Kristijan Belić (2028)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2273
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Antti Opdam schreef: 05 feb 2024, 08:15 Het begon met balverlies vooruit.

Verder ook nog een bal nodeloos over de zijlijn geknald (werd 'bal van de week' genoemd bij Dit was het Weekend) en een waardeloos schot over.

Wat vond je precies goed?
Liep goed in de ruimte.
Goede werkethos.
Handig aan de bal, vooral te zien met het draaien terwijl hij oog houdt voor zijn medespelers (toegegeven: de bal over de zijlijn was zéér knullig, en het schot leek ook helemaal nergens op).
Verdedigend slim, met enkele onderscheppingen.
Durft aanvallend in te spelen (duidelijk positieve spelopvatting).

Ik vond het geen hele geweldige invalbeurt of zo, maar er zijn zeker wel wat positieve dingen te benoemen. Er zit muziek in deze jongen.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2338
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 05 feb 2024, 08:15 Het begon met balverlies vooruit.

Verder ook nog een bal nodeloos over de zijlijn geknald (werd 'bal van de week' genoemd bij Dit was het Weekend) en een waardeloos schot over.

Wat vond je precies goed?
Alles daar tussen was heel sterk. Een slecht schot op doel zal me een worst wezen, dat hij het al probeert is al een pluspunt in dit AZ aangezien de rest de bal over de doellijn wil lopen.

Voetballend lijkt hij ook veel vaardiger dan de eerdere berichtgeving
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2019
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

En zo wachten we nog altijd op z'n eerste goede wedstrijd. Voor rennen en schoppen hebben we de Wit al. Voor ruzie met de bal ook trouwens.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Perry schreef: 07 feb 2024, 22:00 En zo wachten we nog altijd op z'n eerste goede wedstrijd. Voor rennen en schoppen hebben we de Wit al. Voor ruzie met de bal ook trouwens.
ADHD-speler. Moet veel meer rust in zijn spel brengen. Wil nu alles te gehaast en te moeilijk spelen.
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 584
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

Perry schreef: 07 feb 2024, 22:00 En zo wachten we nog altijd op z'n eerste goede wedstrijd. Voor rennen en schoppen hebben we de Wit al. Voor ruzie met de bal ook trouwens.
Viel erg slecht in. De rol van DWit overnemen neemt hij iets te letterlijk. :wink:
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12608
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

ForzAZ schreef: 07 feb 2024, 22:50 ADHD-speler. Moet veel meer rust in zijn spel brengen. Wil nu alles te gehaast en te moeilijk spelen.
Denk ook aan pAZcal :!:
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10241
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Wildcat schreef: 05 feb 2024, 19:15 Voetballend lijkt hij ook veel vaardiger dan de eerdere berichtgeving
:oops:

Overigens kan deze jongen heus wel iets, maar overloopt hij zichzelf op de verkeerde momenten.

En op andere momenten gaat het juist weer te traag.
Sander73
Seizoenkaarthouder
Berichten: 368
Lid geworden op: 21 mei 2022, 09:32

Prima dat deze jongen moet wennen maar hij is volgens AZ juist gehaald om het kwakkelende elftal direct te versterken en gelijk van meerwaarde te zijn. Voldoet dus in dat opzicht vooralsnog totaal niet. De zoveelste aankoop die zogenaamd ‘tijd’ nodig heeft.

Los daarvan… Ik denk op termijn misschien best een aardige speler en gelukkig krijg je bij AZ alle tijd van de wereld gezien het haast onuitputtelijke aantal kansen dat sommige andere spelers krijgen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10241
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Sander73 schreef: 08 feb 2024, 08:54 Los daarvan… Ik denk op termijn misschien best een aardige speler en gelukkig krijg je bij AZ alle tijd van de wereld gezien het haast onuitputtelijke aantal kansen dat sommige andere spelers krijgen.
Dat laatste is dus een misvatting.

Het krediet bij zogenaamde AZ - karakters / cultuurbewakers (Indi, Clasie, De Wit, Van Brederode) is oneindig veel groter dan als je pas van buiten komt en niet heel stoer in de camera kijkt. En wild wijst in het veld.

Zie bijvoorbeeld Lahdo of Penetra.

Het wordt voor Belic dan ook een hels karwei om zich in dit elftal te vechten. Dan moet hij 5 wedstrijden op rij foutloos spelen.
Sander73
Seizoenkaarthouder
Berichten: 368
Lid geworden op: 21 mei 2022, 09:32

Antti Opdam schreef: 08 feb 2024, 09:02 Dat laatste is dus een misvatting.

Het krediet bij zogenaamde AZ - karakters / cultuurbewakers (Indi, Clasie, De Wit, Van Brederode) is oneindig veel groter dan als je pas van buiten komt en niet heel stoer in de camera kijkt. En wild wijst in het veld.

Zie bijvoorbeeld Lahdo of Penetra.

Het wordt voor Belic dan ook een hels karwei om zich in dit elftal te vechten. Dan moet hij 5 wedstrijden op rij foutloos spelen.
Ja zo kan je het inderdaad ook bekijken, een select groepje krijgt oneindige krediet.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11193
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Belic had voor De Wit moeten komen, niet voor Mijnans. Of nee, de Wit had natuurlijk nooit in de basis moeten staan. Maar 2 van die domme krachten naast elkaar bij een achterstand, hoe verzin je het. Echt een raadsel wie volgens Martens dat doelpunt had moeten maken.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12608
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 08 feb 2024, 10:24 Belic had voor De Wit moeten komen, niet voor Mijnans. Of nee, de Wit had natuurlijk nooit in de basis moeten staan. Maar 2 van die domme krachten naast elkaar bij een achterstand, hoe verzin je het. Echt een raadsel wie volgens Martens dat doelpunt had moeten maken.
Ik denk dat je dan met Van Bommel en Zeefuik de beste kaarten in handen had (al maakt ook Dani wel eens een goaltje)
we can come an end
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2338
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Ik en menig om mij heen hadden vanuit het stadion een ander beeld van zijn invalbeurt. Vanuit daar leek het als een waardevolle vaardige speler die in een hoger tempo speelt dan de veel van zijn trage collega’s.

Zou hem iedere dag basis zetten tbv De Wit en dan met Mijnans op 10. Volledig overtuigd dat dit een speler is die het team beter maakt.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10241
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Wildcat schreef: 08 feb 2024, 14:01 Zou hem iedere dag basis zetten tbv De Wit
Dat is een hele andere discussie.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6621
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Antti Opdam schreef: 08 feb 2024, 14:18 Dat is een hele andere discussie.
Is dat een discussie?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10241
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SimonPoulsen schreef: 08 feb 2024, 14:23 Is dat een discussie?
Binnen AZ blijkbaar wel.
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2019
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Belić heeft denk ik wel lekker geslapen, hij heeft namelijk een keer de bal van de tegenstander ontnomen met een sliding!

:roll:
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2273
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Perry schreef: 11 feb 2024, 07:14 Belić heeft denk ik wel lekker geslapen, hij heeft namelijk een keer de bal van de tegenstander ontnomen met een sliding!

:roll:
Aan de bal was het echt matig inderdaad. Maar hij laat ook wel leuke dingen zien (zowel met als zonder bal). Ik zou hem nog even laten staan, ik denk dat hij meer kan dan er nu uitkomt.
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1137
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

SchoorlAZ schreef: 11 feb 2024, 07:18 Aan de bal was het echt matig inderdaad. Maar hij laat ook wel leuke dingen zien (zowel met als zonder bal). Ik zou hem nog even laten staan, ik denk dat hij meer kan dan er nu uitkomt.
Mee eens, had wel de drang naar voren en gaf zo nu en dan goede pasen tussendoor.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2273
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Goede wedstrijd van hem. Je ziet toch dat hij niet meer verder kon, waarschijnlijk vanwege zijn fitheid. Heel veel onderscheppingen, maar er gaat ook genoeg fout. Desondanks zit er wel muziek in deze jongen. Ik zie dingen in hem die ik niet in andere speler zie, maar ik denk ook dat hij nog even de tijd nodig heeft.

Aan het einde van het seizoen kunnen we ons dan afvragen of hij daadwerkelijk 4 miljoen waard is.
Plaats reactie