Aston Villa FC-AZ (do 9 nov, 20.00u (Eng)/21.00u (Ned))

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 922
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Het probleem is vooral dat de tegenstander twee keer kan scoren met het hoofd uit een corner. En wij bijna nooit uit een corner scoren. AZ kan geen corners nemen en niet verdedigen en dat is al JAREN zo. Is toch dieptriest?
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11187
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Shota-Arveladze schreef: 10 nov 2023, 08:49 Het probleem is vooral dat de tegenstander twee keer kan scoren met het hoofd uit een corner. En wij bijna nooit uit een corner scoren. AZ kan geen corners nemen en niet verdedigen en dat is al JAREN zo. Is toch dieptriest?
Ik zag die Japanner weer een halve minuut naar de cornervlag aan de overzijde sjokken. Om vervolgens weer een kutbal te geven. Die gozer kan echt totaal niet voetballen.

Typerend voor het ontbrekende topsportklimaat dat Kasius daar niet staat.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12576
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 10 nov 2023, 06:15 Deze uitspraak geeft precies de topsportmentaliteit van AZ weer. Lekker de lat omlaag.
Ik wil jou niet meer horen over topsport en lat hoog leggen totdat je eigen posts hiervan blijk geven :)
we can come an end
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3163
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

dirkjan schreef: 09 nov 2023, 09:42 Mjah, we gaan met een groepje kijken, wat meestal ontaard in slap ouwehoeren zonder echt veel van het voetbal mee te krijgen, dus ja, ik heb er wel zin in 8)
Het werd inderdaad slap ouwehoeren, maar tussendoor ook een acceptabele wedstrijd gezien. 2-1 bij villa is een stuk minder beroerd dan 1-1 op woudestein of 1-2 tegen nek.

Wel zonde van die corner.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6570
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 10 nov 2023, 09:03 Ik wil jou niet meer horen over topsport en lat hoog leggen totdat je eigen posts hiervan blijk geven :)
En jij denkt dat ik luister?
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 584
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

Shota-Arveladze schreef: 10 nov 2023, 08:49 Het probleem is vooral dat de tegenstander twee keer kan scoren met het hoofd uit een corner.
Als AZ elke wedstrijd een speler mag ruilen met de tegenstander. Dan is dat altijd de keeper.
Bij 9 van de 10 hoge ballen maakt Ryan zich nog kleiner dan hij al is . Waarom denk je dat hij nooit mee naar voren gaat in de laatste minuut? :lol:
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Shota-Arveladze schreef: 10 nov 2023, 08:49 Het probleem is vooral dat de tegenstander twee keer kan scoren met het hoofd uit een corner. En wij bijna nooit uit een corner scoren. AZ kan geen corners nemen en niet verdedigen en dat is al JAREN zo. Is toch dieptriest?
Gister bleek weer eens (net als tegen West Ham) dat het team fysiek nogal te kort komt tegen dergelijke tegenstanders. Zij hadden weer een paar hele grote jongens er bij lopen, zowel in de lengte als in de breedte. Dat breekt je zowel aanvallend als verdedigend op bij corners.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16272
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 10 nov 2023, 06:15 Deze uitspraak geeft precies de topsportmentaliteit van AZ weer. Lekker de lat omlaag.
Nee dit is een realistische uitspraak op basis van het feit dat je bent uitgeschakeld.
Vertel mij maar hoe jij de lat hoog wilt houden.
Ik zeg n.b. dat we ons nu volledig op plek 3 kunnen richten.

O, maar jij vindt natuurlijk dat AZ makkelijk kampioen kan worden.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6570
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 10 nov 2023, 17:46 O, maar jij vindt natuurlijk dat AZ makkelijk kampioen kan worden.
Het is de Olympische gedachte die Jansen ook bezigt: 'maar we hebben leuk meegedaan!'
Schiet lekker op.

Weet je wat realistisch is? AZ had op dit moment bovenaan kunnen staan in de competitie.
Maar verloor de punten tegen Heracles, Excelsior en waarschijnlijk NEC.

Maar ach, 'laten we ons op plek 3 richten. Want kampioen worden we toch niet!'
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16272
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 10 nov 2023, 17:55 Het is de Olympische gedachte die Jansen ook bezigt: 'maar we hebben leuk meegedaan!'
Schiet lekker op.

Weet je wat realistisch is? AZ had op dit moment bovenaan kunnen staan in de competitie.
Maar verloor de punten tegen Heracles, Excelsior en waarschijnlijk NEC.

Maar ach, 'laten we ons op plek 3 richten. Want kampioen worden we toch niet!'
Precies! Je snapt ‘m :wink:
Er is een verschil tussen wat je vindt dat moet kunnen en hoopt en wat daadwerkelijk reëel is. Leg mij uit hoe jij denkt dat AZ beter is dan PSV en Feyenoord. Je kan wel brullen dat dat zo is maar dat is gewoon niet zo. Dat heeft niks met de lat lager leggen te maken maar met een realistisch haalbaar doel. Het wil niet zeggen dat je er niet naar moet streven, dat is wat anders. Als jij echt vindt dat AZ kampioen moet en kan worden begrijp ik je constante teleurgestelde gevoel.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6570
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 10 nov 2023, 18:18 Dat heeft niks met de lat lager leggen te maken maar met een realistisch haalbaar doel. Het wil niet zeggen dat je er niet naar moet streven, dat is wat anders.
Maar het gaat mij om het gemak waarmee puntverlies of verliespartijen worden weggewoven. Ook door de club zelf.
AZ moet in mijn optiek wedstrijden tegen Heracles, Excelsior en NEC gewoon winnen.
Je zult niet alles van PSV/Feyenoord/ajax/Twente winnen. Maar je moet het dan niet al hebben laten liggen tegen de kleinere clubs.
Dan lijkt mij plek 1/2/3 zeker haalbaar.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16272
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 10 nov 2023, 18:25 Maar het gaat mij om het gemak waarmee puntverlies of verliespartijen worden weggewoven. Ook door de club zelf.
AZ moet in mijn optiek wedstrijden tegen Heracles, Excelsior en NEC gewoon winnen.
Je zult niet alles van PSV/Feyenoord/ajax/Twente winnen. Maar je moet het dan niet al hebben laten liggen tegen de kleinere clubs.
Dan lijkt mij plek 1/2/3 zeker haalbaar.
Tuurlijk moet je winnen van die rechterrijtje-clubs, en dat deden we ook tot NEC (alhoewel dat vaak ook niet makkelijk ging). Maar debacles zitten er altijd tussen, helaas. Je kan er pissig over worden of je de hele week opwinden tot het volgende debacle, maar je schiet er niks mee op. In mijn ogen is er maar één ding wat nu voor een ommezwaai kan zorgen en dat is een andere trainer die met lef wil spelen. Ook dan ga je potjes verliezen, maar wel met spektakel…….Jansen verandert echt niet meer, kan echt niet beter; hij heeft genoeg tijd gehad om het te bewijzen.
Ik blijf erbij: de resultaten zijn heus niet alleen slecht geweest en we staan echt wel ± waar we moeten staan, maar het voetbal kan zóveel leuker…..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12576
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 10 nov 2023, 17:46 Nee dit is een realistische uitspraak op basis van het feit dat je bent uitgeschakeld.
Feit? #-o
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16272
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 10 nov 2023, 20:04 Feit? #-o
Bijna……
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 386
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

Ferry schreef: 10 nov 2023, 18:25 Maar het gaat mij om het gemak waarmee puntverlies of verliespartijen worden weggewoven. Ook door de club zelf.
AZ moet in mijn optiek wedstrijden tegen Heracles, Excelsior en NEC gewoon winnen.
Je zult niet alles van PSV/Feyenoord/ajax/Twente winnen. Maar je moet het dan niet al hebben laten liggen tegen de kleinere clubs.
Dan lijkt mij plek 1/2/3 zeker haalbaar.
Twente nu op 1-3 achter tegen NEC. En dat nadat ze al gelijkgespeeld hebben tegen hekkensluiter Utrecht en laagvlieger RKC. Echt belachelijk.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6570
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

SjaakTrekhaak schreef: 11 nov 2023, 20:30 Twente nu op 1-3 achter tegen NEC. En dat nadat ze al gelijkgespeeld hebben tegen hekkensluiter Utrecht en laagvlieger RKC. Echt belachelijk.
Dat maakt het presteren van AZ alleen maar zuurder - is het niet? Dan word je met twee vingers in de neus kampioen.
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 386
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

Ferry schreef: 12 nov 2023, 08:09 Dat maakt het presteren van AZ alleen maar zuurder - is het niet? Dan word je met twee vingers in de neus kampioen.
Zo kan je er ook naar kijken. Wel knap om alles rondom AZ zo’n negatieve draai te geven. Minder leuk vermoed ik.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6570
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

SjaakTrekhaak schreef: 12 nov 2023, 08:49 Zo kan je er ook naar kijken. Wel knap om alles rondom AZ zo’n negatieve draai te geven. Minder leuk vermoed ik.
Waarom is dit negatief? Omdat ik vind dat we moeten kunnen winnen in eigen huis van een club met een begroting van 15 miljoen?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16272
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 12 nov 2023, 08:09 Dat maakt het presteren van AZ alleen maar zuurder - is het niet? Dan word je met twee vingers in de neus kampioen.
Ik snap je laatste zin niet.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6570
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 12 nov 2023, 10:42 Ik snap je laatste zin niet.
Geen fouten maken tegen kleinere clubs als Heracles, Zwolle, Excelsior, NEC, etc.
Plaats reactie