Ajax-AZ (zo 8 okt, 14.30u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
mitch
Herry en/of Berry
Berichten: 57
Lid geworden op: 22 mei 2005, 11:43

Langedijk schreef: 09 okt 2023, 14:42 Nee. Hij is wat balvaster dan vorig jaar, behalve tijdens het tijdrekken gisteren. Aantal vrije schietkansen verprutst, geen dreiging. Ik vind nog steeds dat hij tegen ajax vervangen had moeten worden door een snelle jongen.

Maar goed, ik ben van alle vleugelspitsen niet overtuigd. Lahdo, Van Bommel, Odgaard, Poku, Sadiq. Ze zijn allemaal 3 klassen minder dan Karlsson.
Ik neem aan dat je mening is gebaseerd op het bijwonen van de wedstrijd? Anders is je commentaar op Van Brederode niet te verklaren. [-X Was gisteren gewoon erg goed. Prima passes, werklust en goede voortzetting. Enige punt van kritiek is het afronden.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

mitch schreef: 09 okt 2023, 18:00 Ik neem aan dat je mening is gebaseerd op het bijwonen van de wedstrijd? Anders is je commentaar op Van Brederode niet te verklaren. [-X Was gisteren gewoon erg goed. Prima passes, werklust en goede voortzetting. Enige punt van kritiek is het afronden.
Toch ook wel gebrek aan diepgang soms hoor. Zeker eerste helft zat ik hem een paar keer bijna naar voren te schreeuwen. Zeker als Clasie, Mijnas, Wolfe bij hem in de buurt aan de bal waren. Door diep te gaan geef je die andere jongens dan ook meer tijd aan de bal.

Het zit er wel in, en zeker het schieten moet trainbaar zijn.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

mitch schreef: 09 okt 2023, 18:00 Ik neem aan dat je mening is gebaseerd op het bijwonen van de wedstrijd? Anders is je commentaar op Van Brederode niet te verklaren. [-X Was gisteren gewoon erg goed. Prima passes, werklust en goede voortzetting. Enige punt van kritiek is het afronden.
Je hoeft niet in elk topic te benadrukken dat je aanwezig was. Ik ga daar niet meer heen, iets te veel slechte ervaringen uit het verleden.

Maar voor de televisie zie je het beter. Van Brederode plakt aan de zijlijn vast en kapt alles terug. Terwijl er gisteren iemand achter de defensie had moeten opduiken. Traptechniek onvoldoende en veel te traag. Verder best een prima joch hoor.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 09 okt 2023, 19:07 Je hoeft niet in elk topic te benadrukken dat je aanwezig was. Ik ga daar niet meer heen, iets te veel slechte ervaringen uit het verleden.

Maar voor de televisie zie je het beter. Van Brederode plakt aan de zijlijn vast en kapt alles terug. Terwijl er gisteren iemand achter de defensie had moeten opduiken. Traptechniek onvoldoende en veel te traag. Verder best een prima joch hoor.
Die pass van hem gezien waaruit gescoord werd? Buitenkantje, rechts effect, precies langs de verdediger. Deed ie later nog een keer. Een heel uitgekookt passje waar je echt wel traptechniek voor moet hebben.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 09 okt 2023, 20:51 Die pass van hem gezien waaruit gescoord werd? Buitenkantje, rechts effect, precies langs de verdediger. Deed ie later nog een keer. Een heel uitgekookt passje waar je echt wel traptechniek voor moet hebben.
Kom op zeg. Balletje buitenkant voet over 10 meter, dat moet elke betaalde voetballer kunnen. Heeft met traptechniek weinig te maken, meer met spelinzicht. Dat laatste heeft hij ook wel, dat eerste niet als je die schotjes op doel weer zag.

Maar goed, het is een speler die Jansen graag ziet. Niet te frivool, weinig risico, eerst defensief denken. Vreselijk. Daarom werd het ook geen 0-5, iedereen draait eerst terug in plaats van open.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
mitch
Herry en/of Berry
Berichten: 57
Lid geworden op: 22 mei 2005, 11:43

Langedijk schreef: 10 okt 2023, 06:38 Kom op zeg. Balletje buitenkant voet over 10 meter, dat moet elke betaalde voetballer kunnen. Heeft met traptechniek weinig te maken, meer met spelinzicht. Dat laatste heeft hij ook wel, dat eerste niet als je die schotjes op doel weer zag.

Maar goed, het is een speler die Jansen graag ziet. Niet te frivool, weinig risico, eerst defensief denken. Vreselijk. Daarom werd het ook geen 0-5, iedereen draait eerst terug in plaats van open.
Je hoeft niet iedere keer te benadrukken dat je Van Brederode niet zo veel vindt. Het zou je sieren wanneer je ook kunt erkennen dat hij gewoon een goede pot speelde tegen ajax. Helemaal als je de beelden hebt bekeken, zoals jezelf suggereert, had jij natuurlijk allang gezien dat hij gewoon een aantal zeer belangrijke passes gaf voorafgaand aan de goals. Precies hetgeen Salmonyappi ook aangeeft. En dan nog die opmerking dat je het beter op tv ziet dan in het stadion...nou ja, ieder zijn mening zullen we maar zeggen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

mitch schreef: 10 okt 2023, 08:17 En dan nog die opmerking dat je het beter op tv ziet dan in het stadion...nou ja, ieder zijn mening zullen we maar zeggen.
De beleving is totaal anders of je thuis of in het stadion zit. Ik zit liever in het stadion. Thuis heb ik veel meer stress en zenuwen.
Ik denk ook dat je thuis tot een andere beoordeling van spelers komt dan in het stadion. Zit je in de wedstrijdspanning en je ziet een speler een prachtig passje geven waaruit gescoord wordt ben je uitzinnig. Ben je thuis en ziet een simpel passje uit je ooghoek tijdens het lopen met een biertje van koelkast naar luie stoel dan ervaar je dat echt heel anders. :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 10 okt 2023, 09:05 De beleving is totaal anders of je thuis of in het stadion zit. Ik zit liever in het stadion. Thuis heb ik veel meer stress en zenuwen.
Ik denk ook dat je thuis tot een andere beoordeling van spelers komt dan in het stadion. Zit je in de wedstrijdspanning en je ziet een speler een prachtig passje geven waaruit gescoord wordt ben je uitzinnig. Ben je thuis en ziet een simpel passje uit je ooghoek tijdens het lopen met een biertje van koelkast naar luie stoel dan ervaar je dat echt heel anders. :wink:
Zoals je vervolgbeschrijving klinkt lijkt het juist alsof bij je in het stadion meer stress en zenuwen spelen.
Stress en zenuwen maken juist dat ik een wedstrijd de moeite waard vind (of omgekeerd), dat maakt het leuk.
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

mitch schreef: 10 okt 2023, 08:17 Je hoeft niet iedere keer te benadrukken dat je Van Brederode niet zo veel vindt. Het zou je sieren wanneer je ook kunt erkennen dat hij gewoon een goede pot speelde tegen ajax. Helemaal als je de beelden hebt bekeken, zoals jezelf suggereert, had jij natuurlijk allang gezien dat hij gewoon een aantal zeer belangrijke passes gaf voorafgaand aan de goals.
Mee eens.

Toen ik de goals - die werden toegeschreven aan Clasie - ging analyseren zag ik eigenlijk voornamelijk vernuftige acties van Van Brederode (en Lahdo).
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

mitch schreef: 10 okt 2023, 08:17 Je hoeft niet iedere keer te benadrukken dat je Van Brederode niet zo veel vindt. Het zou je sieren wanneer je ook kunt erkennen dat hij gewoon een goede pot speelde tegen ajax. Helemaal als je de beelden hebt bekeken, zoals jezelf suggereert, had jij natuurlijk allang gezien dat hij gewoon een aantal zeer belangrijke passes gaf voorafgaand aan de goals. Precies hetgeen Salmonyappi ook aangeeft. En dan nog die opmerking dat je het beter op tv ziet dan in het stadion...nou ja, ieder zijn mening zullen we maar zeggen.
Wat is de definitie van een goede pot? Ik zie gewoon liever een ander type buitenspeler. Hij deed in de kleine ruimte een aantal leuke dingen, maar ik heb liever meer diepgang. Die passes waren prima, maar echt niet bijzonder voor iemand die er riant voor betaald krijgt. Ik streep ze bovendien weg tegen die zwakke schoten in kansrijke positie, en het balverlies in de slotfase.

Discussie over stadion of televisie is hier al eerder uitgebreid gevoerd. In het het stadion komt er beleving bij en let je op andere dingen. Televisie kun je beter volgen met close-ups en talloze herhalingen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Die passes waren prima, maar echt niet bijzonder voor iemand die er riant voor betaald krijgt.
Wat een stom argument…. “..voor iemand die er riant voor betaald krijgt..”
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1359
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Antti Opdam schreef: 10 okt 2023, 09:30 Mee eens.

Toen ik de goals - die werden toegeschreven aan Clasie - ging analyseren zag ik eigenlijk voornamelijk vernuftige acties van Van Brederode (en Lahdo).
Deels eens, die loopactie van Clasie is wel essentieel om het spel goed richting de aanval te kunnen verleggen. Dat soort loopacties zonder bal vanuit het middenveld zien we juist veel te weinig bij AZ.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 10 okt 2023, 16:35 Wat een stom argument…. “..voor iemand die er riant voor betaald krijgt..”
Wat een lage lat. Je doet net alsof het hoogstandjes waren in de geest van Pirlo of Modric. Een balletje met buitenkant schoen, nou nou.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 10 okt 2023, 20:19 Wat een lage lat. Je doet net alsof het hoogstandjes waren in de geest van Pirlo of Modric. Een balletje met buitenkant schoen, nou nou.
Nee, niks lage lat. Daar gaat het niet om. Ik heb het over “voor iemand die ervoor betaald krijgt”. Dat vind ik een kul-opmerking.

“Nou, Ryan haalde die bal er mooi uit, maar ja daar wordt ie dan ook voor betaald”, dat genre………vreselijk.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Metalingus schreef: 10 okt 2023, 19:28 Deels eens, die loopactie van Clasie is wel essentieel om het spel goed richting de aanval te kunnen verleggen. Dat soort loopacties zonder bal vanuit het middenveld zien we juist veel te weinig bij AZ.
Precies, en die dingen staan niet in statistieken/cijfertjes.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 10 okt 2023, 21:45 “Nou, Ryan haalde die bal er mooi uit, maar ja daar wordt ie dan ook voor betaald”, dat genre………vreselijk.
Ja, een slecht genre
we can come an end
Drommedaris
Seizoenkaarthouder
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 aug 2023, 10:13

Metalingus schreef: 10 okt 2023, 19:28 Dat soort loopacties zonder bal vanuit het middenveld zien we juist veel te weinig bij AZ.
De spijker op de kop. Als AZ goed speelt zie je loopacties zonder bal. Als het slecht gaat niet. Mostar was een treffend voorbeeld. Veel beweging de eerste helft, geen beweging de tweede helft.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Metalingus schreef: 10 okt 2023, 19:28 Deels eens, die loopactie van Clasie is wel essentieel om het spel goed richting de aanval te kunnen verleggen. Dat soort loopacties zonder bal vanuit het middenveld zien we juist veel te weinig bij AZ.
Exact.

Dat zou hij wel 10 keer per wedstrijd meer mogen doen.
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 582
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

Metalingus schreef: 10 okt 2023, 19:28 Deels eens, die loopactie van Clasie is wel essentieel om het spel goed richting de aanval te kunnen verleggen. Dat soort loopacties zonder bal vanuit het middenveld zien we juist veel te weinig bij AZ.
Het leek zelfs, dat hij door de snelheid van de bal, extra moest aanzetten. :) Briljant gegeven door vBrederode .
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 10 okt 2023, 21:45 Nee, niks lage lat. Daar gaat het niet om. Ik heb het over “voor iemand die ervoor betaald krijgt”. Dat vind ik een kul-opmerking.

“Nou, Ryan haalde die bal er mooi uit, maar ja daar wordt ie dan ook voor betaald”, dat genre………vreselijk.
Elke speler moet toch een bal met buitenkant schoen kunnen trappen? Of een goede corner kunnen nemen? Of een pass over 30 meter kunnen geven? Zelfs bij de amateurs konden al mijn teamgenoten dat vroeger. Dan ga ik niet op de banken staan als iemand die een paar ton per jaar verdient dat ook blijkt te kunnen.

Dus ja, een lage lat.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Plaats reactie