Ibrahim Sadiq (2028)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 557
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

Love AZ Til I Die! schreef: 12 mar 2024, 12:35 Ik snap beide kampen op dit forum.

Hij zit voor mij gevoel in hetzelfde schuitje dan Mees de Wit op het moment.

Mees is hier al wat langer en heeft meer minuten gemaakt uiteraard.

Van wat ik heb begrepen is Sadiq zonder dat dit bekend was gemaakt, geblesseerd geraakt en heeft ook tijd nodig gehad om te herstellen en fit te worden.

Daarom is hij voor de meeste hier een spook geweest, ook voor mij een tijdje todat ik opving over zijn blessure. (Ik weet niet meer waar ik het geleden en/of gehoord heb.)

Mees kwakkelt sinds zijn komst met blessureleed en inmiddels of je het terecht vind of niet voorbijgestreefd door Wolfe.

Wij hadden Odgaard, Sadiq en Addai toen Lahdo geblesseerd raakte. Odgaard kreeg vaker de voorkeur van Jansen omdat ik denk dat hij wist wat Odgaard kon. Odgaard was totaal niet in vorm ook omdat hij daarvoor kwakkelde met fitheid en blessures. In combinatie met hiërarchische manier van werken van Jansen kreeg Sadiq weinig kansen i.m.o.

Daarnaast is het een algemeen gegeven dat AZ vaak spelers haalt waarvan ze willen dat ze er direct staan, maar blijkt dat ze toch even nodig hebben. Zijn genoeg voorbeelden van.

Deze jongen is voor redelijk veel geld gehaald net als Mees en wordt daarom beoordeeld door vele als miskoop, waar goede argumenten voor zijn.

Mees heeft schijnbaar al gehoord van Martens dat hij niet in zijn plannen voorkomt als basisspeler. Dat geluid hebben we nog niet gehoord bij Sadiq.

Waar ik meer neig om Mees een miskoop te noemen omdat hij langer hier zit en de tijd heeft gehad, ondanks zijn blessureleed.

Sadiq daarentegen heeft nog minder kansen gehad en kreeg dan van het weekend omdat hij weer fit was speeltijd. Wedstrijd was toen al gelopen, dus hobbelde mee met de rest zonder echt een indruk te maken.

Als het waar is van zijn blessure en dus van zijn afwezigheid. Dan wil ik hem zeker nog de kans geven, maar dan moet hij wel ritme krijgen doormiddel van invalbeurten van 20+ minuten.

In oefenpotjes tijdens het seizoen heeft hij wel laten zien te kunnen scoren en assists te kunnen geven.

Te weinig van gezien en te vroeg om hem af te schrijven i.m.o.
UP!! Want Martens bevestigd gisteren over zijn blessures. Viel gisteren goed in en was direct gevaarlijkste man. Vertrouwen en minuten doen wonderen.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3273
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Love AZ Til I Die! schreef: 14 apr 2024, 09:10 UP!! Want Martens bevestigd gisteren over zijn blessures. Viel gisteren goed in en was direct gevaarlijkste man. Vertrouwen en minuten doen wonderen.
Wat een zo'n goaltje toch los kan maken.. bizar.
Nee, het waren blessures en natuurlijk de aanpassingen, ik begrijp het helemaal.
Maar nu hij blessure vrij is kan hij dan mooi de komende 5 wedstrijden het samen met die geweldenaar op links laten zien dat we op de vleugels geen problemen meer hebben.
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 557
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

De Rode Baron schreef: 14 apr 2024, 09:20 Wat een zo'n goaltje toch los kan maken.. bizar.
Nee, het waren blessures en natuurlijk de aanpassingen, ik begrijp het helemaal.
Maar nu hij blessure vrij is kan hij dan mooi de komende 5 wedstrijden het samen met die geweldenaar op links laten zien dat we op de vleugels geen problemen meer hebben.
Niet alleen zijn goal, ook de assist was mooi. Hij kreeg eindelijk redelijk minuten om zich te laten gelden en doet het ook direct.

Jij blijft maar zuur om die Deen die langer die kans op kans kreeg en gewoon niet presteerde en hopeloos uit vorm was.

Dat is pas BIZAR
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6595
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Love AZ Til I Die! schreef: 14 apr 2024, 09:29 Niet alleen zijn goal, ook de assist was mooi. Hij kreeg eindelijk redelijk minuten om zich te laten gelden en doet het ook direct.
Je vindt jezelf niet opportunistisch?
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2277
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Antti Opdam schreef: 13 apr 2024, 22:30 UP!
Ook
8)
Je hele geneuzel van "iedereen kan het tegen RKC/Heracles, ik beoordeel spelers op topwedstrijden" gaat nu niet op begrijp ik fus weer?
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 557
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

Ferry schreef: 14 apr 2024, 09:34 Je vindt jezelf niet opportunistisch?
Ik zou het meer optimistisch willen noemen. Er zijn hier al genoeg zuur pruimen, beetje om balans te bewaren hier! :)
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6624
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Wat we nu in ieder geval moeten doen is Sadiq nu zoveel mogelijk te laten spelen. Dat je weet waar je aan toe bent in de zomer. Want anders krijg je potentieel weer het scenario van "we halen geen rechtsbuiten want we hebben Sadiq en Lahdo al", om volgend jaar weer tot een andere conclusie te komen.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3273
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Love AZ Til I Die! schreef: 14 apr 2024, 09:29 Niet alleen zijn goal, ook de assist was mooi. Hij kreeg eindelijk redelijk minuten om zich te laten gelden en doet het ook direct.
Prima hoor, lekkere invalbeurt, niets op af te dingen en leuk voor die jongen. Maar ga a.u.b. niet zo snel in de polonaise mee.
Dit soort kinderlijke reacties heb ik hier meer gehoord bij spelers die er veelal niets van bakken en dan een keer belangrijk zijn geweest met een goal of assist om vervolgens weer te verzanden in het oude gepriegel. Maar zoals ik al zei, nog 5 wedstrijden te gaan; kijken wat 't volgende week met hem is.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12610
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Love AZ Til I Die! schreef: 14 apr 2024, 09:29 Niet alleen zijn goal, ook de assist was mooi.
Als Vaessen niet zo'n belachelijk goede reflex had gehad, had Sadiq ook nog een tweede goal keihard ingekopt. Middels een artikeltje heb ik begrepen dat hij, ondanks zijn lengte, wordt beschouwd als de beste kopper in de selectie.
we can come an end
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 922
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Sadiq is een miskoop omdat je vier miljoen betaald en hij vervolgens een heel seizoen nodig heeft om fit te raken. Blessure kan iedereen overkomen, maar Sadiq was gewoonweg conditioneel niet op een goed niveau. Matig gescout.
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3273
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Love AZ Til I Die! schreef: 14 apr 2024, 10:18 Ik zou het meer optimistisch willen noemen. Er zijn hier al genoeg zuur pruimen, beetje om balans te bewaren hier! :)
Realisme is wat anders dan zuurpruimen.
We lopen al het hele seizoen in een kringetje met soort gelijke reacties als Bommel, als Lahdo, als Mihailovic, etc., in een wedstrijd ze een keer van zich hebben laten spreken
om vervolgens dan weer te zien dat ze weer tijden niet thuis geven. Dat je dan sceptisch bent lijkt me heel normaal, want dit is toch het probleem van het huidige AZ.. te veel van dit soort spelers die nauwelijks in staat zijn er wekelijks te staan. Je weet dan ook niet wat volgende week weer gaat brengen met dit soort spelers.
Laat het hem dan maar de komende 5 wedstrijden zien, AZ waardig te zijn, anders zitten we volgend seizoen weer opgescheept met soort gelijke problemen op de vleugels
en zal Huiberts weer vroeg op de Chinees overgaan.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10241
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 14 apr 2024, 09:40 Je hele geneuzel van "iedereen kan het tegen RKC/Heracles, ik beoordeel spelers op topwedstrijden" gaat nu niet op begrijp ik fus weer?
Ik beoordeel spelers op alle wedstrijden.

Of ze klaar zijn voor de top bepaal ik grotendeels aan de hand van topwedstrijden.

Sadiq is nog niet klaar voor een vervolgstap.

Wat hij zaterdag liet zien was wel heel goed.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2277
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Antti Opdam schreef: 15 apr 2024, 05:46 Ik beoordeel spelers op alle wedstrijden.

Of ze klaar zijn voor de top bepaal ik grotendeels aan de hand van topwedstrijden.

Sadiq is nog niet klaar voor een vervolgstap.

Wat hij zaterdag liet zien was wel heel goed.
Dat doe je dan niet, want hij heeft geen één wedstrijd goed gespeeld behalve één tegen RKC nu. Ge-neu-zel.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10241
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 15 apr 2024, 11:08 Dat doe je dan niet, want hij heeft geen één wedstrijd goed gespeeld behalve één tegen RKC nu. Ge-neu-zel.
Heb eerder in de discussie al eens gewezen op die geweldige voorzet tegen Aston Villa (uit) en op de wedstrijden die hij speelde voordat hij bij AZ kwam.

Ook bij Zwolle - uit een goede assist en tegen Villa een goede goal.

Nu komt de wedstrijd tegen RKC erbij.

Er is een bredere context die ik ook al eerder schetste.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2277
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Antti Opdam schreef: 15 apr 2024, 11:52 Heb eerder in de discussie al eens gewezen op die geweldige voorzet tegen Aston Villa (uit) en op de wedstrijden die hij speelde voordat hij bij AZ kwam.

Ook bij Zwolle - uit een goede assist en tegen Villa een goede goal.

Nu komt de wedstrijd tegen RKC erbij.

Er is een bredere context die ik ook al eerder schetste.
Zwolle was een simpel balletje op Pavlidis, de andere wedstrijden heb ik al ontleed (tegen FC bal op het dak) en hij heeft voorlopig nog niks laten zien. Maar na elke goed balcontact van een speler die jij leuk vindt "up" jij jezelf altijd maar al te graag.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2338
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Kap eens met dat gelul en het afschrijven van deze jongen alsof hij al twee jaar aankloot. Hij heeft letterijk 400 minuten in het AZ shirt gespeeld!!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12610
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Wildcat schreef: 15 apr 2024, 14:23 Kap eens met dat gelul en het afschrijven van deze jongen alsof hij al twee jaar aankloot. Hij heeft letterijk 400 minuten in het AZ shirt gespeeld!!
En dat is erg weinig voor een speler die voor naar verluid 4 miljoen euro aangetrokken is vorig jaar zomer, terwijl daarnaast vaak wordt gewisseld met spelers op zijn posities.
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9194
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Daar ga je dan.

Binnengekomen voor 4 miljoen als grote aankoop.
43e wedstrijd van het seizoen.

Je tikt er eentje binnen, je geeft een assist.

De ene na de andere social media post om je even in het zonnetje te zetten
En jawel hoor sommigen spreken al gelijk van een : 'miskend talent'.

Hoppa, zo makkelijk is dat bij AZ :roll:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6624
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Wildcat schreef: 15 apr 2024, 14:23 Kap eens met dat gelul en het afschrijven van deze jongen alsof hij al twee jaar aankloot. Hij heeft letterijk 400 minuten in het AZ shirt gespeeld!!
Ja dat is ansich toch al zorgwekkend

Enerzijds is het zorgwekkend dat bij een compleet gebrek aan buitenspelers, Sadiq nooit maar dan ook nooit een kans krijgt van zowel Jansen als Martens. Dan vinden ze hem dus ook gewoon totaal niet goed genoeg, want hij zat regelmatig wel gewoon op de bank. Als Lahdo en Poku niet afwezig waren geweest, had hij waarschijnlijk niet eens ingevallen.

En anderzijds dat zon dure aankoop het hele jaar blijkbaar niet topfit kan worden. Pure pech? of kan hij het tempo/de trainingen simpelweg niet aan.

Leuk zon invalbeurt, ben blij voor die jongen. Moet ook enorm moeilijk zijn om als Ghanees vanuit Zweden ineens bij AZ gedropt te worden en zo weinig te spelen. Maar ik hoop niet dat het hier bij blijft. Poku of Brederode zijn ook wel eens beslissend vanaf de bank. We hebben behoefte aan spelers die wekelijks vanaf de start gevaar kunnen stichten.

Net als Odgaard en Mihailovic is Sadiq iemand die direct van waarde moet. Dat zijn jongens met al veel wedstrijden in de benen en waar miljoenen voor worden neergelegd. Dat dat keer op keer niet lukt voor Huiberts is echt een slechte zaak. Gaat Sadiq volgend jaar onze vaste rechtsbuiten worden en 12-16 goals/assists maken. Ik hoop het voor hem (en ons). Is het realistisch? nee.

Wat je in ieder geval moet doen is hem nu iedere week laten starten. Dan weet je waar je staat in de zomer. Want voor het zoveelste jaar gokken op iemand die niets heeft bewezen kunnen we ons niet veroorloven.
Laatst gewijzigd door SimonPoulsen op 15 apr 2024, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12610
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SimonPoulsen schreef: 15 apr 2024, 18:00 Als Sadiq en Poku niet afwezig waren geweest, had hij waarschijnlijk niet eens ingevallen.
Dat zit er dik in :lol:
SimonPoulsen schreef: 15 apr 2024, 18:00 We hebben behoefte aan spelers die wekelijks vanaf de start gevaar kunnen stichten.
Dat lijkt me op het lijf geschreven! Maar dan wel gevaar voor AZ. :D
we can come an end
Plaats reactie