Denso Kasius (2027)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6514
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

www.AZ.nl schreef:Kasius naar AZ
Gepubliceerd op 03 juli 23, 16:14
ZAANSTAD- Denso Kasius is, na David Møller Wolfe en Ruben van Bommel, de derde aanwinst voor AZ. De 20-jarige rechtervleugelverdediger komt over van Bologna FC en tekent tot medio 2027.


De in Delft geboren Kasius doorliep onder meer de jeugdopleiding van ADO Den Haag. Vanuit daar maakte hij in 2018 de overstap naar FC Utrecht. In de Domstad debuteerde Kasius in het betaalde voetbal. Vervolgens speelde Kasius zich op huurbasis bij FC Volendam in de kijker. Hij speelde 37 duels voor FC Volendam en kwam daarbij tot vijf treffers en twee assists. Daarmee maakte hij dusdanig veel indruk dat de toen negentienjarige verdediger een winterse overstap naar Bologna FC afdwong.

Rapid Wien
In de Serie A kwam Kasius tot veertien duels. Afgelopen winterstop werd hij verhuurd aan Rapid Wien. In Oostenrijk speelde Kasius twaalf officiële duels. De rechtsback is eveneens Nederlands jeugdinternational.

Kasius: ‘Voelde vertrouwd’
Kasius over zijn overstap naar AZ: “AZ staat bekend om zijn ambities en de aanvallende manier van voetballen, wat erg goed bij mij past. In het buitenland heb ik veel dingen geleerd en ben ik volwassen geworden. Wel heb ik minder gespeeld dan vooraf gehoopt. Ook daarom ben ik blij om weer in Nederland te zijn. Ik ben een aanvallende back, die kan scoren en assists kan geven. Daarnaast zijn mijn snelheid en goede trap kwaliteiten van mij.” Kasius trainde maandagochtend voor het eerst met de A-selectie: “Wat direct opviel was het hoge niveau in de kleine positiespellen. Typisch het Nederlands voetbal, het voelde direct weer vertrouwd.”

Huiberts: ‘Geen onbekende’
Max Huiberts, Directeur Voetbalzaken van AZ, over de aanwinst: “Het is heel prettig om de rechtsbackpositie weer dubbel bezet te hebben. We kennen Denso al van zijn eerdere periode in Nederland. En zelfs nog vanuit zijn jaren in de jeugdopleiding bij onder meer ADO Den Haag. Hij is dus beslist geen onbekende voor ons. We wisten dat hij het bij Rapid Wien goed had gedaan. Onze interesse en de gesprekken die daaruit volgden liepen al een tijdje. We zijn heel blij dat we een speler met het profiel van Denso aan de selectie kunnen toevoegen.”

Rugnummer 30
Kasius gaat in Alkmaar spelen met rugnummer 30. De aanwinst stond maandag al voor het eerst op het trainingsveld.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1624
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Mislukt bij Utrecht, Bologna en Rapid Wien.
Ik word er iig (nog) niet enthousiast van, maar misschien verrast hij ons.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Welkom Denso,

Hopelijk laat je hier de potentie zien die men bij Volendam in je zag.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Bertje schreef: 03 jul 2023, 15:17 Mislukt bij Utrecht, Bologna en Rapid Wien.
Ik word er iig (nog) niet enthousiast van, maar misschien verrast hij ons.
Ik denk dat hij bij Utrecht wel aan de bak was gekomen als ze niet dat niet-te-weigeren bod hadden gehad na zijn verhuurperiode in Volendam. En in Oostenrijk heeft hij het ook niet slecht gedaan wat ik begrijp. is pas 20 ook. Knul heeft vooral zelf een domme opbouw van zn carrière gekozen. Jaartje achter Yuki zien wat hij nog kan. Al is 3 miljoen (mits waar) wel direct een forse uitgave. Maar qua profiel is het wel een typische AZ aankoop.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1624
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

SimonPoulsen schreef: 03 jul 2023, 16:05 Ik denk dat hij bij Utrecht wel aan de bak was gekomen als ze niet dat niet-te-weigeren bod hadden gehad na zijn verhuurperiode in Volendam. En in Oostenrijk heeft hij het ook niet slecht gedaan wat ik begrijp. is pas 20 ook. Knul heeft vooral zelf een domme opbouw van zn carrière gekozen. Jaartje achter Yuki zien wat hij nog kan. Al is 3 miljoen (mits waar) wel direct een forse uitgave. Maar qua profiel is het wel een typische AZ aankoop.
Te vroeg voor het snelle geld gekozen blijkbaar.
Denk wel dat Yuki vertrekt.
Hopelijk komt hij tot bloei. We gaan 't zien.
Van Hooijdonk kwam bij Bologna ook niet aan de bak, maar deed het bij Heerenveen uitstekend.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Bertje schreef: 03 jul 2023, 16:26 Denk wel dat Yuki vertrekt.
Denk het ook. In dat geval Shurandy Sambo naar AZ?
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

differentcook schreef: 03 jul 2023, 16:52 Denk het ook. In dat geval Shurandy Sambo naar AZ?
Waarom denken mensen dat telkens? Die gaat toch gewoon bij psv minuten maken. En al helemaal niet voor een habbekrats naar een concurent.
Gebruikersavatar
Tarik
Supporter
Berichten: 139
Lid geworden op: 03 mar 2006, 12:02

Welkom
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SimonPoulsen schreef: 03 jul 2023, 17:03 Waarom denken mensen dat telkens? Die gaat toch gewoon bij psv minuten maken. En al helemaal niet voor een habbekrats naar een concurent.
Door het bericht dat AZ zich bij hem zouden hebben gemeld: https://www.azfanpage.nl/AZ-meldt-zich- ... ack-sambo/
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

differentcook schreef: 03 jul 2023, 18:04 Door het bericht dat AZ zich bij hem zouden hebben gemeld: https://www.azfanpage.nl/AZ-meldt-zich- ... ack-sambo/
Informeren kan altijd. Maar een reële optie is het verre van. Psv zal rustig 5+ miljoen vragen.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3247
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Ik ben benieuwd, zou het wel frappant vinden dat hij hier dan wel zou slagen.
Bij zowel Sparta als Feyenoord zag men het talent niet en pikte Ado hem vervolgens op in de jeugdopleiding.
Vervolgens zagen zij het ook niet in hem zitten en kreeg hij nog een laatste kans bij FC Utrecht.
Die lieten hem al snel in een verhuurperiode naar FC Volendam vertrekken waar hij een dermate goede periode kende dat scouts van Bologna hem op pikte.
Ook daar kwam hij na een paar wedstrijdjes voor de Italiaanse club te zijn uitgekomen weer in de verhuur te zitten waar hij bij Rapid Wien in het begin veelvuldig speelde maar na verloop geheel niet meer aan bod kwam bij de Oostenrijkse club. Echt heel geweldig heeft hij het dus op enkel Volendam niet gedaan.
Maar wellicht is hier de grond heilig en komt hij alsnog tot volle wasdom. Maar om nu te stellen dat Yuki nu dan maar even kan vertrekken zonder daarvoor een 'directe vervanger' voor te halen daarvoor is de opgebouwde cv van kasius toch wel iets te mager.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1122
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Spelers worden op dit forum wel razendsnel bestempeld als overal mislukt... in het geval van Kasius is dat wat mij betreft veel te voorbarig en niet terecht
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1624
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Joostess schreef: 03 jul 2023, 19:06 Spelers worden op dit forum wel razendsnel bestempeld als overal mislukt... in het geval van Kasius is dat wat mij betreft veel te voorbarig en niet terecht
De feiten spreken voor zich kijkend naar zijn verleden. Voorbarig vind ik dat dus niet.
Als je zowel bij Utrecht, Bologna en Rapid Wien geen basisplaats kan afdwingen twijfel ik of hij bij AZ wel gaat slagen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Bertje schreef: 03 jul 2023, 19:24 De feiten spreken voor zich kijkend naar zijn verleden. Voorbarig vind ik dat dus niet.
Als je zowel bij Utrecht, Bologna en Rapid Wien geen basisplaats kan afdwingen twijfel ik of hij bij AZ wel gaat slagen.
Bij spelers van 22-25, eens. Maar die knul was in deze periode 17-19. Dan vind ik het wel wat snel geoordeeld.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

In Italië vond men hem een goede voetballer, maar als rechtsback veel te aanvallend ingesteld. Terwijl daar juist zijn kracht ligt. AZ speelt met aanvallende backs dus daarin zou ie veel beter tot zijn recht moeten komen. Bij Volendam vind ik hem daarin echt uitblinken.

AZ speelt met aanvallende backs dus. Wolfe is net zo'n type als nu Kerkez. Yuki is ook aanvallend beter dan verdedigend. Bet als Kasius. Ik pleit daarom voor een controlerend blok van 4 in het centrum. Twee CV's en daarvoor twee controlerende middenvelders. Juist om die backs in hun kracht te zetten en ons aanvallende blok meer ondersteuning te geven.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1624
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

SimonPoulsen schreef: 03 jul 2023, 20:18 Bij spelers van 22-25, eens. Maar die knul was in deze periode 17-19. Dan vind ik het wel wat snel geoordeeld.
Dat ben ik met je eens. Hij was té jong inderdaad.
We gaan het zien.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Hier voor alle twijfelaars: https://youtu.be/53aRvYCRrz4

Hij kan wel wat hoor.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

ForzAZ schreef: 03 jul 2023, 20:24 Ik pleit daarom voor een controlerend blok van 4 in het centrum. Twee CV's en daarvoor twee controlerende middenvelders. Juist om die backs in hun kracht te zetten en ons aanvallende blok meer ondersteuning te geven.
Zo wordt toch al - min of meer - gespeeld?

Reijnders sluit ook alleen maar aan indien dit kan.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1122
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Bertje schreef: 03 jul 2023, 19:24 De feiten spreken voor zich kijkend naar zijn verleden. Voorbarig vind ik dat dus niet.
Als je zowel bij Utrecht, Bologna en Rapid Wien geen basisplaats kan afdwingen twijfel ik of hij bij AZ wel gaat slagen.
Die feiten vind ik nog niet zo overtuigend. Kasius is best aardig begonnen in Italië en raakte vervolgens geblesseerd. Deed het in de wedstrijden die hij speelde best oke gezien de spelersbeoordelingen. Zakte niet 1x door het ijs. Ook bij Rapid Wien geen grote uitglijders behalve dan 1 rode kaart. Na die kaart heeft hij niet veel meer gespeeld dus kennelijk waren ze bij Wien na die kaart niet heel blij met hem :D. Dat waren overigens de laatste paar wedstrijden van het seizoen waar een daarvoor geblesseerde speler de voorkeur kreeg die al meer dan 10 jaar bij de club speelt. Panta krijgt bij AZ ook de voorkeur. Zo gek is het dus niet dat Kasius niet meer aan de bak kwam als huurspeler :P .
We gaan het zien. Ben blij dat de rechtsback positie iig weer dubbel bezet is.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Antti Opdam schreef: 04 jul 2023, 07:32 Zo wordt toch al - min of meer - gespeeld?

Reijnders sluit ook alleen maar aan indien dit kan.
Positioneel misschien wel. Maar ik vind Reijnders geen controleur. Fysiek niet al te sterk en vrijwel geen duelkracht. In een blok van 4 zie ik dan liever juist een speler die die eigenschappen wel heeft. Doel meer grip op ons middenveld, ook ter ondersteuning van Clasie. Daarnaast onze aanvallers meer vrijheid om vooral in hun kracht te blijven en niet de hele tijd maar achter een tegenstander aan lopen.
Plaats reactie