Rome-Jayden Owusu-Oduro (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
MB80
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Ferry schreef: 05 feb 2024, 10:21 Het is toch geen liefdadigheid? Ryan is toch gewoon eerste doelman?
Owusu-Oduro heeft in mijn ogen niet laten zien dat hij op dit moment die kans verdiend.
Interessante invalshoek.

Ik bekeek het meer als dat in dit semi afgeschreven seizoen van AZ waar je toch geen champions league haalt kan je toch goes, Addai, Poku, Owusu, zeefuik etc veel kansen geven? Scheelt je weer leergeld betalen voor volgend jaar.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6549
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 05 feb 2024, 10:23 [..] is ook mede een overweging in het belang van AZ
De ranglijst van AZ 1 zou de topprioriteit moeten zijn. Dat is wel de kurk waarop de organisatie drijft.

En Owusu Oduro kan prima leren in Jong AZ. Daar heeft hij ook nog niet echt uitgeblonken. Gemiddeld 2 tegengoals per wedstrijd.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Ferry schreef: 05 feb 2024, 10:31 De ranglijst van AZ 1 zou de topprioriteit moeten zijn. Dat is wel de kurk waarop de organisatie drijft.

En Owusu Oduro kan prima leren in Jong AZ. Daar heeft hij ook nog niet echt uitgeblonken. Gemiddeld 2 tegengoals per wedstrijd.
Mee eens.

Het seizoen is pas verloren als het verloren is.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ik vind het vraagstuk van de zomer nog veel interessanter eigenlijk. Niet verlengen met Ryan, resulteert in een situatie met Owusu als eerste keeper met daarachter een uitgerangeerde amateur keeper + nog meer jeugd.

Dat zou behoorlijk risicovol en eigenlijk onverantwoordelijk zijn als je het mij vraagt.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ik bepleit helemaal niet om het seizoen verloren te verklaren en alleen naar de toekomst te kijken! Ik vind alleen dat je altijd een balans moet bewaren tussen handelen met direct belang voor nu en ook handelen met belang voor de toekomst. Doe je alleen het eerste dan is je club een aflopende zaak. Hoe die balans uitvalt mbt de keuze Matthew of Rome a.s. woensdag is nog een open kwestie voor mij en kan eigenlijk alleen door de staf goed worden beoordeeld, aangezien men meer moet weten over beiden (op dit moment)
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6549
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 05 feb 2024, 11:12 Ik vind alleen dat je altijd een balans moet bewaren tussen handelen met direct belang voor nu en ook handelen met belang voor de toekomst.
Ja, daar hebben we in dit geval eerst Jong AZ voor.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

MB80 schreef: 05 feb 2024, 09:58 Wat vinden jullie, Ryan weer terug op goal woensdag en daarna of Owusu laten staan? Als het ware al inwerken voor volgend jaar?
Rome heeft werkelijk waar geen één goede wedstrijd gespeeld in AZ1.
Het is ook niet dat hij een slechte wedstrijd gespeeld heeft, maar Ryan is echt stukken beter.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1122
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Ik heb er waarschijnlijk een stuk minder verstand dan veel van jullie, maar wat heeft Owusu-Oduro gisteren precies niet goed gedaan? Had niet veel te doen en wat hij deed, deed hij toch goed?
De jeugd heeft de toekomst en wat mij betreft mag hij lekker blijven staan woensdag.
Loetje1990
Herry en/of Berry
Berichten: 71
Lid geworden op: 14 jul 2023, 15:13

Owusu-Oduro krijgt een beetje rust heb ik gehoord, een van zijn ouders is ernstig ziek. Het werd mentaal even teveel

Laat Ryan het seizoen maar afmaken en dan hopelijk staat hij er volgend seizoen net als de jaren ervoor 100%
vriend
Basisspeler
Berichten: 2609
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Ik zie Graafschap scoren tegen Jong AZ. Owusu laat zich toch wel erg makkelijk verrassen bij de eerste paal.
Ik weet het niet met deze jongen.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

vriend schreef: 29 mar 2024, 19:54 Ik zie Graafschap scoren tegen Jong AZ. Owusu laat zich toch wel erg makkelijk verrassen bij de eerste paal.
Ik weet het niet met deze jongen.
Ja in de luwte bij jong AZ is dat allemaal prima. Maar dit seizoen, moet je eerlijk zijn, rechtvaardigen zijn prestaties geen directe promotie tot eerste doelman in AZ1. Tevens vind ik het ook een behoorlijk afbreuk risico voor die jongen zelf als je hem te vroeg brengt. De weg van "toekomstige doelman van oranje" naar over het paard getild talent is maar al te snel afgelegd in de huidige riooljournalistiek. Ik vrees daar een beetje voor. Olij en Schendelaar waren op deze leeftijd ook nog niet de keeper die ze nu zijn, en hebben de geleidelijk weg afgelegd van vallen en opstaan. Wil AZ niet te snel met in gedachte bepaalde academiedoelstelling ?
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1192
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

Geen goede wedstrijd gisteren van de beoogd eerste doelman van volgend jaar. Ik zou Ryan toch maar verlengen als ik Max was of Olij halen.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3248
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

DeTorenburch schreef: 13 apr 2024, 07:45 Geen goede wedstrijd gisteren van de beoogd eerste doelman van volgend jaar. Ik zou Ryan toch maar verlengen als ik Max was of Olij halen.
Sta niet vreemd te kijken als we volgend seizoen een elftal moeten aanschouwen bestaande uit spelers als deze Owusu-Oduro, Goes, Penetra, Kasius, Bommel, Mijnans, Zeefuik.
Ik verheug me er nu al op met dit ambiteuze AZ. Tijden dat we Huiberts als een geschenk zagen als opvolger van Stewart zijn inmiddels ook wel over.
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1192
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

De Rode Baron schreef: 13 apr 2024, 09:40 Sta niet vreemd te kijken als we volgend seizoen een elftal moeten aanschouwen bestaande uit spelers als deze Owusu-Oduro, Goes, Penetra, Kasius, Bommel, Mijnans, Zeefuik.
Ik verheug me er nu al op met dit ambiteuze AZ. Tijden dat we Huiberts als een geschenk zagen als opvolger van Stewart zijn inmiddels ook wel over.
Dat laatste heb ik gelukkig nooit zo gezien. Max vaart op een paar overmoedige verkopen. Aankopen kan hij tot op heden niet zoveel van. Ik vind al tijden dat iemand als Gretar Steinsson hier het stokje over moet nemen (desnoods alleen voor aankopen). Veel meer ervaring in het internationale voetbal en een groter netwerk. Aalbers mag ook nog steeds terug.
lowietje
Fanatic
Berichten: 514
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:06

Heb het gevoel dat Aalbers achter de schermen heel belangrijk was. Kijk wat NEC nu presteert en wat wij hebben gekocht sinds zijn vertrek.
Seizoenkaarthouder
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ik reageer er wat laat op, maar wie meegekeken heeft naar die partij tegen Willem 2 die weet dat Rome écht nog wel even tijd nodig heeft. Daar is niets mis mee, maar het is wél een feit.

Om dan lekker even in het moment te blijven wie bewijs wil dat tijd veel kan doen moet even de partij zien die ex ' afgeschreven toptalent' Schendelaar afgelopen weekend gekeept heeft (bij vlagen).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DeZuivelDuivel schreef: 15 apr 2024, 17:48 Ik reageer er wat laat op, maar wie meegekeken heeft naar die partij tegen Willem 2 die weet dat Rome écht nog wel even tijd nodig heeft. Daar is niets mis mee, maar het is wél een feit.

Om dan lekker even in het moment te blijven wie bewijs wil dat tijd veel kan doen moet even de partij zien die ex ' afgeschreven toptalent' Schendelaar afgelopen weekend gekeept heeft (bij vlagen).
Afgeschreven is inderdaad stomme bewoording. Keepers breken gewoon heel vaak pas later door, zoals je zelf zegt. En alleen maar door eerst een paar jaar iedere week te spelen. Olij is het beste voorbeeld, jAZ, Oss, 4! jaar NAC en nu bij Sparta een van de beste keepers van Nederland. Zon ontwikkeling had hij nooit kunnen maken bij AZ. Dat is de realiteit. Gewoon omdat AZ1 geen platform is om leergeld te betalen en omdat Jong AZ gewoon moet door selecteren en meer jonge spelers moet faciliteren. Net als Schendelaar, van jAZ, een jaartje Telstar en dan naar PEC Zwolle. Raatsie maakt ook grote stappen bij Roda. Mits Volendam volgend jaar nog bestaat, lijkt me dat een uitstekende optie voor hem voor een verhuur.
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 377
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

DeZuivelDuivel schreef: 15 apr 2024, 17:48 Ik reageer er wat laat op, maar wie meegekeken heeft naar die partij tegen Willem 2 die weet dat Rome écht nog wel even tijd nodig heeft. Daar is niets mis mee, maar het is wél een feit.

Om dan lekker even in het moment te blijven wie bewijs wil dat tijd veel kan doen moet even de partij zien die ex ' afgeschreven toptalent' Schendelaar afgelopen weekend gekeept heeft (bij vlagen).
Wellicht dat de samenvatting vertekent maar hierin heb ik slechts 1x een grabbelmoment gezien. Verder niet echt schuld aan de doelpunten. Ryan heeft er ook 10 om de oren gehad in 2 wedstrijden. Enige wat me opvalt is dat hij behoorlijk onzeker en timide overkomt. Niet handig voor de coaching van de verdediging. Dit facet is natuurlijk wel een wereld van verschil met Ryan.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SjaakTrekhaak schreef: 15 apr 2024, 19:34 Wellicht dat de samenvatting vertekent maar hierin heb ik slechts 1x een grabbelmoment gezien. Verder niet echt schuld aan de doelpunten. Ryan heeft er ook 10 om de oren gehad in 2 wedstrijden. Enige wat me opvalt is dat hij behoorlijk onzeker en timide overkomt. Niet handig voor de coaching van de verdediging. Dit facet is natuurlijk wel een wereld van verschil met Ryan.
Jij hebt de samenvatting gekeken, ik de wedstrijd :wink:

Dat bedoel ik overigens niet lullig, voor dezelfde partij doe ik wederom een duit in het positieve zakje voor Kees Smit.
Als die zo blijft spelen als hij nu doet en assists blijft geven zoals hij nu doet dan heb je daar de nieuwe 10 waar zoveel mensen om vragen, maar wellicht komt ook dat te vroeg (zeker gezien het huidige sentiment.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 377
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

DeZuivelDuivel schreef: 15 apr 2024, 20:09 Jij hebt de samenvatting gekeken, ik de wedstrijd :wink:
Maar je laat nog steeds in het midden wat je dan gezien hebt. Kan je het duiden?
Plaats reactie