Mexx Meerdink (2027)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6514
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

www.AZ.nl schreef:AZ verlengt langdurig met Meerdink
Gepubliceerd op 05 april 22, 17:23
ALKMAAR- AZ heeft dinsdag het doorlopende contract van Mexx Meerdink opengebroken en langdurig verlengd. De achttienjarige aanvaller zette in het AFAS Stadion zijn handtekening onder een nieuwe verbintenis tot medio 2027.

De Winterswijker – zoon van voormalig AZ-speler Martijn Meerdink – kwam in de zomer van 2019 over van De Graafschap. De aanvaller begon in AZ Onder 17 en maakt inmiddels deel uit van Jong AZ, waar hij in december zijn profdebuut maakte. Tot dusver kwam hij dertien keer in actie voor de beloften.

Vol hoogtepunten
De maand maart was er voor Meerdink één vol hoogtepunten. Zo behoorde hij tot de Europese selectie van AZ 1 voor het Conference League-tweeluik met FK Bodø/Glimt, scoorde hij tegen MVV Maastricht (2-3 zege) zijn eerste profgoal en debuteerde hij in Oranje Onder 19 als jeugdinternational.

Meerdink: 'Trots hier te mogen spelen'
"Ik had nog een contract voor bijna anderhalf jaar", vertelt Meerdink. "Dat AZ al zo snel wil verlengen is fantastisch. Zelf heb ik geen moment eraan getwijfeld om te tekenen. AZ is een prachtige club en het maakt me trots hier te mogen spelen."

'Sterker uitgekomen'
Meerdink kampte begin dit seizoen met een schouderblessure. "Ik ben er fysiek en mentaal sterker uitgekomen. Het heeft er mede voor gezorgd ik me nu nog meer focus op een topsportleefstijl. Voor komend seizoen is het mijn doel basisspeler te worden bij Jong AZ. Daar wil ik goed presteren en laten zien dat ik klaar ben voor de stap naar AZ 1."

Brandenburg: 'Neusje voor de goal'
"Mexx is een talentvolle speler en we zijn blij hem voor langere tijd aan ons te binden", vertelt Hoofd Jeugdopleiding Paul Brandenburg. "Hij heeft een neusje voor de goal, kiest vaak goed positie en combineert dat met veel werklust in wedstrijden en tijdens trainingen. Mede door zijn gedrevenheid heeft hij zich de afgelopen jaren sterk ontwikkeld, zet hij nu zijn eerste stappen in het betaald voetbal en mag hij zich gaan laten zien bij Jong AZ."
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1206
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

Utrecht overweegt een extra spits te halen in de winterstop. Zou dat niet een heel mooi halfjaar voor Mexx opleveren?
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6576
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DeTorenburch schreef: 20 nov 2023, 14:18 Utrecht overweegt een extra spits te halen in de winterstop. Zou dat niet een heel mooi halfjaar voor Mexx opleveren?
En waarom precies zou Meerdink beter zijn dan Lidberg en Seuntjens? Dat lijkt me behoorlijke overschatting. Hij maakt niet eens minuutjes bij az1.
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1206
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

SimonPoulsen schreef: 20 nov 2023, 14:26 En waarom precies zou Meerdink beter zijn dan Lidberg en Seuntjens? Dat lijkt me behoorlijke overschatting. Hij maakt niet eens minuutjes bij az1.
Omdat Lidberg meer een aanspeelpunt is en Seuntjens geen echte spits. Ze moeten wat en zijn momenteel van het(normaal gesproken) niveau Excelsior, NEC en dat zijn geen rare clubs om AZ talenten aan te verhuren.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9161
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SimonPoulsen schreef: 20 nov 2023, 14:26 En waarom precies zou Meerdink beter zijn dan Lidberg en Seuntjens? Dat lijkt me behoorlijke overschatting. Hij maakt niet eens minuutjes bij az1.
Denk niet dat hij per definitie beter zal zijn dan seuntjens om te beginnen, maar hij is wel meer een spits dan seuntjens. seuntjens is hooguit een poor man's valse 9 als niet meer een bovengemiddelde allrounder op de linie achter de spits voor het rechterrijtje.

Lidberg is gewoon écht overschat en was hooguit een one season wonder (met moeite).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6576
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DeZuivelDuivel schreef: 20 nov 2023, 18:42 Denk niet dat hij per definitie beter zal zijn dan seuntjens om te beginnen, maar hij is wel meer een spits dan seuntjens. seuntjens is hooguit een poor man's valse 9 als niet meer een bovengemiddelde allrounder op de linie achter de spits voor het rechterrijtje.

Lidberg is gewoon écht overschat en was hooguit een one season wonder (met moeite).
Allemaal prima. Maar waarom zou Meerdink wel dat gat vullen, die is niet beter dan Lidberg op dit moment. En als hij dat wel zou zijn, dan moet AZ hem als tweede spits bij de selectie houden.

Ik zou liever wat van onze lichtgewichten op de flank verhuren. Poku, Brederode of Bommel,
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1206
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

SimonPoulsen schreef: 20 nov 2023, 19:02 Allemaal prima. Maar waarom zou Meerdink wel dat gat vullen, die is niet beter dan Lidberg op dit moment. En als hij dat wel zou zijn, dan moet AZ hem als tweede spits bij de selectie houden.

Ik zou liever wat van onze lichtgewichten op de flank verhuren. Poku, Brederode of Bommel,
Bij AZ gaat hij geen eredivisie minuten maken omdat de topscorer bij AZ speelt en Odgaard minuten moet maken. Lidberg is niet het type dat Utrecht nu nodig heeft dat is Meerdink wel. Voor mij is de keuze simpel verhuren als het aan Utrecht kan.
Eventueel een Engelse clausule erin dat hij niet tegen AZ mag spelen. Pavlidis is deze zomer weg een Meerdink met minuten in de eredivisie erachter is eigenlijk een must.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6576
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DeTorenburch schreef: 20 nov 2023, 19:22 Bij AZ gaat hij geen eredivisie minuten maken omdat de topscorer bij AZ speelt en Odgaard minuten moet maken. Lidberg is niet het type dat Utrecht nu nodig heeft dat is Meerdink wel. Voor mij is de keuze simpel verhuren als het aan Utrecht kan.
Eventueel een Engelse clausule erin dat hij niet tegen AZ mag spelen. Pavlidis is deze zomer weg een Meerdink met minuten in de eredivisie erachter is eigenlijk een must.
Blijf erbij dat het behoorlijke overschatting is als je denkt dat Meerdink even de eerste spits van Utrecht word.
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1206
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

SimonPoulsen schreef: 20 nov 2023, 20:19 Blijf erbij dat het behoorlijke overschatting is als je denkt dat Meerdink even de eerste spits van Utrecht word.
Dat kan, zou ik voorafgaand aan het seizoen ook hebben gedacht.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6576
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DeTorenburch schreef: 20 nov 2023, 20:36 Dat kan, zou ik voorafgaand aan het seizoen ook hebben gedacht.
0 minuten in AZ1
1 niet penalty goal in jong AZ.

Ik snap het oprecht niet. Ik snap wel dat je graag ziet dat Meerdink zich gaat meten op hoger niveau. Maar de gedachte dat Utrecht hem als serieuze optie zou zien voor de doelpuntendroogte lijkt me echt heel optimistisch.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9161
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SimonPoulsen schreef: 20 nov 2023, 19:02 Allemaal prima. Maar waarom zou Meerdink wel dat gat vullen, die is niet beter dan Lidberg op dit moment. En als hij dat wel zou zijn, dan moet AZ hem als tweede spits bij de selectie houden.

Ik zou liever wat van onze lichtgewichten op de flank verhuren. Poku, Brederode of Bommel,
Dan zeg je dat Meerdink niet eens het rechterrijtje zou halen in de eredivisie (periode Go Ahead dat het hem wel lukte), dat geloof ik niet, dan kan je beter gelijk zijn contract ontbinden. Lidberg is echt geen wereldwonder, meer een one season wonder (en dat ook maar met moeite).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6576
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DeZuivelDuivel schreef: 21 nov 2023, 18:44 Dan zeg je dat Meerdink niet eens het rechterrijtje zou halen in de eredivisie (periode Go Ahead dat het hem wel lukte), dat geloof ik niet, dan kan je beter gelijk zijn contract ontbinden. Lidberg is echt geen wereldwonder, meer een one season wonder (en dat ook maar met moeite).
Het gaat niet om "zou halen". Het gaat om dit moment. Als je 0, ik herhaal 0 minuten krijgt in az1, en één veldgoal maakt in jong AZ sofar ben je (nog) niet goed genoeg om eerste spits van Utrecht te zijn.

en als hij dat wel zou zijn, dan moet AZ hem behouden en als 2e spits gebruiken. Dat type spits missen we namelijk.
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1206
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

Hopelijk speelt hij samen met nog een jeugdtopper bij Vitesse na de winterstop (op huurbasis). Ideale club voor nu een grote club met weinig geld waar er veel druk op staat door de degradatienood.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Als AZ nu Meerdink verhuurt hebben we dus echt geen alternatief meer voor als Pavlidis geblesseerd raakt of erger: vertrekt. Sowieso zal er een (scorende) spits bij moeten en graag dan ook eentje die direct goals gaat maken en niet eerst (zoals Huiberts bij een middenvelder ook aangaf) “moet wennen”, dus geen jonkie. Ik vind, met alle respect, Odgaard geen optie. Ja hij heeft een periode redelijk gefunctioneerd als spits, maar ik vind hem geen echte centrumspits. Ik zou Mexx er nog maar even bij houden als ik AZ was.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
MB80
Invaller
Berichten: 2269
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

salmonyappi schreef: 06 jan 2024, 11:13 Als AZ nu Meerdink verhuurt hebben we dus echt geen alternatief meer voor als Pavlidis geblesseerd raakt of erger: vertrekt. Sowieso zal er een (scorende) spits bij moeten en graag dan ook eentje die direct goals gaat maken en niet eerst (zoals Huiberts bij een middenvelder ook aangaf) “moet wennen”, dus geen jonkie. Ik vind, met alle respect, Odgaard geen optie. Ja hij heeft een periode redelijk gefunctioneerd als spits, maar ik vind hem geen echte centrumspits. Ik zou Mexx er nog maar even bij houden als ik AZ was.
Meerdink kwam er door blessures o.a. toch niet aan te pas plus Pascalleke liet Odgaard en Sadiq invallen ipv Pavlidis dus je valt er geen buil aan als die een halfjaartje verhuurd wordt. Mooie test.
MB80
Invaller
Berichten: 2269
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

DeTorenburch schreef: 06 jan 2024, 09:38 Hopelijk speelt hij samen met nog een jeugdtopper bij Vitesse na de winterstop (op huurbasis). Ideale club voor nu een grote club met weinig geld waar er veel druk op staat door de degradatienood.
Begrijp de gedachten maar sloop je zo een jongen niet dan? Bijvoorbeeld dekker en Meerdink bij Vitesse is een risico dat men überhaupt niet speelt. Wel een goede leerschool qua drama en weerstand maar veel spelen in de top KKD misschien een betere optie?
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9161
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Meerdink moet naar een club die ook écht behoefte heeft aan een spits, dan blijven er een paar duidelijke opties open.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1206
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

DeZuivelDuivel schreef: 06 jan 2024, 12:20 Meerdink moet naar een club die ook écht behoefte heeft aan een spits, dan blijven er een paar duidelijke opties open.
Vitesse is een van die clubs.
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1206
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

MB80 schreef: 06 jan 2024, 12:08 Begrijp de gedachten maar sloop je zo een jongen niet dan? Bijvoorbeeld dekker en Meerdink bij Vitesse is een risico dat men überhaupt niet speelt. Wel een goede leerschool qua drama en weerstand maar veel spelen in de top KKD misschien een betere optie?
Dat denk ik niet, juist die weerstand gaat hem beter maken en als hij degradeert met Vitesse boeit het ons ook niet… want er gaat vaak een liedje rond met Vitesse kapot :lol:
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6576
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DeTorenburch schreef: 06 jan 2024, 17:24 Dat denk ik niet, juist die weerstand gaat hem beter maken en als hij degradeert met Vitesse boeit het ons ook niet… want er gaat vaak een liedje rond met Vitesse kapot :lol:
En andersom boeit het Vitesse geen reet of gasten als Meerdink of Dekker zich ontwikkelen. Die hebben spelers nodig die er direct staan. Vraag me af of een Meerdink dan hun beste optie is. Het is gewoon een lastige situatie als je tussen wel en schip dreigt te vallen.
Plaats reactie