Denso Kasius (2027)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3247
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

ForzAZ schreef: 03 jul 2023, 20:24 In Italië vond men hem een goede voetballer, maar als rechtsback veel te aanvallend ingesteld. Terwijl daar juist zijn kracht ligt.
En Yuki krijgt hier zo vaak kritiek precies om de redenen (zijn verdedigende kwaliteiten)! Beetje scheef vind je niet.
Nogmaals, ik ga hier geen speler afbranden die hier nog niet eens op het veld heeft gestaan alleen zijn cv is verreweg van hoopgevend dat dit een succesnummer gaat worden.
Ik hoop dat ik er in dit geval helemaal langs zit want de data van AZ zal wel hebben aangetoond dat ze er daarom 2 a 3 miljoen voor hebben uitgegeven.
Maar het moet dan echt specifiek aan zijn Volendamse periode hebben gelegen, want werkelijk nergens is hij elders geslaagd.
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 04 jul 2023, 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 04 jul 2023, 11:00 En Yuki krijgt hier zo vaak kritiek precies om de redenen (zijn verdedigende kwaliteiten)! Beetje scheef vind je niet.
Nogmaals, ik ga hier geen speler afbranden die hier nog niet eens op het veld heeft gestaan alleen zijn cv is verreweg van hoopgevend dat dit een succesnummer gaat worden.
Ik hoop dat ik er in dit geval helemaal langs zit want de data van AZ zal wel hebben aangetoond dat ze er daarom 2 a 3 miljoen voor hebben uitgegeven.
Heb je ook de YT video van hem gezien?
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3247
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 04 jul 2023, 11:05 Heb je ook de YT video van hem gezien?
Zekers.. maar als je daar de beelden van Yuki er tegen overzet, van al zijn assists en mooie goals heb je ook een fraaie YT video.
En volgens mij staat die jongen hier regelmatig ter discussie en dat geld dan niet om zijn aanvallende kwaliteiten.
Als Kasius ook als back 'achterin' een rots in de branding zou zijn geweest, denk ik dat ze anders bij Rapid Wien hem de tweede seizoenshelft wel gebruik van hem zouden hebben gemaakt.
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 04 jul 2023, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 04 jul 2023, 11:08 Zekers.. maar als je daar de beelden van Yuki er tegen over zet, van al zijn assists en mooie goals op je ook een fraaie YT video.
En volgens mij staat die jongen hier regelmatig ter discussie en dat geld dan niet om zijn aanvallende kwaliteiten.
Yuki is gewoon ook een fijne speler, inderdaad met verdedigend wat zwakheden.
Bij de acties van Denso zie je echter ook mooie onderscheppingen (+snelle omschakeling) en een goede rush mee terug.
Het blijft natuurlijk wel een compilatie.
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3247
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 04 jul 2023, 11:13 Yuki is gewoon ook een fijne speler, inderdaad met verdedigend wat zwakheden.
Bij de acties van Denso zie je echter ook mooie onderscheppingen (+snelle omschakeling) en een goede rush mee terug.
Het blijft natuurlijk wel een compilatie.
Afwachten maar, we kunnen hem ook pas beoordelen als hij hier op het veld staat.
Hij hoeft ook nier per se de eerste back te zijn met nu nog Yuki voor hem.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

De Rode Baron schreef: 04 jul 2023, 11:08
Als Kasius ook als back 'achterin' een rots in de branding zou zijn geweest, denk ik dat ze anders bij Rapid Wien hem de tweede seizoenshelft wel gebruik van hem zouden hebben gemaakt.
Hij ging pas in januari naar Rapid Wien, speelde dus wel in de tweede seizoenshelft. Hij pakte op 16 april een rode kaart, toen een schorsing, daarna om voor mij onduidelijke redenen niet bij de selectie voor de laatste potjes.

Bron: https://www.transfermarkt.nl/denso-kasi ... s/1#gesamt
MB80
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Sir Robbert schreef: 04 jul 2023, 12:22 Hij ging pas in januari naar Rapid Wien, speelde dus wel in de tweede seizoenshelft. Hij pakte op 16 april een rode kaart, toen een schorsing, daarna om voor mij onduidelijke redenen niet bij de selectie voor de laatste potjes.

Bron: https://www.transfermarkt.nl/denso-kasi ... s/1#gesamt
Dat laatste is allicht omdat hij toch weg zou gaan? Kan je net zo goed een eigen speler opstellen.

Druijff is ook ver weggezakt in zijn carrière, 3 goals in Oostenrijkse competitie :oops:
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3247
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

MB80 schreef: 04 jul 2023, 13:15 Dat laatste is allicht omdat hij toch weg zou gaan? Kan je net zo goed een eigen speler opstellen.
Want ze speelde nergens meer voor? Zo'n Kerkez wordt hier toch ook als het even kan altijd opgesteld, zelfs met een klein griepje/kuchje.. dat zegt dat je dan wel een behoorlijke inbreng hebt voor je elftal en je wat hebt afgedwongen. Als dit een aankoop voor Feyenoord zou zijn geweest zouden we hem volkomen afmaken nu zoeken we nog naar allerlei excuses. Maar goed, ik hoop tegen beter weten in dat het alsnog een kanjer kan worden, en dat mag ook wel voor die miljoenen.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

De Rode Baron schreef: 04 jul 2023, 13:52 Want ze speelde nergens meer voor? Zo'n Kerkez wordt hier toch ook als het even kan altijd opgesteld, zelfs met een klein griepje/kuchje.. dat zegt dat je dan wel een behoorlijke inbreng hebt voor je elftal en je wat hebt afgedwongen. Als dit een aankoop voor Feyenoord zou zijn geweest zouden we hem volkomen afmaken nu zoeken we nog naar allerlei excuses. Maar goed, ik hoop tegen beter weten in dat het alsnog een kanjer kan worden, en dat mag ook wel voor die miljoenen.
Wie is "we"? Ik doe daar niet aan mee in ieder geval.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

De Rode Baron schreef: 04 jul 2023, 13:52 Want ze speelde nergens meer voor? Zo'n Kerkez wordt hier toch ook als het even kan altijd opgesteld, zelfs met een klein griepje/kuchje.. dat zegt dat je dan wel een behoorlijke inbreng hebt voor je elftal en je wat hebt afgedwongen. Als dit een aankoop voor Feyenoord zou zijn geweest zouden we hem volkomen afmaken nu zoeken we nog naar allerlei excuses. Maar goed, ik hoop tegen beter weten in dat het alsnog een kanjer kan worden, en dat mag ook wel voor die miljoenen.
Ik ken de situatie niet helemaal, maar als Rapid was uitgespeeld in de competitie dan snap ik wel dat je een andere jongen probeert. Dat hoeft niet alles te zeggen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

De Rode Baron schreef: 04 jul 2023, 13:52 Want ze speelde nergens meer voor? Zo'n Kerkez wordt hier toch ook als het even kan altijd opgesteld, zelfs met een klein griepje/kuchje.. dat zegt dat je dan wel een behoorlijke inbreng hebt voor je elftal en je wat hebt afgedwongen. Als dit een aankoop voor Feyenoord zou zijn geweest zouden we hem volkomen afmaken nu zoeken we nog naar allerlei excuses. Maar goed, ik hoop tegen beter weten in dat het alsnog een kanjer kan worden, en dat mag ook wel voor die miljoenen.
Dit is een onzin vergelijking. Kerkez is niet gehuurd.

Zoals je kunt zien na een klein beetje zoekwerk was ene Schick(hun vaste back) geblesseerd. En hebben ze waarschijnlijk Kasius als noodverband gehuurd. Zijn terugkomst viel toevallig samen met die rode kaart van Kasius.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

wel een goed interview met ook een opmerking over welke data AZ o.a. bekijkt bij de scouting:
we can come an end
Mousa Sidi
Fanatic
Berichten: 500
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Viel mij niet erg positief op. Snel, maar ook wat ongecontroleerd. Heeft de strijd met Sugawara niet zomaar gewonnen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Mousa Sidi schreef: 08 jul 2023, 18:35 Viel mij niet erg positief op. Snel, maar ook wat ongecontroleerd. Heeft de strijd met Sugawara niet zomaar gewonnen.
En hoe speelden Van Bommel en Bazoer?
we can come an end
Mousa Sidi
Fanatic
Berichten: 500
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

differentcook schreef: 08 jul 2023, 18:39 En hoe speelden Van Bommel en Bazoer?
Bazoer als rechter CV viel niet mee. Valt iedere keer weer tegen als ie speelt. Helaas. Zou een leider moeten zijn met al die jeugd om hem heen en dat uitstralen. Veel miscommunicatie bij passes, zoals ook in de competitie, valt mij op. Hopelijk komt zijn kwaliteit er dit seizoen wel uit. Van Bommel viel positief op. Snel, slim en zeer doelgericht. Aanwinst. Kan Karlsson vervangen. Kees Smit was voor mij de meest positieve verrassing. Op een vreemde positie, rechtsback, maar zo aanwezig, zo comfortabel aan de bal. Mag van mij direct in de selectie en regelmatig invallen voor het middenveld.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Mousa Sidi schreef: 08 jul 2023, 19:02 Kees Smit was voor mij de meest positieve verrassing. Op een vreemde positie, rechtsback, maar zo aanwezig, zo comfortabel aan de bal. Mag van mij direct in de selectie en regelmatig invallen voor het middenveld.
gewoon jong AZ overslaan :-)
En een afkoopclausule van 100 miljoen in zijn contract (dat legt men tegenwoordig voor niet eens zo heel bijzondere spelers neer)
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3247
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Mousa Sidi schreef: 08 jul 2023, 19:02 Kan Karlsson vervangen. Kees Smit was voor mij de meest positieve verrassing. Op een vreemde positie, rechtsback, maar zo aanwezig, zo comfortabel aan de bal. Mag van mij direct in de selectie en regelmatig invallen voor het middenveld.
Ik trap even op de rem. Kan zeker nog niet Karlsson vervangen. Ik weet niet waarop je dat baseert dat zo'n jongen er nu al kan staan bij een elftal wat mee wil doen voor de CL tickets en wederom ver wil komen in de Conference League. Rustig brengen die jongen, maar zeker nog geen vast basismateriaal voor dit seizoen. Verder eens, Kees Smit is een groot talent die je er wel bij mag houden en zijn invalbeurtjes mag hebben. Kasius is volgens mij al genoeg over gezegd, die gaat Yuki echt nog niet er buiten houden.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Voorlopig lijkt Kasius van de ene naar de andere bank te zijn verhuisd
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 31 aug 2023, 22:12 Voorlopig lijkt Kasius van de ene naar de andere bank te zijn verhuisd
Wat bedoel je?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 01 sep 2023, 08:06 Wat bedoel je?
Hij speelde niet overdreven veel bij Bologna en Rapid Wien en als Yuki blijft wordt het moeilijk voorlopig bij AZ veel te spelen denk ik.
Maar er kan gevochten worden voor de positie, de beste speelt.
we can come an end
Plaats reactie