Ruben van Bommel (2027)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6676
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Leeuwenhart schreef: 01 apr 2024, 11:49 Ja, dat wordt vaker hier geopperd: prima dat we talent inkopen maar dan wel achter een ‘topper’. Maar AZ heeft juist als selling point dat we deze talenten juist wel een kans geven die een PAF niet zo snel geeft (4-5 wedstrijden laten staan om potentie waar te maken). Een toptalent kiest dan sneller voor AZ vanwege de potentiele speeltijd. Bij de traditionele top 3 is het toch minder erg om reserve te zijn vanwege geld/aanzien/marktwaarde die een AZ reserve niet heeft. Denk dat Roadman daar ook op doelt. Dat vinden we niet leuk natuurlijk maar dat is toch waar AZ het nog van moet hebben. Behalve als je weer een Scheringa constructie opgaat, maar dat willen uiteraard niet meer (ik mis wel de mogelijkheden van toen!)
Ik vind het een wat makkelijke conclusie, ik snap prima dat AZ alles spint naar " we willen kansen geven aan jonge spelers". Maar veelal is het ook gewoon een gevolg van een sloot aan (vooralsnog) mislukte aankopen. Het beleid was toch echt om dure aankopen voor de basis te halen.

AZ haalt:
Sadiq 4miljoen
Mihailovic 3-5miljoen
Odgaard 4 miljoen
Evjen 3 miljoen
Gudmundsson 2 miljoen
Aboukhlal 2 miljoen
Penetra 4 miljoen
Wolfe-Mees-Kasius-Witry 10-12mil
Vindahl 2 miljoen
Mijnans 2,5 miljoen
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 788
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

SimonPoulsen schreef: 01 apr 2024, 12:18 Ik vind het een wat makkelijke conclusie, ik snap prima dat AZ alles spint naar " we willen kansen geven aan jonge spelers". Maar veelal is het ook gewoon een gevolg van een sloot aan (vooralsnog) mislukte aankopen. Het beleid was toch echt om dure aankopen voor de basis te halen.

AZ haalt:
Sadiq 4miljoen
Mihailovic 3-5miljoen
Odgaard 4 miljoen
Evjen 3 miljoen
Gudmundsson 2 miljoen
Aboukhlal 2 miljoen
Penetra 4 miljoen
Wolfe-Mees-Kasius-Witry 10-12mil
Vindahl 2 miljoen
Mijnans 2,5 miljoen
Dat is het nu juist. Dat is he-le-maal geen beleid. Dat is waar ik op wijs. Het beleid is jonge spelers of doorschuiven uit de opleiding of goedkoop oppikken van andere clubs. Zie bv. Kerkez, Reujnders, Koopmeiners, Beukema. En die spelers ontwikkelen/laten groeien en voor veel geld, hopelijk, weer te verkopen. En ja, soms mislukt dat, maar dat is een “ part of the deal”, of, zo je wilt “ ondernemers risico. Dat is de business van AZ. Het is zeker niet de bedoeling dure, gearriveerde, spelers te halen om een kampioenschap “ proberen” binnen te halen. Zoals in Rotterdam, Eindhoven of, volkomen mislukt in Amsterdam.En toch zijn er nog altijd mensen die daar in blijven geloven dat dit het beleid is. Nee dus…..

Gewoon een opleidingsclub, , zoals door mij geschetst, met daarbij proberen in de top 4 te eindigen/europees voetbal halen, zodat de spelers in de etalage buiten de landsgrenzen worden gezet, zodat die extra inkomsten kan gaan genereren.

En…tot op heden lukt dat behoorlijk de laatste jaren. Prima beleid derhalve.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6676
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Roadman schreef: 01 apr 2024, 14:55 Dat is het nu juist. Dat is he-le-maal geen beleid. Dat is waar ik op wijs. Het beleid is jonge spelers of doorschuiven uit de opleiding of goedkoop oppikken van andere clubs. Zie bv. Kerkez, Reujnders, Koopmeiners, Beukema. En die spelers ontwikkelen/laten groeien en voor veel geld, hopelijk, weer te verkopen. En ja, soms mislukt dat, maar dat is een “ part of the deal”, of, zo je wilt “ ondernemers risico. Dat is de business van AZ. Het is zeker niet de bedoeling dure, gearriveerde, spelers te halen om een kampioenschap “ proberen” binnen te halen. Zoals in Rotterdam, Eindhoven of, volkomen mislukt in Amsterdam.En toch zijn er nog altijd mensen die daar in blijven geloven dat dit het beleid is. Nee dus…..

Gewoon een opleidingsclub, , zoals door mij geschetst, met daarbij proberen in de top 4 te eindigen/europees voetbal halen, zodat de spelers in de etalage buiten de landsgrenzen worden gezet, zodat die extra inkomsten kan gaan genereren.

En…tot op heden lukt dat behoorlijk de laatste jaren. Prima beleid derhalve.
Kap eens met die domme overdrijving van kampioenschap binnenhalen. Als je een goed argument hebt, heb je zon overdrijving niet nodig.

Ik vind het prima dat jij het beleid de laatste jaren prima vind. ieder zn mening. Maar het tegenargument is dat Huiberts en de scouting de laatste jaren veelvuldig falen bij het doen van aankopen, en tegelijkertijd al meermaals gruwelijke mazzel hebben gehad met het op het nippertje halen van Europees voetbal met allerlei rare capriolen. AZ is een opleidingsclub inderdaad, waar het behalen van Europees voetbal niet alleen financieel een levensader is. Maar dat Europese platform is tevens ook de reden dat spelers voor dikke bedragen de deur uit gaan. Om dat proces in stand te houden dien je dus een kwalitatieve selectie te hebben. Een Ruben vanBommel goedkoop halen, net als een Lahdo of Beukema, is prima. Om ze dan een tijd achter een directe basispeler te laten groeien tot eventueel een basisspeler in de toekomst. Dat een vanBommel direct nu al alles speelt is mijns inziens een direct gevolg van het feit dat alle aanvallende miljoenenaankopen de laatste jaren zijn mislukt. En niet perse een bewuste beleidskeuze. Dat was het punt wat ik probeerde te maken.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16348
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 01 apr 2024, 11:58 Wat is dit voor sneue reactie? Blijkbaar moet het nog steeds gezegd worden en je kunt alleen maar waarderen dat Roadman dit doen, ipv zo afgunstig te doen.
Ik zal het wel niet begrepen hebben.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9240
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 01 apr 2024, 11:58 Wat is dit voor sneue reactie? Blijkbaar moet het nog steeds gezegd worden en je kunt alleen maar waarderen dat Roadman dit doen, ipv zo afgunstig te doen.
Ik weet dat Roadman ontzettend aanwezig is als hij het forum weer eens aandoet, maar meervoud is hij niet. :lol:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12747
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 01 apr 2024, 17:32 Ik weet dat Roadman ontzettend aanwezig is als hij het forum weer eens aandoet, maar meervoud is hij niet. :lol:
ja, zag het ook, maar pas nadat Yappi had gereageerd
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6676
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Sinds die raket tegen Volendam zijn we 20 wedstrijden verder.

1x de matchwinner tegen ajax met 2 goals.
Verder 0 goals en 0 assists.
Belachelijke cijfers.


Hier ligt zo ongelofelijk veel winst voor AZ.
MB80
Invaller
Berichten: 2321
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Goede voor assist bij de 0-2. Speelt zowaar ballen vooruit itt zijn “concurrenten”. Bommel is nog niet klaar voor basis AZ1 maar staat er toch door omstandigheden omdat de concurrentie nog slechter is.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1274
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

SimonPoulsen schreef: 29 apr 2024, 12:21 Sinds die raket tegen Volendam zijn we 20 wedstrijden verder.

1x de matchwinner tegen ajax met 2 goals.
Verder 0 goals en 0 assists.
Belachelijke cijfers.


Hier ligt zo ongelofelijk veel winst voor AZ.
Volledig eens, veel te weinig rendement, voor mij niet beter of slechter dan van Brederode, sjokken beiden, waarbij van Brederode nog vaker een man passeert en van Bommel heel erg soms een goed schot heeft. Absoluut parkeren en dan die belachelijke theater acties. .....
MB80
Invaller
Berichten: 2321
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Rjansen17 schreef: 01 mei 2024, 06:35 Volledig eens, veel te weinig rendement, voor mij niet beter of slechter dan van Brederode, sjokken beiden, waarbij van Brederode nog vaker een man passeert en van Bommel heel erg soms een goed schot heeft. Absoluut parkeren en dan die belachelijke theater acties. .....
Laatste keer dat Brederode iemand passeerde zal bij de onder 15 geweest zijn.

Max moet gewoon een nieuwe top linksbuiten kopen.
Brederode dumpen, Bommel verhuren aan go ahead ofzo
Sander73
Seizoenkaarthouder
Berichten: 372
Lid geworden op: 21 mei 2022, 09:32

Ja ook ik ben zeker nog niet overtuigd dat Van Bommel een succes gaat worden. Afgelopen seizoen ronduit matig. Uiteraard waren er lichtpuntjes hier en daar maar voor een aanvaller van AZ is het rendement gewoon veel te laag geweest. Daarmee kom je eigenlijk weer terug op het punt waar de focus voor komend seizoen op zou moeten liggen namelijk: goals.

AZ verliest komende zomer twee derde van z’n doelpunten. De schade mbt niet leveren van de buitenspelers is dit seizoen enigszins verbloemd door Pavlidis, maar komend seizoen kan je dat niet van een nieuwe spits verwachten. Dus zullen de buitenspelers en nummer 10 meer moeten gaan leveren. Ik denk persoonlijk dat je dan op zoek moet naar vervanging van de huidige. Dus doorselecteren.

Lahdo, Sadiq, Van Bommel, Poku, Addai, Van Brederode. Van deze zes zullen er qua salarishuis toch wel twee a drie weg moeten, dus wie houden we en wie vertrekt?

Blijvers:
Van Bommel
Sadiq

Vertrek:
Van Brederode
Lahdo

Verhuur Eredivisie club of toch aanhaken bij AZ 1:
Addai
Poku
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3317
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Sander73 schreef: 02 mei 2024, 07:24 Blijvers:
Van Bommel
Sadiq

Vertrek:
Van Brederode
Lahdo

Verhuur Eredivisie club of toch aanhaken bij AZ 1:
Addai
Poku
Als je de namen bekijkt dan is Lahdo nog de enigste die twee wedstrijden achterelkaar een beetje heeft gepresteerd/verschil gemaakt.
Toch een schande dat feitelijk niet een buitenspeler langdurig er kan staan, in de zin dat hij echt iets heeft bijgedragen aan het spel.
Best zorgelijk, omdat met name dat de spelers moeten zijn die de sterkte van het elftal bepalen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12747
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 02 mei 2024, 17:08 Toch een schande dat feitelijk niet een buitenspeler langdurig er kan staan, in de zin dat hij echt iets heeft bijgedragen aan het spel.
Best zorgelijk, omdat met name dat de spelers moeten zijn die de sterkte van het elftal bepalen.
Kun je hetzelfde eigenlijk ook niet van Odgaard zeggen (op de eerste weken na)?
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9240
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 02 mei 2024, 17:39 Kun je hetzelfde eigenlijk ook niet van Odgaard zeggen (op de eerste weken na)?
Dat kun je over Odgaard zeker zeggen, grappig genoeg is dat een statement dat je kan maken voor zowel zijn AZ als zijn Bologna periode tot nog toe.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6676
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DeZuivelDuivel schreef: 02 mei 2024, 19:00 Dat kun je over Odgaard zeker zeggen, grappig genoeg is dat een statement dat je kan maken voor zowel zijn AZ als zijn Bologna periode tot nog toe.
Met de kanttekening dat Odgaard geen buitenspeler is
Plaats reactie