Ruben van Bommel (2027)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Van Bommel valt mij enorm tegen, af en toe een flits, maar voor de rest volkomen onzichtbaar. Het lijkt zijn positie niet te zijn. Hij trapt makkelijk maar is m.i. te traag en mist passeer bewegingen. Hetzelfde als op rechts. Wanneer gaat AZ scouten op deze specifieke kwaliteiten voor een buitenspeler.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Rjansen17 schreef: 14 mar 2024, 07:21 Van Bommel valt mij enorm tegen, af en toe een flits, maar voor de rest volkomen onzichtbaar. Het lijkt zijn positie niet te zijn. Hij trapt makkelijk maar is m.i. te traag en mist passeer bewegingen. Hetzelfde als op rechts. Wanneer gaat AZ scouten op deze specifieke kwaliteiten voor een buitenspeler.
Traag is hij zeker niet.

Hoogstens niet zo explosief op de eerste meters.

Een passeerbeweging is handig, maar ook niet super noodzakelijk. Je kan zonder een passeerbeweging, maar met wat snelheid en doelgerichtheid ook ver komen.

Scorend vermogen is namelijk óók een heel erg handige kwaliteit. En misschien heb ik die nog wel liever dan eindeloos kappen en draaien ...

#beerens

#vanbrederode
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3245
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Antti Opdam schreef: 14 mar 2024, 07:48 #beerens
Zag hem 'nog' liever dan wat ik nu van van Bommel zie.
Die jongen komt werkelijk nog geen bushokje voorbij. Komt totaal geen dreiging van af.. fijn dat ie dan nog wel scorend vermogen heeft, maar als buitenspeler moet je de centrumspits voeden, tegenstanders vast pinnen op hun eigen helft, acties maken en niet anoniem loeren om dat ene kansje: dat doet een centrumspits. Mist teveel facetten om een goede buitenspeler te zijn.
Zolang Huiberts dit soort aankopen blijft doen, zullen we geen luis meer in de pels zijn van de traditionele en als van Duijn zijn concurrent moet zijn, zullen we daarop lang moeten wachten. AZ nadert de 100 miljoen als Koopmeiners in Italië nog een klapper kan maken, maar hier doen ze er niets mee. Richt je op spelers zou ik zeggen die in onze competitie er boven uit staken, maar bij hun buitenlandse clubs op een dood spoor zitten: Karlsson, Cerny, Arnaut Danjuma, etc. Huur of koop. Als de sportieve successen wegnemen wordt de selectie alsmaar minder in waarde. Het is dat de goals van Pavlidis een heleboel verbloemen maar anders hadden we wel ergens bij het rijtje Heerenveen, Utrecht gestaan.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 14 mar 2024, 08:55 AZ nadert de 100 miljoen als Koopmeiners in Italië nog een klapper kan maken, maar hier doen ze er niets mee.
Het duurde ook een tijd voordat Marc 'netto' Overmars niet alleen alles oppotte en groot ging uitgeven en ajax ging vlammen in de CL.
Huiberts is al meer aan het uitgeven de laatste jaren, alleen te veel miskopen, dus geld over de balk
we can come an end
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

De Rode Baron schreef: 14 mar 2024, 08:55 AZ nadert de 100 miljoen als Koopmeiners in Italië nog een klapper kan maken, maar hier doen ze er niets mee.
Aantoonbare nonsense. AZ doet wel degelijk wat met zijn geld. Stadion uitbreiden (zie omloop), investeren in het trainingscomplex (slaapkamers en bad, evt tribune doortrekken), salarishuis dat fors verhoogd is en transfersommen die omhoog gaan. AZ investeert alleen veel duurzamer dan ajax de laatste jaren bijvoorbeeld heeft gedaan. En dat heeft een reden. Je ziet nu dat ajax bijna geen cent meer te makken heeft als het een keertje de CL mist een een slechte transferzomer heeft. Dan word je juist een nieuw Heerenveen.

Wat je Huiberts wel kan verwijten is dat de selectie niet helemaal in balans was. Had je het seizoen begonnen met (een type) Belic en een goede buitenspeler van het niveau Karlsson, dan had je gewoon met Feyenoord meegedaan voor plek twee.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3162
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

AZ 4 Life schreef: 14 mar 2024, 12:11 (zie omloop)
:lol:
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3245
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

AZ 4 Life schreef: 14 mar 2024, 12:11 Aantoonbare nonsense. AZ doet wel degelijk wat met zijn geld. Stadion uitbreiden (zie omloop), investeren in het trainingscomplex (slaapkamers en bad, evt tribune doortrekken), salarishuis dat fors verhoogd is en transfersommen die omhoog gaan. AZ investeert alleen veel duurzamer dan ajax de laatste jaren bijvoorbeeld heeft gedaan. En dat heeft een reden. Je ziet nu dat ajax bijna geen cent meer te makken heeft als het een keertje de CL mist een een slechte transferzomer heeft. Dan word je juist een nieuw Heerenveen.

Wat je Huiberts wel kan verwijten is dat de selectie niet helemaal in balans was. Had je het seizoen begonnen met (een type) Belic en een goede buitenspeler van het niveau Karlsson, dan had je gewoon met Feyenoord meegedaan voor plek twee.
Investeren in directe versterkingen dus. Dat anderen weten we allemaal wel.
Het is ook het herhaalde geluid van de analisten; 'veel respect voor AZ dat ze altijd wel mee doen voor plek 4 a 5, hun jeugdopleiding en oog voor jeugdig talent te scouten', maar feitelijk nooit serieus genomen als het gaat om het behalen van prijzen, ook als ze bovenin mee doen.
Velen van die analisten wijzen dan naar de gigantische Alkmaarse kluis en de mogelijkheden die er liggen om eens een keer echt mee te kunnen doen in plaats er tegen aan te schurken en ik geef ze er geen ongelijk in. Een beetje meer financieel gecalculeerd risico om eens een andere categorie speler aan te trekken had wel gemogen, feitelijk had dat dit seizoen moeten zijn om twee directe versterkingen te hebben rondlopen in plaats van de Zeefuiks, Bommels, Kasius, etc.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

De Rode Baron schreef: 15 mar 2024, 01:33 Investeren in directe versterkingen dus. Dat anderen weten we allemaal wel.
Het is ook het herhaalde geluid van de analisten; 'veel respect voor AZ dat ze altijd wel mee doen voor plek 4 a 5, hun jeugdopleiding en oog voor jeugdig talent te scouten', maar feitelijk nooit serieus genomen als het gaat om het behalen van prijzen, ook als ze bovenin mee doen.
Velen van die analisten wijzen dan naar de gigantische Alkmaarse kluis en de mogelijkheden die er liggen om eens een keer echt mee te kunnen doen in plaats er tegen aan te schurken en ik geef ze er geen ongelijk in. Een beetje meer financieel gecalculeerd risico om eens een andere categorie speler aan te trekken had wel gemogen, feitelijk had dat dit seizoen moeten zijn om twee directe versterkingen te hebben rondlopen in plaats van de Zeefuiks, Bommels, Kasius, etc.
Het zou niet of/of moeten zijn. Je kan prima spelers als Kasius halen (zo is Sugawara ook gehaald achter Svensson, die óók zo gehaald is bv.), maar je hebt inderdaad ook goede spelers nodig. Die kosten doorgaans iets meer.

Maar je kan niet zeggen "een beetje meer gecalculeerd risico" omdat we die categorie spelers wél hebben proberen te halen. Probleem is dat die bijna allemaal mislukt zijn. Spelers als Odgaard, Mihaljovic, Penetra, Belic en Sadiq zijn allemaal gehaald voor rond de 4 miljoen. Dat is wel degelijk een hoge transfersom voor spelers van AZ, en dus een hogere categorie spelers. Overigens kostte Kasius ook gewoon rond de 3 miljoen. Dat is wel iets anders dan een Zeefuik en Van Bommel.

Het probleem zit hem in de scouting. Spelers als Zeefuik en van Bommel zijn gewoon prima goedkope gokjes, maar niet voor in de basis. De spelers die voor de basis zijn gehaald om het team naar een hoger niveau te brengen, zijn daar gewoon allemaal (vooralsnog) niet in geslaagd.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6548
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZ 4 Life schreef: 14 mar 2024, 12:11 Aantoonbare nonsense. AZ doet wel degelijk wat met zijn geld.
Voor het binnengekomen transfergeld had AZ een nieuw stadion kunnen bouwen... :lol:
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1347
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Het is me al vaker opgevallen, maar nu in een kwartier tijd alweer 3 hele simpele korte passes compleet verprutst. Je mag toch ook bij de jonkies wel verwachten dat ze de basis beheersen?
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1192
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

DonnyDelano schreef: 17 mar 2024, 11:36 Het is me al vaker opgevallen, maar nu in een kwartier tijd alweer 3 hele simpele korte passes compleet verprutst. Je mag toch ook bij de jonkies wel verwachten dat ze de basis beheersen?
Dat stoort mij ook aan die jongen net als zijn werkethos bij balverlies.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

DonnyDelano schreef: 17 mar 2024, 11:36 Het is me al vaker opgevallen, maar nu in een kwartier tijd alweer 3 hele simpele korte passes compleet verprutst. Je mag toch ook bij de jonkies wel verwachten dat ze de basis beheersen?
Ja, hij moet nog veel leren, dat is duidelijk. Maar daar hebben we er meer van gehad. Berghuis, of Jahanbakhsh bijvoorbeeld en zelfs Kees Kist. Zie Bommel nog wel een multimillion transfer maken in de toekomst.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZA'dam schreef: 17 mar 2024, 15:48 Ja, hij moet nog veel leren, dat is duidelijk. Maar daar hebben we er meer van gehad. Berghuis, of Jahanbakhsh bijvoorbeeld en zelfs Kees Kist. Zie Bommel nog wel een multimillion transfer maken in de toekomst.
Berghuis is dan een beter voorbeeld die had echt nog wel een paar jaar nodig.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ruben heeft gescoord voor Jong Oranje
we can come an end
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5436
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Ik was onderweg en heb het gemist. Was het een mooie goal?
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1192
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

pAZcal schreef: 21 mar 2024, 20:38 Ik was onderweg en heb het gemist. Was het een mooie goal?
Nee, doelpunt door een foute terugspeelbal. Wel oké druk gezet. Verder had meneer weer een dagje op de golfcourse
vriend
Basisspeler
Berichten: 2609
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

DeTorenburch schreef: 21 mar 2024, 21:38 Nee, doelpunt door een foute terugspeelbal. Wel oké druk gezet. Verder had meneer weer een dagje op de golfcourse
Foutje van die Mannsverk van ajax. Wel grappig.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1192
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

vriend schreef: 22 mar 2024, 10:07 Foutje van die Mannsverk van ajax. Wel grappig.
De aanvoerder van jong oranje komt daar ook vandaan en grossierde ook in dergelijke passes :lol:.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3245
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 21 mar 2024, 19:46 Ruben heeft gescoord voor Jong Oranje
Allemaal leuk en wel (laat die jongen zich maar ontwikkelen in dat soort teams) maar ik mag toch hopen dat in het nieuwe seizoen we nu eens echte dominante vleugelflitsers krijgen waarmee we de boel weer eens ouderwets vast kunnen zetten. Op dezelfde voet door blijven gaan, krijgen we in het nieuwe seizoen weer het zelfde verhaal van weemoed en verlangen naar betere tijden of wil jij dan weer naar vleugels als Bommel en Poku kijken om de traditionele pijn te doen? Een rol als invaller prima, maar zoals nu, noodgedwongen uit gebrek aan beters met dit soort jongens aantreden mag ik hopen dat dit dan voorbij zal zijn. Zolang Huiberts hier zijn kluisje niet voor opent, zie ik het somber in om nog die positie in te nemen waar we nog, net zoals enkele seizoenen geleden, in een adem werden genoemd met de PAF's.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5436
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Poku is geen vleugelspeler.
Plaats reactie