Denso Kasius (2027)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
MB80
Invaller
Berichten: 2285
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

SchoorlAZ schreef: 25 sep 2023, 17:18 Alles? Hij zorgde er hoogst persoonlijk voor dat Bazoer moest ingrijpen met een sliding. Stond compleet lucht te dekken. Invalbeurt was goed aan de bal, maar verdedigend zag het er echt niet goed uit.
Vond het zelf overigens een overtreding op Kasius maar afgezien van dat hypothetische 'smetje' oogt Kasius in potentie zeker geen verzwakking te zijn t.o.v. Yuki, helemaal als je hem lang de tijd geeft.

Yuki maakt na 100+ wedstrijden voor AZ nog steeds fouten zoals zijn man kwijt zijn of aan de verkeerde kan dekken bij voorzetten... Als Liverpool inderdaad miljoenen wilt betalen heb je met Kasius je vervanger al (a la Kerkez bij Wijndal die wegging)
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6580
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

MB80 schreef: 26 sep 2023, 19:29 Vond het zelf overigens een overtreding op Kasius maar afgezien van dat hypothetische 'smetje' oogt Kasius in potentie zeker geen verzwakking te zijn t.o.v. Yuki, helemaal als je hem lang de tijd geeft.

Yuki maakt na 100+ wedstrijden voor AZ nog steeds fouten zoals zijn man kwijt zijn of aan de verkeerde kan dekken bij voorzetten... Als Liverpool inderdaad miljoenen wilt betalen heb je met Kasius je vervanger al (a la Kerkez bij Wijndal die wegging)
Tjonge wat een optimisme na een handje vol minuten tegen bram van polen en co.
3 potjes in de basis en Kasius kan ook niet verdedige.
Net zoals iedere back.

Kan iemand eens n voorbeeld geven van een back die wel kan verdedigen?
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2256
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

MB80 schreef: 26 sep 2023, 19:29 Vond het zelf overigens een overtreding op Kasius maar afgezien van dat hypothetische 'smetje' oogt Kasius in potentie zeker geen verzwakking te zijn t.o.v. Yuki, helemaal als je hem lang de tijd geeft.

Yuki maakt na 100+ wedstrijden voor AZ nog steeds fouten zoals zijn man kwijt zijn of aan de verkeerde kan dekken bij voorzetten... Als Liverpool inderdaad miljoenen wilt betalen heb je met Kasius je vervanger al (a la Kerkez bij Wijndal die wegging)
Vind ik wel héél erg opportunistisch na 20/30 minuten tegen PEC Zwolle waarin hij verdedigend ook niet altijd even sterk was. Laten we het allemaal even afwachten, niet?
MB80
Invaller
Berichten: 2285
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Net als tegen Zwolle een goede invalbeurt tegen Legia. Zit pit in, voetbal en is nog erg jong. Gaat AZ nog veel lol aan beleven… Yuki weg (a la wijndal) en dan de betere vervanger a la Kerkez reeds in huis
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Samen met Goes, Penetra en Ryan het lichtpuntje van de avond
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: 06 okt 2023, 08:14 Samen met Goes, Penetra en Ryan het lichtpuntje van de avond
Die Langedijk heeft er écht kijk op.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12552
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Vind het vooral verrassend dat Langedijk een lichtpuntje ziet
we can come an end
Mousa Sidi
Fanatic
Berichten: 500
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Viel weer geweldig in. Wolfe valt mij steeds tegen. Matige techniek en erg onrustig. Hoewel Yuki gisteren ook matig speelde en vervangen mocht worden mag Kasius van mij in de basis op links. Brederode mist snelheid, maar heeft wel een goede techniek en overzicht. Met Kasius achter hem kan dat een goed team zijn wanneer Kasius er regelmatig overheen gaat.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12552
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Mousa Sidi schreef: 06 okt 2023, 09:10 Viel weer geweldig in. Wolfe valt mij steeds tegen. Matige techniek en erg onrustig. Hoewel Yuki gisteren ook matig speelde en vervangen mocht worden mag Kasius van mij in de basis op links. Brederode mist snelheid, maar heeft wel een goede techniek en overzicht. Met Kasius achter hem kan dat een goed team zijn wanneer Kasius er regelmatig overheen gaat.
Vooral mooi dat er, bij uitblijven van blessures, nu echt wat te kiezen valt en de concurrentie scherp is
we can come an end
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2256
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Nou, dat was een partijtje matig zeg. Heeft misschien één goede pass gegeven. Tal van inschattingsfouten en balverlies voor(en in) de eigen 16.

Iedereen op dit forum heeft hem liever dan Suga, maar je kan echt nog niet aankomen met Kasius in grote wedstrijden lijkt het.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12552
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SchoorlAZ schreef: 13 jan 2024, 19:57 Nou, dat was een partijtje matig zeg. Heeft misschien één goede pass gegeven. Tal van inschattingsfouten en balverlies voor(en in) de eigen 16.

Iedereen op dit forum heeft hem liever dan Suga, maar je kan echt nog niet aankomen met Kasius in grote wedstrijden lijkt het.
Ik heb liever Sugawara san
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 13 jan 2024, 19:57 Nou, dat was een partijtje matig zeg. Heeft misschien één goede pass gegeven. Tal van inschattingsfouten en balverlies voor(en in) de eigen 16.

Iedereen op dit forum heeft hem liever dan Suga, maar je kan echt nog niet aankomen met Kasius in grote wedstrijden lijkt het.
Weer eens.

Dit was echt verschrikkelijk.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6580
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ook weer 2/3 miljoen. Ongelofelijk.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2614
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Ik begrijp ook niet op basis waarvan deze jongen is binnen gehaald. Bij Utrecht nooit het eerste elftal gehaald. Bij Volendam wat aardige potjes gespeeld en vervolgens min of meer in de buitenlandse obscuriteit verdwenen.

Ik kan me dan ook niet voorstellen dat Kasius een tip van de scouting is geweest.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
MB80
Invaller
Berichten: 2285
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

vriend schreef: 14 jan 2024, 21:19 Ik begrijp ook niet op basis waarvan deze jongen is binnen gehaald. Bij Utrecht nooit het eerste elftal gehaald. Bij Volendam wat aardige potjes gespeeld en vervolgens min of meer in de buitenlandse obscuriteit verdwenen.

Ik kan me dan ook niet voorstellen dat Kasius een tip van de scouting is geweest.
Een ''cadeutje' van Bologna bij de transfer van Beukema? :wink: Weer eens iets anders dan een flesje wijn als presentje. Als men nou Zirkzee had meegegeven...
Sander73
Seizoenkaarthouder
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 mei 2022, 09:32

Ook ik vind de transfer van deze speler vreemd. Viel afgelopen maanden een paar keer alleraardigst in maar blijft toch weer hangen met afgelopen wedstrijd als dieptepunt. Het is zuinig met goede transfers de laatste twee jaar. Even een overzicht bij elkaar gezocht;

Kasius 2/3 miljoen geen succes
Mihailovic 3/4 miljoen geen succes en zelfs al weer vertrokken
Van Bommel 6 ton geen succes, wellicht ooit wel
Sadiq 4 miljoen geen succes
Mijnans 3 miljoen, matig
Müller Wolfe 2,5 miljoen, net aan acceptabel
Dantas huur, geen succes speelt immers nauwelijks
Penetra 4,2 miljoen redelijk goed
Odgaard 3,5 miljoen, matig
Mees de Wit 2,5 miljoen, nauwelijks gespeeld
Lahdo 6 ton, redelijk tot matig, wellicht wel potentie maar speelt weinig
Ryan 5 ton redelijk goed
Bazoer transfervrij, wisselend, nu weer reserve
Vanheusden huur geen succes, deels door blessures

Van de 14 transfers/ nieuwkomers waren er met een beetje goede wil slechts twee echt een ruime voldoende tot goed.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Sander73 schreef: 14 jan 2024, 21:39
Müller Wolfe 2,5 miljoen, net aan acceptabel
Op basis waarvan in godsnaam?

Kasius heb ik lang om geroepen. Maar als je zo slecht kan verdedigen, kun je net zo goed Sugawara laten staan

Wat een armoede
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1635
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Sander73 schreef: 14 jan 2024, 21:39 Ook ik vind de transfer van deze speler vreemd. Viel afgelopen maanden een paar keer alleraardigst in maar blijft toch weer hangen met afgelopen wedstrijd als dieptepunt. Het is zuinig met goede transfers de laatste twee jaar. Even een overzicht bij elkaar gezocht;

Kasius 2/3 miljoen geen succes
Mihailovic 3/4 miljoen geen succes en zelfs al weer vertrokken
Van Bommel 6 ton geen succes, wellicht ooit wel
Sadiq 4 miljoen geen succes
Mijnans 3 miljoen, matig
Müller Wolfe 2,5 miljoen, net aan acceptabel
Dantas huur, geen succes speelt immers nauwelijks
Penetra 4,2 miljoen redelijk goed
Odgaard 3,5 miljoen, matig
Mees de Wit 2,5 miljoen, nauwelijks gespeeld
Lahdo 6 ton, redelijk tot matig, wellicht wel potentie maar speelt weinig
Ryan 5 ton redelijk goed
Bazoer transfervrij, wisselend, nu weer reserve
Vanheusden huur geen succes, deels door blessures

Van de 14 transfers/ nieuwkomers waren er met een beetje goede wil slechts twee echt een ruime voldoende tot goed.
Ligt (deels)ook aan onze trainer. Die kan er niets van en daarom zit je nu met 12 schijnbaar miskopen. 12! Het kan toch niet zo zijn dat er 12 van de 14 helemaal niets van kunnen?
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1635
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

SchoorlAZ schreef: 13 jan 2024, 19:57 Nou, dat was een partijtje matig zeg. Heeft misschien één goede pass gegeven. Tal van inschattingsfouten en balverlies voor(en in) de eigen 16.

Iedereen op dit forum heeft hem liever dan Suga, maar je kan echt nog niet aankomen met Kasius in grote wedstrijden lijkt het.
Hij was verschrikkelijk inderdaad.
Hele vreemde "aankoop" ook.
Paar leuke wedstrijdjes gespeeld bij Volendam, dat was 't.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Sander73 schreef: 14 jan 2024, 21:39 Ook ik vind de transfer van deze speler vreemd. Viel afgelopen maanden een paar keer alleraardigst in maar blijft toch weer hangen met afgelopen wedstrijd als dieptepunt. Het is zuinig met goede transfers de laatste twee jaar. Even een overzicht bij elkaar gezocht;

Kasius 2/3 miljoen geen succes
Mihailovic 3/4 miljoen geen succes en zelfs al weer vertrokken
Van Bommel 6 ton geen succes, wellicht ooit wel
Sadiq 4 miljoen geen succes
Mijnans 3 miljoen, matig
Müller Wolfe 2,5 miljoen, net aan acceptabel
Dantas huur, geen succes speelt immers nauwelijks
Penetra 4,2 miljoen redelijk goed
Odgaard 3,5 miljoen, matig
Mees de Wit 2,5 miljoen, nauwelijks gespeeld
Lahdo 6 ton, redelijk tot matig, wellicht wel potentie maar speelt weinig
Ryan 5 ton redelijk goed
Bazoer transfervrij, wisselend, nu weer reserve
Vanheusden huur geen succes, deels door blessures

Van de 14 transfers/ nieuwkomers waren er met een beetje goede wil slechts twee echt een ruime voldoende tot goed.
Je analyse is aardig, maar voor de meeste aankopen vind ik ook dat je het even de tijd moet geven.

Op papier vond ik de aankopen van Odgaard en Bazoer trouwens prima. En ik sluit niet uit dat die met een nieuwe trainer weer gaan vlammen.

Lahdo lijkt een absolute voltreffer.

Bij Van Bommel, Sadiq, Dantas, Penetra, Wolfe en Kasius wil ik het allemaal nog wel even aankijken. Die jongens zijn er allemaal net. Op basis van de aankoopsom en/of het cultuur - verschil mag je nog wel enige aanpassingstijd verwachten. Het is echt héél uitzonderlijk als een speler er meteen staat. De grote verkopen van vorig jaar (Reijnders en Kerkez) hadden ook aanpassingstijd nodig.

Bij Vanheusden kan je jezelf niet zoveel kwalijk nemen. Dat was een verantwoorde gok. Zelfde geldt voor Mihailovic.

Ryan, Mijnans en De Wit hangen nu een beetje in de schemerzone. Ik vind geen van hen overtuigend, maar gezien hun historie en het transferbedrag mocht je ook niet heel veel meer verwachten.
Plaats reactie