Ibrahim Sadiq (2028)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Elmpie. schreef: 11 nov 2023, 12:30 Helpt ook dat hij ouderwets met zijn rechterbeen op rechtsbuiten staat.
Vooral met een spits zoals Pavlidis heb je daar veel meer profijt van.
Dat gecombineert met zijn snelheid kan je direct gevaar stichten inplaats van met zijn verkeerde been eerst naar binnen moet draaien of de bal aan de back moet geven.
Lekker laten staan mocht Lahdo weer fit zijn en de rest rendeert niet op links Lahdo linksbuiten zetten.
Zou juist Sadiq liever op links willen zien, aangezien niemand daar echt functioneert. Lahdo was (soms) goed op rechts, Addai mag van mij hier ook de kans krijgen.
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 647
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

SchoorlAZ schreef: 12 nov 2023, 08:05 Zou juist Sadiq liever op links willen zien, aangezien niemand daar echt functioneert. Lahdo was (soms) goed op rechts, Addai mag van mij hier ook de kans krijgen.
Poku mag van mijn part daar wel eens een kans krijgen, Sadiq moet je niet van zijn beste positie halen omdat de andere linksbuitens niet renderen.

Addai kan je nu langzaam brengen(minuut 60/70)
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Elmpie. schreef: 12 nov 2023, 11:04 Poku mag van mijn part daar wel eens een kans krijgen, Sadiq moet je niet van zijn beste positie halen omdat de andere linksbuitens niet renderen.

Addai kan je nu langzaam brengen(minuut 60/70)
Poku heeft iets van 5 goals gemaakt in 40/50 wedstrijden voor Jong AZ. Er is werkelijk geen reden om hem de voorkeur te geven boven Addai. Of als je een goede reden hebt, dan hoor ik het graag? Ook in AZ1 nog niet gescoord, maar wel wat kansen al verspeelt. Addai heeft veel meer gevoel dan Poku, en hij is ook snel.
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 647
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

SchoorlAZ schreef: 12 nov 2023, 11:22 Poku heeft iets van 5 goals gemaakt in 40/50 wedstrijden voor Jong AZ. Er is werkelijk geen reden om hem de voorkeur te geven boven Addai. Of als je een goede reden hebt, dan hoor ik het graag? Ook in AZ1 nog niet gescoord, maar wel wat kansen al verspeelt. Addai heeft veel meer gevoel dan Poku, en hij is ook snel.
Ik denk gewoon dat Sadiq er niet beter van wordt als je hem op links neer zet.

De reden dat ik Poku wel eens op links wil zien is dat het op die positie momenteel vrij karig is.
Van Brederode mag van mij wel weer even terug naar jong AZ, en van Bommel speelde oke tegen Villa maar heeft het ook nog niet echt laten zien.

Waarom ik denk dat Poku wel een kans mag krijgen is omdat hij en Sadiq elkaar denk ik prima complimenteren.

Tegen Villa zag je bij ballen diep werden gespeeld uit de verdediging dat Sadiq met zijn snelheid de diepte in kan duiken, en vanuit daar met zijn goede rechterbeen de mogelijkheid een strakke voorzet te geven of te schieten.

Ik denk dat Poku bij dit soort uitbraken de snelheid heeft om daarbij het eventueel een man meer situatie kan creëren en dat soort uitbraken afteronden.

Ik vind Poku trouwens niet beter als Addai, maar ik denk dat Sadiq functioneler kan zijn op recht als Addai.
Poku heeft mijn voorkeur op links op Van Bommel en Van Brederode.
Addai moet natuurlijk wel zijn kansen krijgen op rechtsbuiten zoals vanmiddag tegen Feyenoord mag die van mij erin komen in de 60ste minuut op ongeacht de stand.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Elmpie. schreef: 12 nov 2023, 12:58 Ik denk gewoon dat Sadiq er niet beter van wordt als je hem op links neer zet.

De reden dat ik Poku wel eens op links wil zien is dat het op die positie momenteel vrij karig is.
Van Brederode mag van mij wel weer even terug naar jong AZ, en van Bommel speelde oke tegen Villa maar heeft het ook nog niet echt laten zien.

Waarom ik denk dat Poku wel een kans mag krijgen is omdat hij en Sadiq elkaar denk ik prima complimenteren.

Tegen Villa zag je bij ballen diep werden gespeeld uit de verdediging dat Sadiq met zijn snelheid de diepte in kan duiken, en vanuit daar met zijn goede rechterbeen de mogelijkheid een strakke voorzet te geven of te schieten.

Ik denk dat Poku bij dit soort uitbraken de snelheid heeft om daarbij het eventueel een man meer situatie kan creëren en dat soort uitbraken afteronden.

Ik vind Poku trouwens niet beter als Addai, maar ik denk dat Sadiq functioneler kan zijn op recht als Addai.
Poku heeft mijn voorkeur op links op Van Bommel en Van Brederode.
Addai moet natuurlijk wel zijn kansen krijgen op rechtsbuiten zoals vanmiddag tegen Feyenoord mag die van mij erin komen in de 60ste minuut op ongeacht de stand.
Sadiq heeft één wedstrijd (20 min) op links gespeeld en gaf toen een assist op Pavlidis. Dat hij niet op links zou kunnen is dus nergens op gebasseerd behalve onderbuikgevoelens.

Poku kan die uitbraken dus niet afronden, aangezien hij zelfs in de KKD 1 in de 10 wedstrijden (ongeveer) scoort. Dat is echt op een bedenkelijk niveau. Als je soms naar Jong AZ (alleen de samenvattingen al) had gekeken, dan had je geweten dat Poku technisch gewoon nog niet klaar is voor het eerste niveau. Addai daarentegen heeft de snelheid plús een goede techniek (schot & pass), waardoor hij veel meer complentair is aan elke andere aanvaller, want hij kan Pavlidis en Sadiq beter wegsteken.

Niet dat Poku geen talent is. Dat is hij wel. Maar hij mist naar mijns inziens nog veel (basis)techniek. Ik snap dan ook niet wat de meerwaarde moet zijn van Poku t.o.v. Addai, aangezien de laatste ook erg snel is.

Over Sadiq zijn we het wel eens denk ik. Die moet de komende wedstrijden de kans krijgen om zich te laten zien.
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 647
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

SchoorlAZ schreef: 12 nov 2023, 14:35 Sadiq heeft één wedstrijd (20 min) op links gespeeld en gaf toen een assist op Pavlidis. Dat hij niet op links zou kunnen is dus nergens op gebasseerd behalve onderbuikgevoelens.

Poku kan die uitbraken dus niet afronden, aangezien hij zelfs in de KKD 1 in de 10 wedstrijden (ongeveer) scoort. Dat is echt op een bedenkelijk niveau. Als je soms naar Jong AZ (alleen de samenvattingen al) had gekeken, dan had je geweten dat Poku technisch gewoon nog niet klaar is voor het eerste niveau. Addai daarentegen heeft de snelheid plús een goede techniek (schot & pass), waardoor hij veel meer complentair is aan elke andere aanvaller, want hij kan Pavlidis en Sadiq beter wegsteken.

Niet dat Poku geen talent is. Dat is hij wel. Maar hij mist naar mijns inziens nog veel (basis)techniek. Ik snap dan ook niet wat de meerwaarde moet zijn van Poku t.o.v. Addai, aangezien de laatste ook erg snel is.

Over Sadiq zijn we het wel eens denk ik. Die moet de komende wedstrijden de kans krijgen om zich te laten zien.
Ik zeg nergens dat Sadiq niet funcioneert op links ik zeg alleen dat ik hem liever op rechts zie omdat hij daar denk ik veel meer in zijn kracht komt en veel meer ervaring op die positie.

Sadiq heeft dit seizoen(voornamelijk bij Hacken) 15 wedstrijden gespeeld op rechtsbuiten waarbij hij 9 keer scoorde en 2 assists gaf.
Seizoen daarvoor 13 wedstijden op rechtsbuiten 11 goals

Het aantal wedstrijden die hij voor hij bij AZ kwam op linksbuiten heeft gespeeld is verwaarloosbaar hij speelde daar namelijk bijna niet(dit seizoen en vorig seizoen) drie wedstrijden.

Hij funcioneert blijkbaar het best als rechtsbuiten, je moet allebij(Addai) gewoon op hun beste plek neerzetten dit kun je prima verdelen in speeltijd.

Linksbuiten op dit moment is gewoon een zorgenkindje Waarvan ik eerlijk gezegt Poku de minst slechte optie vind.
Ik denk als Poku(of van bommel) de zelfde crediet en tijd krijgen als Van Brederode zei er meer uithalen dan dan hij heeft gedaan.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6655
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Elmpie. schreef: 12 nov 2023, 14:59 Ik zeg nergens dat Sadiq niet funcioneert op links ik zeg alleen dat ik hem liever op rechts zie omdat hij daar denk ik veel meer in zijn kracht komt en veel meer ervaring op die positie.

Sadiq heeft dit seizoen(voornamelijk bij Hacken) 15 wedstrijden gespeeld op rechtsbuiten waarbij hij 9 keer scoorde en 2 assists gaf.
Seizoen daarvoor 13 wedstijden op rechtsbuiten 11 goals

Het aantal wedstrijden die hij voor hij bij AZ kwam op linksbuiten heeft gespeeld is verwaarloosbaar hij speelde daar namelijk bijna niet(dit seizoen en vorig seizoen) drie wedstrijden.

Hij funcioneert blijkbaar het best als rechtsbuiten, je moet allebij(Addai) gewoon op hun beste plek neerzetten dit kun je prima verdelen in speeltijd.

Linksbuiten op dit moment is gewoon een zorgenkindje Waarvan ik eerlijk gezegt Poku de minst slechte optie vind.
Ik denk als Poku(of van bommel) de zelfde crediet en tijd krijgen als Van Brederode zei er meer uithalen dan dan hij heeft gedaan.
Sadiq speelde dit jaar vooral op links bij Hacken. En was op die positie telkens de matchwinner in de europese voorrondes.
MB80
Invaller
Berichten: 2310
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Heeft Hacken zijn broer op het vliegtuig gezet ofzo? Bakt er weinig van
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Slechtste man van het veld vandaag
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1375
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

SchoorlAZ schreef: 12 nov 2023, 18:43 Slechtste man van het veld vandaag
Met dat schot vlak voor zn wissel als hoogtepunt. Daar moest ik hardop om lachen, zo treurig was het
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6655
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Tja dan speel je een leuke wedstrijd in Engeland, om dan vervolgens zo voor de dag te komen. Wat een armoede.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11209
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SchoorlAZ schreef: 12 nov 2023, 18:43 Slechtste man van het veld vandaag
Dat was Mijnans

Sadiq heeft zich als linksbuiten in de kijker gespeeld bij onze incompetente scouting. Een raadsel waarom hij op rechts wordt geposteerd, en daarmee de ontwikkeling van Poku en Addai blokkeert. Links heeft hij 0 concurrentie.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12697
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 12 nov 2023, 20:05 Dat was Mijnans

Sadiq heeft zich als linksbuiten in de kijker gespeeld bij onze incompetente scouting. Een raadsel waarom hij op rechts wordt geposteerd, en daarmee de ontwikkeling van Poku en Addai blokkeert. Links heeft hij 0 concurrentie.
Toen Sadiq werd aangetrokken was er nog een discussie op het forum over zijn positie. Mensen verwezen hierbij naar Huiberts die zou hebben gezegd dat hij alleen voor rechtsbuiten zou zijn gehaald (en ik wees erop dat ook was gezegd dat hij op meerdere posities voorin zou kunnen spelen); zie de eerste pagina van dit topic.

Geen idee dus waar je dat linksbuitenverhaal vandaan haalt
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10262
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DonnyDelano schreef: 12 nov 2023, 18:56 Met dat schot vlak voor zn wissel als hoogtepunt. Daar moest ik hardop om lachen, zo treurig was het
Ja.

Daar heb ik mij ook kostelijk mee vermaakt.

Die jongen had waarschijnlijk midweeks de documentaire van Beckham bekeken.
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1232
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

Langedijk schreef: 12 nov 2023, 20:05 Dat was Mijnans

Sadiq heeft zich als linksbuiten in de kijker gespeeld bij onze incompetente scouting. Een raadsel waarom hij op rechts wordt geposteerd, en daarmee de ontwikkeling van Poku en Addai blokkeert. Links heeft hij 0 concurrentie.
Hij heeft bij Häcken slechts twee wedstrijden gespeeld vanaf de linksbuiten positie. Het lijkt mij dan ook sterk dat hij voor die positie is gescout.

Linksbuiten was dit jaar ingeruimd voor van Brederode met als back-up van Bommel. Dat experiment lijkt totaal mislukt. Je zou Sadiq wel op linksbuiten kunnen proberen, maar je hebt op dit moment ook geen rechtsbuiten meer beschikbaar (ze willen Addai blijkbaar nog niet brengen).
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11209
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 12 nov 2023, 22:49 Geen idee dus waar je dat linksbuitenverhaal vandaan haalt
Welk verhaal? Zie de post van SimonPoulsen hierboven. Sadiq speelde bij Häcken zijn beste wedstrijden als linksbuiten. Dan moet je hem daar dus neerzetten.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12697
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Is Sadiq een soort Sowah, last-minute pleister voor het falen om een gewenste vleugelspeler binnen te halen, of gaat hij nog van waarde zijn voor AZ?
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6643
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 15 dec 2023, 09:13 Is Sadiq een soort Sowah, last-minute pleister voor het falen om een gewenste vleugelspeler binnen te halen, of gaat hij nog van waarde zijn voor AZ?
Sadiq komt via een bekende zaakwaarnemer. O.a. Witry en Midstjo zitten bij hetzelfde kantoor.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12697
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 15 dec 2023, 10:01 Sadiq komt via een bekende zaakwaarnemer. O.a. Witry en Midstjo zitten bij hetzelfde kantoor.
Was dat met Sowah ook niet zo?
Ik ben tegen gemakshandelen; handelen naar wat wat gemak/comfort geeft ipv wat gericht is op wat het beste is. Dus ben argwanend bij transfers via de bekende lijntjes.
we can come an end
MB80
Invaller
Berichten: 2310
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

differentcook schreef: 15 dec 2023, 10:04 Was dat met Sowah ook niet zo?
Ik ben tegen gemakshandelen; handelen naar wat wat gemak/comfort geeft ipv wat gericht is op wat het beste is. Dus ben argwanend bij transfers via de bekende lijntjes.
Ja, Gudmundsson werd verkocht en Sowah kwam. Beide waren toen bij Stellar… AZ pakte nog 2 miljoen op Albert en een afvallige Sowah mocht bij AZ aankloten als dealtje.
Plaats reactie