Rome-Jayden Owusu-Oduro (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1192
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

Wildcat schreef: 14 dec 2023, 08:42 Ik geloof best dat het een betere keeper is dan Verhulst, maar als deze jongen meer last van spanning heeft dan Verhulst in zo een wedstrijd als vanavond dan zal je er heel weinig van zien dat hij beter is.

Ben niet helemaal te spreken over deze keuze.
Als hij geen last van spanning heeft en wordt gesteund door BMI en Bazoer, kan het misschien wel heel goed uitpakken. Ik ben zeer tevreden over deze keuze. Goed genoeg is oud genoeg. Hetzelfde geldt voor de rechtsbuitenpositie, laat daar Addai maar spelen.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DeTorenburch schreef: 14 dec 2023, 08:49 Goed genoeg is oud genoeg. Hetzelfde geldt voor de rechtsbuitenpositie, laat daar Addai maar spelen.
Daar ben ik het volledig mee eens. Bij andere clubs is leeftijd ook geen issue. Ik hoop alleen voor die jongen dat hij in die heksenketel geen ketsers maakt. Dan zet hij mentaal weer 2 stappen terug.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1192
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

Langedijk schreef: 14 dec 2023, 08:56 Daar ben ik het volledig mee eens. Bij andere clubs is leeftijd ook geen issue. Ik hoop alleen voor die jongen dat hij in die heksenketel geen ketsers maakt. Dan zet hij mentaal weer 2 stappen terug.
We moeten hem tot grote hoogte manifesteren :wink: alle vertrouwen dat hij de nul houdt vanavond :D
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5436
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Wildcat schreef: 14 dec 2023, 08:42 Ik geloof best dat het een betere keeper is dan Verhulst, maar als deze jongen meer last van spanning heeft dan Verhulst in zo een wedstrijd als vanavond dan zal je er heel weinig van zien dat hij beter is.

Ben niet helemaal te spreken over deze keuze.
Hij heeft er 1 doorgelaten in Argentinië in de reguliere speeltijd. Ik heb niet het idee dat hij last had van het publiek of het grote stadion of wat dan ook.


Deze quote stemt mij toch redelijk paniekerig:

Staat Hobie Verhulst of Rome-Jayden Owusu-Oduro onder de lat? "Die knoop is maandag doorgehakt en dinsdag heb ik dat de keepers verteld", zei hij. "Wie er gaat keepen gaan jullie donderdagavond zien. Ik heb de keuze gemaakt tussen twee kwalitatief goede goalies. Er zijn wat verschillende dingen die ik daarin heb meegenomen, waaronder de aard van de wedstrijd."

Ik krijg echt de kriebels van Jansen. Hij maakt van een bijna zekere beslissing door deze uitspraak mij enorm zenuwachtig.
Als we met Hobie starten, liggen we er 99% zeker uit na vanavond. Ik zie het hem gewoon doen, deze neptrainer.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

pAZcal schreef: 14 dec 2023, 09:47 Hij heeft er 1 doorgelaten in Argentinië in de reguliere speeltijd. Ik heb niet het idee dat hij last had van het publiek of het grote stadion of wat dan ook.


Deze quote stemt mij toch redelijk paniekerig:

Staat Hobie Verhulst of Rome-Jayden Owusu-Oduro onder de lat? "Die knoop is maandag doorgehakt en dinsdag heb ik dat de keepers verteld", zei hij. "Wie er gaat keepen gaan jullie donderdagavond zien. Ik heb de keuze gemaakt tussen twee kwalitatief goede goalies. Er zijn wat verschillende dingen die ik daarin heb meegenomen, waaronder de aard van de wedstrijd."

Ik krijg echt de kriebels van Jansen. Hij maakt van een bijna zekere beslissing door deze uitspraak mij enorm zenuwachtig.
Als we met Hobie starten, liggen we er 99% zeker uit na vanavond. Ik zie het hem gewoon doen, deze neptrainer.
Het is al bekend dat Owusu-Odura start. Maar die quote slaat in dat opzicht nergens op. Hoezo 'de aard van de wedstrijd'? Het is de keuze tussen een ervaren prutser en een jonge debutant.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ik zie bij de topic titel dat deze jongen ook al een dubbele voornaam heeft! Rome vind ik het makkelijkst
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Wildcat schreef: 14 dec 2023, 08:42 Ik geloof best dat het een betere keeper is dan Verhulst, maar als deze jongen meer last van spanning heeft dan Verhulst in zo een wedstrijd als vanavond dan zal je er heel weinig van zien dat hij beter is.

Ben niet helemaal te spreken over deze keuze.
Ik vind Hobie anders ook regelmatig gespannen overkomen bij wedstrijden
we can come an end
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2337
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

DeTorenburch schreef: 14 dec 2023, 08:49 Als hij geen last van spanning heeft en wordt gesteund door BMI en Bazoer, kan het misschien wel heel goed uitpakken. Ik ben zeer tevreden over deze keuze. Goed genoeg is oud genoeg. Hetzelfde geldt voor de rechtsbuitenpositie, laat daar Addai maar spelen.
Goed genoeg is ook oud genoeg, het gaat mij niet om de leeftijd. Maar spanning is een factor wat weinig met zijn keepende kwaliteiten te maken hebben momenteel ervaring moet je op doen en mijn inziens niet op zo een moment.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Rome gelukkig niet door het ijs gezakt en dus onbeschadigd uit de strijd gekomen. Kreeg weinig te doen en bij die twee goals viel hem weinig tot niets te verwijten. In zijn volgende wedstrijd is het weer uitermate twijfelachtig of hij z'n doel schoon kan houden of dat er een goed resultaat te behalen zou zijn. Zou leuker zijn te debuteren tegen wat zwakkere tegenstanders om er zo wat makkelijker in te komen maar dat heb je niet voor het kiezen. Ook lullig dat na de derde wedstrijd meteen de winterstop begint. In ieder geval lijkt het er op dat onze nieuwe keeper zijn intrede gedaan heeft in het eerste elftal en dat dat, in ieder geval vanaf volgend seizoen, de nieuwe werkelijkheid zal zijn voor de komende jaren.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

AZA'dam schreef: 15 dec 2023, 08:07 Rome gelukkig niet door het ijs gezakt en dus onbeschadigd uit de strijd gekomen. Kreeg weinig te doen en bij die twee goals viel hem weinig tot niets te verwijten. In zijn volgende wedstrijd is het weer uitermate twijfelachtig of hij z'n doel schoon kan houden of dat er een goed resultaat te behalen zou zijn. Zou leuker zijn te debuteren tegen wat zwakkere tegenstanders om er zo wat makkelijker in te komen maar dat heb je niet voor het kiezen. Ook lullig dat na de derde wedstrijd meteen de winterstop begint. In ieder geval lijkt het er op dat onze nieuwe keeper zijn intrede gedaan heeft in het eerste elftal en dat dat, in ieder geval vanaf volgend seizoen, de nieuwe werkelijkheid zal zijn voor de komende jaren.
Vond hem er niet goed uitzien bij de eerste goal. Ook voetballend was het niks. Volgende keer beter hoop ik.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SchoorlAZ schreef: 15 dec 2023, 08:15 Vond hem er niet goed uitzien bij de eerste goal. Ook voetballend was het niks. Volgende keer beter hoop ik.
Voetballend was het juist nog wel redelijk. Hij heeft met lef veel risicovolle passes gespeeld met de terugspeeltactiek van Jansen en de hoge druk van Legia had hij juist daar over kunnen struikelen en dat is niet gebeurd.

Daar heb je natuurlijk verder alleen niks aan als je doel vol in plaats van leeg is.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5436
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Bij de 1-0 had ie meer mans kunnen zijn en die speler van Legia full-kamikaze kunnen torpederen. Verder zag het er wel aardig uit.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

pAZcal schreef: 15 dec 2023, 12:19 Bij de 1-0 had ie meer mans kunnen zijn en die speler van Legia full-kamikaze kunnen torpederen. Verder zag het er wel aardig uit.
Vond ik ook in eerste instantie, maar ik denk dat ie verrast werd door het opduiken van die speler. Hij was volledig gericht op de speler die de voorzet gaf schuin links van hem. Dus kon ie niet op hetzelfde moment zien dat er een andere speler in zijn rug opdook bij de tweede paal.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

ForzAZ schreef: 15 dec 2023, 13:04 Vond ik ook in eerste instantie, maar ik denk dat ie verrast werd door het opduiken van die speler. Hij was volledig gericht op de speler die de voorzet gaf schuin links van hem. Dus kon ie niet op hetzelfde moment zien dat er een andere speler in zijn rug opdook bij de tweede paal.
Het is net met welk perspectief je kijkt. Er zijn mensen die de voorzet-goal tegen Mostar en de wereldgoal van Dost als fout benoemen by Ryan. Met die bril is dit zeker een fout.

Maar met een nuchtere blik weet je gewoon dat je als keeper heel vaak van die klote ballen krijgt die er tussen vallen. Daar kan je nauwelijks rekening mee houden. Een lekkere zweefduik tegen PSV zou hem goed doen.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

ForzAZ schreef: 15 dec 2023, 13:04 Vond ik ook in eerste instantie, maar ik denk dat ie verrast werd door het opduiken van die speler. Hij was volledig gericht op de speler die de voorzet gaf schuin links van hem. Dus kon ie niet op hetzelfde moment zien dat er een andere speler in zijn rug opdook bij de tweede paal.
Ik wijs er nog maar eens op dat op het moment dat de dreiging wordt opgezet, Ribeiro nog bij of zelfs achter Kasius loopt(waarvan ik nog maar eens herhaal dat het, het mannetje was of althans een logischere keuze om hem op te vangen). Die heeft gewoon het inloopmoment van zijn seizoen gehad, want die jongen heeft maar 4 doelpunten in zijn hele voetballoopbaan gemaakt: waaronder deze. Wat voor sugawara heeft te gelden in het wedstrijdtopic, heeft ook voor Owuso-Oduro te gelden: het ligt niet helemaal bij hem, maar je kan wel andere verwijten maken.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

DeZuivelDuivel schreef: 15 dec 2023, 13:56 Ik wijs er nog maar eens op dat op het moment dat de dreiging wordt opgezet, Ribeiro nog bij of zelfs achter Kasius loopt(waarvan ik nog maar eens herhaal dat het, het mannetje was of althans een logischere keuze om hem op te vangen). Die heeft gewoon het inloopmoment van zijn seizoen gehad, want die jongen heeft maar 4 doelpunten in zijn hele voetballoopbaan gemaakt: waaronder deze. Wat voor sugawara heeft te gelden in het wedstrijdtopic, heeft ook voor Owuso-Oduro te gelden: het ligt niet helemaal bij hem, maar je kan wel andere verwijten maken.
In feite begint het al met onze speler die niet vol genoeg druk zette op de tegenstander met de bal. Ik weet niet meer of het nou Clasie of Möller Wolfe was. En eerder op het middenveld leverde Clasie balverlies op met een rare bal naar onze linkerkant.

Daarna liep inderdaad de doelpuntenmaker weg bij Kasius. Echter Yuki kon hem in de zone gewoon overnemen, omdat diens directe tegenstander naar het midden weggelopen was. Yuki zag ik schuin kijken naar de opkomende man, maar maakte geen aanstalten om hem te gaan volgen en af te stoppen. Terwijl Kasius daar denk ik wel op rekende. De voorzet kon vervolgens door die tegenstander binnen worden gelopen.

Rome had met een beetje geluk de bal tegen zich aan gekregen, maar dat geluk had ie dit keer als keeper niet. Had ie meer kunnen en moeten doen. Ja misschien wel. Maar ik vind het doelpunt niet aan hem toe te schrijven.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

DeZuivelDuivel schreef: 15 dec 2023, 13:56 Ik wijs er nog maar eens op dat op het moment dat de dreiging wordt opgezet, Ribeiro nog bij of zelfs achter Kasius loopt(waarvan ik nog maar eens herhaal dat het, het mannetje was of althans een logischere keuze om hem op te vangen). Die heeft gewoon het inloopmoment van zijn seizoen gehad, want die jongen heeft maar 4 doelpunten in zijn hele voetballoopbaan gemaakt: waaronder deze. Wat voor sugawara heeft te gelden in het wedstrijdtopic, heeft ook voor Owuso-Oduro te gelden: het ligt niet helemaal bij hem, maar je kan wel andere verwijten maken.

Helemaal eens. De goal is dan ook een fout van 3 mensen.

- Kasius die opeens stopt met meelopen van zijn man.
- Sugawara die nog keek naar de opkomende speler, maar geen enkele man stond te dekken
- Owusu Oduro die zijn ogen niet op de bal hield en ineen kromp bij het moment van koppen van de tegenstander.
Drommedaris
Seizoenkaarthouder
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 aug 2023, 10:13

Loetje1990 schreef: 13 dec 2023, 18:52 Ik zit niet in zijn cirkel of wie dan ook hoor
Volg graag de jeugd
Vanaf onder 18 dit team met 2004/2003 gevolgd
Zie did lichting graag doorbreken
Als jeugdvolger, hoe zit het met de keepers? Ik dacht dat Westerveld weer terug was maar die is toch weer/nog steeds uit beeld? Normaal zou Deen dan de volgende in de pikorde zijn, maar die speelt ook niet. Ook geblesseerd? En hoe moeten we de noodoplossing bij Jong AZ inschatten, Tristan Kuijsten? Vond hem erg goed tegen Den Bosch, zeker gezien het feit dat het zijn debuut in het betaalde voetbal was. En gisteren tegen Cambuur speelde hij weer een hele goede wedstrijd.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Drommedaris schreef: 16 dec 2023, 08:11 Als jeugdvolger, hoe zit het met de keepers? Ik dacht dat Westerveld weer terug was maar die is toch weer/nog steeds uit beeld? Normaal zou Deen dan de volgende in de pikorde zijn, maar die speelt ook niet. Ook geblesseerd? En hoe moeten we de noodoplossing bij Jong AZ inschatten, Tristan Kuijsten? Vond hem erg goed tegen Den Bosch, zeker gezien het feit dat het zijn debuut in het betaalde voetbal was. En gisteren tegen Cambuur speelde hij weer een hele goede wedstrijd.
Ik vroeg me dat ook af wbt Westerveld, maar vond dat hij vlak nadat hij terugkeerde opnieuw een (knie)blessure opgelopen had afgelopen de zomer:
https://www.transfermarkt.nl/sem-wester ... ler/595935
we can come an end
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

pAZcal schreef: 15 dec 2023, 12:19 Bij de 1-0 had ie meer mans kunnen zijn en die speler van Legia full-kamikaze kunnen torpederen. Verder zag het er wel aardig uit.
Dan hadden we al een stuk vroeger in de wedstrijd met 10 man gestaan :-)
Plaats reactie