FC Twente-AZ (za 13 jan, 18.45u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
Sanctify
Supporter
Berichten: 241
Lid geworden op: 26 feb 2007, 22:14
Locatie: Koog aan de Zaan

Simpel Twente beter! 1 oefenpotje en het was/is weer hosanna, met deze trainer zal t niet beter worden. Wederom een seizoen vol ergernis...............AZ is t elke keer NET niet!
Vakkie P
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6661
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Ik vraag me toch wel af wat de sportieve ambitie van AZ en deze directie echt is. Dit wordt gewoon plek 5-6 als we zo doorgaan.

Volgende week een moeizame thuiswedstrijd tegen Zwolle. Daarna naar Heerenveen.
Tel uit je punten...
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12733
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

The Friar schreef: 13 jan 2024, 19:49 Heb jij lichtpuntjes gezien dan?
Het gaat van kwaad tot erger.
Ik vind het niet zo nodig om voor de wedstrijd zulke posts te posten en ook gedurende de wedstrijd lijkt steevast de klaagmodus aan.
Niet dat er niet zaken zijn aan te merken hoor; maar dat geklaag is gewoon niet leuk (misschien alleen heel even voor alleen de poster, ventileert), meer iets voor in het bejaardenhuis ofzo

Wat lichtpuntjes heb ik tijdens de wedstrijd gepost
Laatst gewijzigd door differentcook op 13 jan 2024, 19:56, 2 keer totaal gewijzigd.
we can come an end
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2273
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Ikkyu-San schreef: 13 jan 2024, 19:21 Schandalige manier om een doelpunt tegen te krijgen. Er kunnen wel 4 mensen die bal wegrossen. Hoe die Kasius elke bal bij een tegenstander krijgt is echt een raadsel.
Erg veel jongens deden erg veel fout maar Kasius bakte er in het bijzonder erg weinig van. Kampioen inleveren vandaag. Ook bij die goal weer.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12733
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZA'dam schreef: 13 jan 2024, 19:55 Erg veel jongens deden erg veel fout maar Kasius bakte er in het bijzonder erg weinig van. Kampioen inleveren vandaag. Ook bij die goal weer.
Ja, Kasius is er nog lang niet, een stuk minder dan Sugawara san
we can come an end
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2020
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Ik heb gelukkig alleen de laatste 30 minuten gezien, want langer had ik niet volgehouden. Maarrr
Waarom zet je de topscorer van de Eredivisie op het middenveld?
De Wit op een positie waar hij de bal naar voren moet kunnen spelen?
Het had deze keer geen direct invloed op de goal, maar waar was BMI in godsnaam druk mee bij het 2e doelpunt?
Waar blijft het bericht dat Jansen weg gaat?
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 651
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

Er is weinig verandert ten opzichte van voor de winterstop. Wat vooral tegenvalt is dat zo’n slotoffensief ook zo moeizaam gaat. Deze ploeg is zo voorspelbaar. Weinig diepgang, ook weinig opportunisme als het moet. De ploeg voetbalt zoals de trainer is; saai. Maar goed, dat is AZ tegenwoordig.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2632
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Even een rapportje:

Owusu: (nog) geen puntenpakker.
Kasius: nooit meer opstellen.
Penetra: nou, vooruit dan maar.
Indi: onruststoker.
Möller-Wolfe: iets minder slecht dan Kasius.
Dekker: eigenlijk wel okay ingevallen.
De Wit: redelijk nutteloos.
Clasie: weer regelmatig onder de voet gelopen.
Pavlidis: graag weer in de spits.
Lahdo: te weinig in het spel betrokken.
Odgaard: zet hem dan maar op 10.
Brederode: doet weinig fout maar ook niet veel goed.
Bommel: kansen benutten was toch zijn ding?
Meerdink: gaat hem niet worden.
Addai: invalbeurt te kort.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2273
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Gelukkig benoemde BMI in zijn praatje na afloop ook, naast de gebruikelijke clichés, waar het aan lag: gebrek aan voetballend vermogen. Gelukkig lijkt dat inzicht ook bij de leiding te zijn doorgedrongen. Max zei onlangs toch dat er nog deze transferwindow een ervaren middenvelder bij moet. Helaas heeft Dantas dat niet kunnen brengen en kunnen we er ook niet meer vanuit gaan dat hij dat op korte termijn wel gaat doen.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1377
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Het positiespel was weer om te janken. Basisprincipes als diepgang zonder bal, passen en doorbewegen en op tijd je aanspeelbaar maken met bovengemiddelde intensiteit waren in geen velden of wegen te bekennen.
Pavlidis loopt ongeveer overal, behalve in de spits.
Het zou ook fijn zijn als ze voorin wat meer oog voor elkaar hebben. Meerdere keren werd een volkomen vrijstaande medespeler over het hoofd gezien.
Dani de Wit aan de bal weer compleet nutteloos.

De hele wedstrijd lukraak ballen naar voren schieten en hopen dat ie goed valt.
Drommedaris
Seizoenkaarthouder
Berichten: 284
Lid geworden op: 24 aug 2023, 10:13

De selectie van Twente is echt niet veel beter dan die van AZ. Maar bij Twente zie je wel automatismen, diepgang, drang naar voren, strijd, spelvreugde, beweging zonder bal. Daardoor wordt AZ overklast. En is Twente wel leuk om naar te kijken.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9236
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Drommedaris schreef: 13 jan 2024, 21:12 De selectie van Twente is echt niet veel beter dan die van AZ. Maar bij Twente zie je wel automatismen, diepgang, drang naar voren, strijd, spelvreugde, beweging zonder bal. Daardoor wordt AZ overklast. En is Twente wel leuk om naar te kijken.
Exact, ik hoor telkens het verhaaltje over kwaliteit, maar zelfs hun beste spelers zijn op papier niet beter dan die van ons. Je gaat Pavlidis niet inruilen tegen Ugalde. Hoewel Ugalde wel een optie was geweest om te kopen als vervanger, maar helaas of ja niet helaas genieten wij nog een seizoen van Pavlidis.
De uitzondering is dan misschien Sem Steijn (en het is niet alsof AZ daar geen interesse in heeft gehad meen ik).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
hihacorner
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 jun 2021, 07:04

Beide ploegen speelden zoals ze dat voor de winterstop ook deden. Twente vol energie, AZ achter de feiten aan. Voorlopig staan we terecht 4e. We mogen 24 uur rouwen. Nog veel wedstrijden te gaan, Twente gaat heus nog wel punten laten liggen, kwetsbaarheden hebben we kunnen zien.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2273
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

hihacorner schreef: 13 jan 2024, 22:12 Beide ploegen speelden zoals ze dat voor de winterstop ook deden. Twente vol energie, AZ achter de feiten aan. Voorlopig staan we terecht 4e. We mogen 24 uur rouwen. Nog veel wedstrijden te gaan, Twente gaat heus nog wel punten laten liggen, kwetsbaarheden hebben we kunnen zien.
En daar gaan wij dan van profiteren omdat wij minder punten laten liggen? Vrees eerder voor de vijfde plaats.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16347
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 13 jan 2024, 19:53 Ik vind het niet zo nodig om voor de wedstrijd zulke posts te posten en ook gedurende de wedstrijd lijkt steevast de klaagmodus aan.
Niet dat er niet zaken zijn aan te merken hoor; maar dat geklaag is gewoon niet leuk (misschien alleen heel even voor alleen de poster, ventileert), meer iets voor in het bejaardenhuis ofzo

Wat lichtpuntjes heb ik tijdens de wedstrijd gepost
Je voelt je nu echt “hoeder van de Fanpage” lijkt wel.
Elke (vaak terechte) klacht, elk enigszins negatief geluid wordt weerlegd en gebagatelliseerd en gerelativeerd.
Dat geklaag is vreselijk en ergerlijk (en van alle tijden/wedstrijden) maar inmiddels wel terecht.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6661
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Toch ben ik wel blij dat Lahdo weer terug is. Die heeft ook veel te vaak raar balverlies op eigen helft, maar weet zich toch elke wedstrijd minstens 1x beslissend te onderscheiden.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11219
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Niks gezien, maar ik neem aan dat we gewonnen hebben? De assistent-trainer is tenminste niet ontslagen, dus ik ga er vanuit dat de sportieve crisis is bezworen.








Er zal toch wel iemand zijn binnen deze kutclub die de auto’s van Jansen, Huiberts en Eenhoorn in de fik heeft gestoken vanavond?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
J.Krekel
Supporter
Berichten: 181
Lid geworden op: 27 feb 2008, 17:23
Locatie: Amsterdam

salmonyappi schreef: 13 jan 2024, 23:06 Je voelt je nu echt “hoeder van de Fanpage” lijkt wel.
Elke (vaak terechte) klacht, elk enigszins negatief geluid wordt weerlegd en gebagatelliseerd en gerelativeerd.
Dat geklaag is vreselijk en ergerlijk (en van alle tijden/wedstrijden) maar inmiddels wel terecht.
Eens, de overdreven positiviteit en gebrek aan realisme is net zo storen als die van zijn (negatieve) tegenpool Langedijk.
.
Zachte heelmeesters (Jansen) maken stinkende wonden!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11219
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ik ben zo blij dat ik iets leukers had vanavond

Eigenlijk elke week tegenwoordig
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2340
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Langedijk schreef: 14 jan 2024, 00:46 Ik ben zo blij dat ik iets leukers had vanavond

Eigenlijk elke week tegenwoordig
Zo veel vragen:

Kan je daar ook lekker bij zeuren? Kan je je ei nog wel kwijt dan?
Zal je buiten de wedstrijden om ook minder komen klagen nu?

Is dit mogelijk ook iets voor ons?

Ik heb ook veel andere dingen te doen maar lig dan toch helaas weer snachts aan de andere kant van de wereld via een krakkemikkige wifi via een VPN de wedstrijd terug te kijken.
Plaats reactie