AZ-Legia Warszawa (do 5 okt, 21.00u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3396
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

DeZuivelDuivel schreef: 06 okt 2023, 16:38 Wel leuk om fake news in actie te zien.
Inderdaad wel bijzonder om de verkapte reactie van Oli22 te zien. Dan heb je toch wel een redelijk verdraaid wereldbeeld. Via een steward kreeg ik te horen wat er mede is gebeurd. Dan krijg je toch wel rare verhalen te horen. Er blijken bijv. nog steeds knuppels en traangas te missen. Die zijn dus blijkbaar ontvreemdt door Legia aanhang (!).

En dan nog met de beschuldigende vinger naar AZ wijzen. Koekkoek!
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12754
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Als we niet direct in de comfortbubbel gaan zitten van het eigen gelijk zou je misschien nog wel de mogelijkheid kunnen openlaten van buitensporig geweld door de ME of andere mensen belast met de ordebewaking. Zeg niet dat dit het geval is, maar wil het alleen niet a priori uitsluiten.
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16348
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 06 okt 2023, 17:41 Als we niet direct in de comfortbubbel gaan zitten van het eigen gelijk zou je misschien nog wel de mogelijkheid kunnen openlaten van buitensporig geweld door de ME of andere mensen belast met de ordebewaking. Zeg niet dat dit het geval is, maar wil het alleen niet a priori uitsluiten.
Waarom moeten we die mogelijkheid open laten?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12754
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 06 okt 2023, 18:07 Waarom moeten we die mogelijkheid open laten?
Zolang het een mogelijkheid is, is dat het goede om te doen
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16348
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 06 okt 2023, 18:08 Zolang het een mogelijkheid is, is dat het goede om te doen
Ik bedoel : zijn er redenen om die mogelijkheid open te houden?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9241
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 06 okt 2023, 18:07 Waarom moeten we die mogelijkheid open laten?
Omdat differentcook volgens mij soms gewoon het tegenovergestelde standpunt inneemt puur omdat ie zich verveelt.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12754
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 06 okt 2023, 18:10 Ik bedoel : zijn er redenen om die mogelijkheid open te houden?
Ik zie geen redenen om het uit te sluiten, vandaar. Bij voorbaat uitsluiten zou een aanname/vooroordeel zijn
we can come an end
Gebruikersavatar
Rinus
Herry en/of Berry
Berichten: 61
Lid geworden op: 08 feb 2005, 18:21

De twee spelers zijn zojuist vrijgelaten, maar blijven wel verdachten.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12754
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 06 okt 2023, 18:11 Omdat differentcook volgens mij soms gewoon het tegenovergestelde standpunt inneemt puur omdat ie zich verveelt.
Nee dus, omdat ik de overtuiging heb dat het goed is, voor iedereen (ook voor jezelf) om proberen het goede te doen.
Soms komt dat punt inbrengen over als een tegengesteld standpunt in willen nemen (maar ik neem hier inhoudelijk geen standpunt in, voeg alleen iets toe)
we can come an end
Gebruikersavatar
Rinus
Herry en/of Berry
Berichten: 61
Lid geworden op: 08 feb 2005, 18:21

Joostess schreef: 06 okt 2023, 15:31 Ik heb oprecht een fanatiek uitvak gezien wat er voor het zicht prima uitzag.
Van ver af zag het er waarschijnlijk prima uit, van dichtbij kon je zien dat het vak bomvol zat en er zelfs hele groepen voor de tribune stonden. Vanmorgen begreep ik ook pas waardoor dat kwam. Ik ben benieuwd hoeveel Polen er uiteindelijk in dat vak hebben gestaan. Wellicht wel de helft meer dan het aantal officiële plaatsen. Dat verklaart dan ook de enorme herrie die zij af en toe maakten, ik heb zelden zoveel geluid gehoord vanuit het uitvak.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9241
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 06 okt 2023, 18:13 Nee dus, omdat ik de overtuiging heb dat het goed is, voor iedereen (ook voor jezelf) om proberen het goede te doen.
Soms komt dat punt inbrengen over als een tegengesteld standpunt in willen nemen (maar ik neem hier inhoudelijk geen standpunt in, voeg alleen iets toe)
Ik heb dan weer het idee dat je inhoudelijk niets toevoegt, maar zonder onderbouwing spiegelt. Een reden daarvoor kan zijn dat je dat doet omdat je het vermakelijk vind. Het valt gewoon op dat jij toch best vaak waar 80/90% van het forum linksafslaat, rechtsafslaat. Deze casus vind ik een redelijk helder voorbeeld omdat het strict genomen niets met het voetbal van AZ te maken heeft en dus minder ambigu is.

Dit hoef je niet toe te geven hoor, daar mogen mensen zelf een conclusie bij trekken :wink:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16348
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 06 okt 2023, 18:11 Ik zie geen redenen om het uit te sluiten, vandaar. Bij voorbaat uitsluiten zou een aanname/vooroordeel zijn
Dat doe je dan toch waarschijnlijk op basis van het feit dat dit wel eens eerder ergens is gebeurd met de ME.
Ik kan even geen adequate formulering vinden voor wat ik wil zeggen, maar laat ik het even simpel zeggen: het is creëren van fake news op basis van je eigen vermoedens zonder dat er een reden voor is.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
lowietje
Fanatic
Berichten: 516
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:06

Ik wil even differentcook bijspringen hier. Natuurlijk moet je de mogelijkheid van excessief geweld door de ME niet bij voorbaat uitsluiten. Maar laten we eerst eens kijken naar het gedrag van hersenloze imbecielen die denken dat ze ongestraft onschuldige mensen kunnen aanvallen.
Seizoenkaarthouder
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6661
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 06 okt 2023, 18:10 Ik bedoel : zijn er redenen om die mogelijkheid open te houden?
Dit artikel op NHD bijvoorbeeld:
'Nederlandse begeleider van Legia Warschau verwijt politie en AZ hard
optreden na de wedstrijd. ’Er zijn klappen gevallen en dat was niet nodig geweest’
Het staat alleen achter een betaalmuur.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2274
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Je zou je sowieso niet alleen op berichtgeving in de media moeten baseren, alsof dat the undisputhed truth is natuurlijk. Dat lijken Oli22 en verschillende forummers wel te doen. Wat dat betreft geef ik differentcook wel gelijk.
Wat sowieso erg vreemd was, is dat die Polen hun kaarten in den Haag om moesten wisselen. Dat werkt natuurlijk wel een beetje in de hand dat ze gewoon zonder kaarten naar binnen proberen te gaan. Je weet per slot van rekening dat die supporters niet de meest keurige law abiding citizens zijn. Dus dat zou niet helemaal onverwacht moeten zijn gekomen.
Verder denk ik dat de politie het ook wel onderschat heeft. Als ME-ers zich gewoon de wapenstok en pepperspray af laten pakken en als ze niet, zoals de driehoek wilde, het vak schoon kunnen vegen, dan waren ze kennelijk onderbemand.
Laat onverlet dat die Polen natuurlijk op allerlei manieren zwaar over de schreef lijken te zijn gegaan.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1380
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Van de 1100 Legia fans die via Den Haag zouden moeten komen, waren er misschien maar 200 die dat daadwerkelijk deden. 4 bussen ipv de geplande 12. De rest ging tegen de afspraak in direct naar het stadion. Kan dus best zijn dat ze wel recht op kaarten hadden maar niet de vouchers in DH hebben omgewisseld.
Daarnaast vraag ik me ook wel af hoe gevaarlijk de situatie bij de spelersbus was en of ze niet gewoon hadden kunnen instappen.
Wellicht wilde de veiligheidscoördinator eerst alle Poolse fans rond het stadion weghebben. De spelersbus kon toch niet eerder vertrekken.
Politie stond onder hoogspanning door wat er eerder gebeurde en ik kan me voorstellen dat ze dan net even wat opgefokter reageren.
Je kan er allerlei bespiegelingen op los laten of er hier en daar wat verkeerde keuzes zijn gemaakt.
80 km verderop omwisselen is niet erg aanlokkelijk.
Feit is wel dat het uiterst gewelddadige gasten zijn. Ze hebben de ME aardig te grazen genomen zo te lezen.

In het NHD stuk van de Nederlandse begeleider van Legia komt wel naar voren dat er in zijn ogen hier en daar overspannen is gereageerd en er onnodige klappen zijn uitgedeeld en dan betreft het uiteraard het team en niet rond het uitvak.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ik heb die Pool er uit gekickt. Hadden ze gisteren met het hele zooitje moeten doen.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
vriend
Basisspeler
Berichten: 2633
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

MO7 schreef: 06 okt 2023, 21:16 Ik heb die Pool er uit gekickt.
Jammer. Ik vond het wel interessant om te lezen hoe zoiets werkt in een land als Polen waar de maatschappij is gestoeld op spierballen, leugens en fake nieuws.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
oli22
Teletext-supporter
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 okt 2023, 10:08

vriend schreef: 06 okt 2023, 14:36 Daar Polish friend,
You live in a country that is governed by a dictator. And there is no free press in your country. And apparently "important" people can do everything they like, like starting a fight.
So it seems that you are brainwashed.
Good luck in your life.
I've never heard more bullshit. The Netherlands is considered a totalitarian country because there are criminals who make a living from drug trafficking. The police are in their service and treat decent, tax-paying citizens like garbage.

As for the matter, if you think it is as reported by the Dutch press, why are there no video recordings of two Legia players beating the steward? Smartphones haven't arrived in the Netherlands yet? I believe in what I see, not what someone says or writes.
MarkusHenriksen19
Supporter
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2019, 07:00

oli22 schreef: 07 okt 2023, 03:03 I've never heard more bullshit. The Netherlands is considered a totalitarian country because there are criminals who make a living from drug trafficking. The police are in their service and treat decent, tax-paying citizens like garbage.

As for the matter, if you think it is as reported by the Dutch press, why are there no video recordings of two Legia players beating the steward? Smartphones haven't arrived in the Netherlands yet? I believe in what I see, not what someone says or writes.
You think some short video with no prehistoric events is enough proof of what really happened. Your club has a problem with the local police, AZ doesn't have anything to say about their personnel. You should be happy you met the Dutch police and not their colleagues in Spain or France.

In the Netherlands criminals are making money from drugs traffic, in Poland they are leading the country (and football clubs). This is like oil on the fire for some politicians.

By the way, why are you posting here at 3 am? Don't you have something else to do as holding a chanceless discussion?
Laatst gewijzigd door MarkusHenriksen19 op 07 okt 2023, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Maarten Martens is de enige speler van deze eeuw die de beker én landstitel als speler won. Als trainer is het je ook gegund

Eerste wedstrijd: AZ-Aalesunds FK 6-0 (25-8-2011, vEL)

>Huiberts, wijs ook BMI de deur én volg gerust zelf!
Gesloten