Alexandre Penetra (2028)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6514
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

www.AZ.nl schreef:Penetra volgende aanwinst AZ
Gepubliceerd op 24 juli 23, 20:15
ALKMAAR- Alexandre Penetra is de kersverse nieuwkomer bij AZ. De 21-jarige verdediger heeft maandagmiddag zijn handtekening gezet onder een vijfjarig contract. Penetra komt over van het Portugese FC Famalicão.

Penetra doorliep de jeugdopleiding van SL Benfica. Drie jaar geleden maakte hij de overstap naar FC Famalicão. De afgelopen twee seizoenen wist hij een basisplaats te veroveren bij de ploeg die twee keer op rij als achtste eindigde in de Portugese competitie.

Portugese bekende
Bij AZ wordt Penetra herenigd met Tiago Dantas. De spelers kennen elkaar vanuit de jeugdopleiding van Benfica. Bovendien speelden zij afgelopen zomer tijdens het EK samen in Portugal O21. Penetra speelde de volle negentig minuten in alle vier duels die Portugal op het EK speelde.

Penetra: ‘Belangrijke stap’
Penetra vertelt enthousiast over zijn keuze: “Ik ben heel erg blij om deel uit te gaan maken van AZ. Het is een belangrijke stap in mijn carrière. Het verhaal van AZ sprak mij erg aan. Ook het feit dat veel jonge spelers kansen krijgen bij AZ maakt deze stap voor mij een weloverwogen besluit.” Bij AZ komt Penetra met de andere nieuwkomer, Dantas, een oude bekende tegen. Penetra: “Natuurlijk heb ik contact gehad met Tiago, want we zijn vrienden. We hebben samen gespeeld in de jeugdopleiding en afgelopen zomer op het EK. Het is prettig om een bekende om je heen te hebben als je een nieuw avontuur aangaat.”

Huiberts: ‘Temperament’
Directeur Voetbalzaken, Max Huiberts: “De transfer is uiteindelijk best snel gegaan. Het helpt daarbij altijd dat de speler zelf heel graag naar AZ wilde. Alexandre is een verdediger die op meerdere posities uit de voeten kan. Zowel op beide posities centraal achterin, als rechtervleugelverdediger. Ik zie hem als een Nederlandse verdediger, met het bekende Zuid-Europese temperament. Hij schuwt de duels niet en is sterk in de lucht. Ook is hij voetballend sterk. Buiten het veld is het een stabiele en rustige jongen. Eenmaal in het veld komt het temperament tot uiting. We zijn blij met de toevoeging van een verdediger die op meerdere posities kan spelen.”

Nummer vijf
Penetra gaat in Alkmaar spelen met rugnummer vijf. Bovendien is Penetra aanwinst nummer vijf voor AZ. David Møller Wolfe, Ruben van Bommel, Denso Kasius en Tiago Dantas gingen hem deze zomer al voor.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2337
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Hopelijk de nieuwe Hector Moreno, lijkt er iig al op.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12550
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Oh, zou zo'n boost voor het hele team zijn als hij de speler is die een stabiel fundament van een robuuste verdediging kan vormen (en daarbij ook blessurevrij blijft); inderdaad een soort Hector Moreno.
we can come an end
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2256
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Ik hoop dat dit een echte voltreffer wordt, itt Mihaljovic (voorlopig) is. Ben heel benieuwd naar deze jongen.
5 miljoen is veel geld voor AZ
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Heeft een goede kop. Beetje temperament in de ploeg kan geen kwaad. Succes!
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6580
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Heerlijk zon speler die niet allerlei lulkoek gaat zitten verkondigen in interviews (mede dankzij de taalbarriere :lol: ).
Dit soort gasten praten op het veld met hun voeten.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2611
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 24 jul 2023, 21:28 Heeft een goede kop.
Lijkt op Panta, jouw idool.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

vriend schreef: 24 jul 2023, 23:03 Lijkt op Panta, jouw idool.
Hij kijkt lang niet zo dom uit zijn ogen
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

SchoorlAZ schreef: 24 jul 2023, 21:22 Ik hoop dat dit een echte voltreffer wordt, itt Mihaljovic (voorlopig) is. Ben heel benieuwd naar deze jongen.
5 miljoen is veel geld voor AZ
Kun je aangeven waar je dit bedrag hebt zien staan? Kan het zo snel niet vinden. AZfanpage meldt 4 tot 5M€. Hier staat bijvoorbeeld weer dat hij transfervrij is over gekomen.

https://www.voetbalnieuws.nl/nieuws/333 ... -vast.html

Lijkt me ook niet helemaal kloppen.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
biefstukje
Supporter
Berichten: 125
Lid geworden op: 23 dec 2020, 18:09

AzAlerts meldt 5 miljoen met 10% doorverkoop
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12550
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 25 jul 2023, 06:49 Hij kijkt lang niet zo dom uit zijn ogen
Dit is een voorbeeld van iets waarover je oordeelt
we can come an end
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Wildcat schreef: 24 jul 2023, 21:06 Hopelijk de nieuwe Hector Moreno, lijkt er iig al op.
Ja, daar moest ik ook aan denken. Nou ja, als hij het niveau van Moreno gaat aantikken, kunnen we dik tevreden zijn.
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12550
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Transfermarkt noteert 4.2 miljoen euro als transfer fee
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9164
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 25 jul 2023, 15:44 Transfermarkt noteert 4.2 miljoen euro als transfer fee
Zou een meevaller zijn! (Ten opzichte van de 5 miljoen die gerapporteerd werd).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9164
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

DiepeMast schreef: 02 aug 2023, 19:06 Fair point. Hoewel ik goede verhalen lees over Penetra, heb ik nog geen idee hoe hij zich gaat manifesteren bij AZ.
Hoewel Dantas eerst kwam en er verhalen gingen over dat Penetra als maatje gehaald werd, heb ik het vermoeden dat het stiekem andersom is. Over Penetra heb ik om de een of andere reden een heel goed voorgevoel.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Leuk stukje in het NHD vanmorgen met wat achtergrond informatie over Penetra en Dantas.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5441
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Geef even kort samengevat wat nieuwe informatie weer a.u.b..
vriend
Basisspeler
Berichten: 2611
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Was niet bijster informatief. Zijn blij met BMI en jeugdkeeper Deen omdat die Portugees spreken. Ze verbazen zich over het vroege tijdstip van het gezamenlijke diner. Verder de gebruikelijke lofzangen op het spel van AZ.

Je kan ook naar de winkel lopen en de krant kopen.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5441
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Ja ik rijd even naar Noord-Holland voor een krant. :lol:
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Want je hebt geen internet? 😉
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Plaats reactie