Legia Warszawa-AZ (do 14 dec, 18.45u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6514
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Hoe schatten we dit een beetje in qua supportersveiligheid? Het lijkt mij een hele toffe uitwedstrijd, in een sfeervol stadion. Maar hoor soms ook om mij heen dat je hier beter niet heen kunt gaan..
GlennHoddle
Glory-hunter
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 aug 2023, 20:35

Sir Robbert schreef: 07 sep 2023, 12:30 Hoe schatten we dit een beetje in qua supportersveiligheid? Het lijkt mij een hele toffe uitwedstrijd, in een sfeervol stadion. Maar hoor soms ook om mij heen dat je hier beter niet heen kunt gaan..
Ik zou het niet doen. Die harde kern daar is echt altijd uit op serieuze narigheid. Onze zuiderburen hadden daar 5 jaar geleden of zo nog meer te maken. En ze zijn geloof ik ook nog vrij recent uitgesloten van Europees voetbal wegens hun hooligans, en je weet hoe bont je dan moet maken, ik bedoel Feyenoord, Napoli, Marseille, Frankfurt zijn dus stuk voor stuk tammer dan Legia.
(Overigens is Warschau dan ook ijskoud en is het letterlijk om 15 uur al donker, wat natuurlijk geen reden is niet te gaan maar ook niet perse leuk.)
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Sir Robbert schreef: 07 sep 2023, 12:30 Hoe schatten we dit een beetje in qua supportersveiligheid? Het lijkt mij een hele toffe uitwedstrijd, in een sfeervol stadion. Maar hoor soms ook om mij heen dat je hier beter niet heen kunt gaan..
Na gisteren kan ik je adviseren om niet naar Polen af te reizen :roll:
Tenzij je uiteraard levensmoe bent, dan is dit wel een originele manier om daarop in te spelen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Hoeveel meer moet een club doen om uitgesloten te worden of zonder publiek te spelen dan?
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6514
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 06 okt 2023, 10:04 Hoeveel meer moet een club doen om uitgesloten te worden of zonder publiek te spelen dan?
Ze hebben zich nu misdragen bij een uitwedstrijd. Als er daarvoor een straf volgt dan is het meestal de volgende uitwedstrijd zonder publiek.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2609
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Tja, je weet niet zeker hoe de UEFA deze incidenten gaat beoordelen. Misschien krijgt AZ als de organiserende partij wel overal de schuld van. Het track record van de NL-clubs is niet geweldig. Zal ook niet helpen.

Lijkt mij in ieder geval onverstandig om als AZ- supporter af te reizen. Alhoewel ik er wel een paar ken die altijd willen gaan. In dat geval: veel wijsheid en geluk!
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

vriend schreef: 06 okt 2023, 12:45 Tja, je weet niet zeker hoe de UEFA deze incidenten gaat beoordelen. Misschien krijgt AZ als de organiserende partij wel overal de schuld van. Het track record van de NL-clubs is niet geweldig. Zal ook niet helpen.

Lijkt mij in ieder geval onverstandig om als AZ- supporter af te reizen. Alhoewel ik er wel een paar ken die altijd willen gaan. In dat geval: veel wijsheid en geluk!
Deze mensen zijn in staat tot moord heb ik het idee.

Als je ziet hoe de leugen en propaganda molen gaat draaien daar, tot aan hoge politici en bobos aan toe. Ophitserij van de bovenste plank. Die zelfde politici en bobos moeten straks voor de veiligheid zorgen. AZ zou geen kaarten moeten verkopen uit zelfbescherming, hoe belachelijk ook.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1347
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

SimonPoulsen schreef: 06 okt 2023, 14:08 Deze mensen zijn in staat tot moord heb ik het idee.

Als je ziet hoe de leugen en propaganda molen gaat draaien daar, tot aan hoge politici en bobos aan toe. Ophitserij van de bovenste plank. Die zelfde politici en bobos moeten straks voor de veiligheid zorgen. AZ zou geen kaarten moeten verkopen uit zelfbescherming, hoe belachelijk ook.
Sterker nog, nu er spelers van Legia zijn opgepakt zou ik AZ überhaupt afraden naar Polen af te reizen. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat Legia de veiligheid van spelers en staf kan garanderen (en als ze het wel kunnen, wat is die garantie dan waard?)
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 917
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Instagram, Youtube en facebook staan vol met doodsbedreigingen richting AZ fans. Gewoon van mensen met hun profielfoto en volledige naam, niet eens nepaccounts.

Zou echt oppassen!
"One swallow does not make a summer"
lowietje
Fanatic
Berichten: 514
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:06

De vraag is inderdaad of het voor de club wel veilig is om in Warschau te spelen. Dat volk is compleet opgehitst.
Seizoenkaarthouder
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Niet doen. Warschau hoef je trouwens sowieso niet op je afvink lijstje te hebben.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5436
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Ik zou deze wedstrijd boycotten. Je gaat toch geen geld betalen aan zo'n idiote club?

Als club zou ik ook vragen of het op neutraal terrein gespeeld kan worden. In een derde land.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

pAZcal schreef: 07 okt 2023, 06:42 Ik zou deze wedstrijd boycotten. Je gaat toch geen geld betalen aan zo'n idiote club?

Als club zou ik ook vragen of het op neutraal terrein gespeeld kan worden. In een derde land.
Laten we eerst maar eens afwachten wat de Uefa er van vindt, nadat onderzoeken zijn voltooid en conclusies geformuleerd.
Met de gebeurtenissen bij AZ-West Ham nog vers in het geheugen zal AZ wellicht niet al te hoog van de toren blazen.
Return zonder publiek zou mooi zijn maar zoals al eerder door iemand op dit forum werd gesteld, meestal leidt zo'n supporters incident tot het verbod op het meereizen van eigen publiek bij een volgende uitwedstrijd. En daar heeft AZ niets aan.
Aan de andere kant, als die (doods)bedreigingen op social media serieus worden genomen zou de Uefa, mede gezien de ervaringen met Legia supporters in het verleden, toch wel met een dergelijke "oplossing" kunnen komen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZA'dam schreef: 08 okt 2023, 11:18 Met de gebeurtenissen bij AZ-West Ham nog vers in het geheugen zal AZ wellicht niet al te hoog van de toren blazen.
Als de gebeurtenissen bij die wedstrijd tegen West Ham niets te maken hebben met die van afgelopen donderdag, moet je West Ham er niet bijhalen en zeker je er niet door laten onderdrukken in je denken en handelen.
we can come an end
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

differentcook schreef: 08 okt 2023, 11:24 Als de gebeurtenissen bij die wedstrijd tegen West Ham niets te maken hebben met die van afgelopen donderdag, moet je West Ham er niet bijhalen en zeker je er niet door laten onderdrukken in je denken en handelen.
Bezien door jouw ethisch en moreel zuivere rationele bril heb je gelijk, maar de praktijk is weerbarstig.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1347
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

differentcook schreef: 08 okt 2023, 11:24 Als de gebeurtenissen bij die wedstrijd tegen West Ham niets te maken hebben met die van afgelopen donderdag, moet je West Ham er niet bijhalen en zeker je er niet door laten onderdrukken in je denken en handelen.
Legia heeft die gebeurtenissen er uitdrukkelijk wel bijgehaald, ook al was dat een totaal andere situatie. De beeldvorming zou helaas best eens een rol kunnen spelen
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DonnyDelano schreef: 08 okt 2023, 12:00 Legia heeft die gebeurtenissen er uitdrukkelijk wel bijgehaald, ook al was dat een totaal andere situatie. De beeldvorming zou helaas best eens een rol kunnen spelen
F*ck de beeldvorming!
Laat de Middeleeuwen aub in de Middeleeuwen
we can come an end
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 788
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Legia door UEFA gestraft met 15.000 euro en 1 wedstrijd zonder uitpubliek voor de rotzooi die ze schopten voor de wedstrijd. Deel 2 van de straf komt na onderzoek van het gebeuren na afloop van de wedstrijd.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6548
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DonnyDelano schreef: 08 okt 2023, 12:00 Legia heeft die gebeurtenissen er uitdrukkelijk wel bijgehaald, ook al was dat een totaal andere situatie.
Dat is toch ook niet gek? Ik deed hetzelfde direct na de wedstrijd tegen Legia. Twee Europese thuiswedstrijden: twee keer rotzooi.
Natuurlijk ligt dat in eerste aanleg aan de 'agressors', maar tegelijkertijd moet de AZ organisatie de (veiligheids-)zaken ook op orde hebben.
Plaats reactie