Jong AZ 2023/24

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Langedijk schreef: 27 feb 2024, 17:11 Wat is dat voor een gek die Kuijsten? Blunder bij de 1-1 en in de serie alleen maar gek doen en provoceren.

Terechte uitschakeling wat mij betreft. Porto voetbalde beter en AZ dacht hem wel even over de streep te trekken. Tegen Portugezen. Addai bekroonde zijn zwakke optreden nog even met een gemiste strafschop.
Ja, die Kuijsten z'n provocerende spelletje werkte perfect bij die ene penalty maar waarom moet ie dat nou in godsnaam nog doorvoeren nádat die penalty gestopt is?? Krijgt ie geel en staat ie gelijk weer op psychologische achterstand.
Maar inderdaad verdiend verloren. Hele wedstrijd maar één grote kans gecreëerd, voetballend matig, sterkhouders als Kees Smit lieten het afweten (Kwakman zeker niet!), Addai alleen bij vlagen sterk en in de slotfase zaten ze er duidelijk helemaal doorheen. Porto had qua spel het betere in huis maar toch waren ze er heel dichtbij. Trouwens, die corner waar de goal uit viel had Kuijsten volgens mij nog wel kunnen voorkomen. Dan stonden ze nu in de kwartfinale. Maar dit team hoort gewoon duidelijk niet tot de besten van Europa. Vooral het centrale duo vond ik erg matig. En in het eerste kwartier leken de zenuwen te overheersen waardoor er nog meer fout ging dan er toch al ging gedurende de wedstrijd.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZA'dam schreef: 27 feb 2024, 17:20 Ja, die Kuijsten z'n provocerende spelletje werkte perfect bij die ene penalty maar waarom moet ie dat nou in godsnaam nog doorvoeren nádat die penalty gestopt is?? Krijgt ie geel en staat ie gelijk weer op psychologische achterstand.
Maar inderdaad verdiend verloren. Hele wedstrijd maar één grote kans gecreëerd, voetballend matig, sterkhouders als Kees Smit lieten het afweten (Kwakman zeker niet!), Addai alleen bij vlagen sterk en in de slotfase zaten ze er duidelijk helemaal doorheen. Porto had qua spel het betere in huis maar toch waren ze er heel dichtbij. Trouwens, die corner waar de goal uit viel had Kuijsten volgens mij nog wel kunnen voorkomen. Dan stonden ze nu in de kwartfinale. Maar dit team hoort gewoon duidelijk niet tot de besten van Europa. Vooral het centrale duo vond ik erg matig. En in het eerste kwartier leken de zenuwen te overheersen waardoor er nog meer fout ging dan er toch al ging gedurende de wedstrijd.
Eens. Van de vleugels kwam helemaal niets en Kees Smit was onzichtbaar. Zeker van Addai verwacht ik veel meer. Kwakman inderdaad goed, Mastoras vind ik opbouwend beter dan verdedigend. Maar met een normale keeper hadden ze deze gewoon gewonnen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Langedijk schreef: 27 feb 2024, 17:49 Eens. Van de vleugels kwam helemaal niets en Kees Smit was onzichtbaar. Zeker van Addai verwacht ik veel meer. Kwakman inderdaad goed, Mastoras vind ik opbouwend beter dan verdedigend. Maar met een normale keeper hadden ze deze gewoon gewonnen.
Hij deed het zeker niet slecht tijdens de wedstrijd. Had een geweldige dubbele redding in de beginfase.
Addai liet bij vlagen wel zien dat hij er qua klasse bovenuit steekt maar werd te weinig in het spel betrokken en maar zelden goed aangespeeld. Kwam ook doordat ze sowieso weinig aan echte opgebouwde aanvallen toe kwamen. Hij kreeg ook een paar flinke overtredingen te verwerken. Dat hij nou juist een penalty moest missen waar hij in de vorige UYL editie juist een zekerheidje leek is misschien wel tekenend voor hoe het ging vanmiddag.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Jammer dat dit het eindstation moest worden.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 582
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

Langedijk schreef: 27 feb 2024, 17:11 Wat is dat voor een gek die Kuijsten? Blunder bij de 1-1 en in de serie alleen maar gek doen en provoceren.

Terechte uitschakeling wat mij betreft. Porto voetbalde beter en AZ dacht hem wel even over de streep te trekken. Tegen Portugezen. Addai bekroonde zijn zwakke optreden nog even met een gemiste strafschop.
Van on top off the world, naar in de goot. Die actie bij de tegengoal was geen blunder, maar ook al iets debiels. Waarschijnlijk in de veronderstelling sowieso een vrije trap te krijgen .
Kuijsten had beter 2 AZ spelers voor zich kunnen posteren . "Janga wissel" ook trouwens met het inbrengen van Oud.
In de aanval was het een stuk minder een team zoals vorig seizoen. Adday en Daal liepen voor zichzelf te voetballen . Het beste voorbeeld daarvan is het geweldige AZ doelpunt.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

1-0 met de rust. Maar met Hobie op doel kun je je toch moeilijk voorstellen dat die 0 na het eindsignaal ook nog op het scorebord staat.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5436
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Onze Portugees weer als linksback bij jong. Ben benieuwd of Kasius nu wel beschikbaar is bij het 1e.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZA'dam schreef: 08 mar 2024, 20:00 1-0 met de rust. Maar met Hobie op doel kun je je toch moeilijk voorstellen dat die 0 na het eindsignaal ook nog op het scorebord staat.
Hahahaha nee, zelfs met deze eindstand :lol:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

DeZuivelDuivel schreef: 08 mar 2024, 21:15 Hahahaha nee, zelfs met deze eindstand :lol:
Was niet echt een blunder maar ging wel door z'n benen.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5436
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Owusu had kunnen keepen. Hobie nooit meer opstellen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

pAZcal schreef: 08 mar 2024, 21:10 Onze Portugees weer als linksback bij jong. Ben benieuwd of Kasius nu wel beschikbaar is bij het 1e.
Kasius ligt er een tijdje uit zei Martens vorige week
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5436
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

SimonPoulsen schreef: 09 mar 2024, 08:50 Kasius ligt er een tijdje uit zei Martens vorige week
Onbegrijpelijk dan dat Gonçalo Esteves bij jong speelde. Stelletje ezels.
MB80
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

pAZcal schreef: 09 mar 2024, 08:52 Onbegrijpelijk dan dat Gonçalo Esteves bij jong speelde. Stelletje ezels.
Heeft vandaag toch rust om zondag op de bank te zitten? Of mag hij niet meedoen omdat het dezelfde speelronde is?
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5436
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

MB80 schreef: 09 mar 2024, 09:47 Heeft vandaag toch rust om zondag op de bank te zitten? Of mag hij niet meedoen omdat het dezelfde speelronde is?
Volgens mij dat laatste, anders hadden ze vorige Stam toch niet gebracht?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZA'dam schreef: 09 mar 2024, 02:23 Was niet echt een blunder maar ging wel door z'n benen.
De Witte Poema had deze gehad.

:wink:
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Antti Opdam schreef: 11 mar 2024, 08:54 De Witte Poema had deze gehad.

:wink:
Ja, die dook alles d'r uit en was zelden op een foutje te betrappen (als ik me goed herinner)
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

We gaan er eens voor zitten vanavond. Leuke opstelling
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Fin Stam is behoorlijk overmoedig geworden na zn debuut. Stapt constant veel te gretig in.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Kwakman, Addai en zeker ook Dekker spelen sterk

Fin Stam de zwakke schakel achterin. En verder een ongeïnteresseerd ogende Zeefuik die alles fout doet.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SimonPoulsen schreef: 11 mar 2024, 19:52 Kwakman, Addai en zeker ook Dekker spelen sterk

Fin Stam de zwakke schakel achterin. En verder een ongeïnteresseerd ogende Zeefuik die alles fout doet.
Stam kan er inderdaad niks van. Dekker was redelijk, maar durft bij die 3-0 zijn hand op te steken in plaats van in te grijpen.

Van Brederode op 10. Hoe verzin je het.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Plaats reactie