Ibrahim Sadiq (2028)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Sander73
Seizoenkaarthouder
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 mei 2022, 09:32

Ik geloof er eerlijk gezegd niet in bij deze knul. Niet omdat ik denk dat spelers niet meer kunnen groeien vanaf hun 23e maar meer door wat ik tot nu toe van hem (niet) gezien heb. Mist handelingssnelheid en zijn techniek lijkt me slechts gemiddeld. Toegegeven, hij heeft niet veel gespeeld maar in de wedstrijden die ik van hem heb gezien heb ik niets verfrissends of exceptioneels gezien. Vooruit, een doelpunt tegen Villa.
Tenzij hij ineens het licht ziet en transformeert in een compleet andere voetballer zie ik het niet meer goedkomen. Een soort Van Brederode kopie van niveau Zwolle of Eagles.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Sander73 schreef: 12 mar 2024, 18:09 Ik geloof er eerlijk gezegd niet in bij deze knul. Niet omdat ik denk dat spelers niet meer kunnen groeien vanaf hun 23e maar meer door wat ik tot nu toe van hem (niet) gezien heb. Mist handelingssnelheid en zijn techniek lijkt me slechts gemiddeld. Toegegeven, hij heeft niet veel gespeeld maar in de wedstrijden die ik van hem heb gezien heb ik niets verfrissends of exceptioneels gezien. Vooruit, een doelpunt tegen Villa.
Tenzij hij ineens het licht ziet en transformeert in een compleet andere voetballer zie ik het niet meer goedkomen. Een soort Van Brederode kopie van niveau Zwolle of Eagles.

Link: http://www.youtube.com/watch?v=8Hs_clqxtQ8

In de uitwedstrijd had hij al twee assists in een kwartier kunnen hebben als Pavlidis een beetje normaal gedaan had.

Met name de voorzet vanaf 1:24 is echt weergaloos en heb ik dit hele seizoen nog niet zo hard en scherp gezien. Misschien dat de bal van Kasius (Heerenveen - uit) in de buurt komt ...

Daarnaast had deze jongen in 8 Europese kwalificatiewedstrijden 8 goals gemaakt en schoot daarmee Häcken hoogstpersoonlijk de Europa League in.

Noteer maar; dat gaat Van Brederode nooit doen.

Deze jongen kan wel iets.

De vraag is voor mij meer waarom het er niet uit komt.

(Zou zomaar een Vindahl / Mihailovic dossier kunnen worden.)
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2256
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Antti Opdam schreef: 13 mar 2024, 05:45 De vraag is voor mij meer waarom het er niet uit komt.

(Zou zomaar een Vindahl / Mihailovic dossier kunnen worden.)
Het is toch wel grappig dat wanneer jij iets ziet in een speler en deze totaal mislukt, het niet ligt aan hun kwaliteiten volgens jou, maar dat hun kwaliteiten er simpelweg niet uitkomen.

Goed staaltje zelfreflectie.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12550
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SchoorlAZ schreef: 13 mar 2024, 13:59 Het is toch wel grappig dat wanneer jij iets ziet in een speler en deze totaal mislukt, het niet ligt aan hun kwaliteiten volgens jou, maar dat hun kwaliteiten er simpelweg niet uitkomen.

Goed staaltje zelfreflectie.
Als dit een soort Pavlov reactie zou zijn, dan zou dat niet zo goed zijn, maar zelf vind ik het wel goed dat iemand zo'n benadering hier deelt, omdat het een klein beetje tegenwicht biedt tegen de velen die spelers na een zuchtje wind al definitief afschrijven (als het al niet bij voorbaat gebeurt)
we can come an end
vriend
Basisspeler
Berichten: 2611
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 12 mar 2024, 14:29 #-o

Spelers die na 23 pas echt gingen groeien (en veelal later ook een veel hoger niveau haalden)?

Ik begin met 8 internationale toppers en daarna ga ik weer aan het werk.

Of ik stuur je een factuur.

Jamie Vardy
Graziano Pelle
Harry Maguire
Virgil van Dijk
Matteo Darmian
Niclas Füllkrug
Raphinha
Mohamed Salah

En (als toetje en werk-ontwijkend gedrag) om het ook nog lekker lokaal te houden 8 AZ-uitsmijters:

Kenneth Perez
Martijn Meerdink
Olaf Lindenbergh
Fredrik Midtsjo
Henk Timmer
Dries Boussatta
Steven Berghuis
Philip Cocu

Etc. Etc. Etc.
Tuurlijk. Maar vergeet niet dat de lijst van spelers die het niet redden oneindig lang is. Garantie tot de voordeur aldus.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 13 mar 2024, 13:59 Het is toch wel grappig dat wanneer jij iets ziet in een speler en deze totaal mislukt, het niet ligt aan hun kwaliteiten volgens jou, maar dat hun kwaliteiten er simpelweg niet uitkomen.

Goed staaltje zelfreflectie.
Nee.

Want die kwaliteiten worden elders (op vergelijkbaar niveau) wel - min of meer - getoond. Dus die zijn er gewoon.

Dan vind ik het wel interessant om na te gaan wat maakt dat ze het bij AZ niet redden.

Overigens hoeft (!) dat ook niet per se aan AZ te liggen ...
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

vriend schreef: 13 mar 2024, 15:03 Tuurlijk. Maar vergeet niet dat de lijst van spelers die het niet redden oneindig lang is. Garantie tot de voordeur aldus.
Ik geef ook geen garantie op doorgroei, maar ik geef wel aan dat je na 23 nog prima grote stappen in de voetballerij kan maken.

In Nederland hangt een teneur dat als je op je 18e nog geen basisplaats hebt je het wel kan vergeten ... Laat staan dat je al (?!) 23 bent.

Elke normale gemotiveerde sporter (mits blessurevrij) maakt doorgaans in de periode 23 - 30 ook nog wel stappen (tenzij reeds een neerwaartse spiraal is ingezet).
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 13 mar 2024, 13:59 Het is toch wel grappig dat wanneer jij iets ziet in een speler en deze totaal mislukt, het niet ligt aan hun kwaliteiten volgens jou, maar dat hun kwaliteiten er simpelweg niet uitkomen.

Goed staaltje zelfreflectie.
Overigens redeneer ik primair vanuit groeipotentie, natuurlijk talent en voetballend vermogen. Dan vind ik een pleidooi van Vindahl boven Verhulst en Mihailovic boven De Wit nog steeds heel goed houdbaar.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12550
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 14 mar 2024, 08:46 Overigens redeneer ik primair vanuit groeipotentie, natuurlijk talent en voetballend vermogen. Dan vind ik een pleidooi van Vindahl boven Verhulst en Mihailovic boven De Wit nog steeds heel goed houdbaar.
Oh, dat het ook jouw Mihailovic was, is tot nu altijd onder mijn radar gebleven
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 14 mar 2024, 12:33 Oh, dat het ook jouw Mihailovic was, is tot nu altijd onder mijn radar gebleven
:lol:

Ik vond het wel een aardige speler met een enige potentie.

In ieder geval het type 10 dat ik graag bij AZ zou willen zien ...

Dan zie ik gisteren overigens ook weer zo'n Tillman te kijken, maar zoiets moet toch ook wel voor AZ te vinden zijn? Een nummer 10 die een passeerbeweging en voorwaartse passing met hard werken combineert?
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2256
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Antti Opdam schreef: 13 mar 2024, 15:24 Nee.

Want die kwaliteiten worden elders (op vergelijkbaar niveau) wel - min of meer - getoond. Dus die zijn er gewoon.

Dan vind ik het wel interessant om na te gaan wat maakt dat ze het bij AZ niet redden.

Overigens hoeft (!) dat ook niet per se aan AZ te liggen ...
Vindalh heeft nooit op vergelijkbaar niveau goed gepresteerd. Misschien doet hij het nu goed in de Tsjechische competitie (we hebben werkelijk geen idee), maar Europees gezien (alles wat we kunnen volgen) niet. Als je zegt "hij doet het goed omdat de koopoptie wordt gelicht", dan kan je ook zeggen dat hij het niet goed eerder heeft gedaan in de 2.Bundesliga, omdat daar de koopoptie niet werd gelicht. Ook die vlieger gaat dus niet op.

Mihaljovic heeft ook nooit op een vergelijkbaar niveau gepresteerd. De MLS is niet vergelijkbaar met de Eredivisie.

Sadiq heeft het alleen laten zien bij Hacken, maar ook bij de Deense club (waar veel Afrikaans talent vandaan komt) is hij niet geslaagd. Europees heeft hij tegen Aberdeen (poe poe) er wat ingeknald.

Het is weer heel selectief gebrabbel in de ruimte dus, zoals we van je gewend zijn.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 14 mar 2024, 16:05 Vindalh heeft nooit op vergelijkbaar niveau goed gepresteerd. Misschien doet hij het nu goed in de Tsjechische competitie (we hebben werkelijk geen idee), maar Europees gezien (alles wat we kunnen volgen) niet. Als je zegt "hij doet het goed omdat de koopoptie wordt gelicht", dan kan je ook zeggen dat hij het niet goed eerder heeft gedaan in de 2.Bundesliga, omdat daar de koopoptie niet werd gelicht. Ook die vlieger gaat dus niet op.

Mihaljovic heeft ook nooit op een vergelijkbaar niveau gepresteerd. De MLS is niet vergelijkbaar met de Eredivisie.

Sadiq heeft het alleen laten zien bij Hacken, maar ook bij de Deense club (waar veel Afrikaans talent vandaan komt) is hij niet geslaagd. Europees heeft hij tegen Aberdeen (poe poe) er wat ingeknald.

Het is weer heel selectief gebrabbel in de ruimte dus, zoals we van je gewend zijn.
Vindahl wandelt door de groepsfase van de EL heen. Iets dat ik AZ de komende jaren niet zomaar zie doen. Dat hij het in de 2.Bundelsliga niet goed heeft gedaan doet daar niets aan af.

Mihailovic heeft in 2023 nog het Amerikaans elftal gehaald en was uitblinker en basisspeler op de Gold Cup. Dat is niet meteen top Eredivisie, maar landen als Canada en Jamaica zouden in de eredivisie gewoon meekunnen (gok ik). Bovendien zou ik Dani de Wit nooit een basisplaats in het Amerikaans elftal zien halen.

Sadiq scoort 8 goals in 8 Europese wedstrijden. Dan kan je er één tegenstander uitvissen, maar dan nog zie ik dat Poku of Van Brederode de komende jaren ook niet doen. Ook niet tegen Santa Coloma.

Mooi selectief gebrabbel - inderdaad - weer.

Onder de streep kijk jij naar de momenten dat ze het/of niet gehaald hebben en ik laat momenten zien dat ze het wel haalden.

Dat laatste was het punt. Niet het eerste.

Mijn stelling was namelijk niet: deze spelers hebben altijd overal een goed niveau gehaald.

De stelling is: want die kwaliteiten worden elders (op vergelijkbaar niveau) wel - min of meer - getoond.

Dan laat ik nog een marge over voor "min of meer" ... maar het is duidelijk dat jij liever de "min" - momenten pakt ...

Nog in een breder perspectief: er is bijna geen speler die je echt als zekerheidje kan kopen. Ook Pavlidis had schommelende prestaties bij Willem II, Belic zat ook maar in de Servische competitie, Ryan heeft ook goede en minder goede periodes gehad etc.

Vindahl, Sadiq en Mihailovic hebben - mijns inziens - in ieder geval bij vlagen aangetoond dat ze het (zeker huidige) niveau van AZ aan zouden moeten kunnen.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9164
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 15 mar 2024, 06:50 Vindahl wandelt door de groepsfase van de EL heen. Iets dat ik AZ de komende jaren niet zomaar zie doen. Dat hij het in de 2.Bundelsliga niet goed heeft gedaan doet daar niets aan af.

Mihailovic heeft in 2023 nog het Amerikaans elftal gehaald en was uitblinker en basisspeler op de Gold Cup. Dat is niet meteen top Eredivisie, maar landen als Canada en Jamaica zouden in de eredivisie gewoon meekunnen (gok ik). Bovendien zou ik Dani de Wit nooit een basisplaats in het Amerikaans elftal zien halen.

Sadiq scoort 8 goals in 8 Europese wedstrijden. Dan kan je er één tegenstander uitvissen, maar dan nog zie ik dat Poku of Van Brederode de komende jaren ook niet doen. Ook niet tegen Santa Coloma.

Mooi selectief gebrabbel - inderdaad - weer.

Onder de streep kijk jij naar de momenten dat ze het/of niet gehaald hebben en ik laat momenten zien dat ze het wel haalden.

Dat laatste was het punt. Niet het eerste.

Mijn stelling was namelijk niet: deze spelers hebben altijd overal een goed niveau gehaald.

De stelling is: want die kwaliteiten worden elders (op vergelijkbaar niveau) wel - min of meer - getoond.

Dan laat ik nog een marge over voor "min of meer" ... maar het is duidelijk dat jij liever de "min" - momenten pakt ...

Nog in een breder perspectief: er is bijna geen speler die je echt als zekerheidje kan kopen. Ook Pavlidis had schommelende prestaties bij Willem II, Belic zat ook maar in de Servische competitie, Ryan heeft ook goede en minder goede periodes gehad etc.

Vindahl, Sadiq en Mihailovic hebben - mijns inziens - in ieder geval bij vlagen aangetoond dat ze het (zeker huidige) niveau van AZ aan zouden moeten kunnen.
Je vergeet bij Sadiq gewoon heel veel context.
Het is niet de eerste keer dat Sadiq niet slaagt, Sadiq is afgevallen bij Nordsjaelland, voor jou niet onbekend natuurlijk want daar komt jouw held Vindahl ook vandaan: die was daar sterkhouder en op zijn weg omhoog toen hij naar AZ kwam.

Sadiq volgde hetzelfde pad als Sulemana en Kudus, zelfde opleiding genoten, zelfde vervolgclub, maar viel gewoon af en moest zijn weg weer omhoog vinden. Bij Hacken gebeurde dat. Maar bij Hacken blonk ook een Daleho Irandust ooit uit en die haalde het niet eens bij een Groningen dat in de KKD speelt. In de Zweedse competitie was óók Witry een uitblinker en dat is ook niet lekker gelopen.

Als we dan toch vergelijkingen aan het maken zijn, doe dan een keertje je best en kijk wat verder dan je neus lang is.
Dit laatste omdat je takes over Belic en Pavlidis namelijk gewoon keihard fout zijn. Belic speelde bij Partizan, dat is een topclub die veel toptalenten heeft geleverd aan het Europese voetbal en Pavlidis liet samen met Tresor Willem 2 ver boven hun kunnen spelen én AZ heeft goede ervaringen met spelers van Willem 2 overnemen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2256
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Antti Opdam schreef: 15 mar 2024, 06:50 Vindahl wandelt door de groepsfase van de EL heen. Iets dat ik AZ de komende jaren niet zomaar zie doen. Dat hij het in de 2.Bundelsliga niet goed heeft gedaan doet daar niets aan af.

Mihailovic heeft in 2023 nog het Amerikaans elftal gehaald en was uitblinker en basisspeler op de Gold Cup. Dat is niet meteen top Eredivisie, maar landen als Canada en Jamaica zouden in de eredivisie gewoon meekunnen (gok ik). Bovendien zou ik Dani de Wit nooit een basisplaats in het Amerikaans elftal zien halen.

Sadiq scoort 8 goals in 8 Europese wedstrijden. Dan kan je er één tegenstander uitvissen, maar dan nog zie ik dat Poku of Van Brederode de komende jaren ook niet doen. Ook niet tegen Santa Coloma.

Mooi selectief gebrabbel - inderdaad - weer.

Onder de streep kijk jij naar de momenten dat ze het/of niet gehaald hebben en ik laat momenten zien dat ze het wel haalden.

Dat laatste was het punt. Niet het eerste.

Mijn stelling was namelijk niet: deze spelers hebben altijd overal een goed niveau gehaald.

De stelling is: want die kwaliteiten worden elders (op vergelijkbaar niveau) wel - min of meer - getoond.

Dan laat ik nog een marge over voor "min of meer" ... maar het is duidelijk dat jij liever de "min" - momenten pakt ...

Nog in een breder perspectief: er is bijna geen speler die je echt als zekerheidje kan kopen. Ook Pavlidis had schommelende prestaties bij Willem II, Belic zat ook maar in de Servische competitie, Ryan heeft ook goede en minder goede periodes gehad etc.

Vindahl, Sadiq en Mihailovic hebben - mijns inziens - in ieder geval bij vlagen aangetoond dat ze het (zeker huidige) niveau van AZ aan zouden moeten kunnen.
1. Dat Vindalh zijn team het goed gedaan heeft in Europa, is omdat ze beter kunnen voetballen. Niet omdat hij ze op de been heeft gehouden. Kijk anders even alle samenvattingen terug (inclusief gisteren weer) om te kijken hoe goed hij het gedaan heeft. Ik kan het je nu al vertellen. Niet goed.
Volgens deze logica zou Drommel ook een goede doelman zijn, omdat hij met PSV de beker gewonnen heeft. Dat zie ik AZ niet zomaar doen ook op dit moment. Compleet gebrabbel dus weer.

2. Amerikaans international zegt niet zo heel veel. De MLS is van laag niveau en de Gold cup helemaal.
Overigens: uitblinker? 24 minuten tegen Jamaica en zijn goede wedstrijd was tegen Sint Kitts/Nevis (jawel), met 2 goals en 2 assist. Belachelijk niveau. De andere en enige assist die hij gaf was tegen Trinidad. Echt dit is tegen de lamme en de blinde.

3. Niemand heeft het over de Wit hier. Alleen jij. Hier maak je dus geen punt mee. We vergelijken Mihajlovic hier niet met de Wit. Het gaat erom dat jij had gezegd dat deze spelers het op vergelijkbaar niveau wel hebben laten zien.
Niemand heeft gezegd dat Dani de Wit het Amerikaans Elftal zou halen, maar jij en ik hebben daar beiden géén idee van.

4. Ik koos zelfs nog de beste tegenstander uit met Aberdeen, omdat ik die zelf nog wist. Maar goed: hier is de lijst:
2 goals tegen Zalgiris over 2 wedstrijden
1 goal tegen Klasvik in 2 wedstrijden
3 Goals tegen Aberdeen in 2 wedstrijden
2 goals tegen The New Saints over 2 wedstrijden

Poe poe. Wat een vergelijkbaar niveau. Ook lekker gepresteerd bij Hacken, maar bij Nordsjaelland mislukt.

5. Niemand heeft het over Poku of van Brederode. Zie hiervoor ook punt 3.

6. Ik kijk niet naar wanneer ze het niet gehaald hebben. Ik toets wat je beweert: dat ze het op een vergelijkbaar niveau wel hebben laten zien.
Die stelling is gewoon simpelweg niet waar. En dat is heel makkelijk aan te tonen, door de punten die ik hierboven heb genoemd.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 15 mar 2024, 12:18 Je vergeet bij Sadiq gewoon heel veel context.
Het is niet de eerste keer dat Sadiq niet slaagt, Sadiq is afgevallen bij Nordsjaelland, voor jou niet onbekend natuurlijk want daar komt jouw held Vindahl ook vandaan: die was daar sterkhouder en op zijn weg omhoog toen hij naar AZ kwam.

Sadiq volgde hetzelfde pad als Sulemana en Kudus, zelfde opleiding genoten, zelfde vervolgclub, maar viel gewoon af en moest zijn weg weer omhoog vinden. Bij Hacken gebeurde dat. Maar bij Hacken blonk ook een Daleho Irandust ooit uit en die haalde het niet eens bij een Groningen dat in de KKD speelt. In de Zweedse competitie was óók Witry een uitblinker en dat is ook niet lekker gelopen.

Als we dan toch vergelijkingen aan het maken zijn, doe dan een keertje je best en kijk wat verder dan je neus lang is.
Dit laatste omdat je takes over Belic en Pavlidis namelijk gewoon keihard fout zijn. Belic speelde bij Partizan, dat is een topclub die veel toptalenten heeft geleverd aan het Europese voetbal en Pavlidis liet samen met Tresor Willem 2 ver boven hun kunnen spelen én AZ heeft goede ervaringen met spelers van Willem 2 overnemen.
Ja. En Belic is afgevallen bij West Ham en Olympiakos en Pavlidis bij Dortmund II en Bochum. En nu?

Ik wil best een discussie voeren, maar laten we dan wel weer proberen eenduidige criteria te nemen. Gaan we naar de laatste club voor AZ kijken of de hele loopbaan? En wanneer vind je "afvallen" dan wel of niet van belang?
Laatst gewijzigd door Antti Opdam op 18 mar 2024, 08:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 15 mar 2024, 13:08 1. Dat Vindalh zijn team het goed gedaan heeft in Europa, is omdat ze beter kunnen voetballen. Niet omdat hij ze op de been heeft gehouden. Kijk anders even alle samenvattingen terug (inclusief gisteren weer) om te kijken hoe goed hij het gedaan heeft. Ik kan het je nu al vertellen. Niet goed.
Volgens deze logica zou Drommel ook een goede doelman zijn, omdat hij met PSV de beker gewonnen heeft. Dat zie ik AZ niet zomaar doen ook op dit moment. Compleet gebrabbel dus weer.

6. Ik kijk niet naar wanneer ze het niet gehaald hebben. Ik toets wat je beweert: dat ze het op een vergelijkbaar niveau wel hebben laten zien.
Dan loopt het bij punt 1 alweer fout: Vindahl heeft het zelfs op een hoger niveau laten zien en vervolgens is de koopoptie gelicht. Hoe verklaar jij dat dan als hij het niet goed gedaan heeft? Welke club gaat een koopoptie lichten van een speler die het niet goed doet?

On topic:

Je kan de prestaties van Sadiq wel gaan downplayen:

2 goals tegen Zalgiris over 2 wedstrijden
1 goal tegen Klasvik in 2 wedstrijden
3 Goals tegen Aberdeen in 2 wedstrijden
2 goals tegen The New Saints over 2 wedstrijden

Poe poe. Wat een vergelijkbaar niveau.


Maar dit is gewoon het niveau waar AZ op acteert of wenst te acteren: Conference League / Europa League.

Je kan the New Saints wel (terecht) gaan afkraken, maar die staan op de Europese ranglijst nog altijd boven teams als Randers , CSKA Moskou, Brondy etc. En zijn bijna net zo goed als onze angstgegner Mostar.

Klasvik zit daar zelfs nog boven ...

https://www.transfermarkt.com/uefa/klub ... tat/page/6

En Zalgiris zit zelfs nog ruim daarboven en staat gelijk met Aberdeen en Trabzonspor.

https://www.transfermarkt.com/uefa/klub ... s/1/page/5

Een speler die er tegen zulke clubs (waarschijnlijk plek 6 tot en met 14 in eredivisie) 8 maakt zou toch gewoon bij dit AZ moeten kunnen meespelen? Zeker in een wedstrijdje tegen Volendam bijvoorbeeld ...
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 15 mar 2024, 13:08 2. Amerikaans international zegt niet zo heel veel. De MLS is van laag niveau en de Gold cup helemaal.
Mij wel. Zeker als aanvallende middenvelder kom je daar niet zomaar tussen.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2256
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Antti Opdam schreef: 18 mar 2024, 07:25 Dan loopt het bij punt 1 alweer fout: Vindahl heeft het zelfs op een hoger niveau laten zien en vervolgens is de koopoptie gelicht. Hoe verklaar jij dat dan als hij het niet goed gedaan heeft? Welke club gaat een koopoptie lichten van een speler die het niet goed doet?

On topic:

Je kan de prestaties van Sadiq wel gaan downplayen:

2 goals tegen Zalgiris over 2 wedstrijden
1 goal tegen Klasvik in 2 wedstrijden
3 Goals tegen Aberdeen in 2 wedstrijden
2 goals tegen The New Saints over 2 wedstrijden

Poe poe. Wat een vergelijkbaar niveau.


Maar dit is gewoon het niveau waar AZ op acteert of wenst te acteren: Conference League / Europa League.

Je kan the New Saints wel (terecht) gaan afkraken, maar die staan op de Europese ranglijst nog altijd boven teams als Randers , CSKA Moskou, Brondy etc. En zijn bijna net zo goed als onze angstgegner Mostar.

Klasvik zit daar zelfs nog boven ...

https://www.transfermarkt.com/uefa/klub ... tat/page/6

En Zalgiris zit zelfs nog ruim daarboven en staat gelijk met Aberdeen en Trabzonspor.

https://www.transfermarkt.com/uefa/klub ... s/1/page/5

Een speler die er tegen zulke clubs (waarschijnlijk plek 6 tot en met 14 in eredivisie) 8 maakt zou toch gewoon bij dit AZ moeten kunnen meespelen? Zeker in een wedstrijdje tegen Volendam bijvoorbeeld ...
Je kan het toch zelf zien hoe hij het gedaan heeft in Europa? Hij heeft in bijna elke wedstrijd geblunderd of een bal niet gepakt die hij had moeten pakken. Begrijp niet waarom het zo moeilijk voor je is?

Een Europese ranglijst zegt niks. Je moet wel heel hol van binnen zijn om dat als argument aan te voeren zeg :lol:
Twente staat op de 204e plek. Vitesse 150 ofzo. Het gaat echt nergens over. Deze teams zijn veel slechter dan een Twente.

Newcastle staat op de 144e plek. Dan moeten ze ook wel gelijkwaardig zijn al Zalgiris en de New Saints...
Alsjeblieft zeg, echt belachelijk dit :lol:

Je begrijpt dit toch zelf ook wel, hoop ik?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12550
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 18 mar 2024, 07:25 Maar dit is gewoon het niveau waar AZ op acteert of wenst te acteren: Conference League / Europa League.
Afgaande op de teksten van bijvoorbeeld Mihailovic en Ryan vlak na hun komst wil AZ in de Champions League spelen hoor.
Conference League rijmt ook niet met in de eredivisie meespelen voor de topplaatsen.
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 18 mar 2024, 09:56 Je kan het toch zelf zien hoe hij het gedaan heeft in Europa? Hij heeft in bijna elke wedstrijd geblunderd of een bal niet gepakt die hij had moeten pakken. Begrijp niet waarom het zo moeilijk voor je is?

Een Europese ranglijst zegt niks. Je moet wel heel hol van binnen zijn om dat als argument aan te voeren zeg :lol:
Twente staat op de 204e plek. Vitesse 150 ofzo. Het gaat echt nergens over. Deze teams zijn veel slechter dan een Twente.

Newcastle staat op de 144e plek. Dan moeten ze ook wel gelijkwaardig zijn al Zalgiris en de New Saints...
Alsjeblieft zeg, echt belachelijk dit :lol:

Je begrijpt dit toch zelf ook wel, hoop ik?
Ik heb na drie keer vragen nog steeds geen antwoord op de vraag waarom je denkt dat zijn koopoptie is gelicht. Dan houdt het Vindahl - dossier voor mij een beetje verder op ...

En ja, die Europese lijst is niet zaligmakend en kent mitsen en maren, maar zegt ook wel weer iets.

Het is weer net hoe je naar iets wil kijken: half vol of half leeg.
Plaats reactie