David Møller Wolfe (2028)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6514
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

www.AZ.nl schreef:Møller Wolfe eerste aanwinst seizoen 2023-2024
Gepubliceerd op 22 mei 23, 17:14
ALKMAAR- AZ versterkt zich voor het seizoen 2023-2024 met David Møller Wolfe. De 21-jarige linkervleugelverdediger komt over van SK Brann. Hij tekende maandagmiddag een verbintenis bij de Alkmaarders tot medio 2028. Hiermee is de eerste zomeraanwinst van AZ binnen.

De Noor komt ondanks zijn leeftijd al met de nodige ervaring naar Alkmaar. Hij kwam al tot meer dan tachtig officiële wedstrijden. Afgelopen seizoen maakte hij ook voor het eerst zijn opwachting voor Jong Noorwegen.

Bekerwinst
SK Brann bekleedt momenteel de derde plaats in de Eliteserien, het hoogste niveau van Noorwegen. Het team won afgelopen weekend de Noorse beker door met 2-0 te winnen van Lillestrøm. In die wedstrijd maakte Møller Wolfe de negentig minuten vol. Het betekende zijn eerste hoofdprijs in het betaalde voetbal.

Møller Wolfe: ‘Jongensdroom’
Naast het winnen van die prijs is het tekenen bij AZ een volgend hoogtepunt in Møller Wolfe’s carrière. “De stap hier naartoe maken is eveneens een jongensdroom. Zo’n twee, drie maanden geleden hoorde ik voor het eerst over de interesse van AZ en sindsdien heb ik veel wedstrijden gezien van de club. Ik speel met veel energie en passie en kijk zoveel mogelijk vooruit. AZ speelt met veel van dezelfde ideeën en bedoelingen en daarom denk ik dat ik er goed bij pas.”

Huiberts: ‘Pluspunten voor een speler’
Ook Directeur Voetbalzaken Max Huiberts is verheugd met de eerste zomeraanwinst. “Zowel op het veld als daarbuiten is hij op een goede manier aanwezig. Dat zijn mooie pluspunten voor een speler. Als je het hem vraagt, zit hij waarschijnlijk in één van de mooiste weken van zijn leven tot dusver.”

Linksbackpositie
Op de linksbackpositie kunnen ook AZ’ers Milos Kerkez en Mees de Wit uit de voeten. “We zijn altijd op diverse scenario’s aan het voorsorteren. Op het moment dat er dan zo’n mooie optie op ons pad komt, moeten we niet te lang wachten. Dat wil nog niet zeggen dat er al een speler weg is. Sowieso willen we elke positie kwalitatief goed bezet hebben, waardoor een gezonde concurrentiestrijd ontstaat”, stelt Huiberts.

Noorse spelers
Hoewel er momenteel geen andere Noren in de AZ-selectie zitten, is de club niet onbekend met landgenoten van Møller Wolfe. Håkon Evjen, Fredrik Midtsjø, Aslak Witry, Jonas Svensson, Markus Henriksen en Björn Johnsen stonden voor hem onder contract bij AZ.

Nummer 18
De talentvolle jeugdinternational komt tijdens de aanstaande zomer mogelijk uit op het EK in Georgië en Roemenië met Noorwegen Onder 21. In Alkmaar gaat hij spelen met rugnummer 18.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 917
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Ik heb online gesproken met een aantal supporters van SK Brann. Zij geven aan dat Wolfe de uitblinker is van het team en ze hem allemaal verwachten in het nationale elftal. Zij roemen hem wel voornamelijk om zijn aanvallende kwaliteiten. Zijn verdedigende kwaliteiten zijn niet slecht, maar ook niet super.


Link: http://www.youtube.com/watch?v=27EjtH3DBOA
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Shota-Arveladze schreef: 27 mei 2023, 08:47 Zijn verdedigende kwaliteiten zijn niet slecht, maar ook niet super.
Zoveel is nu wel duidelijk.

Bij die tweede (80%), derde (30%) en vierde (40%) tegengoal heeft hij een aanzienlijk aandeel gehad.

Duel helemaal niet aangaan, duel verliezen, niet terugrennen.

Echt een ronduit waardeloze aankoop tot nu toe.

Heeft immers aanvallend ook nog niets laten zien en het is nog altijd wachten op zijn eerste knappe interceptie of tackle.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Kan net als Sugawara totaal niet verdedigen. Dan speel je dus met 2 backs die alleen iets toevoegen tegen clubs als RKC en Sparta.

Beschamend
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6552
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Energieke speler - net als Yuki - maar geen verdedigend wonder. Net als Yuki.
En met een halve verdediger als Bazoer dan ook in je laatste linie....
Het wordt allemaal wel broos
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: 22 sep 2023, 05:46 Kan net als Sugawara totaal niet verdedigen. Dan speel je dus met 2 backs die alleen iets toevoegen tegen clubs als RKC en Sparta.

Beschamend
Tegen RKC en Sparta heeft hij toch ook niets toegevoegd?

Sugawara geeft nog wel eens een knappe bal voor. Wolfe heb ik op nog niets nuttigs kunnen betrappen.

Behalve een beetje hard rennen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Antti Opdam schreef: 22 sep 2023, 05:52 Tegen RKC en Sparta heeft hij toch ook niets toegevoegd?

Sugawara geeft nog wel eens een knappe bal voor. Wolfe heb ik op nog niets nuttigs kunnen betrappen.

Behalve een beetje hard rennen.
Er zijn mensen rijk mee geworden op deze planeet doordat ze een beetje hard kunnen rennen :wink:
Toegegeven dat die wel een andere sport beoefenden :roll:

Helaas liet hij gisteren ook weer zien nog tekort te komen. Had eigenlijk een half jaar of jaar moeten wennen aan het niveau als reservespeler.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 917
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Zat twee keer fout in Bosnië was tot een tegengoal leidde. Hebben we echt niemand anders?
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Shota-Arveladze schreef: 22 sep 2023, 07:46 Zat twee keer fout in Bosnië was tot een tegengoal leidde. Hebben we echt niemand anders?
Mees de Wit helaas geblesseerd.

Kasius maakte bij Jong AZ en in zijn invalbeurten een aardige indruk, maar speelt op die plek "tegen zijn been in".

Ik ben bang dat we voorlopig aan dit blok onkunde vastzitten.

Ik weet niet waar ik het exact las, maar iemand schreef laatst dat Kerkez geruisloos vervangen was (oid) ... :?
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 917
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Wolfe heeft ook nog eens een contract tot 2028..... #-o

Maar, volgens de Brann fans was hij hun beste speler.. dus wellicht komt het nog goed....
"One swallow does not make a summer"
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1357
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Shota-Arveladze schreef: 22 sep 2023, 10:55 Wolfe heeft ook nog eens een contract tot 2028..... #-o

Maar, volgens de Brann fans was hij hun beste speler.. dus wellicht komt het nog goed....
Volgens mij hadden we hier onlangs een Brann-fan die dat laatste onzin vond, maar ik kan me vergissen. Hoe dan ook, ik vind het vooralsnog helemaal niets. Maar hij is nog jong, hopelijk zit er nog iets meer in
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6552
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Goeie beurt vandaag van Moller Wolfe. Dat mag ook gezegd.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6576
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Met ren en vliegwerk, ongepolijst.

Maar duidelijk zijn beste pot tot nu toe.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2255
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

SimonPoulsen schreef: 08 okt 2023, 15:48 Met ren en vliegwerk, ongepolijst.

Maar duidelijk zijn beste pot tot nu toe.
Helemaal eens. Zelfs verdedigend, op één moment na, prima vandaag.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2337
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Stond verdedigend erg goed en was aanvallend belangrijk, passeerde mannen alsof ze er niet stonden
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Ferry schreef: 08 okt 2023, 15:38 Goeie beurt vandaag van Moller Wolfe. Dat mag ook gezegd.
Eens.
GlennHoddle
Glory-hunter
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 aug 2023, 20:35

SimonPoulsen schreef: 08 okt 2023, 15:48 Met ren en vliegwerk, ongepolijst.

Maar duidelijk zijn beste pot tot nu toe.
Ongepolijst vergeleken met wie of wat?
Het is geen Kerkez, maar die is om die reden ook al weer weg. Hij is er net, en het is verdedigend solide, deelt geen rare schoppen uit zoals Mees de Wit, en doet het goed als hij mee opkomt. Hij mag nog wat bijleren, maar ik zie hem op zich liever dan Mees de Wit, ondanks het rennen en vliegen is hij zowel met als zonder bal veel minder een bron van onrust.

Maar als ik hier de commentaren zo lees lijkt het alsof hij debet is aan ieder tegendoelpunt.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6576
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

GlennHoddle schreef: 08 okt 2023, 21:12 Ongepolijst vergeleken met wie of wat?
Het is geen Kerkez, maar die is om die reden ook al weer weg. Hij is er net, en het is verdedigend solide, deelt geen rare schoppen uit zoals Mees de Wit, en doet het goed als hij mee opkomt. Hij mag nog wat bijleren, maar ik zie hem op zich liever dan Mees de Wit, ondanks het rennen en vliegen is hij zowel met als zonder bal veel minder een bron van onrust.

Maar als ik hier de commentaren zo lees lijkt het alsof hij debet is aan ieder tegendoelpunt.
Hij was echt niet goed laatste weken. Maar vandaag wel.

Met soms een beetje ongepolijst bedoel ik dat het niet de meest elegante speler is. Je dacht soms vandaag van hoe komt hij daar nou voorbij, of hoe win je deze tackle. Beetje onorthodox soms.
Benieuwd of hij het vol kan houden
GlennHoddle
Glory-hunter
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 aug 2023, 20:35

SimonPoulsen schreef: 08 okt 2023, 21:24 Hij was echt niet goed laatste weken. Maar vandaag wel.

Met soms een beetje ongepolijst bedoel ik dat het niet de meest elegante speler is. Je dacht soms vandaag van hoe komt hij daar nou voorbij, of hoe win je deze tackle. Beetje onorthodox soms.
Benieuwd of hij het vol kan houden
oh, niet elegant ben ik het zeker mee eens, maar ik vind dat altijd wel grappig. Ik vind dat ook wel voor Pavlidis gelden, die lijkt soms meer een tractor dan een voetballer, om een moment later dan weer iets heel subtiels te doen.

Ik denk dat hij het wel doortrekt eigenlijk. En ik hoop het ook zeker, je kan altijd een terugval hebben en we hebben niet echt een alternatief nu.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6576
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

GlennHoddle schreef: 08 okt 2023, 22:12 oh, niet elegant ben ik het zeker mee eens, maar ik vind dat altijd wel grappig. Ik vind dat ook wel voor Pavlidis gelden, die lijkt soms meer een tractor dan een voetballer, om een moment later dan weer iets heel subtiels te doen.

Ik denk dat hij het wel doortrekt eigenlijk. En ik hoop het ook zeker, je kan altijd een terugval hebben en we hebben niet echt een alternatief nu.
Pavlidis lijkt ook gewoon eind 30 qua voorkomen, maar wat kan ons het schelen als hij er 30 inschiet.

Zelfde met Wolfe. Zal mij een zorg zijn hoe hij het doet. Maar zeker aanvallend moet hij meer gaan brengen
Plaats reactie