AZ-PSV (zo 28 mei, 14.30u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Ferry schreef: 28 mei 2023, 17:04 Dan dient AZ dat dus ook te doen.
AZ kan niet veel van de handelswijze van AZ kopiëren en ook mensen van AZ overnemen waardoor ook zij boven hun begroting kunnen presteren ;-)
Laatst gewijzigd door AZA'dam op 28 mei 2023, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

DonnyDelano schreef: 28 mei 2023, 17:27 Dat hebben ze dan goed weten te verbergen, dat ze dat liever hadden gedaan!
haha,
de kern van ons meningsverschil is dat jij meent dat het onwil is terwijl ik denk dat het onmacht is.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6548
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZA'dam schreef: 28 mei 2023, 17:28 haha,
de kern van ons meningsverschil is dat jij meent dat het onwil is terwijl ik denk dat het onmacht is.
Onwil is een groot woord. Ik denk dat het gewoon de 'strategie' is geweest.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1347
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

AZA'dam schreef: 28 mei 2023, 17:28 haha,
de kern van ons meningsverschil is dat jij meent dat het onwil is terwijl ik denk dat het onmacht is.
Wat Ferry zegt. Eerder opdracht dan onwil. Ik verwijt het de spelers zeker niet
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 28 mei 2023, 15:41 Niet als je fatsoenlijke verdedigers hebt.
Maar die hebben we niet.
Als Pavlidis nou weer in zijn eerdere vorm was gekomen had ie er vandaag minstens één kunnen maken.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Ferry schreef: 28 mei 2023, 17:32 Onwil is een groot woord. Ik denk dat het gewoon de 'strategie' is geweest.
De goede resultaten van de laatste jaren tegen de Nederlandse top 3 clubs werden altijd behaald met min of meer dezelfde strijdwijze, d.w.z. compact spelend met veel nadruk op goed verdedigen en gevaarlijk worden vanuit de omschakeling. Zo versloegen we PSV ook in Eindhoven dit seizoen.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6548
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZA'dam schreef: 28 mei 2023, 17:43 De goede resultaten van de laatste jaren tegen de Nederlandse top 3 clubs werden altijd behaald met min of meer dezelfde strijdwijze, d.w.z. compact spelend met veel nadruk op goed verdedigen en gevaarlijk worden vanuit de omschakeling.
Dat ben ik met je eens. Al is AZ amper gevaarlijk geweest in de omschakeling.
En ik denk dat er tegen dit PSV - in deze fase - en in eigen huis best wel een andere strijdwijze had kunnen worden gebruikt.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 28 mei 2023, 17:51 Dat ben ik met je eens. Al is AZ amper gevaarlijk geweest in de omschakeling.
En ik denk dat er tegen dit PSV - in deze fase - en in eigen huis best wel een andere strijdwijze had kunnen worden gebruikt.
Maar als je al het hele jaar op dezelfde manier speelt kan je dat niet opeens de laatste wedstrijd veranderen, zeker als je niet weet hoe.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

salmonyappi schreef: 28 mei 2023, 17:58 Maar als je al het hele jaar op dezelfde manier speelt kan je dat niet opeens de laatste wedstrijd veranderen, zeker als je niet weet hoe.
De vorige thuiswedstrijd stonden we met de rust met 5-0 voor. Het is dus echt niet zo dat de trainer altijd maar een behoudende en verdedigende speelwijze voorstaat maar dat de speelwijze onder meer te maken heeft met de te verwachten mate van tegenstand.
Klinkt logisch en vanzelfsprekend, al zeg ik het zelf.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6548
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 28 mei 2023, 17:58 Maar als je al het hele jaar op dezelfde manier speelt kan je dat niet opeens de laatste wedstrijd veranderen, zeker als je niet weet hoe.
Waarom kan dat niet? Je traint een heel seizoen. Het zijn full profs.
Dan zou je toch ook andere spelsystemen kunnen oefenen? 2 spitsen bijvoorbeeld. Of 5 verdedigers.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Ferry schreef: 28 mei 2023, 17:51 Dat ben ik met je eens. Al is AZ amper gevaarlijk geweest in de omschakeling.
En ik denk dat er tegen dit PSV - in deze fase - en in eigen huis best wel een andere strijdwijze had kunnen worden gebruikt.
Ja, een strijdwijze zoals die Nederland op 2-2 bracht na een 2-0 achterstand tegen Argentinië. Maar van Gaal kon toen wel Weghorst en de Jong inbrengen terwijl Jansen het moest doen met een Dani de Wit die nog op de weg terug is.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 28 mei 2023, 17:40 Maar die hebben we niet.
Reden te meer om massaal de aanval te zoeken. Op de 0 spelen lukt toch niet met deze klunzen achterin. Dat heeft de assistent-trainer nog steeds niet in de gaten.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZA'dam schreef: 28 mei 2023, 18:06 De vorige thuiswedstrijd stonden we met de rust met 5-0 voor. Het is dus echt niet zo dat de trainer altijd maar een behoudende en verdedigende speelwijze voorstaat maar dat de speelwijze onder meer te maken heeft met de te verwachten mate van tegenstand.
Klinkt logisch en vanzelfsprekend, al zeg ik het zelf.
De mate van tegenstand was vandaag anders bijzonder laag. De verdediging van PSV is zo mogelijk nog slechter dan die van AZ. Alle reden dus om niet aan te vallen…
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

differentcook schreef: 28 mei 2023, 16:41 Ja, dan zou ik ze er meteen op afrekenen dat ze een doelstelling formuleren die niet reeel is tov hun begroting
Nee nu roepen dat je bij de eerste 4 wil eindigen en dan zeggen het seizoen is geslaagd, dat helpt.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Rjansen17 schreef: 28 mei 2023, 18:57 Nee nu roepen dat je bij de eerste 4 wil eindigen en dan zeggen het seizoen is geslaagd, dat helpt.
Maar ik hoor iedereen zeggen dat ze het seizoen niet geslaagd vonden, dat ze vonden dat er (veel) meer in had gezeten.
Voor de Ferry's van deze wereld formuleert men een minimumdoelstelling (4e plek en Europees voetballen) en intern spreekt men uit dat men kampioen wil worden en CL halen. Zo moeilijk is het allemaal niet.
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZA'dam schreef: 28 mei 2023, 18:06 De vorige thuiswedstrijd stonden we met de rust met 5-0 voor. Het is dus echt niet zo dat de trainer altijd maar een behoudende en verdedigende speelwijze voorstaat maar dat de speelwijze onder meer te maken heeft met de te verwachten mate van tegenstand.
Klinkt logisch en vanzelfsprekend, al zeg ik het zelf.
Stonden we met de rust 5-0 voor. Emmen is toch van een geheel andere orde dan PSV. Appels met peren.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 28 mei 2023, 18:07 Waarom kan dat niet? Je traint een heel seizoen. Het zijn full profs.
Dan zou je toch ook andere spelsystemen kunnen oefenen? 2 spitsen bijvoorbeeld. Of 5 verdedigers.
Wat ik bedoel is dat ik betwijfel of dat überhaupt kan met Jansen.
Ik heb het namelijk niet gezien.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6570
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

salmonyappi schreef: 28 mei 2023, 19:11 Wat ik bedoel is dat ik betwijfel of dat überhaupt kan met Jansen.
Ik heb het namelijk niet gezien.
Goede observatie. Jansen heeft geen alternatieve plannen of tactische omzetting in huis.

De man zit ook al 4 windows aan tafel bij Huiberts. Dus als hij een bepaald alternatief had gewild, had hij dat allang kunnen afdwingen. Ik heb overigens niet de illusie dat hij deze ideeën heeft.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6548
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 28 mei 2023, 19:11 Wat ik bedoel is dat ik betwijfel of dat überhaupt kan met Jansen.
Ik denk dat dat ook niet kan met Jansen. Hij heeft zich in 2,5 jaar tijd niet als tacticus geprofileerd.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

salmonyappi schreef: 28 mei 2023, 19:10 Stonden we met de rust 5-0 voor. Emmen is toch van een geheel andere orde dan PSV. Appels met peren.
Jij snapt het
Plaats reactie