Legia Warszawa-AZ (do 14 dec, 18.45u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
DonnyDelano
Oude garde

Ferry schreef: 22 okt 2023, 06:54 Dat is toch ook niet gek? Ik deed hetzelfde direct na de wedstrijd tegen Legia. Twee Europese thuiswedstrijden: twee keer rotzooi.
Natuurlijk ligt dat in eerste aanleg aan de 'agressors', maar tegelijkertijd moet de AZ organisatie de (veiligheids-)zaken ook op orde hebben.
Dat laatste is sowieso waar. Maar tegen WHU ging het mis met/door AZ-supporters, die hadden niets te maken met wat er na afloop van AZ-Legia gebeurde
GlennHoddle
Glory-hunter

Ferry schreef: 22 okt 2023, 06:54 Dat is toch ook niet gek? Ik deed hetzelfde direct na de wedstrijd tegen Legia. Twee Europese thuiswedstrijden: twee keer rotzooi.
Natuurlijk ligt dat in eerste aanleg aan de 'agressors', maar tegelijkertijd moet de AZ organisatie de (veiligheids-)zaken ook op orde hebben.
Het is wel gek. Vorige week is er bij mijn overburen ingebroken. Als ik dan vandaag daar inbreek en ook nog eens die mensen mishandel, dan gepakt wordt en reageer met: 'ze hebben daar nu al twee weken op rij echt hun veiligheid niet op orde' is dat heel gek. En dat is precies wat Legia nu doet.

Wat niet wegneemt dat er bij dit soort wedstrijden altijd gewoon ME plus honden aanwezig moet zijn voor de wedstrijd en ook in het uitvak.
Ferry
Co

GlennHoddle schreef: 22 okt 2023, 22:02 Het is wel gek. Vorige week is er bij mijn overburen ingebroken. Als ik dan vandaag daar inbreek en ook nog eens die mensen mishandel, dan gepakt wordt en reageer met: 'ze hebben daar nu al twee weken op rij echt hun veiligheid niet op orde' is dat heel gek. En dat is precies wat Legia nu doet.
Dat is inderdaad gek. Een hele gekke vergelijking.
AZ organiseert voetbalwedstrijden met supporters van tegenstanders. En heeft mensen in dienst die de veiligheid ism politie moeten organiseren. Als het dan meerdere keren in korte tijd niet goed gaat, dan twijfel ik of ze het goed organiseren.
GlennHoddle
Glory-hunter

Ferry schreef: 23 okt 2023, 05:37 Dat is inderdaad gek. Een hele gekke vergelijking.
AZ organiseert voetbalwedstrijden met supporters van tegenstanders. En heeft mensen in dienst die de veiligheid ism politie moeten organiseren. Als het dan meerdere keren in korte tijd niet goed gaat, dan twijfel ik of ze het goed organiseren.
Dat jij daar aan twijfelt is ook prima. Dat Legia het doet alleen niet.
differentcook
Fanpage-junk

we can come an end
Langedijk
Gewoon Dirk

differentcook schreef: 17 nov 2023, 11:15 Geen supporters mee.
https://www.nu.nl/voetbal/6290107/AZ-zo ... latie.html
Je mag op eigen gelegenheid gewoon heen hoor. Open grenzen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Joostess
Oude garde

differentcook schreef: 17 nov 2023, 11:15 Geen supporters mee.
https://www.nu.nl/voetbal/6290107/AZ-zo ... latie.html
Lijkt mij een volkomen logisch besluit. Alleen worden nu opnieuw supporters van AZ gedupeerd en ook AZ moet het zonder steun van de supporters doen. Legia mag gewoon komen opdraven, paar agenten in elkaar rossen en de wedstrijd kijken. En straks in Polen zijn diezelfde 'supporters' er wel weer gewoon bij. Kennelijk loont het dus om je als een volslagen debiel te gedragen.
Ferry
Co

Joostess schreef: 17 nov 2023, 11:43 Paar agenten in elkaar rossen
Wat ik me wel afvroeg: er zijn toen twee spelers een nacht vastgezet. Worden die nog vervolgd?
differentcook
Fanpage-junk

Joostess schreef: 17 nov 2023, 11:43 Kennelijk loont het dus om je als een volslagen debiel te gedragen.
Het is de norm in veel situaties, ja
we can come an end
Forza AZ
Beheerder
Contacteer:

Ferry schreef: 25 nov 2023, 16:28 Wat ik me wel afvroeg: er zijn toen twee spelers een nacht vastgezet. Worden die nog vervolgd?
Één van de 2 wel in ieder geval:

https://www.rtl.nl/nieuws/artikel/54215 ... rsoneel-AZ
pAZcal
Kristen

=D>
Shota-Arveladze
Ben-Sider

Maak me echt wel een beetje zorgen om de veiligheid van de AZ spelers en staff. Wat een hoop gestoorde reacties lees ik op sociale media. Dat hoort natuurlijk wel een beetje bij sociale media helaas, maar het verschil is dat deze polen allemaal reageren met hun echte foto als profielfoto. Denk niet dat ze aan het trollen zijn.
"One swallow does not make a summer"
Langedijk
Gewoon Dirk

Shota-Arveladze schreef: 30 nov 2023, 08:21 Maak me echt wel een beetje zorgen om de veiligheid van de AZ spelers en staff. Wat een hoop gestoorde reacties lees ik op sociale media. Dat hoort natuurlijk wel een beetje bij sociale media helaas, maar het verschil is dat deze polen allemaal reageren met hun echte foto als profielfoto. Denk niet dat ze aan het trollen zijn.
Dani de Wit kan mooi als beveiliger fungeren. Voegt hij toch nog iets toe.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur

Erop of eronder en dat hopelijk zonder gewonden.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co

Het Poolse tuig heeft zich weer misdragen. Uitfans zijn in London niet toegelaten na grove misdragingen. Dat zal wel weer een nieuwe saga worden. Hopelijk haalt dat wat van de lading af richting AZ.
Langedijk
Gewoon Dirk

SimonPoulsen schreef: 30 nov 2023, 22:10 Het Poolse tuig heeft zich weer misdragen. Uitfans zijn in London niet toegelaten na grove misdragingen. Dat zal wel weer een nieuwe saga worden. Hopelijk haalt dat wat van de lading af richting AZ.
Ongelooflijk. Wanneer worden die gasten een keer gestraft met een wedstrijd zonder publiek of neutraal terrein.

Leuk dat AZ het in eigen hand heeft. Maar zonder uitfans en met al die jonge gasten zie ik ze in Polen niet overeind blijven.
SimonPoulsen
Co

Langedijk schreef: 30 nov 2023, 22:41 Ongelooflijk. Wanneer worden die gasten een keer gestraft met een wedstrijd zonder publiek of neutraal terrein.

Leuk dat AZ het in eigen hand heeft. Maar zonder uitfans en met al die jonge gasten zie ik ze in Polen niet overeind blijven.
Daar winnen zou wel ultiem lekker zijn. Al vrees je dan haast voor de veiligheid van iedereen.
AZA'dam
Invaller

Langedijk schreef: 30 nov 2023, 22:41 Ongelooflijk. Wanneer worden die gasten een keer gestraft met een wedstrijd zonder publiek of neutraal terrein.

Vond Legia in Alkmaar ook al een zeer stugge tegenstander. Vrees dat je gelijk hebt en dat AZ echt geluk moet hebben om daar te kunnen winnen. Rooie kaart in de eerste helft van een Pool ofzo. Of een lucky goal en een penalty om een beetje in het zadel geholpen te worden.
Ferry
Co

SimonPoulsen schreef: 30 nov 2023, 22:10 Het Poolse tuig heeft zich weer misdragen. Uitfans zijn in London niet toegelaten na grove misdragingen. Dat zal wel weer een nieuwe saga worden. Hopelijk haalt dat wat van de lading af richting AZ.
Zie ook deze beelden: https://www.thesun.co.uk/sport/24912156 ... -violence/

Toch verbaas ik me wel over 'crowd management'. De Engelsen verkleinden het uitvak naar 1000 toeschouwers naar aanleiding van Alkmaar - terwijl er al 1700 kaarten verkocht waren. En op het moment van de wedstrijd zelf werd het uitvak afgesloten. Tja. Dan krijg je natuurlijk flinke heibel.
Forza AZ
Beheerder
Contacteer:

Vanwege de misdragingen in Alkmaar mochten de Legia-fans niet bij de uitwedstrijd tegen Zrinjski zijn.

Volgens mij kun je een club niet straffen voor een thuiswedstrijd zonder publiek als de fans zich misdragen bij een uitwedstrijd.
Plaats reactie