AZ-SK Brann (do 24 aug, 20.45u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

multatuli schreef: 24 aug 2023, 21:01 Vraag: "wat moet er volgende week anders"?

Dani de Wit: "meer voorzetten vanaf de zijkant".

Ja logisch want hij creëert helemaal niets, dus moeten de vleugels het doen.
Ja wat een reactie ook echt.

Dit mag natuurlijk niet gebeuren, zeker niet thuis.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

differentcook schreef: 24 aug 2023, 20:42 enige positieve is dat de mentale preparatie voor de return goed is zo, AZ weet dat ze hun best moeten doen en Brann kan zich misschien wat te rijk rekenen
Kreeg inderdaad de indruk dat de slappe eerste helft met onderschatting te maken had. Wij van het superieure AZ gaan sowieso wel van die Noren winnen en daar hoeven we niet eens voluit voor te gaan. Dat zal volgende week anders zijn. Maar of een goede instelling genoeg is om van SK Brann te winnen moet nog maar blijken.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Rjansen17 schreef: 24 aug 2023, 20:31 Zijn er nog mensen die beweren dat het vertrek van Karlsson probleemloos opgevangen kan worden?
Ja Het vertrek van Karlsson is het probleem niet. De trainer die elke keer een waardeloze opstelling maakt is het probleem.

Elke wedstrijd zet hij 3 spelers basis die er op hun positie niets van kunnen (Hatzidiakos, Dani de Wit en Odgaard).
Daarnaast verkloot hij het middenveld door er 3 aanvallende middenvelders in te zetten. Gevolg AZ heeft geen controle op het middenveld waardoor het helemaal overlopen wordt.

Na de 60e min 2e helft gaat het iets beter omdat Poku en Lahdo er in komen en Goudmijn als controlerende middenvelder.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

DiepeMast schreef: 24 aug 2023, 20:49
- Pavlidis is een harde werker, maar heeft het nog niet op scherp staan. Komt goed. Iets met een ketchupfles.

- Clasie is misschien toch wel een belangrijke speler.

- Bazoer is een prima optie achterin.

Roept u maar!
Pavlidis scoorde 3 goals in de eerste twee competitiewedstrijden. De ketchup zou er uit moeten spuiten.

Clasie is het cement

Bazoer moet zich nog bewijzen tegen sterkere tegenstanders in zijn huidige rol. Dan moet hij namelijk echt verdedigen.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1347
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Kunnen wij die nr. 19 van hullie niet kopen voor een paar tientjes? Beter dan alles wat we nu hebben lopen op het middenveld
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DonnyDelano schreef: 24 aug 2023, 21:30 Kunnen wij die nr. 19 van hullie niet kopen voor een paar tientjes? Beter dan alles wat we nu hebben lopen op het middenveld
Volgens Pascal hebben wij hun beste speler al.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Moller-Wolfe heeft de zaak gesaboteerd en Jansen verkeerde info gegeven
we can come an end
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1347
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

multatuli schreef: 24 aug 2023, 21:33 Volgens Pascal hebben wij hun beste speler al.
Als Moller Wolfe hun beste speler was, is onze scouting aan vervanging toe.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DonnyDelano schreef: 24 aug 2023, 21:39 Als Moller Wolfe hun beste speler was, is onze scouting aan vervanging toe.
Bedenk wel dat het een uitspraak is van de trainer die Harry Kane niet in Zijn elftal wil 😂
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ik heb mij weer doodgeergerd aan Hatzidiakos. Wat een kneus is het toch. Ik kon het zelfs niet opbrengen om nog te juichen. Het is dat Ryan op zat te letten en er een andere fout onschadelijk werd gemaakt, maar hij was onderweg om hoogstpersoonlijk nog twee goals weg te geven. Ik ga echt een paar gelovigen inhuren om voor mij te bidden dat ik die druif nooit meer live hoef te bekijken.

Overigens wil ik mij graag aanmelden voor de Lahdo-fanclub.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Mooi ploegie dat Brann (betekent vuur) , in de geest van onze Co gewoon haast de hele wedstrijd 1 op 1 spelen =D>

In de rust nog gedacht dat we er overheen zouden gaan na de wissels maar ja dan moet je niet zo makkelijk de bal verspelen (Pavlidis) om vervolgens 3 spelers totaal uit positie te hebben staan. Natuurlijk wordt er door onze kenners op het forum alleen naar Hatzidiakos gewezen maar dat is meer standaard dan werkelijkheid :roll: (wederom een gedeelde fout en ja Hatzidiakos is 1 van de mensen in rijtje).

Het klinkt misschien stom/raar maar ik ben blij dat we niet op voorsprong zijn gekomen. Ik ben namelijk veel te bang dat de spelers het idee krijgen dat ze het wel even recht kunnen zetten (arrogantie van spelers en fans is in mijn ogen onze grootste vijand) . Nu weten ze tenminste dat echt dat ze echt aan de bak moeten.

Ik begin me nu toch wel zorgen te maken over de geruchten, je bent 23,24,25 jaar oud en dan is er serieuze interesse, je kan haast duidelijk zien dat het iets met de spelers doet. Vorige week Hatzidiakos uit zijn doen, vandaag Yuki uit zijn doen en Pavlidis tjongejonge wat is er met hem aan de hand.

Zelfs nog vandaag was ik een voorvechter dat het verlies van Karlsson geen probleem is. Maar als ik nu naar de krachten van de buitenwereld kijk in combinatie met spelers die het eigenlijk al verdiend hebben om te gaan dan raak ik ook in twijfel. Het zijn allemaal mensen en ja echt dat doet iets met je.

Bij jezelf blijven met al die krachten die nu op het team inspelen is het enige wat AZ kan doen (de eventuele vervangers hoe goed ze ook zijn gaan het nu niet voor je doen, het moet met dit team). Eigenlijk is het klote dat na het succes van vorig jaar er zoveel aandacht is. Hopelijk valt het mee, maar er wordt echt bovenmatig aan het team getrokken.

Het grootste gemis is toch wel Clasie, wat een heerlijk saai en degelijk voetbal speelt die man toch met zijn constante 7+. Antti wat heb je het mis, zijn waarde voor AZ is in het kwadraat.

Voor de mensen die Lahdo nu in de basis willen hebben, wil ik er graag op wijzen hoe dichtbij de kansen van Odgaard waren in de eerste helft. De kans dat Lahdo ze wel had gemaakt met veel meer weerstand (immers in de eerste helft waren ze veel frisser dan in de 6oste minuut) zijn om het even. Als je dan verder kijkt (dus buiten de geweldige acties van Lahdo) dan zie je toch op alle andere aspecten zoals verdedigen, intensiteit, volhouden en tegenstanders binden dat Odgaard de langere adem heeft. Mijn statement blijft dan ook dat Lahdo kan excelleren door het voorbereidend werk van Odgaard. Deze combinatie blijft dus in mijn ogen voorlopig het sterkst.

Op naar volgende week, de grootste kwaliteit impuls zou Clasie zijn. Verder is het hopen dat de andere spelers (met hun hoofd in de transfer droomwereld of niet) hun shit bij elkaar kunnen rapen. Want deze tegenstander lijkt meer op het elftal van Co dan we leuk vinden en echt dit is totaal nog niet gespeeld.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Even een kleine kanttekening (en wat gras voor de voeten van Antti wegmaaien), we speelden met drie aanvallende middenvelders tegen een fysiek en vurig spelend Brann, dan ziet het er al snel slechter uit dan de wedstrijden die we met Clasie gespeeld hebben. In de return rolt Dantas die fysieke Noren wel even op ;-)
we can come an end
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Yuki was prima. Net als Bazoer en Ryan. Muller Wolfe, Mijnans een 6. Lahdo dikke prima, maar veel te kort gespeeld. De rest was k"t. Best lastig voetballen als je hele as waardeloos is.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

FugAZi schreef: 24 aug 2023, 21:54 Mooi ploegie dat Brann (betekent vuur)
Brann betekent brand.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 24 aug 2023, 22:22 Brann betekent brand.
Ah dank je wel voor de correctie, dan zei die presentator het fout op die Kijk-app van Veronica of ik heb het verkeerd onthouden.

Al lijken vuur en brand natuurlijk wel veel op elkaar :wink:
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

FugAZi schreef: 24 aug 2023, 22:27 Ah dank je wel voor de correctie, dan zei die presentator het fout op die Kijk-app van Veronica of ik heb het verkeerd onthouden.

Al lijken vuur en brand natuurlijk wel veel op elkaar :wink:
Als je huis in de fik staat, zie je inderdaad het verschil niet meer 😉
Sander73
Seizoenkaarthouder
Berichten: 363
Lid geworden op: 21 mei 2022, 09:32

Wat een dramatisch slechte wedstrijd van AZ. Volledig door de ondergrens en er gewoon in eigen huis een groot deel van de wedstrijd niet aan te pas gekomen tegen de nummer vijf van Noorwegen.
Maar goed, niet onverwacht helaas. Je ziet het aankomen na de afgelopen drie/vier wedstrijden die ook ronduit slecht tot matig waren maar waar het kwartje net wel goed valt of de tegenstander er echt geen kloot van kon.

Het is nieuwe normaal dit jaar. Jeugdspelers die anderhalve bal goed raken worden als een soort van massias op een voetstuk gezet en zullen moeiteloos een half elftal aan sterkhouders vervangen. “We gaan geen vervanger halen voor Karlsson, ik hoor het Huiberts nog stoer zeggen. Het resultaat van deze arrogantie werd vanavond pijnlijk duidelijk;

Namelijk een totaal uitgeholde selectie bestaande uit B garnituur en jeugdspelers. Uit balans en een top club met een ongekende gevulde kas onwaardig. Deze zuinigheid gaat bij uitschakeling de club tientallen miljoenen kosten aan mislopen prijzengeld, marketingopbrengsten, waardevermeerdering spelers etc. Tevens ga je keihard onderuit op de club ranking en kan je je als dit nog een keer gebeurd komende jaren opmaken voor voorrondes en vroegen uitschakeling tegen clubs als Fenerbahçe. Kan je met je spaarpot de onvermijdelijke begrotingsgaten gaan dichten en is dat jarenlang opgepotte geld toch nog ergens goed voor…
Laatst gewijzigd door Sander73 op 24 aug 2023, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Sander73
Seizoenkaarthouder
Berichten: 363
Lid geworden op: 21 mei 2022, 09:32

MO7 schreef: 24 aug 2023, 22:00 Yuki was prima. Net als Bazoer en Ryan. Muller Wolfe, Mijnans een 6. Lahdo dikke prima, maar veel te kort gespeeld. De rest was k"t. Best lastig voetballen als je hele as waardeloos is.
Ik deel je mening niet. In het land der blinden was vanavond wellicht één oog koning maar naar mijn mening was het werkelijk allemaal prut op Ryan, Lando en Bazoer na. Sugawara was ronduit slecht in de passing. Mijnans z’n spel niet om aan te zien. Je komt er in eigen huis totaal niet aan te pas tegen de nummer vijf van Noorwegen en mag je handen dichtknijpen met 1-1. Dramatisch AZ gezien.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Sander73 schreef: 24 aug 2023, 22:37 Wat een dramatisch slechte wedstrijd van AZ. Volledig door de ondergrens en er gewoon in eigen huis een groot deel van de wedstrijd niet aan te pas gekomen tegen de nummer vijf van Noorwegen.
Maar goed, niet onverwacht helaas. Je ziet het aankomen na de afgelopen drie/vier wedstrijden die ook ronduit slecht tot matig waren maar waar het kwartje net wel goed valt of de tegenstander er echt geen kloot van kan.

Het is nieuwe normaal dit jaar. Jeugdspelers die anderhalve bal goed raken worden als een soort van massias op een voetstuk gezet en zullen moeiteloos een half elftal aan sterkhouders vervangen. “We gaan geen vervanger halen voor Karlsson, ik hoor het Huiberts nog stoer zeggen. Het resultaat van deze arrogantie werd vanavond pijnlijk duidelijk;

Namelijk een totaal uitgeholde selectie bestaande uit B garnituur en jeugdspelers. Uit balans en een top club met een ongekende gevulde kas onwaardig. Deze zuinigheid gaat bij uitschakeling de club tientallen miljoenen kosten aan mislopen prijzengeld, marketingopbrengsten, waardevermeerdering spelers etc. Tevens ga je keihard onderuit op de club ranking en kan je je als dit nog een keer gebeurd komende jaren opmaken voor voorrondes en vroegen uitschakeling tegen clubs als Fenerbahçe. Kan je met je spaarpot de onvermijdelijke begrotingsgaten gaan dichten en is dat jarenlang opgepotte geld toch nog ergens goed voor…
Wel een leuk ploegje hoor dat Brann, ik dacht echt dat ik naar het AZ van Co zat te kijken met het 1-1 op spelen over het hele veld. Spelers op leeftijd met ervaring (zoals in het elftak van Co) die voor hun laatste kans op voetbalglorie aan het strijden zijn. Al lijken ze mij zo oud dat ze het kampioenschap van 2007 nog meegemaakt kunnen hebben. In ieder geval de grootste ploeg van Noorwegen qua fan base of zoiets (de presentator zei iets in die trant, maar misschien heb ik dat verkeerd verstaan?)

Je analyse kan zomaar waarheid zijn, verlies je deze en zak je teveel weg dan kan je zomaar die pot nodig hebben om het op te vangen. Laten we dat nooit vergeten want het is al met al heel dun, er zijn immers genoeg voorbeelden in de voetbalwereld die hun hand hebben overspeeld. Al weet ik niet of er voorbeelden zij van voetbalclubs die te zuinig waren :wink:

Ik deel je kijk voor het grootste gedeelte niet als ik naar de huidige stand van zaken kijk, dus feitelijk alleen Karlsson en Hatzidiakos weg. Dan valt het toch allemaal best wel mee?, Karlsson raakte toch veel te vaak helemaal geen bal en zag veel te vaak spelers over het hoofd door zijn egoïsme. Eerlijk is eerlijk zijn mee verdedigen is beter geworden 2 seizoenen terug toch echt verantwoordelijk voor een verliespartij of 5. Maar gaan we nu echt zoveel missen? Van Brederode haalde in zijn basisplaatsen haast de zelfde aantal winstpartijen en had veel minder verliespartijen. Ja van Brederode maakt te weinig zelf, maar blijkbaar speelt het team beter want anders kan je die cijfers niet verantwoorden? Nu heb je daar bovenop Poku en van Bommel die van Brederode aanvullen en wel al meer doelpunten en assist hebben, daar is toch geen misplaatste arrogantie aan?

Maar toen ik vanavond keek en zag dat bv Yuki helemaal niet zichzelf was en Pavlidis wederom geen pepernoot raakte, allebei door geen 100% focus door dingen op de achtergrond begon ik wel te twijfelen. Zelf geloof ik dat het dan wel goed komt met vervangers maar het voelt dan wel een beetje broos nu.

In ieder geval vind ik het te vroeg om echt te oordelen maar spannend is het allemaal wel.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2609
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Voldoendes voor Bazoer, Ryan, Lahdo en vooruit, ook voor Mijnans. De rest van de spelers kan direct in de transfervrije verkoop.
Ik ben nooit zo negatief over onze trainer geweest, maar in godsnaam, waarom weer Odgaard? Tot mijn verbazing en ergernis zag ik Odgaard weer vrolijk meedoen aan de warming-up. Ik kreeg toen de neiging om huiswaarts te keren.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Plaats reactie