Jong AZ 2023/24

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Metalingus
Oude garde

DeZuivelDuivel schreef: 03 okt 2023, 16:59 Ik weet niet welke lichtingen nu deel uit maken van de youth league selectie (te lui om het op te zoeken).
Maar dat is een behoorlijk begin :D
Ik was zaterdag bij O18 tegen ajax. Toen was Julian Oerip aanvoerder. Begon nu op de bank om plaats te maken voor Lewis Schouten. Oerip goeie speler, ook lengte nog maar 16 jaar oud. Youth League team had er nu nog een paar van het vorige YL team zoals Kees Smit, Mastoras, Daal en Kwakman.
Wel al wat nieuwe aanwas. Voor de resultaten kan je uiteraard nog wat jong AZ spelers laten spelen maar voor de ontwikkeling zou ik toch vooral de nieuwe O18 gebruiken.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur

Metalingus schreef: 03 okt 2023, 21:05 Ik was zaterdag bij O18 tegen ajax. Toen was Julian Oerip aanvoerder. Begon nu op de bank om plaats te maken voor Lewis Schouten. Oerip goeie speler, ook lengte nog maar 16 jaar oud. Youth League team had er nu nog een paar van het vorige YL team zoals Kees Smit, Mastoras, Daal en Kwakman.
Wel al wat nieuwe aanwas. Voor de resultaten kan je uiteraard nog wat jong AZ spelers laten spelen maar voor de ontwikkeling zou ik toch vooral de nieuwe O18 gebruiken.
Kanttekening is natuurlijk wel dat zo'n Smit en Mastoras ook nog jong zijn.
(17)
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Metalingus
Oude garde

DeZuivelDuivel schreef: 04 okt 2023, 05:46 Kanttekening is natuurlijk wel dat zo'n Smit en Mastoras ook nog jong zijn.
(17)
Mastoras deed ook mee tegen ajax en is ook nog wel een O18 speler. Maar een aantal jongens is al naar de A-selectie overgeheveld en maken vooral hun minuten in de KKD. Of je dan nog in de YL moet spelen…
De O17 lichting van vorig jaar won de dubbel en vormt nu grotendeels dit nieuw team en daar zit ook een hoop voetbal in.
salmonyappi
Harde Kern

Moeilijke pot voor Jong vanavond : uit tegen de koploper!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
vriend
Invaller

Heel lekkere penalty van Meerdink vanavond tegen Graafschap. Strak in de bovenhoek.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
differentcook
Fanpage-junk

Jong AZ bovenaan bij de tussenstand van de 2e periode (die slechts 2 wedstrijden oud is :wink: )
we can come an end
DeZuivelDuivel
Technisch directeur

Jong AZ speelt inmiddels in de Youth League formatie minus linksback (verhaal Beukers en niet doorgaan transfer van Bohemen is bekend), minus Owuso-Oduro die op de bank zit bij het eerste en met Smit op de plek waar je de Jong (inmiddels Cambuur en Jong Oranje) eerst had. Dat ze in deze formatie presteren geeft echt wel perspectief.

Tenzij iemand enig perspectief ziet voor een andere linksback, hoop ik dat Huiberts in de winter nog een linksback met potentie aan dit elftal zou kunnen toevoegen en dan ben ik benieuwd hoe ze zich als elftal zullen ontwikkelen (rekening ermee houdende dat er wel wat jongens naar/met het eerste zullen pendelen).

Oh en lekker dat Meerdink weer speelt en gelijk doelpunten pakt, maar nog lekkerder dat Addai zo hard gaat.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co

Dit is duidelijk het beste jong AZ ooit, zeker op kunstgras is zoals vandaag het positiespel weergaloos. Het is dat Poku soms nog altijd wat wild is in de afronding. Hopelijk gaat ESPN snel alles uitzenden zoals afgesproken.

Dit team zoveel mogelijk samen laten spelen in een vaste samenstelling.
AZ-073
Invaller

SimonPoulsen schreef: 23 okt 2023, 20:39 Dit is duidelijk het beste jong AZ ooit, zeker op kunstgras is zoals vandaag het positiespel weergaloos. Het is dat Poku soms nog altijd wat wild is in de afronding. Hopelijk gaat ESPN snel alles uitzenden zoals afgesproken.

Dit team zoveel mogelijk samen laten spelen in een vaste samenstelling.
Zeker ontzettend goed team / selectie
As vrijdag uit naar Emmen, alleen zullen meerdere spelers ontbreken ivm wedstrijden van AZ1. Is meestal zo met de vrijdagwedstrijden van Jong
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
SimonPoulsen
Co

AZ-073 schreef: 25 okt 2023, 08:47 Zeker ontzettend goed team / selectie
As vrijdag uit naar Emmen, alleen zullen meerdere spelers ontbreken ivm wedstrijden van AZ1. Is meestal zo met de vrijdagwedstrijden van Jong
Ja en dat is eigenlijk zonde. Juist zon wedstrijd tegen emmen is een mooie test.
salmonyappi
Harde Kern

Addai maakt zojuist met zijn 9e goal de 0-1 tegen Emmen.
Metalingus
Oude garde

Deen loopt wel veel te kloten onder de lat. Grabbelaar.
Langedijk
Gewoon Dirk

Natuurlijk, ze geven het nog weg

Wat een zouteloze club dat Emmen
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
AZA'dam
Invaller

Waarom kopt Goes 'm niet gewoon weg?
Loetje1990
Herry en/of Berry

Owusu mocht niet spelen Verhulst en Ryan bleken pijntjes te hebben op oog op zondag moest hij fit blijven

Jammer dat hij niet speelde want dit jong AZ in die formatie was perfect

Al snap ik nog niet dat ze Deen boven Westerveld kozen
Langedijk
Gewoon Dirk

Goh, die assist van Addai. Dat zou je toch graag eens bij de hoofdmacht zien.

Maar Addai is er natuurlijk nog niet klaar voor volgens de professor.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Antti Opdam
Algemeen directeur

Langedijk schreef: 03 nov 2023, 21:45 Goh, die assist van Addai. Dat zou je toch graag eens bij de hoofdmacht zien.

Maar Addai is er natuurlijk nog niet klaar voor volgens de professor.
Prachtig ja.

Owusu wel weer met een ketser. Ik zie zijn naam geregeld opduiken, maar die paar samenvattingen die ik van hem mee pak is het niet best ...
Loetje1990
Herry en/of Berry

Antti Opdam schreef: 06 nov 2023, 07:25 Prachtig ja.

Owusu wel weer met een ketser. Ik zie zijn naam geregeld opduiken, maar die paar samenvattingen die ik van hem mee pak is het niet best ...

Dat hij 15 ballen tegenhoudt niet gezien?
Welke ketser bedoelde je? Waar dekker fout stond of de tweede? Erg benieuwd
salmonyappi
Harde Kern

Loetje1990 schreef: 06 nov 2023, 11:09 Dat hij 15 ballen tegenhoudt niet gezien?
Je weet toch dat keepers geen fouten mogen maken?! Antti is daar heel alert op :wink:
Antti Opdam
Algemeen directeur

Loetje1990 schreef: 06 nov 2023, 11:09 Dat hij 15 ballen tegenhoudt niet gezien?
Die eerste bal (1-1, minuut 56) moet/kan hij gewoon klemmen. (Ondanks geleuter van de verslaggever.)
Plaats reactie