandschot en een goede pass.
Die ontbreekt óók nog ja ...

Met een beetje kneden zou Odgaard dat moeten kunnen worden.
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2016
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Een man met een te grote blouse aan, ingestopt in een doodnormale spijkerbroek, met net een knoopje teveel open. Ik stem op 2 rode kaarten dit seizoen nog :lol:
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12550
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Perry schreef: 17 jan 2024, 10:37 Een man met een te grote blouse aan, ingestopt in een doodnormale spijkerbroek, met net een knoopje teveel open. Ik stem op 2 rode kaarten dit seizoen nog :lol:
Ziet eruit als iemand met foute vrienden
Dat kunnen we wel gebruiken
we can come an end
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 634
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

Antti Opdam schreef: 17 jan 2024, 10:10 Opnieuw een interessante kandidaat voor de positie van Clasie.

(Van onze analisten van AZAlerts begreep ik dat het een type Wernbloom is ...)

Nu nog op zoek naar een kandidaat die vooruit weg kan draaien en versnellen. Een beetje in de geest van Midtsjo en Reijnders. Zoals beloofd.
Denk niet dat die komt.
Denk eerder dat Belic de Midsto rol op op zich neemt met Clasie naast hem voor opbouw en verdediging dat het iets uit gebalanceerd wordt zo dat Pavlidis niet elke keer Postbode hoeft te spelen en dan Odgaard op 10.

Denk dat er verder geen middenvelder wordt gehaald vooral als De Wit blijft, als Mijnans dan terug is heb je ook nog Dantas en daarachter eventueel Schouten en Kwakman waardoor het wel vol wordt.
Huiberts wou de selectie ook versmallen, zou daar ook tegenin gaan als je verder niet nog iemand op het middenveld laat vertrekken.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Elmpie. schreef: 17 jan 2024, 10:41 Denk niet dat die komt.
Denk eerder dat Belic de Midsto rol op op zich neemt met Clasie naast hem voor opbouw en verdediging dat het iets uit gebalanceerd wordt zo dat Pavlidis niet elke keer Postbode hoeft te spelen en dan Odgaard op 10.

Denk dat er verder geen middenvelder wordt gehaald vooral als De Wit blijft, als Mijnans dan terug is heb je ook nog Dantas en daarachter eventueel Schouten en Kwakman waardoor het wel vol wordt.
Huiberts wou de selectie ook versmallen, zou daar ook tegenin gaan als je verder niet nog iemand op het middenveld laat vertrekken.
Eens hoor.

Het was ook een cynisch bedoeld bericht.

Dat Huiberts het helemaal kwijt is heb ik min of meer geaccepteerd.

Het wordt een bittere strijd om de plekken 4 en 5. En meer niet.

Misschien is het voor - de urgentie binnen - de club nog wel even goed als we overal naast grijpen.
MB80
Invaller
Berichten: 2285
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

differentcook schreef: 17 jan 2024, 10:40 Ziet eruit als iemand met foute vrienden
Dat kunnen we wel gebruiken
Dat was Esteban al met zijn foute vriendjes en die kon er geen klote van dus geen lekker precedent.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9164
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Elmpie. schreef: 17 jan 2024, 10:41 Denk niet dat die komt.
Denk eerder dat Belic de Midsto rol op op zich neemt met Clasie naast hem voor opbouw en verdediging dat het iets uit gebalanceerd wordt zo dat Pavlidis niet elke keer Postbode hoeft te spelen en dan Odgaard op 10.
Dan ga je dus wéér een speler uit positie laten spelen... fantastisch :lol:

Ik begreep uit dezelfde podcast van AZalerts dat die Meerveld van Willem 2 hoewel die óók niet ervaren is, wel meer een type Midtsjö zou moeten zijn. Dan is het beoogde middenveld blijkbaar iets in de richting van Belic(6) - Meerveld(8) - Mijnans (10).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12550
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ik lees net dat zijn zaakwaarnemer Darko Ristic heet. Past helemaal! :D
we can come an end
Plaats reactie