Gonçalo Esteves (2024, gehuurd)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6514
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

www.AZ.nl schreef:AZ huurt Esteves van Sporting CP
Gepubliceerd op 05 januari 24, 10:10
ESTEPONA- Gonçalo Esteves komt AZ per direct versterken. De 19-jarige rechtsback komt gedurende de tweede seizoenshelft op huurbasis over van Sporting CP en sluit gelijk aan bij het trainingskamp in Spanje. Aan Alkmaarse zijde is er tevens een optie tot koop bedongen.

De voetballoopbaan van Esteves bracht hem al langs verschillende jeugdteams van Padroense F.C. en FC Porto. In de zomer van 2021 tekende hij zijn eerste contract bij Sporting CP. Daar kwam hij in totaal tien keer in actie in de hoofdmacht, waarbij hij ook zijn Champions League-debuut maakte. Ook spendeerde het talent een halfjaar bij Estoril Praia op huurbasis, waarna hij terugkeerde in Lissabon. Dit jaar debuteerde hij bovendien bij Portugal Onder 20. In dit nationale elftal kwam hij tot dusver viermaal in actie.

Halve finale
Het is niet de eerste keer dat de Portugese jeugdinternational in aanraking komt met AZ. Op 21 april 2023 trof hij de club in de halve finale van de UEFA Youth League. Esteves speelde 79 minuten in de kraker die eindigde in 2-2, waar AZ na penalty’s met het finaleticket – en de uiteindelijke toernooiwinst – aan de haal ging.

Esteves: 'Direct een goed gevoel'
"Dit is een mooie stap voor mij", vertelt Gonçalo Esteves, die bij AZ met rugnummer 27 gaat spelen, over zijn transfer. "Ik was op zoek naar iets nieuws en AZ was erg overtuigend. Direct vanaf het begin gaf het een goed gevoel. De jeugd krijgt hier de kans en dat sprak mij natuurlijk ook aan. Mijn eerste indruk van het team is dat het een hele hechte groep is en ik heb er veel zin in om te beginnen."

Huiberts: ‘Energieke speler'
Directeur Voetbalzaken Max Huiberts: "Wij vonden dat we gezien de afwezigheid van Yuki nu achter Denso iemand moesten hebben als back-up, maar ook met het oog op de toekomst. We kunnen Gonçalo nu een halfjaar huren, zien en meemaken. Ook kan hij wedstrijden in Jong AZ spelen om te kijken of hij voor ons in de toekomst ook een versterking gaat zijn. Hij is een hele energieke speler die veel opkomt langs de zijlijn en aanvallend is ingesteld, maar zeker ook verdedigend zijn mannetje staat. We hebben goede verwachtingen van hem."
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6549
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Leuk voor erbij. Maar dit is natuurlijk niet het wonderkind waar begin van de week hier nog aan gerefereerd werd.
En we kunnen inmiddels kwartetten met spelers van 171 cm....
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12540
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 05 jan 2024, 11:10 Leuk voor erbij. Maar dit is natuurlijk niet het wonderkind waar begin van de week hier nog aan gerefereerd werd.
En we kunnen inmiddels kwartetten met spelers van 171 cm....
Dan is de gewilde Mattsson met zijn 1.74 nog groot
Voor flankspelers is het helemaal niet zo erg dat ze klein zijn, minder lichaam mee te slepen over de flanken (al heb je voor corners natuurlijk wel graag lengte)
we can come an end
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3162
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Transfermarkt heeft het over 1.76.

Kan iemand me vertellen waarom ie nog maar 1 wedstrijd gespeeld heeft dit seizoen? https://www.transfermarkt.nl/goncalo-es ... ler/726721
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6549
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

dirkjan schreef: 05 jan 2024, 11:22 Transfermarkt heeft het over 1.76.
Sofifa heeft het over 171 cm.
https://sofifa.com/player/264022/goncal ... es/240015/
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9161
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ferry schreef: 05 jan 2024, 11:48 Sofifa heeft het over 171 cm.
https://sofifa.com/player/264022/goncal ... es/240015/
Misschien is ie nog gegroeid?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 377
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

DeZuivelDuivel schreef: 05 jan 2024, 12:34 Misschien is ie nog gegroeid?
:lol:
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9161
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Inhoudelijk valt er nog niet veel over deze knaap te zeggen, maar het staat op basis van beelden van de training als een paal boven water dat dit in ieder geval een uitbreiding van de kabouterbrigade is.

Hij brengt de gemiddelde lengte in de selectie volgens mij zelfs omláág en dat is écht een kunst op dit moment.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Drommedaris
Seizoenkaarthouder
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 aug 2023, 10:13

In de wanhopige zoektocht naar lichtpuntjes in de AZ duisternis, de assist van Esteves tegen Telstar was wel mooi. Hoe hij naar Poku wijst waar hij naar toe moet lopen en de bal daar vervolgens neerlegt getuigt in ieder geval van overzicht en inzicht.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9161
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Drommedaris schreef: 16 jan 2024, 12:21 In de wanhopige zoektocht naar lichtpuntjes in de AZ duisternis, de assist van Esteves tegen Telstar was wel mooi. Hoe hij naar Poku wijst waar hij naar toe moet lopen en de bal daar vervolgens neerlegt getuigt in ieder geval van overzicht en inzicht.
In het eeuwige cynisme:
Als de verdedigende 'highlight' van Esteves een voorbode is dan kunnen onze rechtsback haters hun lol op met de scouting.
Werd wel makkelijk van de bal gezet.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Drommedaris
Seizoenkaarthouder
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 aug 2023, 10:13

DeZuivelDuivel schreef: 16 jan 2024, 16:32 In het eeuwige cynisme:
Als de verdedigende 'highlight' van Esteves een voorbode is dan kunnen onze rechtsback haters hun lol op met de scouting.
Werd wel makkelijk van de bal gezet.
Eens. Zojuist tegen Quick Boys weer.
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1120
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Drommedaris schreef: 16 jan 2024, 20:58 Eens. Zojuist tegen Quick Boys weer.
Geef die jongen de kans. Tis zijn eerste wedstrijd in het 1e elftal wat zelf ook niet zelfvertrouwen uitstraalt.
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1120
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

RoycosoepieAZ schreef: 16 jan 2024, 21:04 Geef die jongen de kans. Tis zijn eerste wedstrijd in het 1e elftal wat zelf ook niet zelfvertrouwen uitstraald.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Zijn eerste optreden in ons keurkorps. Moet ie als rechtsback op de linkerkant spelen. Ik had gedacht dat Jansen Kasius naar links zou zetten en Esteves dan op de voor hem gebruikelijke plek op de rechterkant. Ik vond hem niet slecht invallen. Bemoeide zich meer met de aanval dan zijn voorganger Dekker die normaliter CV is.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9161
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

RoycosoepieAZ schreef: 16 jan 2024, 21:04 Geef die jongen de kans. Tis zijn eerste wedstrijd in het 1e elftal wat zelf ook niet zelfvertrouwen uitstraalt.
Ik vind dat je gelijke monikken, gelijke kappen moet hanteren en Sugawara is hier zo hard door het slijk gehaald op die aspecten. Kasius blijkt het volgens de meeste forumlieden niet te kunnen en bij Esteves zie ik in ieder geval diezelfde zwakte tot nog toe. Waarbij ik de kanttekening plaats dat ik persoonlijk de kritiek op Sugawara onterecht vond én dat ik wel gelijkenissen zie tussen Esteves en Sugawara in de wijze van opkomen en voorzetten geven in die eerste twee partijtjes.

Conclusie:
Als je het niks vind, dan moet je bij de scouting gaan zeuren, want die zoeken dezelfde typetjes blijkbaar.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12540
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

ForzAZ schreef: 17 jan 2024, 09:00 Zijn eerste optreden in ons keurkorps. Moet ie als rechtsback op de linkerkant spelen.
Zo is volgens mij ook Witry geintroduceerd
we can come an end
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

differentcook schreef: 17 jan 2024, 10:35 Zo is volgens mij ook Witry geintroduceerd
Tegen Celtic toch en geen onverdeeld succes wat ik mij nog kan herinneren.
MB80
Invaller
Berichten: 2256
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

DeZuivelDuivel schreef: 17 jan 2024, 09:25 Ik vind dat je gelijke monikken, gelijke kappen moet hanteren en Sugawara is hier zo hard door het slijk gehaald op die aspecten. Kasius blijkt het volgens de meeste forumlieden niet te kunnen en bij Esteves zie ik in ieder geval diezelfde zwakte tot nog toe. Waarbij ik de kanttekening plaats dat ik persoonlijk de kritiek op Sugawara onterecht vond én dat ik wel gelijkenissen zie tussen Esteves en Sugawara in de wijze van opkomen en voorzetten geven in die eerste twee partijtjes.

Conclusie:
Als je het niks vind, dan moet je bij de scouting gaan zeuren, want die zoeken dezelfde typetjes blijkbaar.
Sugawara is 4 jaar ouder en heeft meer dan 150 duels in het eerste…. Echt gelijke kappen ja…Sugawara is aanvallend prima maar als verdediger regelmatig niet goed aan het verdedigen…

Vind overigens Estevez qua speelstijl meer op Kerkez lijken dan sugawara maar dat is slechts een mening gebaseerd op een potje…
vriend
Basisspeler
Berichten: 2609
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

En weer hebben we er een tuinkabouter bij. Met een knotje, dat dan weer wel.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

vriend schreef: 17 jan 2024, 23:48 En weer hebben we er een tuinkabouter bij. Met een knotje, dat dan weer wel.
Wat ik merkwaardiger vind: hoe kan die jongen nou kramp oplopen bij een invalbeurt tegen wat amateurs?

Wat heeft die in Portugal allemaal gedaan?
Plaats reactie