Ibrahim Sadiq (2028)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6514
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

www.AZ.nl schreef:Sadiq nieuwste aanwinst AZ
Gepubliceerd op 01 september 23, 08:59
ALKMAAR- Ibrahim Sadiq mag zich officieel speler van AZ noemen. De Ghanese aanvaller komt over van BK Häcken en tekent in Alkmaar een contract tot medio 2028.

Sadiq werd 23 jaar geleden geboren in het Ghanese Accra. Via de Right to Dream Academy belandde de aanvaller in de zomer van 2018 bij FC Nordsjælland uit Denemarken.

Indrukwekkende statistieken
Twee jaar geleden stapte Sadiq over naar het Zweedse BK Häcken. Bij deze ploeg kwam Sadiq vervolgens tot indrukwekkende statistieken. Met 27 doelpunten en acht assists ontpopte hij zich tot een bepalende speler in het elftal van BK Häcken. In Zweden werd Sadiq zowel landskampioen (2022) als bekerwinnaar (2023).

Europees succes
Net zoals AZ plaatste ook de voormalige club van Sadiq zich afgelopen donderdag voor de groepsfase. In zijn laatste wedstrijd voor BK Häcken scoorde Sadiq zelfs tweemaal. Daarmee had hij een grote bijdrage in de winst op Aberdeen en daarmee plaatsing voor de groepsfase van de UEFA Europa League.

Sadiq: ‘Dromen najagen’
“Het is een geweldig stadion”, zegt Sadiq terwijl hij onder de indruk is van het AFAS Stadion. “Dit zijn stadions waar je graag in wilt spelen. Het is als een droom die uitkomt voor mij. AZ wilde mij heel graag hebben. Ook dat geeft een goed gevoel.” Rondom het tekenmoment belde de trotse Sadiq met zijn minstens zo trotse moeder: “Het raakt mij dat ik haar trots maak met mijn carrière en mijn keuzes. Ik heb natuurlijk met haar gesproken en zij steunt mij in het najagen van mijn dromen. Ze stimuleert mij om mijn hart te volgen.” Tot slot komt zijn succesvolle periode in Zweden aan bod. Sadiq: “Het is bijzonder om een prijs te winnen met een club. Het was geweldig om dat terug te kunnen geven aan de supporters.” Sadiq had met twee treffers in zowel de finale als in de halve finale van de Zweedse beker een belangrijk aandeel in de bekerwinst.

Huiberts: ‘Veel keuze en kwaliteit’
“Ibrahim heeft twee jaar constant gepresteerd bij BK Häcken”, weet Directeur Voetbalzaken Max Huiberts. “We wilden er graag nog een aanvaller bij hebben. Daarom hebben we doorgepakt met de komst van Ibrahim. Het is een speler die op meerdere posities uit de voeten kan, maar hij speelt voornamelijk vanaf de rechterflank en zou ook in de spits kunnen spelen.” Gevraagd naar de vele opties in de voorhoede legt Huiberts uit: “We hebben veel keuze en veel kwaliteit in de voorhoede. We kunnen aanvallers brengen die het verschil maken en de wedstrijd kunnen doen draaien. Dat hebben we dit seizoen al een aantal keer gezien. Als je veel wedstrijden gaat spelen en in meerdere competities actief wilt zijn, moet je ook in de breedte sterk zijn. Met het binnenhalen van Ibrahim voegen we opnieuw veel kwaliteit toe aan de voorhoede.”

Nummer 11
Sadiq gaat in Alkmaar spelen met rugnummer 11 en is speelgerechtigd zodra de werkvergunning is afgegeven.

Aanwinsten
De lijst met aanwinsten wordt hiermee groter en groter. Eerder werden al Denso Kasius, David Møller Wolfe, Ruben van Bommel, Alexandre Penetra en Tiago Dantas aangetrokken. Bovendien werden vijf spelers officieel doorgeschoven vanuit de AZ Jeugdopleiding naar AZ 1: Rome-Jayden Owusu-Oduro, Wouter Goes, Lewis Schouten, Mexx Meerdink en Ernest Poku. En Kenzo Goudmijn keerde terug bij AZ na een verhuurperiode bij Excelsior Rotterdam. Bovendien werd eerder deze week bekend dat Jordy Clasie zijn contract heeft verlengd tot medio 2025.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2337
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Welkom!

Het is te hopen dat deze man een schot in de roos is en heel veel kwaliteit gaat leveren, gezien de armoede van gisteren weer op het veld vestig ik al mijn hoop op dat Sadiq een geweldenaar is. Anders kan het wel eens een een lang en lelijk seizoen worden. Zeker als een Pavlidis of iets nog weg gaat.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 917
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem


Link: http://www.youtube.com/watch?v=fawU1bpPTV0

Ik heb wat berichten van BK Hacken fans gelezen. Zij omschrijven hem als een zeer snelle er goede aanvaller, goed schot, goede dribbel.. Enige minpunt was dat het een opvliegerig mannetje is en een wandelende rode kaart wanneer het niet lekker gaat met het team
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Wildcat schreef: 01 sep 2023, 09:08 Welkom!

Het is te hopen dat deze man een schot in de roos is en heel veel kwaliteit gaat leveren, gezien de armoede van gisteren weer op het veld vestig ik al mijn hoop op dat Sadiq een geweldenaar is.
Voorin viel die armoede wel mee.

De grootste pijnpunten zitten op het middenveld en in de verdediging.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2337
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 01 sep 2023, 09:21 Voorin viel die armoede wel mee.

De grootste pijnpunten zitten op het middenveld en in de verdediging.
In 180 minuten tegen een Noorse promovendus 3 á 4 soepel lopende aanvallen kunnen opzetten, dat ligt echt niet aan het middenveld en de verdediging alleen.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9162
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Shota-Arveladze schreef: 01 sep 2023, 09:08
Link: http://www.youtube.com/watch?v=fawU1bpPTV0

Ik heb wat berichten van BK Hacken fans gelezen. Zij omschrijven hem als een zeer snelle er goede aanvaller, goed schot, goede dribbel.. Enige minpunt was dat het een opvliegerig mannetje is en een wandelende rode kaart wanneer het niet lekker gaat met het team
Onze eigen Lamkel Zé? :wink:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Wildcat schreef: 01 sep 2023, 09:31 In 180 minuten tegen een Noorse promovendus 3 á 4 soepel lopende aanvallen kunnen opzetten, dat ligt echt niet aan het middenveld en de verdediging alleen.
De aanvallers moeten toch ook gevoed worden vanuit het middenveld. Maar daar lopen Dani de Wit en Kenzo Goudmijn.

Ik vind het knap dat Lahdo het dan maar allemaal in zijn eentje doet. Pavlidis ga je ook niet wisselen. En Van Bommel pakt bijna elke keer wel een goal mee.

Wat heeft De Wit nu laten zien in 180 minuten? Díé moet vervangen worden.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6580
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Antti Opdam schreef: 01 sep 2023, 09:59 De aanvallers moeten toch ook gevoed worden vanuit het middenveld. Maar daar lopen Dani de Wit en Kenzo Goudmijn.

Ik vind het knap dat Lahdo het dan maar allemaal in zijn eentje doet. Pavlidis ga je ook niet wisselen. En Van Bommel pakt bijna elke keer wel een goal mee.

Wat heeft De Wit nu laten zien in 180 minuten? Díé moet vervangen worden.
Ik zat dus net even te kijken. En ik meen te zien dat Dani de assist geeft bij de 0-1. Ongelofelijke pass.
+10.000 krediet.

Ik vind het wel jammer dat Sadiq vooral voor rechts is. Een Sadiq-Pavlidis-Lahdo trio klonk wel leuk.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SimonPoulsen schreef: 01 sep 2023, 10:02 Ik zat dus net even te kijken. En ik meen te zien dat Dani de assist geeft bij de 0-1. Ongelofelijke pass.
+10.000 krediet.
:lol:

Zo'n schot van Lahdo ziet er dus vrij eenvoudig uit, maar dat heb ik De Wit bijvoorbeeld al nooit zien doen ...
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6580
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Antti Opdam schreef: 01 sep 2023, 10:04 :lol:

Zo'n schot van Lahdo ziet er dus vrij eenvoudig uit, maar dat heb ik De Wit bijvoorbeeld al nooit zien doen ...
De Wit stuurt dat aan. Zag je die rooksignalen niet op de tribune na de aftrap?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

"Huiberts: ‘Veel keuze en kwaliteit’
“Ibrahim heeft twee jaar constant gepresteerd bij BK Häcken”, weet Directeur Voetbalzaken Max Huiberts. “We wilden er graag nog een aanvaller bij hebben. Daarom hebben we doorgepakt met de komst van Ibrahim."

Eerder:

"Jansen heeft het bestuur van AZ dan ook laten weten dat hij de vervanger van Karlsson al rond heeft lopen, al is het de vraag welke speler zich gaat onderscheiden. Ernest Poku, Ruben van Bommel en Myron van Brederode lijken namelijk allemaal in staat te zijn om de top te halen. “Ik voel me gezegend met drie hele talentvolle jongens daar.”

Het is me ook een gelul allemaal ...
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6557
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Antti Opdam schreef: 01 sep 2023, 10:13 Het is me ook een gelul allemaal ...
Is gescout op basis van data!
:D
Mousa Sidi
Fanatic
Berichten: 500
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Aberdeen maar loten straks.
Gebruikersavatar
@tje
Teletext-supporter
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 aug 2007, 13:44

Shota-Arveladze schreef: 01 sep 2023, 09:08
Link: http://www.youtube.com/watch?v=fawU1bpPTV0

Ik heb wat berichten van BK Hacken fans gelezen. Zij omschrijven hem als een zeer snelle er goede aanvaller, goed schot, goede dribbel.. Enige minpunt was dat het een opvliegerig mannetje is en een wandelende rode kaart wanneer het niet lekker gaat met het team
Enige rode kaart (en ook recent) in zijn prof carriere is tijden Hacken - Elfsborg op 29 juli 2023. Domme slaande beweging nadat hij vast gehouden wordt door een verdediger.

https://www.youtube.com/watch?v=-PobTyTF-G4

Verder kom ik alleen een rode kaart tegen in seizoen 2018/2019 spelend voor Nordsjaelland U19 tijdens een internationaal jeugdtoernooi
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 475
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

Antti Opdam schreef: 01 sep 2023, 10:13 "Huiberts: ‘Veel keuze en kwaliteit’
“Ibrahim heeft twee jaar constant gepresteerd bij BK Häcken”, weet Directeur Voetbalzaken Max Huiberts. “We wilden er graag nog een aanvaller bij hebben. Daarom hebben we doorgepakt met de komst van Ibrahim."

Eerder:

"Jansen heeft het bestuur van AZ dan ook laten weten dat hij de vervanger van Karlsson al rond heeft lopen, al is het de vraag welke speler zich gaat onderscheiden. Ernest Poku, Ruben van Bommel en Myron van Brederode lijken namelijk allemaal in staat te zijn om de top te halen. “Ik voel me gezegend met drie hele talentvolle jongens daar.”

Het is me ook een gelul allemaal ...
Het is ook niet de vervanger van Karlsson. Dat wordt de hele tijd in alle media geroepen maar AZ is er zelf heel consistent in dat dit een jongen voor rechtsvoor is. Hij speelt en scoort bij Häcken ook vanaf rechts. Dat heeft Max in het aankondigingsfilmpje weer bevestigd. Ze zien hem niet als een serieuze optie op links, al kan hij daar natuurlijk wel spelen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12549
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Leeuwenhart schreef: 01 sep 2023, 11:25 Het is ook niet de vervanger van Karlsson. Dat wordt de hele tijd in alle media geroepen maar AZ is er zelf heel consistent in dat dit een jongen voor rechtsvoor is. Hij speelt en scoort bij Häcken ook vanaf rechts. Dat heeft Max in het aankondigingsfilmpje weer bevestigd. Ze zien hem niet als een serieuze optie op links, al kan hij daar natuurlijk wel spelen.
Er wordt gezegd dat hij een optie is voor alle posities voorin. Mensen lijken te horen wat ze willen horen
we can come an end
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2337
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Leeuwenhart schreef: 01 sep 2023, 11:25 Het is ook niet de vervanger van Karlsson. Dat wordt de hele tijd in alle media geroepen maar AZ is er zelf heel consistent in dat dit een jongen voor rechtsvoor is. Hij speelt en scoort bij Häcken ook vanaf rechts. Dat heeft Max in het aankondigingsfilmpje weer bevestigd. Ze zien hem niet als een serieuze optie op links, al kan hij daar natuurlijk wel spelen.
Mwah denk je zelf niet dat dat snel gaat als hij echt een absolute basisspeler blijkt te zijn met een surplus aan kwaliteit? Gaan ze dan de goed presterende Lahdo dan banken of toch eerder van Bommel?
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 475
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

differentcook schreef: 01 sep 2023, 11:35 Er wordt gezegd dat hij een optie is voor alle posities voorin. Mensen lijken te horen wat ze willen horen
https://youtu.be/fawU1bpPTV0?si=_ZrHcqmgpWvjKlLw

Vanaf 2.54. Vrij duidelijk lijkt me, dus ik weet niet zo goed wat je met die laatste opmerking bedoelt. Hij is gewoon niet gehaald als directe vervanger van Karlsson.
Laatst gewijzigd door Leeuwenhart op 01 sep 2023, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 475
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

Wildcat schreef: 01 sep 2023, 12:25 Mwah denk je zelf niet dat dat snel gaat als hij echt een absolute basisspeler blijkt te zijn met een surplus aan kwaliteit? Gaan ze dan de goed presterende Lahdo dan banken of toch eerder van Bommel?
Dat is voor mij ook de vraag. Ik denk dat Lahdo (zoals afgelopen wedstrijden te zien is) zijn energie niet de hele wedstrijd kan volhouden. Hij maakt stappen maar is nog grillig. Een concurrentie met Sadiq zou top zijn voor iedereen. Odgaard gaat daar niet meer spelen, zoveel is duidelijk. Links heb je met Bommel en Poku al een mooie strijd gaande.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Dit wordt een sensatie.
Plaats reactie