Ibrahim Sadiq (2028)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9181
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 15 apr 2024, 18:13 Dat lijkt me op het lijf geschreven! Maar dan wel gevaar voor AZ. :D
Gevaar voor AZ? :lol: :wink:

De defensies van onze tegenstanders in moeilijkheden brengen is wellicht een betere omschrijving :D
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10234
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 15 apr 2024, 12:48 Zwolle was een simpel balletje op Pavlidis, de andere wedstrijden heb ik al ontleed (tegen FC bal op het dak) en hij heeft voorlopig nog niks laten zien. Maar na elke goed balcontact van een speler die jij leuk vindt "up" jij jezelf altijd maar al te graag.
Wat vond je van de genoemde goal en voorzet tegen Villa?

PS. Ik ben geen grote voorstander of tegenstander van Sadiq. Daarvoor zien we hem te weinig spelen ... Mijn betoog ziet vooral op het geven van eerlijke kansen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6605
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DeZuivelDuivel schreef: 15 apr 2024, 18:35 Gevaar voor AZ? :lol: :wink:

De defensies van onze tegenstanders in moeilijkheden brengen is wellicht een betere omschrijving :D
Misschien dat ie ze suf kan lullen. Wellicht dat vanBrederode er dan wel langskomt.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12577
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 15 apr 2024, 18:39 Wat vond je van de genoemde goal en voorzet tegen Villa?

PS. Ik ben geen grote voorstander of tegenstander van Sadiq. Daarvoor zien we hem te weinig spelen ... Mijn betoog ziet vooral op het geven van eerlijke kansen.
De voorzet heb ik niet terug kunnen vinden. De goal is gecontroleerd/uit het boekje, maar wel met zeeen van ruimte en tijd die hij bij 0-4 kreeg.
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10234
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 15 apr 2024, 18:50 De voorzet heb ik niet terug kunnen vinden. De goal is gecontroleerd/uit het boekje, maar wel met zeeen van ruimte en tijd die hij bij 0-4 kreeg.
viewtopic.php?p=807461#p807461

Deze post gelezen?

Je zit er twee berichten onder.

8)
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12577
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 15 apr 2024, 19:04 viewtopic.php?p=807461#p807461

Deze post gelezen?

Je zit er twee berichten onder.

8)
Ah, deze. Wist niet dat je daarop doelde.
Ja, dat is een kwaliteitsvoorzet. In dezelfde categorie als zijn afstandsschot en kopbal tegen RKC.
Ik begrijp dat bepaalde kwaliteitsacties van spelers je triggeren (het geloof in het potentieel een boost geven)
we can come an end
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2263
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Antti Opdam schreef: 15 apr 2024, 18:39 Wat vond je van de genoemde goal en voorzet tegen Villa?

PS. Ik ben geen grote voorstander of tegenstander van Sadiq. Daarvoor zien we hem te weinig spelen ... Mijn betoog ziet vooral op het geven van eerlijke kansen.
De wedstrijd tegen Villa vond ik hem niet goed. Elke speler (zie ook de samenvattingen van de KKD) kan er weleens een goede bal inschieten. Vooralsnog heb ik hem nog nooit een echt goede passeeractie zien maken, of slimme balletjes zien geven. Dat jij na één goede voorzet, een goede invalbeurt en een goal jezelf uppt terwijl hij nu hier zo'n 8 maanden zit en daarbuiten niks heeft laten zien (behalve over het gras rollen), vind ik lachwekkend als je dit vergelijkt met de recente prestaties van Dani of de constante prestaties van Clasie + Ryan dit seizoen.

Het strookt totaal niet met elkaar namelijk.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10234
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 16 apr 2024, 03:37 of slimme balletjes zien geven.
Nu kunnen we een lange discussie gaan voeren over wat slim is, maar (een bal zoals) de assist op Sugawara heb ik een De Wit al praktisch nooit zien geven.

(Komt er straks weer iemand met een fragment uit 2021 of een compilatie van De Wit die tegen andermans werk aan draaft.)
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10234
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 16 apr 2024, 03:37 De wedstrijd tegen Villa vond ik hem niet goed. Elke speler (zie ook de samenvattingen van de KKD) kan er weleens een goede bal inschieten. Vooralsnog heb ik hem nog nooit een echt goede passeeractie zien maken, of slimme balletjes zien geven. Dat jij na één goede voorzet, een goede invalbeurt en een goal jezelf uppt terwijl hij nu hier zo'n 8 maanden zit en daarbuiten niks heeft laten zien (behalve over het gras rollen), vind ik lachwekkend als je dit vergelijkt met de recente prestaties van Dani of de constante prestaties van Clasie + Ryan dit seizoen.

Het strookt totaal niet met elkaar namelijk.
Maar ik ben het helemaal met je eens dat er zaken niet stroken. Spelers die daadwerkelijk talent, voetballend vermogen of iets extra's laten zien krijgen amper kansen.

En rendementloze harddravers als Van Brederode, De Wit en Clasie hebben eindeloos krediet.

Het is inderdaad niet te volgen.

We hebben met bijvoorbeeld Gudmundsson gezien hoe dit kan aflopen.

Het is echt bizar ja.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10234
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 15 apr 2024, 19:07 Ah, deze. Wist niet dat je daarop doelde.
Ja, dat is een kwaliteitsvoorzet. In dezelfde categorie als zijn afstandsschot en kopbal tegen RKC.
Ik begrijp dat bepaalde kwaliteitsacties van spelers je triggeren (het geloof in het potentieel een boost geven)
Klopt.

Dit is een goede analyse.

Als mensen bepaalde / bijzondere kwaliteiten laten zien dan verdienen ze wat mij betreft meer kansen.

Bij AZ heerst nu al een tijdlang een cultuur waarbij spelers zonder bijzondere of veel specifieke kwaliteiten (en met aantoonbare en hele beperkte groei(potentie)) disproportioneel veel speeltijd krijgen.
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 557
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

Antti Opdam schreef: 16 apr 2024, 07:30 Maar ik ben het helemaal met je eens dat er zaken niet stroken. Spelers die daadwerkelijk talent, voetballend vermogen of iets extra's laten zien krijgen amper kansen.

En rendementloze harddravers als Van Brederode, De Wit en Clasie hebben eindeloos krediet.

Het is inderdaad niet te volgen.

We hebben met bijvoorbeeld Gudmundsson gezien hoe dit kan aflopen.

Het is echt bizar ja.
Daar vallen veel coaches dan op terug als het niet loopt. Hardwerkende spelers die weinig risico in hun spel hebben en al bepaalde krediet hebben opgebouwd. Jansen nam sws al geen risico in zijn spel opvatting.

Martens durft gelukkig wel te wisselen en houd niet vast aan mensen als ze niet goed spelen, dat is al een groot verschil t.o.v. Jansen.

Alleen uiteindelijk moet Martens het ook doen met het materiaal dat hij heeft. We zijn er nu wel achter gekomen dat het niet heel bijzonder is.

Sadiq aankomende wedstrijden de kans geven, zodat je hem kan beoordelen voor volgend seizoen.

Dit zal wel ten koste gaan van Mijnans want ik zie Martens helaas Dani niet banken.
Laatst gewijzigd door Love AZ Til I Die! op 16 apr 2024, 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Mousa Sidi
Fanatic
Berichten: 506
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Antti Opdam schreef: 16 apr 2024, 09:39 Klopt.

Dit is een goede analyse.

Als mensen bepaalde / bijzondere kwaliteiten laten zien dan verdienen ze wat mij betreft meer kansen.

Bij AZ heerst nu al een tijdlang een cultuur waarbij spelers zonder bijzondere of veel specifieke kwaliteiten (en met aantoonbare en hele beperkte groei(potentie)) disproportioneel veel speeltijd krijgen.
Net als Jahanbakhsh dat toen ook had. Was eerste half jaar ook niet veel, maar groeide uit tot topscorer en mooie transfer. 😉
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10234
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Antti Opdam schreef: 13 mar 2024, 05:45
Link: http://www.youtube.com/watch?v=8Hs_clqxtQ8

In de uitwedstrijd had hij al twee assists in een kwartier kunnen hebben als Pavlidis een beetje normaal gedaan had.

Met name de voorzet vanaf 1:24 is echt weergaloos en heb ik dit hele seizoen nog niet zo hard en scherp gezien. Misschien dat de bal van Kasius (Heerenveen - uit) in de buurt komt ...

Daarnaast had deze jongen in 8 Europese kwalificatiewedstrijden 8 goals gemaakt en schoot daarmee Häcken hoogstpersoonlijk de Europa League in.

Noteer maar; dat gaat Van Brederode nooit doen.
Up.

En hier opnieuw de crux.

Het dossier Sadiq lijkt opnieuw het schoolvoorbeeld van het dolende AZ waarbij Meneer Impulscontrole vastigheid en hard werken verkoos boven kwaliteit en talent.

Verhulst vs. Vindahl
De Wit vs. Gudmundsson / Odgaard / Mihailovic
Hatzidiakos (of Clasie) vs. Bazoer
Van Brederode vs. Sadiq ?

Het is overigens een misvatting dat ik alle namen in het rechterrijtje heel goed vind. Ik vind ze in ieder geval wel een stuk beter dan de namen in het linkerrijtje. Die stuk voor stuk allemaal sportief en financieel gechargeerd 'waardeloos' zijn gebleken.

Bij Van Brederode zet ik overigens nog een vraagteken omdat die nog ontzettend jong is en nog twee/drie jaar zou moeten rijpen bij een Heracles.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2263
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Antti Opdam schreef: 16 apr 2024, 09:45 Up.

En hier opnieuw de crux.

Het dossier Sadiq lijkt opnieuw het schoolvoorbeeld van het dolende AZ waarbij Meneer Impulscontrole vastigheid en hard werken verkoos boven kwaliteit en talent.

Verhulst vs. Vindahl
De Wit vs. Gudmundsson / Odgaard / Mihailovic
Hatzidiakos (of Clasie) vs. Bazoer
Van Brederode vs. Sadiq ?

Het is overigens een misvatting dat ik alle namen in het rechterrijtje heel goed vind. Ik vind ze in ieder geval wel een stuk beter dan de namen in het linkerrijtje. Die stuk voor stuk allemaal sportief en financieel gechargeerd 'waardeloos' zijn gebleken.

Bij Van Brederode zet ik overigens nog een vraagteken omdat die nog ontzettend jong is en nog twee/drie jaar zou moeten rijpen bij een Heracles.
Je zet namen tegenover elkaar die niks met elkaar te maken hebben. Odgaard is nooit gezien als 10, Vindalh is gewoon mislukt bij AZ (genoeg kansen gekregen), Mihajlovic dito.

Bazoer vs Panta of Clasie? Geen idee op welke positie je nu doelt. Bazoer werd CV gezet uit nood, maar functioneerde ook niet op C(V)M. Elke keer als hij meer naar voren speelt, dan kaat hij zien dat hij gewoon het beste in de verdediging speelt.

Van Brederode en Sadiq spelen ook aan de andere kant van het veld.

Vergelijking gaat zeer mank dus. Niemand pleit ook voor Verhulst als vaste nummer 1, dus dat kan je ook achterwege laten.

Gudmundsson heb je wel gelijk in. Als je het forum induikt, zie je dat ik daar lange gesprekken over gevoerd hebt met FugiAZ.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10234
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 16 apr 2024, 13:22 Vergelijking gaat zeer mank dus.
Vergelijking is perfect. Je ziet in het linkerrijtje spelers van AZ die een lange tijd een basisplaats kregen, terwijl de spelers in het rechterrijtje gewoon aanwezig waren en ook op die positie - bij AZ - gespeeld hebben.

Alleen Sadiq is wat dat betreft een twijfelgeval omdat die - inderdaad - haaks op Van Brederode staat.

Bazoer heeft ook op middenveld gestaan. Odgaard (bij eind Jansen) op 10. Etc. Etc.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5444
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Antti Opdam schreef: 16 apr 2024, 16:04 Vergelijking is perfect. Je ziet in het linkerrijtje spelers van AZ die een lange tijd een basisplaats kregen, terwijl de spelers in het rechterrijtje gewoon aanwezig waren en ook op die positie - bij AZ - gespeeld hebben.

Alleen Sadiq is wat dat betreft een twijfelgeval omdat die - inderdaad - haaks op Van Brederode staat.

Bazoer heeft ook op middenveld gestaan. Odgaard (bij eind Jansen) op 10. Etc. Etc.
Nee toch? In mijn beleving stond Odgaard toen in de spits en Pavlidis op 10.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10234
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

pAZcal schreef: 16 apr 2024, 19:27 Nee toch? In mijn beleving stond Odgaard toen in de spits en Pavlidis op 10.
Ze draaiden volgens mij om elkaar heen. Hoe het ook zij: De Wit werd uit er eindelijk uitgehaald ten faveure van voetbal.

En het grotere plaatje blijft dat AZ financieel en sportieve - nagenoeg - kansloze projecten disproportioneel veel kansen blijft geven. Voornamelijk sinds het vertrek van Slot. Met een sportieve afdaling tot gevolg. En het verkwisten van voetballend talent tot gevolg.

Leidend is hard werken, hard klappen naar supporters en wild op het logo slaan.

Ook ballen breed leggen en weinig scoren wordt erg gewaardeerd ... (Kijk: een hoog % op sofascore!)

Hoe het ook zij.

Ik hoop dat Sadiq nu (net als Bazoer uiteindelijk) eens een serieuze kans krijgt.

Dan kunnen wij hem ook goed beoordelen.

Op de technische staf vertrouw ik niet (meer).
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9181
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 16 apr 2024, 09:39 Klopt.

Dit is een goede analyse.

Als mensen bepaalde / bijzondere kwaliteiten laten zien dan verdienen ze wat mij betreft meer kansen.

Bij AZ heerst nu al een tijdlang een cultuur waarbij spelers zonder bijzondere of veel specifieke kwaliteiten (en met aantoonbare en hele beperkte groei(potentie)) disproportioneel veel speeltijd krijgen.
Toch blijft het een mysterie waarom hier 40+ wedstrijden voor nodig zijn en jij je dan in een partijtje gelijk hebt laten overtuigen.

Een baggere beschamende pot overigens. Met de derde plek hypotetisch nog op het spel sloeg het weer helemaal nergens op, dit voelt dan ook een beetje als het grijpen naar een strohalm.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10234
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 17 apr 2024, 09:43 Toch blijft het een mysterie waarom hier 40+ wedstrijden voor nodig zijn en jij je dan in een partijtje gelijk hebt laten overtuigen.
Ik begrijp niet helemaal wat je zegt.

Mijn kritiek is in ieder geval niet nieuw.

Met Sadiq lijkt er alleen een nieuw dossier bijgekomen.

Ik heb trouwens ook vóór deze wedstrijd al meerdere keren gepleit voor het geven van een normale kans aan Sadiq.

De wedstrijd tegen RKC bevestigde echter wat ik al vermoedde en stelde:

deze jongen kan wel/wél wat.

Opnieuw disclaimer: ik zeg niet dat hij altijd een basisplaats zou moeten krijgen of dat het mijn gedroomde aanwinst etc. Het is een pleidooi voor eerlijke kansen, gezonde concurrentie en eerder afscheid nemen van de talentlozen en overschatte routiniers. Een beetje de weg die Feyenoord heeft gekozen de afgelopen jaren: weg met de Clasies en Jahanbakhshen (uit de basis) en kansen voor Wieffers en Sinisterra's.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1365
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Hij schijnt net al weer fraai via onderkant lat gescoord te hebben in een oefenpotje tegen Sparta.
Plaats reactie