Aston Villa FC-AZ (do 9 nov, 20.00u (Eng)/21.00u (Ned))

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 09 nov 2023, 21:59 Nu kunnen we allemaal meteen in de negativiteit schieten, maar ten eerste was het dus geen corner, en ten tweede heeft AZ veel beter gespeeld dan ik had verwacht. 1-1 was terecht geweest.
Wat vond je er precies goed aan? Volledige middenveld was dramatisch. Geen enkele steekpass achter de verdediging.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 09 nov 2023, 22:01 Wat vond je er precies goed aan? Volledige middenveld was dramatisch. Geen enkele steekpass achter de verdediging.
Onzin, Yappi heeft hierin gelijk (al heb je er verder niets aan qua score)
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6570
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

+ Sadiq, Poku, Bazoer, Pavlidis

- Wolfe Brederode

Overall wel veel inzet gezien, liepen de gaten goed dicht. Met een AZ bril kijkend had je misschien een puntje verdiend.
Maar oh oh oh, er lagen wel 20 mogelijkheden voor een bal achter de laatste linie. Als je ze dan keer op keer niet, veel te laat of slecht geeft.....
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1192
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

salmonyappi schreef: 09 nov 2023, 21:59 Nu kunnen we allemaal meteen in de negativiteit schieten, maar ten eerste was het dus geen corner, en ten tweede heeft AZ veel beter gespeeld dan ik had verwacht. 1-1 was terecht geweest.
Ach als de uitkomst van deze week is dat de trainer eruit vliegt zie alle lichtpuntjes wel hoor deze week.

Ik zie namelijk genoeg voetbal in de selectie en ook vandaag lieten spelers zien dat ze met inzet meekunnen op het niveau. Ik zie alleen geen voetbal bij de trainer en Dani als 10 (maar daar wel als pinchhitter)
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1419
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Sander73 schreef: 09 nov 2023, 22:00 Tja het trage spel wat je al tijden hanteert en waar je in NL vaak mee wegkomt breekt je nu op. Iedere keer te laat. Dat tweede doelpunt van Villa laat zien hoe het moet.
Precies in Nederland kom je er mee weg en vaak win je dan ook nipt. Resultaten in de eredivisie verbloemen veel.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 09 nov 2023, 22:01 Wat vond je er precies goed aan? Volledige middenveld was dramatisch. Geen enkele steekpass achter de verdediging.
Ik zei niet “goed”, ik zei “beter dan verwacht”.

Ik heb overigens heel veel passjes achter de verdediging gezien die helaas vaak buitenspel waren.

Jij bent een meester in het verdraaien van de werkelijkheid naar je eigen beleving.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 09 nov 2023, 21:59
Verliezen of gelijk had trouwens niets uitgemaakt
Ook dit is weer complete onzin. En ik ga niet uitleggen waarom……..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Lees weinig meer over de coefficientenpolonaise dit seizoen
we can come an end
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Vlijmscherp op buitenspel spelen is ook een kunst. Jammer dat Wolfe die niet beheerst.

Verder viel het me op dat AZ, net als tegen Lazio uit vorig seizoen, een tijdje nodig heeft om de schroom van zich af te werpen. In zo'n beginfase lijkt het dan alsof je helemaal weggespeeld gaat worden maar later herpak je je.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 09 nov 2023, 22:17 Ook dit is weer complete onzin. En ik ga niet uitleggen waarom……..
Leg maar wel uit waarom. In beide gevallen had AZ 2 keer moeten winnen. Want Villa gaat echt wel van Legia winnen om die tussenronde te ontlopen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 09 nov 2023, 22:22 Leg maar wel uit waarom. In beide gevallen had AZ 2 keer moeten winnen. Want Villa gaat echt wel van Legia winnen om die tussenronde te ontlopen.
Ik zeg toch dat ik het niet ga uitleggen?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 09 nov 2023, 22:12”.

Ik heb overigens heel veel passjes achter de verdediging gezien die helaas vaak buitenspel waren.
Buitenspel betekent te laat. De goede passes kwamen van achteruit, zoals van Bazoer bij de 0-1. De Wit en Mijnans voegden echt 0 komma 0 toe, want verdedigend bakten ze er ook niks van.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 09 nov 2023, 22:24 Ik zeg toch dat ik het niet ga uitleggen?
Je lijkt wel een kind van 8. Als je beweert dat iets ‘complete onzin’ is, moet je het wel onderbouwen
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 09 nov 2023, 22:17 Ook dit is weer complete onzin. En ik ga niet uitleggen waarom……..
Ik kan misschien wel uitleggen waarom dat dat niet onzin is.
Bij een gelijkspel wordt de stand:
Legia - 9
Villa - 7
AZ - 4
Zrinjski - 3

Dan moet AZ ook twee keer winnen
want als Legia en Villa gelijk spelen en AZ wint dan wordt de stand
Legia - 10
Villa - 8
AZ - 7
Zrinjski - 3
en als Villa en AZ winnen
Villa - 10
Legia - 9
AZ - 7
Zrinjski -3
en als Legia en AZ winnen
Legia - 12
Villa - 7
AZ - 7
Zrinjski - 3
In de eerste twee gevallen kan AZ door als ze wint van Legia, net als nu AZ verloren heeft
In het laatste geval gaat AZ niet door als Villa wint van Zrinjski, net als nu AZ verloren heeft
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 09 nov 2023, 22:27 Je lijkt wel een kind van 8. Als je beweert dat iets ‘complete onzin’ is, moet je het wel onderbouwen
Verlies of gelijk scheelt wellicht iets in de koppies van de spelers, het scheelt in de centjes en de coëfficientie-codex :lol:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
GlennHoddle
Glory-hunter
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 aug 2023, 20:35

sister of mercy schreef: 09 nov 2023, 22:06 Precies in Nederland kom je er mee weg en vaak win je dan ook nipt. Resultaten in de eredivisie verbloemen veel.
Dat vind ik toch een beetje onzin. In Europa worden dingen echt niet ineens harder afgestraft of zo. Ik neem even de enorme misser waaruit de onterecht de 1-1 viel. En het feit dat Aston Villa uit van Legia heeft verloren. Het is gewoon voetbal als altijd, alleen heb je minder wedstrijden om het recht te zetten.

Maar wel jammer allemaal dit. Alsnog wel 50% kans om door te gaan, Aston Villa zal echt niet vrijwillig gelijk spelen tegen Legia, dat geeft ze een extra tussenronde. En Legia is kwalitatief natuurlijk ook niet geweldig.
Sander73
Seizoenkaarthouder
Berichten: 363
Lid geworden op: 21 mei 2022, 09:32

GlennHoddle schreef: 09 nov 2023, 22:44 Dat vind ik toch een beetje onzin. In Europa worden dingen echt niet ineens harder afgestraft of zo.
Naar mijn mening wel. Dat zag je bij de fouten van AZ in de thuiswedstrijd toch ook? Dergelijke kansen worden sneller benut omdat dit soort ploegen gewend is om wekelijks onder hoog tempo en in kleine ruimtes te spelen. Daarnaast zijn de spelers kwalitatief gewoon beter. Dat zag je vanavond bij die goal van Brighton tegen ajax ook. Even een foutje en hij ligt er in. Dat gaat tegen RKC of Volendam toch vaak anders.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6548
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 09 nov 2023, 21:57 Nu kunnen we ons net als Twente bijna volledig concentreren op de strijd om de 3e plek, met één wedstrijd per week. Kan ook een voordeel zijn.
Deze uitspraak geeft precies de topsportmentaliteit van AZ weer. Lekker de lat omlaag.
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2016
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Perry schreef: 09 nov 2023, 09:09 Op de mensen in Birmingham na, is er iemand die wèl zin heeft in vanavond?
Als je het het minst verwacht krijg je zowaar een acceptabele wedstrijd voorgeschoteld. Al is het resultaat volledig hetzelfde, het is iets beter te verteren op deze manier.

Het zou ook nog eens des AZ zijn om op een wonderbaarlijke manier de volgende ronde te halen met dank aan resultaten op een ander veld, dus ik sluit niets uit. Dan kan Pascal weer op de schouders.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SimonPoulsen schreef: 09 nov 2023, 22:05 + Sadiq, Poku, Bazoer, Pavlidis

- Wolfe Brederode
Dit is toch allemaal het hele seizoen al aan de hand?

Er is een aantal evidente zwakke plekken en een aantal sterke plekken.

- zie verder de Basisopstelling -
Plaats reactie