AZ-Heracles Almelo (do 28 sep, 20.00u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 582
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

MO7 schreef: 28 sep 2023, 21:02 Op één k*tpass na deed Lahdo heel veel goed, hij trok de achterhoede goed uit elkaar. Dan vervang je die door een dwerg die werkelijk niets goed heeft gedaan. Uiteraard kunnen de oude bekenden BMI en Odgaard er in, terwijl je weet dat die al een jaar geen bal meer de goede kant op hebben geschoten. Van Brederode krijgt uiteraard een basisplaats en laat wederom zien niet te kunnen schieten en Mijnans vervang je voor een puber ( die overigens wel zijn best deed), maar in de tweede helft was Clasie MIA. Gemiddelde lengte van je selectie is 1.70 en alle corners worden structureel voorbij de tweede paal getrapt waar niemand staat (twee handjes omhoog, dan weet je hoe laat het is). Het tegendoelpunt ontstaat omdat drie spelers verkeerde beslissingen nemen. (Iedereen loopt weg en niemand naar de aanvaller toe) Na de tegengoal hebben ze nog 40 minuten gehad om de zaak recht te zetten. Op een paar halve (on) geluks momenten na helemaal niets gecreëerd. Wat ben je dan in godsnaam aan het doen als trainer. Het lijkt echt meer op een sociale werkplaats dan op een BVO.
Helemaal me eens.
Het gaat met deze trainer alleen niet beter worden. Zie het opstellen van Dani de Wit. De anti voetballer pur sang.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

differentcook schreef: 28 sep 2023, 20:03 Echt kut dat die één-op-één met Pavlidis geen goal werd of die mogelijkheid van Yuki op het eind over ging
Die van Pavlidis zou toch afgekeurd zijn i.v.m. die overtreding die er aan vooraf ging.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2609
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Een prima eerste helft. Maar met slechts 1-0 voelde ik de bui al hangen. En de bui viel ook. Wat onachtzaamheden in de defensie en hupsakee. En omdat de wissels echt bijzonder slecht waren had je nooit het gevoel dat winst nog zou kunnen lukken. Onnodig want Heracles kan er geen ruk van.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1241
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Wissel Lahdo onbegrijpelijk of hij moet geblesseerd zijn. Wat mij wel opviel is dat Sugawara zo traag is met hem in te spelen, Bazoer eveneens en dat is dan ook mijn enige kritiek op Bazoer. Niet alles lukt bij Lahdo, maar het is bijzonder triest dat Jansen zoiets niet ziet, vervolgens het probleem bij Lahdo neerlegt, stuk zelfvertrouwen weghaalt en AZ weer een stuk zwakker maakt. Overigens vergat van Brederode mee te verdedigen bij de tegengoal en stond het centraal niet goed. Indi gaat het niet worden na een jaar afwezigheid. En ik begrijp werkelijk niet wat iemand in van Bommel ziet en ik hoopte op wissel de Wit en Odgaard daar op zijn plaats. Daar zie ik hem graag
Laatst gewijzigd door Rjansen17 op 29 sep 2023, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Rjansen17 schreef: 29 sep 2023, 06:09……… en ik hoopte op wissel de Wit en Odgaard daar op zijn plaats. Daar zie ik hem graag.
Want? Dit was toch wederom een invalbeurt van niks?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Rjansen17 schreef: 29 sep 2023, 06:09 Wissel Lahdo onbegrijpelijk of hij moet geblesseerd zijn. Wat mij wel opviel is dat Sugawara zo traag is met hem in te spelen, Bazoer eveneens en dat is dan ook mijn enige kritiek op Bazoer. Niet alles lukt bij Lahdo, maar het is bijzonder triest dat Jansen zoiets niet ziet, vervolgens het probleem bij Lahdo neerlegt, stuk zelfvertrouwen weghaalt en AZ weer een stuk zwakker maakt.
Ik zag dit in het kader van Sadiq te managen, hem speeltijd te geven. Krijg de indruk dat Lahdo zich makkelijk plooit en dat Jansen daarom hem makkelijker op de bank zet. Lahdo was de eerste helft iets minder (en had een gevaarlijke fout), maar niet zodanig dat hij een wissel verdiende. Jansen was hier al te gretig en Sadiq heeft het niet beter dan Lahdo gedaan.
we can come an end
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Langedijk schreef: 28 sep 2023, 19:57 Je past perfect bij speeltuinvereniging AZ

Jammer
Ik snap nog steeds niet waarom je hier nog rondloopt als alles zo slecht is.

Er was gisteren maar één ploeg die wilde voetballen. Heracles kwam duidelijk de pot dichtgooien en hopen op een countertje. Dat dichtgooien is op meerdere momenten ook gewoon een hoop geluk geweest. Als je deze wedstrijd nog 10x overnieuw speelt, wint AZ 9x. Qua kansenverhouding had het 3-1 (of 2-0) moeten zijn. Dat had ook de normale uitslag geweest.

Helaas is het niet gelukt. Dan moet je ergens ook de credits aan de tegenstander geven. Volgende wedstrijd pakken we ze weer.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 29 sep 2023, 07:01 Want? Dit was toch wederom een invalbeurt van niks?
Er zijn nog mensen die graag Odgaard op de plek van de Wit zien.
Niet Odgaard erin voor de Wit, maar Odgaard vervolgens op rechtsbuiten en Sadiq vervolgens in de spits.
DiepeMast schreef: 29 sep 2023, 08:21 Helaas is het niet gelukt. Dan moet je ergens ook de credits aan de tegenstander geven. Volgende wedstrijd pakken we ze weer.
Gisteren heeft AZ toch echt alweer van zichzelf verloren hoor, Heracles kwam er in de eerste helft met geen mogelijkheid bij.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6549
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DiepeMast schreef: 29 sep 2023, 08:21 Helaas is het niet gelukt. Dan moet je ergens ook de credits aan de tegenstander geven. Volgende wedstrijd pakken we ze weer.
Mooi - die topsportmentaliteit.
:lol:
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 29 sep 2023, 08:46 Mooi - die topsportmentaliteit.
:lol:
Het is realisme (en in die zin onderdeel van topsport) en wat jij topsportmentaliteit noemt lijkt meer op een persoonlijk dogma/issue
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6572
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

differentcook schreef: 29 sep 2023, 08:49 Het is realisme (en in die zin onderdeel van topsport) en wat jij topsportmentaliteit noemt lijkt meer op een persoonlijk dogma/issue
Met de huidige technische staf + blinde vlek van Huiberts is dit inderdaad realisme. AZ kan tegen elke kermisploeg punten verspelen. Ongeveer 1 op 2 á 3 potjes gaat dat gebeuren. Tegen Andorra creëer je niet 1 kans, tegen Brann gaat het 2x mis. Tegen Mosterd ga je door elke ondergrens en ook in de competitie is de 2e helft té vaak een wanstaltig niveau. Ondanks gigantische veldoverwicht en kwaliteit. Het is zo zonde, er zit zoveel meer in. Maar als je 2 essentiële delen van het voetbal niet serieus neemt (standaardsituaties en PlanB/tactische diversiteit) dan is dat inderdaad een gebrek aan een echt topsport klimaat.

Heeft helemaal niets met pech te maken, het is een logisch gevolg van wat je op de mat legt.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6549
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 29 sep 2023, 08:49 Het is realisme (en in die zin onderdeel van topsport) en wat jij topsportmentaliteit noemt lijkt meer op een persoonlijk dogma/issue
Het is lachwekkend. Inclusief jouw respons.
We hebben een begroting die wellicht 3x groter is dan Heracles Almelo. Dus je mag aannemen dat onze selectie bulkt van de kwaliteit tov Heracles. Je speelt ook nog eens in eigen huis.
Met een serieuze selectie en technische staf moet je hier gewoon winnen.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

DeZuivelDuivel schreef: 29 sep 2023, 08:37 Gisteren heeft AZ toch echt alweer van zichzelf verloren hoor, Heracles kwam er in de eerste helft met geen mogelijkheid bij.
Zekers. In de tweede helft hadden ze inderdaad ook het nodige geluk. Uiteindelijk hebben ze met veel kunst- en vliegwerk het punt binnen weten te slepen. Die redding op de uitbraak van Pavlidis was bijvoorbeeld erg knap (en wellicht ook wat geluk). Dus dat punt... tja, niet echt terecht als je de wedstrijd hebt gezien, maar ja...
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

SimonPoulsen schreef: 29 sep 2023, 09:03 Met de huidige technische staf + blinde vlek van Huiberts is dit inderdaad realisme. AZ kan tegen elke kermisploeg punten verspelen. Ongeveer 1 op 2 á 3 potjes gaat dat gebeuren.
En dit is dus gewoonweg niet waar. Dan had AZ nu al vaker punten laten liggen in de ED. Uiteindelijk heeft AZ na zes ED-wedstrijden 16 punten. De laatste keer dat dat gebeurde was in de vorige eeuw toen AZ nog in de KKD speelde (!). En daar zitten tot nu toe dus ook potjes bij tegen ploegen als Sparta (thuis) en Vitesse (uit). Dat zijn wedstrijden waar AZ afgelopen seizoenen regelmatig punten lieten liggen. En dan moet je dus ook nog bedenken dat er in de zomer een hele rits sterkhouders is vertrokken (lees: het duurt dan normaliter altijd wel wat maanden voordat je een echt ingespeeld team hebt). Megaknap dus.

De enige reden waarom je dit roept is omdat het nu even tegen zit. Als AZ gisteren met 2-1 had gewonnen (wat veel logischer was gezien het spel en de kansen), had je dit niet gezegd <hoewel je dat waarschijnlijk niet toe wilt/gaat geven>.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6572
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DiepeMast schreef: 29 sep 2023, 09:59 En dit is dus gewoonweg niet waar. Dan had AZ nu al vaker punten laten liggen in de ED. Uiteindelijk heeft AZ na zes ED-wedstrijden 16 punten. De laatste keer dat dat gebeurde was in de vorige eeuw toen AZ nog in de KKD speelde (!). En daar zitten tot nu toe dus ook potjes bij tegen ploegen als Sparta (thuis) en Vitesse (uit). Dat zijn wedstrijden waar AZ afgelopen seizoenen regelmatig punten lieten liggen. En dan moet je dus ook nog bedenken dat er in de zomer een hele rits sterkhouders is vertrokken (lees: het duurt dan normaliter altijd wel wat maanden voordat je een echt ingespeeld team hebt). Megaknap dus.

De enige reden waarom je dit roept is omdat het nu even tegen zit. Als AZ gisteren met 2-1 had gewonnen (wat veel logischer was gezien het spel en de kansen), had je dit niet gezegd <hoewel je dat waarschijnlijk niet toe wilt/gaat geven>.
Ik heb het woord competitie nergens genoemd. Ik zei dat AZ tegen kermisploegen (lees laagvliegers) 1 op de 2 a 3 potjes punten gaat verspelen.

7x gewonnen (sparta meetellen?)
3x gelijk
1x verloren

Waarbij je tegen Santa coloma(niveau katwijk), zeker uit. Echt heel erg onverdiend won.

Onder de streep is dit een juiste weerspiegeling van het spel wat AZ laat zien. En dus inderdaad 1 op de 2 a 3 tegen wedstrijden tegen laagvliegers ga je daarmee niet winnen. Heeft he-le-maal niets te maken met pech of "tegen zitten". Ene keer valt het jou kant op (andorra) andere week niet (heracles). Maar als je het telkens af laat hangen op 1 a 2 kansen en zelf niet de deur dicht kan gooien. Maar vooral tactisch mega zwak opereert, is dit dus het logische gevolg. Zonde, maar de realiteit.

Zeker als je ziet dat ze vaak (zeker in de eredivisie) 1 helft wel heel goed kunnen spelen.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1122
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

DiepeMast schreef: 29 sep 2023, 09:59 Als AZ gisteren met 2-1 had gewonnen (wat veel logischer was gezien het spel en de kansen),
De logica ontgaat mij. Gezien de eerste helft was dat volledig logisch geweest inderdaad. Alleen wordt er bij AZ, alweer(!), vergeten dat een wedstrijd altijd twee helften heeft. De tweede helft ging helemaal nergens over. Zo ongelooflijk simpel balverlies steeds weer dat het zelfs lijkt alsof dit punt de verdienste is van Heracles. Die konden er echt helemaal niks van maar worden door AZ weer de wedstrijd in geholpen. En dat is inmiddels een structureel probleem wat gelukkig ook vaak genoeg nog goed afloopt.

Op dit niveau mag je toch verwachten dat het verval niet zo groot is en dat de knikkende knietjes niet meteen in de ploeg komt na een toevalstreffer van Heracles. Dit is puur amateurisme: we kunnen het wel maar vervallen steeds in dezelfde fouten en roepen dan dat er geen verklaring voor is.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Joostess schreef: 29 sep 2023, 10:27 De logica ontgaat mij. Gezien de eerste helft was dat volledig logisch geweest inderdaad. Alleen wordt er bij AZ, alweer(!), vergeten dat een wedstrijd altijd twee helften heeft. De tweede helft ging helemaal nergens over. Zo ongelooflijk simpel balverlies steeds weer dat het zelfs lijkt alsof dit punt de verdienste is van Heracles. Die konden er echt helemaal niks van maar worden door AZ weer de wedstrijd in geholpen. En dat is inmiddels een structureel probleem wat gelukkig ook vaak genoeg nog goed afloopt.

Op dit niveau mag je toch verwachten dat het verval niet zo groot is en dat de knikkende knietjes niet meteen in de ploeg komt na een toevalstreffer van Heracles. Dit is puur amateurisme: we kunnen het wel maar vervallen steeds in dezelfde fouten en roepen dan dat er geen verklaring voor is.
Ja, het had logischer geweest als AZ had gewonnen
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Joostess schreef: 29 sep 2023, 10:27 Dit is puur amateurisme: we kunnen het wel maar vervallen steeds in dezelfde fouten en roepen dan dat er geen verklaring voor is.
Wat is de verklaring dan?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6572
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

salmonyappi schreef: 29 sep 2023, 10:52 Wat is de verklaring dan?
Zwakke bank (lichtgewichten)
Tactisch zwakke trainer.

Zie je dat nou zelf echt nog steeds niet?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

SimonPoulsen schreef: 29 sep 2023, 11:45 Zwakke bank (lichtgewichten)
Tactisch zwakke trainer.

Zie je dat nou zelf echt nog steeds niet?
Het was een vraag. Geen statement. Jij zegt “we roepen dat er geen verklaring voor is”. Ik wist niet wie je met “we” bedoelde; de staf of de fanpage.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie