AZ-FC Santa Coloma (do 17 aug, 20.45u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
GlennHoddle
Glory-hunter
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 aug 2023, 20:35

Wildcat schreef: 17 aug 2023, 20:45 Ja Kieft heeft allemaal onbegrijpelijk commentaar, vond Bazoer ook niet goed genoeg opbouwen. En het tempo in de eerste helft te traag.

Beide ook onbegrijpelijke punten. Liep super soepel zeker de eerste helft.

Moller Wolfe goed
Mijnans grote klasse
Bazoer goed
Sugawara goed
Pavlidis prima
Van Bommel positief
Lahdo positief
Poku positief

We hebben voorin wel echt opties.
Moller Wölfe maakte voor het eerst juist best wat fouten. Bazoer deed niks fout maar ook niks echt goed. Voor de rest wel mee eens, als was Pavlidis toch een tikje inefficiënt.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2609
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

vriend schreef: 04 aug 2023, 09:08 Ik hou het op een plichtmatige 2-0 met goals van invallers Lahdo (82e minuut) en van Bommel (88e minuut).
Nou, wat scheelt het.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12541
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 17 aug 2023, 22:31 Heeft er niets mee te maken. Hij heeft Panta zelden gewisseld.
Tot voor kort was er lange tijd ook geen keuze.
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6549
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

vriend schreef: 17 aug 2023, 22:36 Nou, wat scheelt het.
Je voorspelt beter dan ik. ;-)
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1627
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

differentcook schreef: 17 aug 2023, 21:55 Is beter zo voor de onderhandelingen over Panta
Hij heeft zich lekker geprofileerd.
:roll:
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

vriend schreef: 17 aug 2023, 22:36 Nou, wat scheelt het.
Niet onaardig. Je had er geld op moeten zetten.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Wildcat schreef: 17 aug 2023, 20:17 Jemig wat groeit die Mijnans in zijn rol zeg. Speelt echt extreem goed!!!
Dat viel toch ook wel mee.

Twee aardige steekballen, maar in die rol en tegen zo'n tegenstander mag dat ook wel.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Rjansen17 schreef: 17 aug 2023, 20:37 Poku moet echt naar rechts, links ninder
Poku heeft in de youth league ook hele sterke wedstrijden op links gespeeld. Het lijkt voor hem niet uit te maken op welke positie voorin hij speelt.

Snel Odgaard en Karlsson verkopen en laat Poku, Lahdo, Van Bommel en Van Brederode het dan maar onderling uitvechten.
Laatst gewijzigd door multatuli op 18 aug 2023, 07:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

multatuli schreef: 18 aug 2023, 07:06 Snel Odgaard en Karlsson verkopen en laat Poku, Lahdo, Van Bommel en Van Brederode het dan maar onderling uitvechten.
Goed idee.

Ongeveer 25 zekere goals wegdoen en dan maar even kijken hoe het uitpakt.

Waarom ook niet?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Antti Opdam schreef: 18 aug 2023, 07:10 Goed idee.

Ongeveer 25 zekere goals wegdoen en dan maar even kijken hoe het uitpakt.

Waarom ook niet?
Hoe kom jij op 25 goals? Tel je zijn goals op de training ook mee? :wink:

Karlsson comp ecl. beker
20/21 11 goals 2 goals 0 goals = 13
21/22 15 goals. 1 goal. 3 goals = 19
22/23 9 goals 2 goals 2 goals = 13

Zet bijvoorbeeld Poku een heel jaar basis en dan komt hij ook wel op 13 a 19 goals.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

multatuli schreef: 18 aug 2023, 07:28 Hoe kom jij op 25 goals?
Omdat jij Odgaard én Karlsson wilt verkopen.

Dan reken ik - bij een vol seizoen - op ongeveer 10 + 15.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Antti Opdam schreef: 18 aug 2023, 07:37 Omdat jij Odgaard én Karlsson wilt verkopen.

Dan reken ik - bij een vol seizoen - op ongeveer 10 + 15.
25 goals verdeeld over 2 spelers in 3 competities is nou niet echt spectaculair. Dat gaan de andere spelers ook wel halen (van Bommel staat al op 2 doelpunten).

Karlsson is uiteraard een prima speler, maar hij wilde vorig seizoen al weg. Afgelopen seizoen heb ik hem ook veel mindere wedstrijden zien spelen. Odgaard is sinds de winterstop vaak al meer een stoorzender dan dat hij iets nuttigs oplevert. Spelers zoals Poku en Lahdo zijn een verademing tov Odgaard op rechtsbuiten.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

multatuli schreef: 18 aug 2023, 07:53 25 goals verdeeld over 2 spelers in 3 competities is nou niet echt spectaculair. Dat gaan de andere spelers ook wel halen (van Bommel staat al op 2 doelpunten).
Dit kunnen ze ook beide in de eredivisie wel halen (bij 34 wedstrijden) en dat hebben ze ook al bewezen.

Ik had zuiverder moeten formuleren.

Hoe het ook zij: 10 om 15 goals is (best) veel voor een buitenspeler. En dat aantal haal je lang niet zomaar.

Alleen Cerny kwam er vorig jaar aan.

En we hebben ook nog jaren met vogels als Beerens en Gudmundsson gespeeld.

De aanname dat Van Bommel of Poku er zo ook even 10 leggen vind ik vrij ... bijzonder.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Antti Opdam schreef: 18 aug 2023, 08:02 Dit kunnen ze ook beide in de eredivisie wel halen (bij 34 wedstrijden) en dat hebben ze ook al bewezen.

Ik had zuiverder moeten formuleren.

Hoe het ook zij: 10 om 15 goals is (best) veel voor een buitenspeler. En dat aantal haal je lang niet zomaar.

Alleen Cerny kwam er vorig jaar aan.

En we hebben ook nog jaren met vogels als Beerens en Gudmundsson gespeeld.

De aanname dat Van Bommel of Poku er zo ook even 10 leggen vind ik vrij ... bijzonder.
Omdat ik op mijn telefoon typte was ik ook kort door de bocht, maar:
Mijn frustratie zit vooral bij Pascal Jansen die ALTIJD de slecht presterende ERVAREN spelers opstelt. Odgaard is al meer dan een half jaar compleet uit vorm + is niet geschikt als rechtsvoor. Toch blijft Pascal hem maar opstellen, terwijl Zowel Poku als Lahdo een fantastische voorbereiding hebben gedraaid. Dus dan heb ik liever dat dergelijke spelers (Odgaard, Dani de Wit + Hatzidiakos) verkocht worden, want dan kan Pascal ze ook niet meer opstellen.

Karlsson is uiteraard fijn om erbij te hebben, maar het blijft maar onrustig of hij wel of niet vertrekt (+ hij wil zelf al meer dan een jaar weg) en ik mistte bij hem ook het heilige vuur afgelopen seizoen. Mits hij gemotiveerd is om een heel seizoen te vlammen hou ik hem graag bij AZ.

Gudmundsson was overigens een uitstekende speler die ook continue verkeerd gebruikt werd door AZ want hij is geen klassieke rechtsbuiten. Bij Genoa speelt hij op 10 of heeft een vrije rol op het middenveld/aanval en daar presteert hij uitstekend.

De aanname dat Van Bommel en/of Poku er ook 10 in leggen is niet zo bijzonder. Gelet op de vorig seizoen (Van Bommel in de kkd en Poku in de youth league) en hoe ze dit seizoen hun wedstrijden hebben gespeeld, zie ik ze er met gemak beide 10 goals inschieten (mits ze een basisplaats zouden hebben). Van Beiden gaat zoveel dreiging uit, ze creëren zoveel kansen en komen zelf ook regelmatig in kansrijke positie dat 10 doelpunten geen gewaagde uitspraak is.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

multatuli schreef: 18 aug 2023, 08:35 Gudmundsson was overigens een uitstekende speler die ook continue verkeerd gebruikt werd door AZ want hij is geen klassieke rechtsbuiten. Bij Genoa speelt hij op 10 of heeft een vrije rol op het middenveld/aanval en daar presteert hij uitstekend.

De aanname dat Van Bommel en/of Poku er ook 10 in leggen is niet zo bijzonder. Gelet op de vorig seizoen (Van Bommel in de kkd en Poku in de youth league) en hoe ze dit seizoen hun wedstrijden hebben gespeeld, zie ik ze er met gemak beide 10 goals inschieten (mits ze een basisplaats zouden hebben). Van Beiden gaat zoveel dreiging uit, ze creëren zoveel kansen en komen zelf ook regelmatig in kansrijke positie dat 10 doelpunten geen gewaagde uitspraak is.
Ik had het over Johann Berg.

Voor wat betreft de stelling daaronder: 10 blijft heel veel. Ik denk dat Van Bommel en/of Poku dat wellicht zouden kunnen halen, maar ze hebben dat op eredivisie niveau nog niet laten zien. Het blijft dus een beetje speculeren.

Odgaard heeft dit - ondanks zijn waardeloze vorm - wel aangetoond.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Antti Opdam schreef: 18 aug 2023, 08:41 Ik had het over Johann Berg.

Voor wat betreft de stelling daaronder: 10 blijft heel veel. Ik denk dat Van Bommel en/of Poku dat wellicht zouden kunnen halen, maar ze hebben dat op eredivisie niveau nog niet laten zien. Het blijft dus een beetje speculeren.

Odgaard heeft dit - ondanks zijn waardeloze vorm - wel aangetoond.
Johann Berg, dat is een eeuwigheid geleden :D

Odgaard heeft dat ook nog niet aangetoond. Zeker niet als rechtsbuiten. Zijn maximale score in de eredivisie is 9 goals in een seizoen, waarvan hij bij 5 of 6 goals als spits scoorde (dus niet als rechtsbuiten). Als rechtsbuiten voldoet hij nu al meer dan een half seizoen niet, dus het is tijd om hem op een andere positie te proberen of te verkopen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

multatuli schreef: 18 aug 2023, 08:53 Johann Berg, dat is een eeuwigheid geleden :D

Odgaard heeft dat ook nog niet aangetoond. Zeker niet als rechtsbuiten. Zijn maximale score in de eredivisie is 9 goals in een seizoen, waarvan hij bij 5 of 6 goals als spits scoorde (dus niet als rechtsbuiten).
En 8 goals en 6 assists in 30 wedstrijden bij RKC.

Weet je zeker dat Poku dat ook zou halen?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Antti Opdam schreef: 18 aug 2023, 08:55 En 8 goals en 6 assists in 30 wedstrijden bij RKC.

Weet je zeker dat Poku dat ook zou halen?
Zeker weten doe je het nooit. Ik zou er wel geld op durven inzetten ja. In alles zie ik dat Poku veel meer mogelijkheden heeft dan Odgaard. Waar clubs zoals Barecelona het aandurven om een 16 jarige Gavi in het 1e op te stellen of een 15 jarige Lamine Yamal, durf ik het nu wel met Poku aan. Die is inmiddels 19,5 jaar en heeft ongetwijfeld veel geleerd van 2 jaar geleden toen hij er duidelijk nog niet aan toe was. En we hebben niet alleen Poku als rechtsvoor, maar ook nog Lahdo, die het ook uitstekend doet.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6575
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

multatuli schreef: 18 aug 2023, 09:02 Zeker weten doe je het nooit. Ik zou er wel geld op durven inzetten ja. In alles zie ik dat Poku veel meer mogelijkheden heeft dan Odgaard. Waar clubs zoals Barecelona het aandurven om een 16 jarige Gavi in het 1e op te stellen of een 15 jarige Lamine Yamal, durf ik het nu wel met Poku aan. Die is inmiddels 19,5 jaar en heeft ongetwijfeld veel geleerd van 2 jaar geleden toen hij er duidelijk nog niet aan toe was. En we hebben niet alleen Poku als rechtsvoor, maar ook nog Lahdo, die het ook uitstekend doet.
Ze doen het uitstekend als invaller in het laatste halfuur, met zeeen van ruimte om hun wapens optimaal te benutten. Daarmee verdien je een échte kans in de basis. Maar erop vertrouwen dat ze dat ook goed gaan invullen is behoorlijk gokken.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 18 aug 2023, 09:14 Ze doen het uitstekend als invaller in het laatste halfuur, met zeeen van ruimte om hun wapens optimaal te benutten. Daarmee verdien je een échte kans in de basis. Maar erop vertrouwen dat ze dat ook goed gaan invullen is behoorlijk gokken.
Een speler die al meer dan een half jaar uit vorm is en al heeft aangetoond niet goed genoeg te zijn, elke week in de basis opstellen als rechtsbuiten is behoorlijk gokken. Of eigenlijk is het geen gokken, maar wanprestatie.

Dan kun je 2 dingen doen, die speler vervangen voor een goede nieuwe aankoop (dat kost geld, dus doet Max niet) of de 2 talenten de kans geven. Maar dat doet onze trainer niet want die is daarvoor te autistisch. Enige oplossing die dan overblijft is die speler verkopen, zodat de trainer hem niet meer kan opstellen.
Plaats reactie