Ruben van Bommel (2027)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6514
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

www.AZ.nl schreef:AZ versterkt zich met Van Bommel
Gepubliceerd op 01 juni 23, 17:20
ALKMAAR- Ruben van Bommel is de nieuwste aanwinst van AZ 1 voor het seizoen 2023-2024. De achttienjarige aanvaller komt over van MVV Maastricht. Hij tekende donderdagmiddag een verbintenis bij AZ tot medio 2027.


Van Bommel speelde in de jeugd van de amateurvereniging in zijn geboorteplaats Meerssen en in de opleidingen van PSV en MVV. Op 8 augustus kwam hij tot zijn officiële debuut in het eerste elftal van laatstgenoemde club. Toevallig was dit in een wedstrijd tegen Jong AZ op het AFAS Trainingscomplex.

Beste Talent
Het afgelopen seizoen kwam de snelle, technische linksbuiten 31 keer in actie voor MVV in de Keuken Kampioen Divisie. In deze wedstrijden was het talent goed voor vijftien doelpunten en vijf assists. Dat betekent dat hij met zijn speelminuten direct betrokken was bij maar liefst 53 procent van de goals van MVV. Ook werd hij verkozen tot het Beste Talent van de Eerste Divisie in het seizoen 2022-2023.

Van Bommel: ‘Voelde het beste’
Van Bommel verklaart dat hij zijn keuze voor AZ heeft gebaseerd op het goede gevoel dat hij heeft bij de club. “Ik was blij om te horen dat zo’n grote Nederlandse club mij wil hebben. Dat zegt wat. Het gesprek was goed en toen moest ik gaan kijken hoe het bij de club is. Toen werden er nog een paar gesprekken gevoerd en uiteindelijk voelde het hier voor mij het beste. Daarom heb ik voor AZ gekozen”, zegt hij.

Familiebanden
Ook haalt de speler familiebanden aan als hij zijn keuzeproces beschrijft. Zijn opa Bert van Marwijk speelde in het verleden voor AZ en won de KNVB Beker in 1978. “Hij was ook een linksbuiten. Volgens mij heeft hij het er wel goed gedaan, dus ik hoop dat ik dat het ook zo goed kan doen”, aldus een trotse kleinzoon.



Huiberts: ‘Goede voorwaarden’
Toen Van Bommel afgelopen seizoen begon te spelen bij MVV viel Directeur Voetbalzaken Max Huiberts en zijn scouts direct op dat het een talentvolle speler met veel goede voorwaarden betrof. “We kenden hem ook al uit de periode dat hij in de jeugd van PSV speelde, dus hij was niet totaal onbekend voor ons. Het is goed om te zien dat hij impact heeft gehad met zijn goals en assists en zich snel heeft aangepast aan een hoger niveau.”

Doorontwikkelen
Volgens Huiberts valt het niet te betwisten dat de aanwinst over veel talent en voetbalgogme beschikt. “Wat je niet meer zo heel veel ziet, is dat spelers zowel in de bal als de ruimte achter de verdediging kunnen bespelen. Daarnaast heeft hij een goede individuele actie in huis en houdt hij in de eindfase het overzicht. Hij is intelligent en heeft oog voor zijn medespelers. Hij krijgt de komende jaren de kans om zich bij ons door te ontwikkelen tot een nog betere en completere speler.”

Nummer 15
Van Bommel sluit direct na de lopende zomerstop aan bij de voorbereiding van AZ op het nieuwe seizoen. In Alkmaar gaat hij spelen met rugnummer 15. Over de hoogte van de transfersom doet AZ geen uitspraken.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Vier jaar, geen vijf. Een keuze van het kamp Van Bommel?
Trouwens, mocht je dit lezen; van harte welkom Ruben! Hoop dat je gaat schitteren hier. Ik zou je verder nog kunnen adviseren hier niet te vaak een kijkje te nemen; een voetbalsupporterforum, je weet wel. :wink:
we can come an end
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Lijkt me een goede transfer voor beide club en speler.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Heel benieuwd met welk doel hij is gehaald (korte of lange termijn), maar hoop vooral dat hij gaat slagen naturlijk!

Gewoon een enorme buitenkans die voor het oprapen lag.
Ook interessant is de berichtgeving dat AZ toch nog iets voor MVV zou gaan betekenen, misschien toch huurtransfers? MVV kan wel wat nieuwe spelers gebruiken.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1192
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

DeZuivelDuivel schreef: 01 jun 2023, 17:10 Heel benieuwd met welk doel hij is gehaald (korte of lange termijn), maar hoop vooral dat hij gaat slagen naturlijk!

Gewoon een enorme buitenkans die voor het oprapen lag.
Ook interessant is de berichtgeving dat AZ toch nog iets voor MVV zou gaan betekenen, misschien toch huurtransfers? MVV kan wel wat nieuwe spelers gebruiken.
Met een rechtsbuiten die er meteen staat. Kan je het proberen om te zien wat er gaat gebeuren in de concurrentiestrijd van van Bommel, v. Brederode en Poku. Allemaal ook in de leeftijd dat ze op de nominatie gaan staan voor Jong Oranje. Dus deze jongens gaan in een jaar tijd enorm groeien.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

De verloren kleinzoon! Familiebanden met AZ, altijd leuk. Tenminste, zolang zijn vader hier maar geen coach gaat worden.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1650
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Grifo schreef: 01 jun 2023, 17:53 De verloren kleinzoon! Familiebanden met AZ, altijd leuk. Tenminste, zolang zijn vader hier maar geen coach gaat worden.
Waarom niet? Doet het bij Antwerp niet slecht. Daarnaast kan je hem van alles beschuldigen behalve dat hij geen winnaarsmentaliteit had. Dat kan AZ best wel gebruiken
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Ben benieuwd.
Kan me geen Limburger herinneren die het goed deed bij AZ. Wel jongens die mislukten. Zoals Hupperts of Huub Smeets.
Maar als veel clubs achter hem aanzaten zal hij wel een veelbelovend talent zijn.
Wel een iel mannetje nog. En daar hebben we er al best veel van, van diezelfde leeftijd ongeveer. Tegen West Ham bleek dat best een dingetje, dat gebrek aan fysiek bij AZ. Zeker als Dani de Wit ook nog weg mocht gaan.
Hij lijkt wel erg rustig en kalm dus dat spreekt in zijn voordeel.
Typisch voorbeeld van een aankoop van opleidingsclub AZ.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Om de gewenning te helpen heeft AZ voor het nieuwe seizoen de witte mouwtjes terug laten keren :P
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ik heb de compilatie op de fanpage bekeken en ik was zeer positief verrast! Die jongen is echt goed!
Benieuwd wat hij kan op een niveautje hoger, als hij minder ruimte/tijd heeft en betere tegenstanders om te bespelen.
we can come an end
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Prima aankoop. Lijkt mij duidelijk dat hij nu de eerst beoogde linksbuiten is. Van Brederode kan op de verhuurlijst. Is wel een flinke stap voor Van Bommel, maar als er één is die daar in mijn optiek toe in staat is is hij het. Kan zelf genoeg, maar heeft ook een prima oog voor spelers die er nog beter voorstaan. Het vertrek van Karlsson ging/gaat sowieso zeer doen, maar ik ben zeer tevreden over het alternatief.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZA'dam schreef: 01 jun 2023, 21:14 Ben benieuwd.
Kan me geen Limburger herinneren die het goed deed bij AZ.
Fernando Ricksen?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Langedijk schreef: 02 jun 2023, 08:49 Fernando Ricksen?
Jaa, klopt! Was inderdaad ook een Limburger.
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1650
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

AZA'dam schreef: 01 jun 2023, 21:14 Ben benieuwd.
Kan me geen Limburger herinneren die het goed deed bij AZ.
Stijn Wuytens, Belgisch Limburg
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Voltreffer Vick schreef: 02 jun 2023, 17:07 Stijn Wuytens, Belgisch Limburg
Die kunnen we dan wegstrepen tegen Vanheusden 8)
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Een interview met onze nieuwe aanwinst:
https://youtu.be/NoQ-OXMwnpI
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3247
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 01 jun 2023, 21:57 Ik heb de compilatie op de fanpage bekeken en ik was zeer positief verrast! Die jongen is echt goed!
Benieuwd wat hij kan op een niveautje hoger, als hij minder ruimte/tijd heeft en betere tegenstanders om te bespelen.
Hij wil in tegenstelling tot zo'n van Brederode wel op volle kracht naar voren, dat pleit voor hem.
Hoe het gaat uitpakken is de vraag, zeker omdat hier de tegenstanders in het algemeen compact verdedigend staan en de ruimtes klein zijn.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 07 jun 2023, 15:58 Een interview met onze nieuwe aanwinst:
https://youtu.be/NoQ-OXMwnpI
Ziet er in het interview nog uit als een jochie, maar zo klinkt ie dan weer niet (grappig contrast met Meerdink, die dan weer uit ziet als een beer voor zijn leeftijd, maar best een hoge stem heeft).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Mousa Sidi
Fanatic
Berichten: 500
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

De Rode Baron schreef: 07 jun 2023, 17:29 Hij wil in tegenstelling tot zo'n van Brederode wel op volle kracht naar voren, dat pleit voor hem.
Hoe het gaat uitpakken is de vraag, zeker omdat hier de tegenstanders in het algemeen compact verdedigend staan en de ruimtes klein zijn.
Van Brederode is goed in de kleine ruimte met zijn techniek, maar mist de snelheid voor een sprint van 20-30 meter. Wat nodig is op de flank. Dat lijkt die van Bommel wel te hebben. Poku heeft die zeker. Denk zelf dat Poku en Van Bommel het gaan uitvechten en Van Brederode buiten de boot gaat vallen.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3247
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Mousa Sidi schreef: 07 jun 2023, 18:22 Denk zelf dat Poku en Van Bommel het gaan uitvechten en Van Brederode buiten de boot gaat vallen.
En vergeet niet, Karlsson is nog niet weg waar sommige voor 100% vanuit gaan.
Die jongen heeft nog wel een contract tot 2026 en daar staat dan ook een heel fors bedrag op voor de geïnteresseerde clubs (dus niet de Benfica's van deze wereld)
Plaats reactie