Jayden Addai (2028)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6514
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

www.AZ.nl schreef:AZ legt Addai langer vast
Gepubliceerd op 14 november 23, 10:58
ALKMAAR- AZ heeft het doorlopende contract van Jayden Addai opengebroken en langdurig verlengd. In het AFAS Stadion ondertekende de achttienjarige vleugelaanvaller van Jong AZ een nieuwe overeenkomst tot medio 2028. Voor Addai is dit zijn derde verbintenis bij AZ.

Addai kwam in 2016 over van VPV Purmersteijn en sloot aan bij AZ Onder 12. In december 2020 tekende hij al zijn eerste contract, waarna zijn tweede in juni 2022 volgde. Kort daarvoor won Addai met AZ Onder 18 zowel de KNVB Beker als het algeheel kampioenschap. Een seizoen later zou hij met hetzelfde team opnieuw de KNVB Beker winnen.

Topscorersklassement
Dit seizoen is Addai een vaste waarde bij de beloften. Met negen goals staat hij zelfs op de tweede plaats in het topscorersklassement van de Keuken Kampioen Divisie. Onlangs werd hij nog genomineerd voor de titel Beste Talent van de Eerste Periode. Bij Jong AZ maakte hij als zestienjarige op 8 april 2022 al zijn profdebuut. Inmiddels is hij 32 keer in actie gekomen. Daarin was hij tienmaal trefzeker en gaf hij twee assists.

UEFA Youth League
Het jeugdexponent is al twee seizoenen een blikvanger in de UEFA Youth League. Vorig seizoen behoorde hij tot de selectie dat het toernooi won en daarin speelde hij een belangrijke rol. Zo was hij trefzeker tegen Shamrock Rovers FC, Rode Ster Belgrado en Eintracht Frankfurt. In de Final Four schoot hij tegen Sporting CP de beslissende strafschop erin, waarna hij in de finale - opnieuw van elf meter - de score opende tegen Hajduk Split. Vorige week speelde hij nog mee in AZ's campagne van het nieuwe seizoen. Tegen Molde FK (3-4 winst) was hij goed voor een goal en twee assists.



Officieuze debuut
In de voorbereiding op het nieuwe seizoen draaide Addai, samen met Jong AZ'ers Kees Smit en Dave Kwakman, mee bij AZ 1. In het oefenduel met Shakhtar Donetsk maakte hij tevens zijn officieuze debuut in de hoofdmacht.

Addai: 'Keihard gewerkt'
"Ik zit er lekker in", vertelt Addai over zijn huidige vorm. "Door blessures had ik een paar mindere momenten, maar ik ben goed teruggekomen. Naast de wedstrijden ben ik ook steeds meer op de kleine dingen buiten het veld gaan letten. Dat is één van de redenen dat ik de afgelopen seizoenen hard ben gegroeid. Ik heb deze zomer keihard gewerkt om bij AZ 1 te komen. Het is gelukt een paar weken te mogen meetrainen en voor mijn gevoel heb ik een goede indruk achtergelaten. Nu is het zaak dat ik definitief ga aansluiten. Dat is namelijk het niveau waar ik het wil laten zien. Het is mijn doel nog voor de winterstop officiële minuten in de Eredivisie te maken."

Huiberts: 'Jongen met veelbelovende toekomst'
"In navolging van Kees is Jayden het tweede talent dat heeft bijgetekend in korte tijd", reageert Directeur Voetbalzaken Max Huiberts verheugd. "Jayden maakt een enorme ontwikkeling door. Hij staat hoog op de topscorerslijst in de Keuken Kampioen Divisie, wat heel bijzonder is voor een jongen die dit jaar voor het eerst regelmatig speelt bij Jong AZ. Jayden is een jongen met een veelbelovende toekomst. Het zal net als bij Kees niet lang meer duren voordat hij zijn aansluiting vindt bij AZ 1. Hij is enorm ambitieus en maakt graag snel stappen, maar hij weet ook dat dit via een geleidelijke weg moet. Daar is hij op dit moment hard mee bezig."
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Hoe hij die verdediger in een spagaat legde was heerlijk. Hoge verwachtingen van Addai. Hoop dat hij het waar kan maken.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Ja, altijd een beetje hype bij een jeugdspeler natuurlijk, maar man, de kwaliteit druipt hier echt vanaf. Is ook gewoon uitstekend in de passing, eerste balcontact en echt een geweldige bal, op perfecte snelheid, op Kasius. Zoals hij zelf al aangaf in het NH interview, hij moet nog inhoud kweken, hij vond invallen heel zwaar. Dus, we moeten denk ik nog niet te vroeg roepen om een basisplaats, laat hem eerst maar telkens 30 minuten maken en knallen. Heerlijke speler, echt een diamant. =D>
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Het verschil tussen Addai en een deel van zijn huidige collega´s en recente voorgangers is dat Addai daadwerkelijk het ook in de KKD liet zien. Dus die volgende stap zat er logischerwijs aan te komen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

waar gisteren de meest simpele forummerds zich onbedoeld weer hebben geout door met credits naar Odgaard te gooien, vind ik persoonlijk dat wat Addai op de mat legde behoorlijk onderbelicht is gebleven gisteren. Blijkbaar zitten daar of samenvattingen loerders bij, of kijken sommige mensen niet verder dan de doelpuntenmaker/assistgever.

Addai heeft zoals ik verwachtte precies wat Poku niet heeft. Door Addai het veld in te sturen krijg je naast technische hoogstandjes ook simpelweg wat meer voetbal. Hij heeft misschien minder body dan van Brederode en is soms nog net zo laag in het tempo (nadruk op soms) maar de eerste gedachte bij Addai is naar voren, waar die bij van Brederode achteruit gaat.

Die aanslag op het einde van de wedstrijd moet ie maar zien als een compliment, hij heeft die jongen van Almere zo dol gespeeld dat hij blijkbaar uit frustratie een zaag eruit moest gooien.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DeZuivelDuivel schreef: 10 dec 2023, 16:41 waar gisteren de meest simpele forummerds zich onbedoeld weer hebben geout door met credits naar Odgaard te gooien, vind ik persoonlijk dat wat Addai op de mat legde behoorlijk onderbelicht is gebleven gisteren. Blijkbaar zitten daar of samenvattingen loerders bij, of kijken sommige mensen niet verder dan de doelpuntenmaker/assistgever.

Addai heeft zoals ik verwachtte precies wat Poku niet heeft. Door Addai het veld in te sturen krijg je naast technische hoogstandjes ook simpelweg wat meer voetbal. Hij heeft misschien minder body dan van Brederode en is soms nog net zo laag in het tempo (nadruk op soms) maar de eerste gedachte bij Addai is naar voren, waar die bij van Brederode achteruit gaat.

Die aanslag op het einde van de wedstrijd moet ie maar zien als een compliment, hij heeft die jongen van Almere zo dol gespeeld dat hij blijkbaar uit frustratie een zaag eruit moest gooien.
Bij beiden goals beslissend. Een slim hakje en een heerlijke actie. Odgaard krijgt een assist voor een balletje breed op Pavlidis. Dat is de wereld van statistieken natuurlijk. Maar het is voorlopig wel even over met Poku lijkt me. Straks met Lahdo/Addai/Sadiq een redelijke bezetting op rechts. Dan zou ik Brederode verhuren en een klasbak voor linksbuiten halen.

Maar Addai heeft de bouwstenen om een topper te worden. Nu hopen dat het eruit komt de komende jaren.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Viel zeker sterk in gisteren. Heeft alleen nog niet de inhoud om te starten vrees ik. 45 minuten was gisteren al een aardige uitdaging qua tempo bijbenen (conditioneel/fysiek). Niet over de kling jagen deze jongen. Zuinig mee zijn want hij kan echt belangrijk gaan worden voor AZ (was dat gisteren al natuurlijk).
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1192
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

AZuid-Scharwoude schreef: 10 dec 2023, 19:37 Viel zeker sterk in gisteren. Heeft alleen nog niet de inhoud om te starten vrees ik. 45 minuten was gisteren al een aardige uitdaging qua tempo bijbenen (conditioneel/fysiek). Niet over de kling jagen deze jongen. Zuinig mee zijn want hij kan echt belangrijk gaan worden voor AZ (was dat gisteren al natuurlijk).
Gewoon laten starten en dan opbouwen qua minuten.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZuid-Scharwoude schreef: 10 dec 2023, 19:37 Viel zeker sterk in gisteren. Heeft alleen nog niet de inhoud om te starten vrees ik. 45 minuten was gisteren al een aardige uitdaging qua tempo bijbenen (conditioneel/fysiek). Niet over de kling jagen deze jongen. Zuinig mee zijn want hij kan echt belangrijk gaan worden voor AZ (was dat gisteren al natuurlijk).
Het liefst hadden we hem in AZ 1 nog helemaal niet nodig en kon hij nog ervaring en minuten opdoen bij Jong AZ aangezien hij daar echt in een flow zat. Maar nu hebben we helaas alle jongens nodig die fit zijn en zal het toch iets sneller moeten gaan. Hopelijk is dat voor Addai dan niet overhaast. Je kunt inderdaad altijd nog 45 minuten met hem beginnen en dan 45-60e minuut wisselen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
sportfan
Steward
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 okt 2015, 22:19

En gisteren weer een assist.
Misschien niet altijd even goed, maar lijkt mij toch een parel voor de nabije toekomst!
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1192
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

sportfan schreef: 07 jan 2024, 12:01 En gisteren weer een assist.
Misschien niet altijd even goed, maar lijkt mij toch een parel voor de nabije toekomst!
Hij wordt alleen constanter als hij vaker de wedstrijdprikkel in het eerste krijgt. Als hij niet tegen blessures aanloopt gaat deze jongen naar de top 16 clubs van Europa (over een paar jaar).
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Addai is naast Goes op dit moment gegeven ook mijn gebruikelijke argumenten van gespeelde wedstrijden, behaalde prestaties en groeicurve, de jeugdspeler waar ik het meeste vertrouwen in heb.

Ik geloof ook nog altijd in Owuso-Oduro, Kwakman, Dekker en Schouten, maar die hebben nog een wat langere weg te bewandelen.
Hoewel Owuso-Oduro nu natuurlijk gewoon gaat spelen.

Smit geloof ik ook in, maar die heeft nóg meer tijd om er te komen en tot dan geld altijd: goed genoeg is oud genoeg.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Bij Addai zie je de klasse, Goes heeft al laten zien mee te kunnen. Die jongens moet je koesteren.

Poku, Goudmijn en Van Brederode gaan het overduidelijk niet worden. Die jongens moet je lozen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

DeZuivelDuivel schreef: 07 jan 2024, 15:08 Addai is naast Goes op dit moment gegeven ook mijn gebruikelijke argumenten van gespeelde wedstrijden, behaalde prestaties en groeicurve, de jeugdspeler waar ik het meeste vertrouwen in heb.

Ik geloof ook nog altijd in Owuso-Oduro, Kwakman, Dekker en Schouten, maar die hebben nog een wat langere weg te bewandelen.
Hoewel Owuso-Oduro nu natuurlijk gewoon gaat spelen.

Smit geloof ik ook in, maar die heeft nóg meer tijd om er te komen en tot dan geld altijd: goed genoeg is oud genoeg.
Addai heeft, in tegenstelling tot Goes, ook het fysiek om in de strijd te gooien. Hij is niet lang maar wel beresterk. Denk dat het hard met hem zal gaan nadat hij een paar keer gescoord heeft in 1.
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 634
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

Weet niet of dit handig is.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Beetje zoeken dat. Het was ook een 'bedank' bericht.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5436
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Als ik Addai was, zou ik het bericht ook 'liken'. Nu kan die jongen eindelijk wat meer minuten gaan bijschrijven, in plaats van tussen de wal en het schip te zitten.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Lekker om die jongen in zo'n wedstrijd in te laten vallen bij een 3-0 achterstand.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5436
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Addai wordt zo wel een beetje kapot gemaakt ja.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZA'dam schreef: 04 apr 2024, 01:40 Lekker om die jongen in zo'n wedstrijd in te laten vallen bij een 3-0 achterstand.
Oh, ik zag het als een situatie met minder druk, waarin AZ alleen maar kon winnen (tov de situatie waarin men 3-0 achter stond).
En zo leek hij ook te spelen. Veel meer gewaagde/onzekere probeersels van balletjes doorspelen (die bij de tegenstand belandden)
we can come an end
Plaats reactie