Ruben van Bommel (2027)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12560
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZ 4 Life schreef: 06 mar 2024, 14:58 Je hebt én geen uitblinker én geen zekerheidje. De twee spelers die de backup zouden moeten zijn staan in de basis. Dat vind ik een zware miscalculatie van Huiberts. Zeker omdat hij in de winter heeft geweigerd dit te repareren.
Ja, dik gefaald.
We kunnen niet zeggen of hij geweigerd heeft dit te repareren of wel heeft geprobeerd, maar nogmaals heeft gefaald.
Had Huiberts in december (of begin januari) niet iets gezegd over dit te repareren (of verwar ik het met een eerdere uitspraak en daarbij uiteindelijk het halen van Sowah)?
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3252
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

AZ 4 Life schreef: 06 mar 2024, 14:58 Je hebt én geen uitblinker én geen zekerheidje. De twee spelers die de backup zouden moeten zijn staan in de basis. Dat vind ik een zware miscalculatie van Huiberts. Zeker omdat hij in de winter heeft geweigerd dit te repareren.
Daarom ook de vraag of AZ niet eens moet proberen, sterke eredivisie spelers terug te halen (koop of huur) die elders in het buitenland niet zo uit de verf komen of genoegen moeten nemen met een rol als bankzitter. Kijk eens wat Luuk de Jong van waarde is bij PSV. Spelers die nog een goede leeftijd hebben en voor ons van meerwaarde kunnen zijn, dus spelers als Cerny, Karlsson, Idrissi, Jahanbakhsh, maar je mag zelfs ook aan Weghorst denken. Dit soort spelers en dan de Bommels en Addai's zonder druk hun minuutjes laten maken voor de ontwikkeling.
Als we volgend seizoen wederom een talent-voorhoede krijgen die het 'moeten doen', met de Bommel/Poku, Zeefuik/Meerdink, Lahdo/Addai denk ik dat we wederom een soort gelijk seizoen krijgen.
Huiberts moet laten zien dat hij dit seizoen wil corrigeren, want ook het afscheid nemen van Pascal heeft niets opgeleverd. Het zit hem overduidelijk in deze selectie!
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 06 mar 2024, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12560
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 06 mar 2024, 17:29 Daarom ook de vraag of AZ niet eens moet proberen, sterke eredivisie spelers terug te halen (koop of huur) die elders in het buitenland niet zo uit de verf komen of genoegen moeten nemen met een rol als bankzitter. Kijk eens wat Luuk de Jong van waarde is bij PSV. Spelers die nog een goede leeftijd hebben en voor ons van meerwaarde kunnen zijn, dus spelers als Cerny, Karlsson, Idrissi, Jahanbakhsh, maar je mag zelfs ook aan Weghorst denken. Dit soort spelers en de Bommels en Addai's zonder druk hun minuten laten maken voor de ontwikkeling.
Als we volgend seizoen wederom een 'talent voorhoede' krijgen met Bommel/Poku, Zeefuik/Meerdink, Lahdo/Addai denk ik dat we wederom een soort gelijk seizoen krijgen.
Huiberts moet laten zien dat hij dit seizoen wil corrigeren!
Weghorst is aan het voorsorteren voor een stap naar Twente (en, van een afstandje, heb ik het idee dat hij wat in elkaar gevallen is, nu hij niet meer het streven naar de beter kan najagen).
Huiberts lijkt kansen te blijven krijgen
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3252
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 06 mar 2024, 17:34 Weghorst is aan het voorsorteren voor een stap naar Twente (en, van een afstandje, heb ik het idee dat hij wat in elkaar gevallen is, nu hij niet meer het streven naar de beter kan najagen).
Huiberts lijkt kansen te blijven krijgen
Huiberts moet in ieder geval voor het nieuwe seizoen echt anders handelen.
Denken dat je steeds maar weer alles met talenten kunt oplossen gaat niet werken. Als Pavlidis vertrekt zal de voorhoede, wat al tandeloos is, nog poverder zijn.
Categorie Karslsson (zit daar in Italië op een dood spoor), Cerny, Idrissi graag, spelers die in de eredivisie hebben laten zien op een niveau te kunnen spelen waar AZ toch doorgaans op wil spelen. Geen absolute top, maar spelers die zeker voor AZ begrippen meerwaardes zijn.
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 06 mar 2024, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12560
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 06 mar 2024, 17:42 Huiberts moet in ieder geval voor het nieuwe seizoen echt anders handelen.
Denken dat je steeds maar weer alles met talenten kunt oplossen gaat niet werken. Als Pavlidis vertrekt zal de voorhoede, wat al tandeloos is, nog poverder zijn.
Categorie Karslsson, Cerny, Idrissi graag, spelers die in de eredivisie hebben laten zien op een niveau te kunnen spelen waar AZ toch doorgaans op wil spelen.
AZ's lange termijn strategie is serieuze kansen geven aan jeugd en zo de beste jeugd aantrekken en daarme presteren en geld genereren (en groeien)
Om dit te laten werken zijn er inderdaad ook meer gearriveerde spelers nodig voor een goede mix. Ik denk niet dat het de bedoeling is dat deze getalsmatig de overhand gaan hebben.
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3252
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 06 mar 2024, 17:47 AZ's lange termijn strategie is serieuze kansen geven aan jeugd en zo de beste jeugd aantrekken en daarme presteren en geld genereren (en groeien)
Om dit te laten werken zijn er inderdaad ook meer gearriveerde spelers nodig voor een goede mix. Ik denk niet dat het de bedoeling is dat deze getalsmatig de overhand gaan hebben.
Dat klopt, maar kijk eens wat er allemaal bij koopclub PSV door komt. Goede resultaten, vertrouwen in het spel dat geeft talenten ook de gelegenheid om door te groeien.
In Eindhoven heeft men die mix gevonden als je kijkt wat daar allemaal door komt: Saibari,Babadi, Bakayoko, etc. Terwijl men hier vorig seizoen nog dacht met de overwinningen in de Youth League dat hier de briljantjes rond liepen. Echter niets breekt tot dusver echt door.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6593
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

De Rode Baron schreef: 06 mar 2024, 18:00 Dat klopt, maar kijk eens wat er allemaal bij koopclub PSV door komt. Goede resultaten, vertrouwen in het spel dat geeft talenten ook de gelegenheid om door te groeien.
In Eindhoven heeft men die mix gevonden als je kijkt wat daar allemaal door komt: Saibari,Babadi, Bakayoko, etc. Terwijl men hier vorig seizoen nog dacht met de overwinningen in de Youth League dat hier de briljantjes rond liepen. Echter niets breekt tot dusver echt door.
Het is ook simpelweg onmogelijk om in dit kut elftal door te breken. Voorin sta je compleet op een eiland, en op de flank sta je structureel 1 tegen 3. Dan mag je het doen met lange ballen. Dat roep ik al jaren, dat de huidige strategie compleet contraproductief is voor de befaamde jeugdopleiding. Zat Addai op de plek van Babadi en hij lijkt 3x zo goed. En zet babadi op de plek van Addai, en we roepen allemaal dat hij nog niet goed genoeg is voor het eerste.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2257
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

SimonPoulsen schreef: 06 mar 2024, 18:34 Het is ook simpelweg onmogelijk om in dit kut elftal door te breken. Voorin sta je compleet op een eiland, en op de flank sta je structureel 1 tegen 3. Dan mag je het doen met lange ballen. Dat roep ik al jaren, dat de huidige strategie compleet contraproductief is voor de befaamde jeugdopleiding. Zat Addai op de plek van Babadi en hij lijkt 3x zo goed. En zet babadi op de plek van Addai, en we roepen allemaal dat hij nog niet goed genoeg is voor het eerste.
Overdrijven is ook een vak. Babadi heeft onwijs veel talent, dat kan je niet vergelijken met wat er in Jong AZ momenteel op het middenveld loopt.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6593
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

SchoorlAZ schreef: 06 mar 2024, 19:22 Overdrijven is ook een vak. Babadi heeft onwijs veel talent, dat kan je niet vergelijken met wat er in Jong AZ momenteel op het middenveld loopt.
Jij denkt dat Babadi in dit AZ potten zou breken? Het is zon onwijs verschil of je invalt in de machine van PSV of moet spelen in de bende bij AZ. Vergelijken gaat bijna niet. Geef Addai de ruimte die je bij PSV krijgt en hij ziet er direct 3 klassen beter uit.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12560
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SimonPoulsen schreef: 06 mar 2024, 20:16 Jij denkt dat Babadi in dit AZ potten zou breken? Het is zon onwijs verschil of je invalt in de machine van PSV of moet spelen in de bende bij AZ. Vergelijken gaat bijna niet. Geef Addai de ruimte die je bij PSV krijgt en hij ziet er direct 3 klassen beter uit.
Nergens lees je zulke negatieve meningen over AZ, dan op het AZ fanpage forum :lol:
Maar ik denk overigens dat je wel gelijk hebt (los van de klasse-aanduiding allicht)
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6593
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

differentcook schreef: 06 mar 2024, 20:19 Nergens lees je zulke negatieve meningen over AZ, dan op het AZ fanpage forum :lol:
Maar ik denk overigens dat je wel gelijk hebt (los van de klasse-aanduiding allicht)
Het is niet negatief, maar gewoon een constatering. AZ voetbal enorm moeilijk tot kansen. Daarom is het gewoon lastig voor nieuwe/jeugd spelers om jezelf in te passen of omhoog te trekken. Waar dat in een warm bad als dat PSV elftal het tegenovergestelde is. Zet je daar Jelle Duin in de spits, maakt ie er ook 15. Dat helpt wel lekker voor je vertrouwen en ontwikkeling.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10221
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

De Rode Baron schreef: 06 mar 2024, 17:42 Categorie Karslsson (zit daar in Italië op een dood spoor), Cerny, Idrissi graag, spelers die in de eredivisie hebben laten zien op een niveau te kunnen spelen waar AZ toch doorgaans op wil spelen. Geen absolute top, maar spelers die zeker voor AZ begrippen meerwaardes zijn.
Blij dat je Jahanbakhsh als optie hebt laten vallen ...
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2257
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

SimonPoulsen schreef: 06 mar 2024, 20:16 Jij denkt dat Babadi in dit AZ potten zou breken? Het is zon onwijs verschil of je invalt in de machine van PSV of moet spelen in de bende bij AZ. Vergelijken gaat bijna niet. Geef Addai de ruimte die je bij PSV krijgt en hij ziet er direct 3 klassen beter uit.
Je denkt "ik doe er nog even een schepje bovenop" nadat ik zeg dat je wel heel erg overdrijft, met je Jelle Duin opmerking? :lol:

Wat Addai laat zien bevalt me overigens prima. Heeft een goede indruk gemaakt, en dat zou babadi ook doen. Zeker als hij de plek van Dani de Wit zou innemen. Dus ja, ik denk zeker dat hij hier potten zou breken. Daarentegen heb je wel gelijk dat het makkelijker invallen is bij een goed draaiend PSV.

Desondanks heeft hij onwijs veel kwaliteit, dat zag je ook tegen Feyenoord. Hij dribbelde in z'n eentje zo langs twee man en gaf een goede bal (net buitenspel helaas) en vond altijd goede opties. Als je het kan opbrengen in zo'n topper, dan moet met AZ tegen Sparta ook wel lukken ;)
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3252
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

SchoorlAZ schreef: 07 mar 2024, 08:24 Desondanks heeft hij onwijs veel kwaliteit, dat zag je ook tegen Feyenoord. Hij dribbelde in z'n eentje zo langs twee man en gaf een goede bal (net buitenspel helaas) en vond altijd goede opties. Als je het kan opbrengen in zo'n topper, dan moet met AZ tegen Sparta ook wel lukken ;)
Daarom begrijp ik niet dat Martens nu lijkt te kiezen voor Mijnans als vaste rechtsbuiten.
Laat Addai daar nu maar staan. Het is allemaal zo statisch met Bommel en Mijnans, waardoor tegenstanders die compact staan, weinig te vrezen hebben omdat die jongens/bonenstaken nu eenmaal weinig individuele acties in het arsenaal hebben (ze moeten het hebben van goed gepositioneerd staan) om de boel open te breken en die krijg je doorgaans in het kleine speelveld niet.
Sander73
Seizoenkaarthouder
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 mei 2022, 09:32

differentcook schreef: 06 mar 2024, 17:47 AZ's lange termijn strategie is serieuze kansen geven aan jeugd en zo de beste jeugd aantrekken en daarme presteren en geld genereren (en groeien)
Om dit te laten werken zijn er inderdaad ook meer gearriveerde spelers nodig voor een goede mix. Ik denk niet dat het de bedoeling is dat deze getalsmatig de overhand gaan hebben.
AZ zal naar mijn mening komende zomer juist voor veel meer zekerheid moeten gaan qua kwaliteit. Men is compleet doorgeslagen met het ophemelen en leunen op talenten. Met de terugkeer van Twente en een Utrecht dat volgend jaar wellicht niet zo’n dramatische start heeft is een plek bij de eerste vier of zelfs vijf geen zekerheid meer. Europees voetbal is de absolute levensader voor AZ als top 4 club. Dit twee jaar mislopen en de club komt in grote problemen, verliest zijn aantrekkingskracht en kan zomaar een stuk afzakken qua niveau. Het gokken op jeugdspelers aangevuld met matige of zelfs ronduit slechte aankopen, en vervolgens de ontkenning en het handen schoonwassen van Huiberts toen de onvermijdelijke gevolgen zich aandienden is echt spelen met de continuïteit van AZ als (sub)top club. Een buitenspeler hoort bij AZ minimaal 10 goals en 6 assists te maken. Het resultaat van de huidige flankspelers en nummer 10 is ver ver ondermaats. Wellicht vooruitlopend op volgend seizoen alvast Huiberts een bordje toesturen met daarop de tekst ‘als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg’.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2257
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

De Rode Baron schreef: 07 mar 2024, 16:26 Daarom begrijp ik niet dat Martens nu lijkt te kiezen voor Mijnans als vaste rechtsbuiten.
Laat Addai daar nu maar staan. Het is allemaal zo statisch met Bommel en Mijnans, waardoor tegenstanders die compact staan, weinig te vrezen hebben omdat die jongens/bonenstaken nu eenmaal weinig individuele acties in het arsenaal hebben (ze moeten het hebben van goed gepositioneerd staan) om de boel open te breken en die krijg je doorgaans in het kleine speelveld niet.
Ik vind het juist helemaal niet Statisch met Mijnans als rechtsbuiten. Misschien verkeerde bewoording gekozen? Hij beweegt juist onwijs veel, waardoor er veel meer ruimte voor Yuki ontstaat of (als we een goede 10 hadden gehad) kan de nummer 10 daar handig induiken om de ruimte tussen CV en Linksback tegenstander te bespelen.

Ik denk ook niet dat we moeten leunen op individuele acties (zoals we met Karlsson deden), maar juist dat we een goed teamspel erin moeten gaan slijpen met automatismen die werken.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3252
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

SchoorlAZ schreef: 08 mar 2024, 06:50 Ik denk ook niet dat we moeten leunen op individuele acties (zoals we met Karlsson deden), maar juist dat we een goed teamspel erin moeten gaan slijpen met automatismen die werken.
Volgens mij kan je niet alles op het teamspel gaan leggen. Je moet voor een succesvol elftal te creëren ook altijd wel 1 a 2 spelers hebben die individueel iets kunnen forceren.
Als Karlsson in dit zwalkend elftal nog op links had gestaan en een cerny op rechts dan ben ik er van overtuigd dat we nu samen met Feyenoord hadden gestreden voor plek 2; dat is het verschil als je een paar van dit soort jongens voorin had gehad.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2257
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

De Rode Baron schreef: 08 mar 2024, 09:35 Volgens mij kan je niet alles op het teamspel gaan leggen. Je moet voor een succesvol elftal te creëren ook altijd wel 1 a 2 spelers hebben die individueel iets kunnen forceren.
Als Karlsson in dit zwalkend elftal nog op links had gestaan en een cerny op rechts dan ben ik er van overtuigd dat we nu samen met Feyenoord hadden gestreden voor plek 2; dat is het verschil als je een paar van dit soort jongens voorin had gehad.
Heb je ook wel weer een punt. De waarheid ligt in het midden denk ik. Voor een geweldig team heb je beide nodig (zie PSV).
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6593
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

SchoorlAZ schreef: 08 mar 2024, 11:31 Heb je ook wel weer een punt. De waarheid ligt in het midden denk ik. Voor een geweldig team heb je beide nodig (zie PSV).
Ja zeker een combinatie van beiden. Voor goed teamspel heb je spelers nodig die een mannetje passeren of iets onverwachts doen. Daarmee krijg je de tegenstander in beweging (moeten doorstappen) en zo ontstaan er gaten om te voetballen. Het huidige AZ is al tijden veel te statistisch, veel te veel spelers die zodra er een tegenstander voor zich staat hem direct breed of terug spelen. Daarom werd ik wel blij van Mijnans en Belic vorige week. Daar zag ik in ieder geval de intentie om vooruit te denken en in te dribbelen / open te draaien. De Wit en vanBrederode doen dat nooit tot mijn frustratie. vanBommel wil het wel, maar daar lukt het vaak nog niet.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3252
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

SimonPoulsen schreef: 08 mar 2024, 11:42 vanBommel wil het wel, maar daar lukt het vaak nog niet.
Haal dat 'nog' er even uit. :wink:
Plaats reactie