AZ-Feyenoord (zo 4 feb, 14.30u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Langedijk schreef: 04 feb 2024, 19:09 Ik heb wel goede dingen gezien hoor. Maar uiteindelijk verlies je thuis gewoon van een hele matige tegenstander en is er vrijwel niets gecreëerd. Laatste half uur was ronduit slecht. Nog steeds geen voetballer op 10.
Feyenoord is waardeloos dus?
Misschien kwamen ze niet aan voetballen toe door de druk van AZ.
De Wit is geschorst volgende week, maar we hebben geen voetballende 10. Belić is een 8.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12580
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Bertje schreef: 04 feb 2024, 19:59 Feyenoord is waardeloos dus?
Ja, dat is het logische gevolg van het uitgangspunt dat AZ kut is en de wedstrijd van vanmiddag. :D
Bertje schreef: 04 feb 2024, 19:59 De Wit is geschorst volgende week, maar we hebben geen voetballende 10. Belić is een 8.
Mijnans is onze voetballende 10
we can come an end
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1363
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Bertje schreef: 04 feb 2024, 19:59 Feyenoord is waardeloos dus?
Misschien kwamen ze niet aan voetballen toe door de druk van AZ.
De Wit is geschorst volgende week, maar we hebben geen voetballende 10. Belić is een 8.
Mijnans moet de voetballende 10 zijn. Dat was ie vandaag in praktijk ook, De Wit speelde meer naast Clasie. Middenveld met Clasie Belic en Mijnans moet prima kunnen toch?
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1122
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Prima AZ gezien vanmiddag. Het applaus na afloop geeft ook wel aan dat dit sinds lange tijd weer eens een knappe wedstrijd was van AZ. Zowaar vertrouwen dat we woensdag zomaar kunnen stunten.
Alleen Addai vond ik tegenvallen, vooral eerste helft. Het lijkt wel of hij steeds minder fel is dan zijn tegenstander. En dat voor iemand die alles nog te bewijzen heeft. Als je dan tegen Feyenoord speelt dan moet je altijd drie stappen extra doen. Heb ik vandaag bij Addai niet gezien helaas.
Snapte daarom ook de wissel in de rust niet met Van Bommel. Vond van Bommel juist echt prima spelen. Pijntjes reden voor de wissel?
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1363
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Joostess schreef: 04 feb 2024, 20:35 Prima AZ gezien vanmiddag. Het applaus na afloop geeft ook wel aan dat dit sinds lange tijd weer eens een knappe wedstrijd was van AZ. Zowaar vertrouwen dat we woensdag zomaar kunnen stunten.
Alleen Addai vond ik tegenvallen, vooral eerste helft. Het lijkt wel of hij steeds minder fel is dan zijn tegenstander. En dat voor iemand die alles nog te bewijzen heeft. Als je dan tegen Feyenoord speelt dan moet je altijd drie stappen extra doen. Heb ik vandaag bij Addai niet gezien helaas.
Snapte daarom ook de wissel in de rust niet met Van Bommel. Vond van Bommel juist echt prima spelen. Pijntjes reden voor de wissel?
Helemaal mee eens, ik vond Addai ook een van de minderen
En Bommel deed het (tot mijn verbazing) best goed. Zal wel ergens last van hebben gehad
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11187
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Bertje schreef: 04 feb 2024, 19:59 Feyenoord is waardeloos dus?
Misschien kwamen ze niet aan voetballen toe door de druk van AZ.
Bij Feyenoord is het beste er wel vanaf ja. Heb je geteld hoeveel vrije ballen ze onder druk naar de verkeerde kleur speelden? Gimenez raakt niks meer en hun middenveld vind ik niet bijzonder. Ze hebben alleen een goed centraal duo.

Jammer dat Bijlow die bal van De Wit toevallig op zijn knie krijgt.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12580
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Joostess schreef: 04 feb 2024, 20:35 Alleen Addai vond ik tegenvallen, vooral eerste helft. Het lijkt wel of hij steeds minder fel is dan zijn tegenstander. En dat voor iemand die alles nog te bewijzen heeft. Als je dan tegen Feyenoord speelt dan moet je altijd drie stappen extra doen. Heb ik vandaag bij Addai niet gezien helaas.
Die jongen is 18 jaar en heeft nog amper wedstrijden tusen de senioren in de eredivisie gespeeld. Zou het niet zo zijn dat hij gewoon nog niet de kracht, conditie en ervaring heeft om fel en dynamisch spel (met impact) op de mat te leggen (voor langere tijd)?
we can come an end
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1257
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Joostess schreef: 04 feb 2024, 20:35 Prima AZ gezien vanmiddag. Het applaus na afloop geeft ook wel aan dat dit sinds lange tijd weer eens een knappe wedstrijd was van AZ. Zowaar vertrouwen dat we woensdag zomaar kunnen stunten.
Alleen Addai vond ik tegenvallen, vooral eerste helft. Het lijkt wel of hij steeds minder fel is dan zijn tegenstander. En dat voor iemand die alles nog te bewijzen heeft. Als je dan tegen Feyenoord speelt dan moet je altijd drie stappen extra doen. Heb ik vandaag bij Addai niet gezien helaas.
Snapte daarom ook de wissel in de rust niet met Van Bommel. Vond van Bommel juist echt prima spelen. Pijntjes reden voor de wissel?
Absoluut niet, speelde tegen de beste back van de eredivisie. gewoon laten staan
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1257
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Langedijk schreef: 04 feb 2024, 17:34 De blijdschap bij sommigen hier is wel tekenend. 3 jaar dramatisch voetbal gezien en dan is dit blijkbaar al genoeg om enthousiast te worden. Terwijl het in de tweede helft gewoon heel matig was met rare wissels. Niks gecreëerd tegen een hele zwakke tegenstander.

Pavlidis niet scherp genoeg, Mijnans te licht voor dit niveau, Bazoer zwak, De Wit weer nutteloos, Wolfe enthousiast maar lang niet goed genoeg.
Ik word een beetje moe van dat negatieve gezeik. Ik heb een prima voetballende ploeg gezien met uitstekende kansen, een geweldige Goes en een falende scheids. Mooi voetbal, dus eindelijk strijd en op puntje van mijn stoel. Stop dan eindelijk eens een keer met dat zure gedoe .
Laatst gewijzigd door Rjansen17 op 04 feb 2024, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6607
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Joostess schreef: 04 feb 2024, 20:35 Prima AZ gezien vanmiddag. Het applaus na afloop geeft ook wel aan dat dit sinds lange tijd weer eens een knappe wedstrijd was van AZ. Zowaar vertrouwen dat we woensdag zomaar kunnen stunten.
Alleen Addai vond ik tegenvallen, vooral eerste helft. Het lijkt wel of hij steeds minder fel is dan zijn tegenstander. En dat voor iemand die alles nog te bewijzen heeft. Als je dan tegen Feyenoord speelt dan moet je altijd drie stappen extra doen. Heb ik vandaag bij Addai niet gezien helaas.
Snapte daarom ook de wissel in de rust niet met Van Bommel. Vond van Bommel juist echt prima spelen. Pijntjes reden voor de wissel?
Ook hier wederom. Addai speelde met Penetra achter hem (uitstekende pot), maar die komt de middellijn niet over. Addai kwam telkens in de bal om dan met Hartman in zn nek n actie te willen maken. Lahdo deed dat ook telkens de laatste weken. Daar moet je die knullen helemaal niet willen hebben. Ze komen veel te veel in die kutsituaties nu. Die gasten moet je aanspelen in de laatste 30 meter in een 1 tegen 1 met een tegenstander, liefst met een back die er overheen komt.

Maar dat lukt dus vaak niet mede omdat je een voetballer mist op het middenveld die die ballen opeist. Penetra of wie ook back speelt moet die ballen niet in de voeten schuiven van de buitenspelers op eigen helft. Je hebt een pion op het middenveld nodig die als tussenstation fungeert om die gasten als Lahdo of Addai hoger op het veld aan te kunnen spelen. Hopelijk gaat Yuki zich dan weer focussen om op het juiste moment de overlap te gaan maken.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1257
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Langedijk schreef: 04 feb 2024, 17:34 De blijdschap bij sommigen hier is wel tekenend. 3 jaar dramatisch voetbal gezien en dan is dit blijkbaar al genoeg om enthousiast te worden. Terwijl het in de tweede helft gewoon heel matig was met rare wissels. Niks gecreëerd tegen een hele zwakke tegenstander.

Pavlidis niet scherp genoeg, Mijnans te licht voor dit niveau, Bazoer zwak, De Wit weer nutteloos, Wolfe enthousiast maar lang niet goed genoeg.
Niks gecreëerd????? Pavlidis niet scherp genoeg???? Mijnans te licht????? Ik heb zeker 5 behoorlijke kansen gezien, een prima Mijnans, inderdaad was Pavlidis wat minder scherp, maar AZ gaf volop strijd en bij vlagen uitstekend voetbal. Veel jonkies en m.i. een enorm goed voetballende Goes
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12580
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Deze wedstrijd lijkt het forum grofweg in twee kampen te verdelen.
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16273
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Wat de wissel van Van Bommel betreft: hij zat in de dugout met een ijspakking om zijn knie, dus dat zal de reden zijn geweest. Hij speelde prima, naar vermogen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16273
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Eigenlijk zou ik er niet meer op in moeten gaan en de vent gewoon laten raaskallen, maar ik kan het niet. Hij triggert me op een of andere manier……..

Zo voorspelbaar: AZ speelt eindelijk weer eens een redelijk goede pot, maar dat komt door “de zwakte van de tegenstander”…………En alle usual suspects waren kut. Als sommige spelers er even níet zijn wordt er gewoon een ander “slachtoffer” gebruikt. Het is om het even wie.

Ik ga eens een keer een compilatie (alles is echt té veel) maken van alle commentaren tijdens en na de wedstrijden. Je schrikt je echt dood……..

Over wie ik het heb?………………..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Ik deel het enthousiasme over de instelling en de inzet. Ik lees hier en daar dat er [b]relatief[/b] goed gespeeld werd of [b]bij vlagen[/b]. En zo was het ook. Dan kan AZ het een betere ploeg als Feyenoord knap lastig maken. Jammer dat we na afloop met lege handen staan. Maar wat me ook opviel is een gebrek aan kwaliteit dat past bij het niveau van AZ. Een korte corner op Mijnans die 'm vervolgens over alles en iedereen heen over de achterlijn peert. Of een vrije trap na die overtreding van Geertruida op Poku, die door Bazoer veel te hard over iedereen heen totaal verkloot wordt. Vrije trap op een gevaarlijke plaats die Bazoer ruim over schiet. Dat past bij een club die jaarlijks z'n best moet doen om te proberen zich voor de Jut-en-Jul-competitie te kwalificeren. Hopelijk brengt een serie overwinningen op de 'kleintjes' het vertrouwen terug.
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2018
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

differentcook schreef: 04 feb 2024, 22:50 Deze wedstrijd lijkt het forum grofweg in twee kampen te verdelen.
Alleen bestaat het ene kamp maar uit 1 persoon, die graag het hoogste woord wil hebben. :lol:
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1122
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

differentcook schreef: 04 feb 2024, 21:20 Die jongen is 18 jaar en heeft nog amper wedstrijden tusen de senioren in de eredivisie gespeeld. Zou het niet zo zijn dat hij gewoon nog niet de kracht, conditie en ervaring heeft om fel en dynamisch spel (met impact) op de mat te leggen (voor langere tijd)?
Had Martens dan niet beter voor Lahdo kunnen kiezen? Ondanks dat hij ook niet altijd even sterk speelt heeft hij wel de ervaring en de kracht. Aan de andere kant is Goes ook de beste spits van de eredivisie de baas. Beetje knijpen in de ballen vind ik een mooie een genschap :)
Maar wat SimonPoulsen hierboven al schrijft, Addai had inderdaad anders gebruikt moeten worden. Benieuwd of Martens die woensdag anders gaat doen.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6575
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 04 feb 2024, 18:25 Je moet het in het juiste perspectief zien dus afzetten tegen wat we de afgelopen periode hebben gezien: angshazenvoetbal
Ik denk dat Langedijk ook wel ziet dat er meer ziel in het elftal zat. Maar tegelijkertijd bekruipt ook mij het gevoel van: gvd, weer geen punten. Want daar doe je het uiteindelijk wel voor.
Ook schrik ik van het feit dat er na de wissels aanvallend te weinig gebracht is. Ik heb geen knappe kans geteld. Terwijl je moest scoren om een punt te pakken.

En dat verwijt ik Huiberts dan weer. Waarom niet meer kwaliteit gehuurd/aangetrokken in de winterstop?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12580
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Joostess schreef: 05 feb 2024, 07:47 Had Martens dan niet beter voor Lahdo kunnen kiezen? Ondanks dat hij ook niet altijd even sterk speelt heeft hij wel de ervaring en de kracht. Aan de andere kant is Goes ook de beste spits van de eredivisie de baas. Beetje knijpen in de ballen vind ik een mooie een genschap :)
Maar wat SimonPoulsen hierboven al schrijft, Addai had inderdaad anders gebruikt moeten worden. Benieuwd of Martens die woensdag anders gaat doen.
Lahdo was dus niet helemaal fit
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10234
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Rjansen17 schreef: 04 feb 2024, 21:55 Ik word een beetje moe van dat negatieve gezeik. Ik heb een prima voetballende ploeg gezien met uitstekende kansen, een geweldige Goes en een falende scheids. Mooi voetbal, dus eindelijk strijd en op puntje van mijn stoel. Stop dan eindelijk eens een keer met dat zure gedoe .
Mee eens.
Plaats reactie