Ibrahim Sadiq (2028)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 18 mar 2024, 10:57 Afgaande op de teksten van bijvoorbeeld Mihailovic en Ryan vlak na hun komst wil AZ in de Champions League spelen hoor.
Conference League rijmt ook niet met in de eredivisie meespelen voor de topplaatsen.
Tja. En toch is dat bittere realiteit.

Dus in dat veld hadden Vindahl, Sadiq en Mihailovic gewoon goed mee kunnen spelen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 18 mar 2024, 13:20 Tja. En toch is dat bittere realiteit.

Dus in dat veld hadden Vindahl, Sadiq en Mihailovic gewoon goed mee kunnen spelen.
Als beleidsmaker of TD moet je keuzes maken op basis van je ambities/doelstellingen, niet op basis van deze huidige realiteit.
we can come an end
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Antti Opdam schreef: 18 mar 2024, 13:19 Ik heb na drie keer vragen nog steeds geen antwoord op de vraag waarom je denkt dat zijn koopoptie is gelicht. Dan houdt het Vindahl - dossier voor mij een beetje verder op ...

En ja, die Europese lijst is niet zaligmakend en kent mitsen en maren, maar zegt ook wel weer iets.

Het is weer net hoe je naar iets wil kijken: half vol of half leeg.
Hahahahaha.
Het antwoord op je vraag kunnen wij ons alleen maar afvragen. Op basis van zijn Europese prestaties zal het in ieder geval niet zijn. Hij heeft één goede wedstrijd gekeept tegen Betis en één oké wedstrijd tegen Randers. De rest was allemaal drama. De afgelopen twee wedstrijden in Europa heeft hij 11 tegendoelpunten gekregen, waarbij hij er bij minimaal 4/5 niet lekker uitzag. Op z'n minst. Dat zijn koopoptie gelicht is, zegt dan niet zoveel. En mocht dat (volgen jou eigen logica) wél wat zeggen: een 2. Bundesliga club heeft zijn koopoptie niet gelicht afgelopen seizoen.
Dus ook daar zit geen enkel goed argument bij.

De Europese lijst zegt ook wel iets? Vriendelijke vriend :lol:
Rode Ster Belgrado staat 48e, AZ 39e, Slavia Praag 35e en Rangers 26e, Tel Aviv 51e, Ferencváros 53e, Qarabaq FK 58e.


Ondertussen staan:

Monaco 73e, Valencia 87e, Aston Villa (onze angstgegner) 104e, Newcastle 144e, Twente 211e (!)

Dus wat zegt dat precies. Dat Qarabaq FK of Rode Ster Belgrado ff Valencia, Aston Villa en Newcastle oprollen? hahahaha
:lol: :lol: :lol: :lol: "het is maar net hoe je naar iets wil kijken: half vol of half leeg."
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 18 mar 2024, 07:11 Ja. En Belic is afgevallen bij West Ham en Olympiakos en Pavlidis bij Dortmund II en Bochum. En nu?

Ik wil best een discussie voeren, maar laten we dan wel weer proberen eenduidige criteria te nemen. Gaan we naar de laatste club voor AZ kijken of de hele loopbaan? En wanneer vind je "afvallen" dan wel of niet van belang?
Als je vergelijkingen maakt, maak ze dan goed:
Belic is uit de jeugd van West Ham United gekocht, waarom hij die keuze heeft gemaakt heb ik mij niet in verdiept, maar jij al helemaal niet (want zo ben je niet). Vervolgens is hij weer een pad omhoog gaan bewandelen. Anders dan Sadiq maakte Belic namelijk alweer de stap van Cukaricki (subtopper) naar Partizan (topper) binnen Servië. Dat is dus niet helemaal hetzelfde. Hoe/waarom dat tussen Olympiacos en Cuckaricki gebeurd is dat is dan weer een vraagteken dat ik taalkundig niet ga kunnen achterhalen.

Ook bij Pavlidis zit het ietwat anders, die is niet gekocht door Dortmund, maar gehuurd voor het tweede van Dortmund. Het tweede van Dortmund functioneert als een autonoom team in de lagere regionen en doet soms eigen transfers. Zo is Henri Weigelt vanuit ons naar Dortmund II vertrokken, maar niet omdat hij nou zo'n uitblinker was. Pavlidis is gewoon uit de jeugd van Bochum geplukt door Willem II en heeft daar gewoon een opwaartse groeicurve gehad over meerdere seizoenen.

Belic is dan ook pas net 22 geworden in maart en Pavlidis werd volgens mij 22 toen hij bij AZ kwam.

Sadiq is nu 23 en gaat dit jaar nog 24 worden.

Ik heb het juist over de hele loopbaan, daarom neem ik als aanvullende vergelijking voor Sadiq telkens Sulemana en Kudus die exact uit dezelfde jeugdacademie komen (Right to Dream) en exact dezelfde vervolg stap maakten (Nordsjaelland). Er is dan toch een groot verschil tussen transfers naar Rennes(Sulemana) en ajax(Kudus) maken en slagen én dan nog eens een vervolgstap maken en Sadiq die dus éérst een stap terug moest doen naar Häcken, waar hij blijkbaar op zijn niveau zat.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 18 mar 2024, 17:54 Als je vergelijkingen maakt, maak ze dan goed:
Belic is uit de jeugd van West Ham United gekocht, waarom hij die keuze heeft gemaakt heb ik mij niet in verdiept, maar jij al helemaal niet (want zo ben je niet).
Ok, bedankt voor je verdere toelichting dan.

Dat spelers uit een zelfde jeugdacademie komen zegt verder toch niet zo heel veel?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 18 mar 2024, 15:31 Hahahahaha.

Vriendelijke vriend.
Nou ja.

Ik laat toch mensen lachen.

8)
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Bij het ESPN interview na afloop had Martens het erover dat Sadiq vaak niet fit is geweest (en nu nog niet helemaal), spierblessures, als reden dat hij nog weinig heeft gespeeld.
we can come an end
vriend
Basisspeler
Berichten: 2609
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 13 apr 2024, 19:54 Bij het ESPN interview na afloop had Martens het erover dat Sadiq vaak niet fit is geweest (en nu nog niet helemaal), spierblessures, als reden dat hij nog weinig heeft gespeeld.
Een kip en ei verhaal dus.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1192
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

Blij dat hij eindelijk een beetje impact heeft kunnen brengen. Hopelijk heeft het hem de nodige zelfvertrouwen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Antti Opdam schreef: 13 mar 2024, 05:45
Link: http://www.youtube.com/watch?v=8Hs_clqxtQ8

Daarnaast had deze jongen in 8 Europese kwalificatiewedstrijden 8 goals gemaakt en schoot daarmee Häcken hoogstpersoonlijk de Europa League in.

Noteer maar; dat gaat Van Brederode nooit doen.

Deze jongen kan wel iets.

De vraag is voor mij meer waarom het er niet uit komt.

(Zou zomaar een Vindahl / Mihailovic dossier kunnen worden.)
UP!

8)
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 377
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

differentcook schreef: 13 apr 2024, 19:54 Bij het ESPN interview na afloop had Martens het erover dat Sadiq vaak niet fit is geweest (en nu nog niet helemaal), spierblessures, als reden dat hij nog weinig heeft gespeeld.
Klinkt als een broodje aap. Hij heeft heel veel op de bank gezeten. Spelers die blessures hebben, zitten op de tribune.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SjaakTrekhaak schreef: 14 apr 2024, 05:29 Klinkt als een broodje aap. Hij heeft heel veel op de bank gezeten. Spelers die blessures hebben, zitten op de tribune.
Bijvoorbeeld ging het over de wedstrijd van gisteren over hoe ze het uitvallen van Clasie zouden opvangen. Een alternatief zou zijn te starten met Sadiq (en ik denk dan Mijnans naar het middenveld). Probleem zou zijn dat Sadiq alleen maar fit zou zijn om maximaal een uur te spelen. Dat kan natuurlijk ook. Maar dan nog heeft hij amper speeltijd gekregen, terwijl Van Bommel en Van Brederode heel het seizoen al gedeelten van wedstrijden kregen.
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Hier een artikel met meer uitspraken van Martens over Sadiq. Daar wordt wat anders gezegd:
"En de Belg is over nog veel meer dingen die Sadiq laat zien tevreden, al komt het bij de vleugelspits met vlagen. Dan weer laat hij prachtige dingen zien, dan weer zakt hij in. Vandaar dat andere spelers tot nu toe de voorkeur krijgen."

https://archive.is/20240413205047/https ... k-voor-hem
(kan worden bekeken via een paywall remover)
we can come an end
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1241
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Ik ben echt wel benieuwd wat deze kleine man kan als hij wat zelfvertrouwen krijgt en speeltijd. Fantastische goal gister en kennelijk ook snelheid en sprongkracht. Tot nu toe heel weinig laten zien, maar waar van Bommel, wederom drama gister, net als velen, keer op keer mag blijven, heeft Sadiq te weinig minuten gemaakt. In ieder geval de juiste wissel gister. Ik hoop dat hij na gister minuten krijgt. Zijn goal tegen West Ham was ook zeer beheersd.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6549
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 14 apr 2024, 06:53 [...] al komt het bij de vleugelspits met vlagen. Dan weer laat hij prachtige dingen zien, dan weer zakt hij in. Vandaar dat andere spelers tot nu toe de voorkeur krijgen."
Dat zou natuurlijk voor iedere vleugelspeler kunnen gelden.
:lol:
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Antti Opdam schreef: 13 mar 2024, 15:24 Nee.

Want die kwaliteiten worden elders (op vergelijkbaar niveau) wel - min of meer - getoond. Dus die zijn er gewoon.

Dan vind ik het wel interessant om na te gaan wat maakt dat ze het bij AZ niet redden.

Overigens hoeft (!) dat ook niet per se aan AZ te liggen ...
UP!!!

(En alle berichten daarna.)

It's Antti's Sadiq Sunday.

Even los van dit dossier is de boodschap die ik met name wil geven: spelers / scouting niet te snel afschrijven en trainersstaf niet te veel vertrouwen.

Sadiq had - als gezegd en beargumenteerd - al meerdere keren (ook bij vlagen bij AZ) laten zien wel te kunnen voetballen. Maar trainers (en sommige supporters) zitten ook vaak maar vast in hun dogma's en lievelingetjes.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Ferry schreef: 14 apr 2024, 07:22 Dat zou natuurlijk voor iedere vleugelspeler kunnen gelden.
:lol:
Klopt.

Het is gewoon (weer) een kul verhaal.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 14 apr 2024, 07:25 Maar trainers (en sommige supporters) zitten ook vaak maar vast in hun dogma's en lievelingetjes.
zeker :D
we can come an end
Drommedaris
Seizoenkaarthouder
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 aug 2023, 10:13

Antti Opdam schreef: 14 apr 2024, 07:25 UP!!!

(En alle berichten daarna.)

It's Antti's Sadiq Sunday.

Even los van dit dossier is de boodschap die ik met name wil geven: spelers / scouting niet te snel afschrijven en trainersstaf niet te veel vertrouwen.

Sadiq had - als gezegd en beargumenteerd - al meerdere keren (ook bij vlagen bij AZ) laten zien wel te kunnen voetballen. Maar trainers (en sommige supporters) zitten ook vaak maar vast in hun dogma's en lievelingetjes.
Met oa Gudmundsson, Mihailovic, Evjen en wellicht nu Sadiq in gedachten heb je wel een punt mbt de scouting. Qua potentiele potentie (mooie dubbelop al zeg ik het zelf) zijn dit niet bepaald miskopen te noemen. En Belic en Zeefuik kun je ook geen missers noemen.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3248
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Nog even en men denkt hier dat het vleugelprobleem op rechts nog is opgelost.
Mr. 'Up' is ook helemaal los lees ik, dat we hier toch maar eventjes een geweldenaar hebben rondlopen die nu gaat losbreken.
Leuk voor hem dat het schot dwars door het midden met die krul er lekker in gaat, maar dit gaat echt ons vleugelprobleem niet oplossen.
We hebben het mee gemaakt dat we even geloofde in Lahdo, dan weer in Bommel, zelfs van Brederode heeft nog wel eens zijn dag gehad, en nu weer zo'n schot dat er in gaat van Sadiq.
Volgende week delen we weer in de miserie omdat dit soort spelers niet thuis geven.
Belangrijk is dat Huiberts nu echt al een lijstje heeft wat hier kan vertrekken of verhuurd kan worden(waaronder deze Sadiq de geweldenaar en zijn companen Bommel, Brederode, Lahdo en ander kwantiteit dat ons dit seizoen getrakteerd heeft op het befaamde tikitak AZ voetbal), want gisteren was het ook weer niet best tegen een laagvlieger.
Plaats reactie