Rome-Jayden Owusu-Oduro (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2257
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Elmpie. schreef: 14 jan 2024, 12:32 Misschien 1 van de enigste ligtpuntjes van gisteren deed het naar behoren.
Krijgen we nu weer zo'n nieuw Vindalh verhaal? Rare redding op de bal die hij niet goed met zijn hand raakt (waardoor de bal de andere hoek op schoot), meerdere keren de bal ingeleverd bij Twente (zowel hoge en lage ballen) en heeft geen één knappe redding gemaakt. Nu lijkt het alsof ik vind dat hij heel slecht speelde (dat is ook weer niet zo), maar een lichtpuntje zou ik hem niet willen noemen.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1361
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

SchoorlAZ schreef: 14 jan 2024, 14:38 Krijgen we nu weer zo'n nieuw Vindalh verhaal? Rare redding op de bal die hij niet goed met zijn hand raakt (waardoor de bal de andere hoek op schoot), meerdere keren de bal ingeleverd bij Twente (zowel hoge en lage ballen) en heeft geen één knappe redding gemaakt. Nu lijkt het alsof ik vind dat hij heel slecht speelde (dat is ook weer niet zo), maar een lichtpuntje zou ik hem niet willen noemen.
Eén aardige redding in de eerste minuut op een schot van Steijn (geloof ik). Verder vond ik het ook niet heel overtuigend
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 634
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

SchoorlAZ schreef: 14 jan 2024, 14:38 Krijgen we nu weer zo'n nieuw Vindalh verhaal? Rare redding op de bal die hij niet goed met zijn hand raakt (waardoor de bal de andere hoek op schoot), meerdere keren de bal ingeleverd bij Twente (zowel hoge en lage ballen) en heeft geen één knappe redding gemaakt. Nu lijkt het alsof ik vind dat hij heel slecht speelde (dat is ook weer niet zo), maar een lichtpuntje zou ik hem niet willen noemen.
Die redding was inderdaad apart was niet een extra gevaar voor de verdediging.

Hield verder de ballen tegen die hij moest tegenhouden geen blunders, de tegendoelpunten waren op conto van de verdediging vooral Martins Indi

opbouw met uittrappen kan stukken beter ben ik met je eens.

Het is een voor mij een 6je vond het meer een lichtpuntje dat die niet door het ijs zakte en zijn werk best goed deed genoeg om verder op te bouwen.
Je moet ergens iets positiefs uithalen als de rest ver onder de maat is.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Elmpie. schreef: 14 jan 2024, 15:39 Die redding was inderdaad apart was niet een extra gevaar voor de verdediging.

Hield verder de ballen tegen die hij moest tegenhouden geen blunders, de tegendoelpunten waren op conto van de verdediging vooral Martins Indi

opbouw met uittrappen kan stukken beter ben ik met je eens.

Het is een voor mij een 6je vond het meer een lichtpuntje dat die niet door het ijs zakte en zijn werk best goed deed genoeg om verder op te bouwen.
Je moet ergens iets positiefs uithalen als de rest ver onder de maat is.
Die redding was op een zwabberbal. Rome dook in feite naar de hoek, maar de bal draaide ietwat naar binnen. Dus kreeg ie zijn hand niet vol achter de bal maar meer op de zijkant. Gelukkig ging ie er niet in.

Maar als zo'n bal er bij Ryan in gaat dan wordt de schuld bij zijn teamspelers gelegd die dan niets hebben gedaan om dat schot te voorkomen.
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 634
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

ForzAZ schreef: 14 jan 2024, 15:42 Die redding was op een zwabberbal. Rome dook in feite naar de hoek, maar de bal draaide ietwat naar binnen. Dus kreeg ie zijn hand niet vol achter de bal maar meer op de zijkant. Gelukkig ging ie er niet in.

Maar als zo'n bal er bij Ryan in gaat dan wordt de schuld bij zijn teamspelers gelegd die dan niets hebben gedaan om dat schot te voorkomen.
Gaat de bal er wel in ook al is het Oduro,Ryan of een top keeper is het gewoon een dikke blunder zwabber of niet
Hij ging ernaast dus in het ergste geval was het een corner.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2257
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

ForzAZ schreef: 14 jan 2024, 15:42 Die redding was op een zwabberbal. Rome dook in feite naar de hoek, maar de bal draaide ietwat naar binnen. Dus kreeg ie zijn hand niet vol achter de bal maar meer op de zijkant. Gelukkig ging ie er niet in.

Maar als zo'n bal er bij Ryan in gaat dan wordt de schuld bij zijn teamspelers gelegd die dan niets hebben gedaan om dat schot te voorkomen.
Ik heb erop gelet, en het was dus geen zwabberbal.
Ryan maakt overigens ook genoeg blunders en ballen (voornamelijk van afstand) die hij gewoon moet hebben.
Een vergelijking trekken in de zin van "ja maar hij.." lijkt me dan ook niet wenselijk.

Laten we Owusu beoordelen op hoe hij het keept. Niet wat we zeggen als een andere keeper een bal niet pakt.

Opbouwend was het soms goed. Soms niet goed. Hij heeft geen één knappe redding gemaakt, maar ook geen blunder. 6je klinkt redelijk.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6593
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

ForzAZ schreef: 14 jan 2024, 15:42 Die redding was op een zwabberbal. Rome dook in feite naar de hoek, maar de bal draaide ietwat naar binnen. Dus kreeg ie zijn hand niet vol achter de bal maar meer op de zijkant. Gelukkig ging ie er niet in.

Maar als zo'n bal er bij Ryan in gaat dan wordt de schuld bij zijn teamspelers gelegd die dan niets hebben gedaan om dat schot te voorkomen.
Zon bal is er echt nog nooit in gegaan bij Ryan.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Wat een ketser. Als hij dit blijft doen kan hij wel verhuurd worden. Het is geen speeltuin.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 634
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

Het Nick Van Aart Effect!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2257
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Elmpie. schreef: 20 jan 2024, 21:20 Het Nick Van Aart Effect!
Ik had het voorspeld...
Als we straks De Gea halen en hij maakt een ketser, ligt het ook aan van Aart.

On: heb deze jonge jongen nog geen één knappe redding zien maken. Waar zijn alle mensen die hem graag willen zien ipv Ryan? Ik zie ze regelmatig voorbij komen in het basisopstelling topic.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6593
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Dit is het dropoff effect wat ik al heel lang benoem en voor waarschuw.

Enorm talentvolle jongen, maar al dat geroep over beter dan ryan, keepersensatie, toptalent, nederlands elftal. Het kon niet op. Totaal onrealistisch en het werkt averechts.

Olij had tot zn 25e nodig om een topkeeper te worden.
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 634
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

SchoorlAZ schreef: 20 jan 2024, 21:24 Ik had het voorspeld...
Als we straks De Gea halen en hij maakt een ketser, ligt het ook aan van Aart.

On: heb deze jonge jongen nog geen één knappe redding zien maken. Waar zijn alle mensen die hem graag willen zien ipv Ryan? Ik zie ze regelmatig voorbij komen in het basisopstelling topic.
Is het risico als je zo'n jonge keeper brengt.
Hopen dat het bij deze blunder blijft speelde de rest van de wedstrijden verbeterd.

Ook al is het een blunder Namli werd lekker onder druk gezet tijdens zijn doelpoging waar die ketser uit kwam.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9167
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SchoorlAZ schreef: 20 jan 2024, 21:24 Ik had het voorspeld...
Als we straks De Gea halen en hij maakt een ketser, ligt het ook aan van Aart.

On: heb deze jonge jongen nog geen één knappe redding zien maken. Waar zijn alle mensen die hem graag willen zien ipv Ryan? Ik zie ze regelmatig voorbij komen in het basisopstelling topic.
Grappig genoeg is De Gea clubloos momenteel :lol:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1218
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

SchoorlAZ schreef: 20 jan 2024, 21:24 Ik had het voorspeld...
Als we straks De Gea halen en hij maakt een ketser, ligt het ook aan van Aart.

On: heb deze jonge jongen nog geen één knappe redding zien maken. Waar zijn alle mensen die hem graag willen zien ipv Ryan? Ik zie ze regelmatig voorbij komen in het basisopstelling topic.
Even los dat het statement niet op goed nu, Nick van Aart is samen met Kenneth Goudmijn en Robert Franssen net het type volk dat weg moet.

Voor je de uno kaart trekt. Heijblok ivm met wel ervaring op prof niveau. Vlaar en van der Velden kunnen het moeiteloos opvullen.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2257
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

DeTorenburch schreef: 20 jan 2024, 23:33 Even los dat het statement niet op goed nu, Nick van Aart is samen met Kenneth Goudmijn en Robert Franssen net het type volk dat weg moet.
Ben ik het ook mee eens.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10221
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: 20 jan 2024, 21:03 Wat een ketser. Als hij dit blijft doen kan hij wel verhuurd worden. Het is geen speeltuin.
Is toch gewoon de keeper van Jong AZ?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12560
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 20 jan 2024, 21:03 Wat een ketser. Als hij dit blijft doen kan hij wel verhuurd worden. Het is geen speeltuin.
Knap dat hij die bal nog had. Een topkeeper had het misschien nog net gelukt de bal verder naar de zijkant te krijgen
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 21 jan 2024, 19:58 Knap dat hij die bal nog had.
Ja, in jouw wereld is alles knap en goed.

Verder vindt iedereen dit gewoon een grote fout.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12560
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 21 jan 2024, 21:47 Ja, in jouw wereld is alles knap en goed.

Verder vindt iedereen dit gewoon een grote fout.
Ik denk dat er vast nog meer mensen zoals ik denken en allicht wel meer dan mensen die zoals jou denken hierover
we can come an end
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 555
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

Owusu heeft veel talent, maar deze jongen moet gewoon eerst een vol seizoen in Jong de sterren van de hemel keepen om aanspraak te maken op een basisplaats.

We hebben op het moment niet beter, maar aan veel dingen druipt de jeugdigheid er vanaf.

Ondanks zijn lengte staat er nog een jochie op goal. Durft hoge ballen niet te klemmen (dit kan ook werk van de Aert zijn), dit zie ik helaas vaker met alle keepers die hier onder de lat staan in 1.

Maar de 2e goal is gewoon een fout en daar moeten we niet moeilijk over doen om dit gewoon te zeggen. Harde bal maar echt niet zo goed ingeschoten als men zegt. Hij verwerkt hem gewoon niet goed. Het is ook niet zo dat hij geen zicht er op had waarom hij het te laat zag.

Owusu maakt gewoon nog veel slordige fouten en ketsers, die hij ook laatste tijd bij jong maakte. Helaas heeft hij die vorm vanuit jong meegenomen.

Helaas hebben we er wel mee te dealen. Ik hoop voor hem en voor ons dat hij zich kan herpakken, maar goed hij kan er ook niks aan doen dat hij nu al onder lat in 1 staat.

Heb zeker vertrouwen dat hij nummer 1 word in de toekomst, maar ik zie hem op dit moment ook niet voor aankomend seizoen als nummer 1.

Ik zou als ik Huiberts was Ryan verlengen zodat die ook nog met zijn ervaring de jonge keepers talenten kan coachen. Owusu langzaam aan klaarstomen en stokje overdragen.
Plaats reactie