Kristijan Belić (2028)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9187
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SchoorlAZ schreef: 25 feb 2024, 18:15 Goede wedstrijd van hem. Je ziet toch dat hij niet meer verder kon, waarschijnlijk vanwege zijn fitheid. Heel veel onderscheppingen, maar er gaat ook genoeg fout. Desondanks zit er wel muziek in deze jongen. Ik zie dingen in hem die ik niet in andere speler zie, maar ik denk ook dat hij nog even de tijd nodig heeft.

Aan het einde van het seizoen kunnen we ons dan afvragen of hij daadwerkelijk 4 miljoen waard is.
Ik blijf erbij dat hij met het verkeerde beeld is binnengekomen.
Deze jongen is een balafpakker pur sang, niet direct hetzelfde als de spelverplaatsers die Midtsjö en Reijnders waren.
Zolang de staf dat ook gaat inzien dan komt het wel goed met Belic.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1257
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Ik vond hem gisteren ruim voldoende spelen, paar mooie lange ballen. Komt in zijn kracht.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6611
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Rjansen17 schreef: 03 mar 2024, 10:43 Ik vond hem gisteren ruim voldoende spelen, paar mooie lange ballen. Komt in zijn kracht.
Zeker, lijkt zn plek meer te vinden.

Ik werd vooral blij van zijn voorwaartse acties. Wordt ingespeeld en draait direct open of dribbelt vooruit. Loopt zich vervolgens wel vaak vast, maar dat komt ook deels omdat er geen afspeelmogelijkheden zijn. Goed steekpassje op Pavlidis ook aan het begin.

Die rare tackles moeten er wel echt uit
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6611
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

SimonPoulsen schreef: 03 mar 2024, 10:50 Zeker, lijkt zn plek meer te vinden.

Ik werd vooral blij van zijn voorwaartse acties. Wordt ingespeeld en draait direct open of dribbelt vooruit. Loopt zich vervolgens wel vaak vast, maar dat komt ook deels omdat er geen afspeelmogelijkheden zijn. Goed steekpassje op Pavlidis ook aan het begin.

Die rare tackles moeten er wel echt uit
Wederom dit
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 557
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

Nu Belic meer en meer ritme krijgt door speeltijd en trainingen en dus fitter en fitter raakt en misschien nu eindelijk pas 100% fit is? Merk je dat hij het spel meer en meer naar zich toe eigend. Hij kwam met achterstand binnen omdat hij al even niet had getraind vanwege de winterstop bij Partizan. Want de Belic die we vandaag hebben gezien, kan uitgroeien tot een publieks liefhebber!

Niet alles gaat nog goed, maar hij speelt met lef, drive en heeft toch wel spelinzicht en is technisch vaardig genoeg.

Als hij even babbelt met Kerkez over drive op de juiste manier inzetten en balans opzoekt van net niet over het randje gaan.

Dan hebben wij als hij zich zo blijft manifesteren echt een hele goede middenvelder voor hedendaagse voetbal in huis die technisch vaardiger is en meer het spel kan maken en niet vies is van vuile meters te maken!

(het is tegen een zwak Excelsior, maar de vlagen van klasse zag je ook tegen ajax thuis).
Laatst gewijzigd door Love AZ Til I Die! op 10 mar 2024, 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9187
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Die referentie aan Kerkez is wel een goede, want die moest thans hier ook zijn manier van sliden afleren.

Ben het er niet mee eens, maar als hij dezelfde ontwikkeling door kan maken dan klaag ik niet :wink:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 557
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

DeZuivelDuivel schreef: 10 mar 2024, 22:41 Die referentie aan Kerkez is wel een goede, want die moest thans hier ook zijn manier van sliden afleren.

Ben het er niet mee eens, maar als hij dezelfde ontwikkeling door kan maken dan klaag ik niet :wink:
Waar ben je het niet mee eens? Dat het hem afgeleerd moet worden?

Ik vind ook niet dat het afgeleerd moet worden.

Maar net als Kerkez destijds kiest hij snel voor een tackle, dat zou eigenlijk de laatste optie moeten zijn.

Kerkez mocht geen slidings meer maken op de training, tenminste dat hebben we allemaal gelezen. Echter is hij wel een betere speler geworden door niet te snel voor een tackle te kiezen om te verdedigen.

Hij werd bewuster in het maken van een tackle. Kan me herinneren dat men net zoals met Belic ook verwachtte dat hij wel eens veel gele kaarten kon pakken door zijn manier van spelen.

Ik hoop dat Belic net zoals Kerkez daar in geremd of getemd kan worden. Onze competitie is namelijk vergeleken met andere competities soft en dat zal Belic ook wel gaan ervaren.

Dat is denk ik de voornaamste reden geweest om Kerkez daar bewust te van laten worden. Maar ook natuurlijk met risico van het blesseren van je medespelers op trainingen.

Maar nee dus zeker niet afleren want dat gif en die drive zit eenmaal in hem en daar zijn er niet veel van bij AZ.
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2018
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Perry schreef: 07 feb 2024, 22:00 En zo wachten we nog altijd op z'n eerste goede wedstrijd. Voor rennen en schoppen hebben we de Wit al. Voor ruzie met de bal ook trouwens.
Ca. een maand later mag hij er een paar noteren. Lekker balletje met de buitenkant gisteren waar uiteindelijk die bal op de lat vanuit voort komt.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10234
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SimonPoulsen schreef: 03 mar 2024, 10:50 Zeker, lijkt zn plek meer te vinden.

Ik werd vooral blij van zijn voorwaartse acties. Wordt ingespeeld en draait direct open of dribbelt vooruit. Loopt zich vervolgens wel vaak vast, maar dat komt ook deels omdat er geen afspeelmogelijkheden zijn. Goed steekpassje op Pavlidis ook aan het begin.

Die rare tackles moeten er wel echt uit
Mee eens.

Ik vind hem voor een houthakker overigens ook behoorlijk lichtvoetig.

De eerste helft vond ik hem echt sterk. De tweede helft zakte hij weg.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2264
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Antti Opdam schreef: 11 mar 2024, 08:26 Mee eens.

Ik vind hem voor een houthakker overigens ook behoorlijk lichtvoetig.

De eerste helft vond ik hem echt sterk. De tweede helft zakte hij weg.
Gebeurde vorige week ook al (van het wegzakken).
Desondanks, goede aankoop van Max (zo lijkt het). En eerlijk gezegd, dat was ook wel hard nodig.
Je ziet dat er genoeg voetbal en kwaliteit bij die jongen aanwezig is, maar ook dat hij nog even moet aanpoten op dit niveau.

Ik denk dat we vanaf de zomer een veel betere Belic te zien krijgen. Dan is hij helemaal ingepast en doet hij dat lichtvoetige ook zónder de bal zo vaak kwijt te raken.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9187
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Love AZ Til I Die! schreef: 10 mar 2024, 23:51 Waar ben je het niet mee eens? Dat het hem afgeleerd moet worden?

Ik vind ook niet dat het afgeleerd moet worden.

Maar net als Kerkez destijds kiest hij snel voor een tackle, dat zou eigenlijk de laatste optie moeten zijn.

Kerkez mocht geen slidings meer maken op de training, tenminste dat hebben we allemaal gelezen. Echter is hij wel een betere speler geworden door niet te snel voor een tackle te kiezen om te verdedigen.

Hij werd bewuster in het maken van een tackle. Kan me herinneren dat men net zoals met Belic ook verwachtte dat hij wel eens veel gele kaarten kon pakken door zijn manier van spelen.

Ik hoop dat Belic net zoals Kerkez daar in geremd of getemd kan worden. Onze competitie is namelijk vergeleken met andere competities soft en dat zal Belic ook wel gaan ervaren.

Dat is denk ik de voornaamste reden geweest om Kerkez daar bewust te van laten worden. Maar ook natuurlijk met risico van het blesseren van je medespelers op trainingen.

Maar nee dus zeker niet afleren want dat gif en die drive zit eenmaal in hem en daar zijn er niet veel van bij AZ.
Je hebt helemaal mijn bedoeling begrepen en we zijn het verder eens :D .
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 557
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

DeZuivelDuivel schreef: 11 mar 2024, 17:30 Je hebt helemaal mijn bedoeling begrepen en we zijn het verder eens :D .
Haha top! :D
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 557
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

Screenshot_2024-03-12-20-50-27-722_com.facebook.katana-edit.jpg
Screenshot_2024-03-12-20-50-27-722_com.facebook.katana-edit.jpg (81.05 KiB) 1084 keer bekeken
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6611
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Love AZ Til I Die! schreef: 12 mar 2024, 20:16 Screenshot_2024-03-12-20-50-27-722_com.facebook.katana-edit.jpg
Oei, die had ruzie gekregen met Jansen. 0% achteruit
FOEI!!!!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5446
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

SimonPoulsen schreef: 12 mar 2024, 22:30 Oei, die had ruzie gekregen met Jansen. 0% achteruit
FOEI!!!!
:lol:
Drommedaris
Seizoenkaarthouder
Berichten: 274
Lid geworden op: 24 aug 2023, 10:13

Plusje voor Huiberts en de scouting lijkt hier wel terecht.
Sander73
Seizoenkaarthouder
Berichten: 366
Lid geworden op: 21 mei 2022, 09:32

Ja ik ben ook wel enthousiast over deze jongen. Ik denk een speler die steeds beter wordt naarmate hij langer bij ons speelt. Werd de eerste weken een beetje slachtoffer van zijn eigen geldingsdrang maar komt nu al steeds beter voor de dag.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2264
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Drommedaris schreef: 13 mar 2024, 16:47 Plusje voor Huiberts en de scouting lijkt hier wel terecht.
Hij kost wel zo'n 4 miljoen euro, hè. Om deze transfersom volledig terug te verdienen moet hij nog wel meer laten zien dan hij nu doet.
Dat plusje komt nog wel als hij zich verder blijft ontwikkelen. Hij komt er steeds beter in. Maar als het blijft steken op dit niveau, is het geen geweldige aankoop die ons echt verder brengt. Ik verwacht echter wel dat hij zich gewoon verder bij ons ontwikkelt de komende maanden.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12584
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SchoorlAZ schreef: 14 mar 2024, 16:10 Hij kost wel zo'n 4 miljoen euro, hè. Om deze transfersom volledig terug te verdienen moet hij nog wel meer laten zien dan hij nu doet.
Dat plusje komt nog wel als hij zich verder blijft ontwikkelen. Hij komt er steeds beter in. Maar als het blijft steken op dit niveau, is het geen geweldige aankoop die ons echt verder brengt. Ik verwacht echter wel dat hij zich gewoon verder bij ons ontwikkelt de komende maanden.
Huiberts in eerdere jaren had dooronderhandeld tot hij op of onder de marktwaarde (2.5 miljoen) uit zou komen (met risico dat de transfer zou klappen of dat hij door anderen zou worden weggekaapt)
we can come an end
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 634
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

Geelic speelde weer prima vandaag.
Plaats reactie