NEC-AZ (zo 21 mei, 14.30u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Bertje schreef: 21 mei 2023, 17:57 Dat ajax gaat verliezen, daar twijfel ik niet aan.
:shock:
we can come an end
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1624
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Ferry schreef: 21 mei 2023, 15:22 Twente is zeker in eigen huis echt een sterke ploeg. Dus ajax is er nog lang niet.
Als de tukkers hun sportieve plicht doen.
Iedereen wil winnen van ajax en de Tukkers zeker.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1624
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

differentcook schreef: 21 mei 2023, 18:11 :shock:
Denk jij dat ajax wint dan?
Dat gaat niet gebeuren.
Denk 3-1. Minimaal.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Bertje schreef: 21 mei 2023, 18:24 Denk jij dat ajax wint dan?
Dat gaat niet gebeuren.
Denk 3-1. Minimaal.
Ik weet het niet wat het gaat worden. Sta er gewoon van te kijken dat jij zeker zegt te zijn van een uitkomst.
we can come an end
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1624
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

differentcook schreef: 21 mei 2023, 18:26 Ik weet het niet wat het gaat worden. Sta er gewoon van te kijken dat jij zeker zegt te zijn van een uitkomst.
Twente is in bloedvorm en ajax totaal niet.
Daarnaast willen ze juist 100 % winnen van die arrogante club.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1624
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Niet lang daarna scoorde Karlsson opnieuw met een schot van buiten de zestien, maar keurden scheidsrechter Sander van Eijk en de VAR het doelpunt om onduidelijke redenen af. Vangelis Pavlidis stond weliswaar buitenspel, maar nam absoluut geen deel aan het spel.

inderdaad vaag dat dit prachtige doelpunt werd afgekeurd.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6547
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Bertje schreef: 21 mei 2023, 18:43 inderdaad vaag dat dit prachtige doelpunt werd afgekeurd.
Dat werd verkeerd in beeld gebracht bij ESPN. Ging nl. niet om Pavlidis, maar om buitenspel van Van Brederode.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Ferry schreef: 21 mei 2023, 19:49 Dat werd verkeerd in beeld gebracht bij ESPN. Ging nl. niet om Pavlidis, maar om buitenspel van Van Brederode.
Dat beeld is ook gewoon op espn laten zien, evenals de overtreding van Van Brederode die weer na zijn buitenspel gemaakt werd. Het doelpunt zou om twee redenen afgekeurd hebben kunnen/moeten worden. Wel jammer, want het was zeker een mooie goal.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Stel je voor dat je het hele seizoen had gespeeld met een Jesper Karlsson in vorm. En een Odgaard in de vorm van het begin van de competitie. En achterin een centraal duo van topklasse. En Mathew Ryan vanaf het begin. Dan hadden we vast meer succes gehad.
Toch ben ik na vandaag tevreden over het feit dat de doelstellingen met de lage lat alvast gehaald zijn. Er hoeven geen play offs gespeeld te worden en geen 1e en 2e voorrondes Conference League. Daarom kunnen we volgende week nog een interessante krachtmeting tegemoet zien waarin we met een gerust hart de eventueel nodige risico's kunnen nemen. En dat na eindelijk weer eens een volle week rust.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6514
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bertje schreef: 21 mei 2023, 18:33 Twente is in bloedvorm en ajax totaal niet.
Daarnaast willen ze juist 100 % winnen van die arrogante club.
De vraag is alleen of Twente spelers gaat sparen met het oog op de play-offs die 4 dagen later beginnen. Die willen natuurlijk vooral weer Europees voetbal halen en daarom misschien geen risico lopen op blessures.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

The Friar schreef: 21 mei 2023, 16:22 Ik snap zowel de maatregel als de weerstand ertegen.
Je wilt geen relschoppers in je stadion, en aangezien de daders nog niet geïdentificeerd zijn is die kans groot dat dat wel gebeurt.
Ofwel: West Ham had zonder publiek tegen AZ moeten spelen?
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3245
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Bertje schreef: 21 mei 2023, 17:57 Dat ajax gaat verliezen, daar twijfel ik niet aan.
PSV is kwetsbaar en is te pakken.
Dan worden we derde. Niks mis mee, maar er had meer ingezeten. Al met al teleurstellend.
Teleurstellend ben ik met je eens. Had veel meer in moeten zitten.
Je vraagt je toch af als het niet zo tegen had gezeten met al die constante blessures het gehele seizoen of we toch iets tastbaars hadden behaalt.
Qua basisselectie heeft jansen gewoon een top elftal. Derde worden zou nog een beetje een glans aan dit seizoen kunnen geven maar ik denk dat ajax het niet laat lopen bij Twente, we hebben het niet in eigen hand helaas.
MB80
Invaller
Berichten: 2249
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Twente zal er wel halfbakken in gaan met het oog op de playoffs, dus ik zie onze zuiderburen nog wel 2de worden zelfs als wij van psv winnen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 22 mei 2023, 07:54 Teleurstellend ben ik met je eens. Had veel meer in moeten zitten.
Je vraagt je toch af als het niet zo tegen had gezeten met al die constante blessures het gehele seizoen of we toch iets tastbaars hadden behaalt.
Qua basisselectie heeft jansen gewoon een top elftal. Derde worden zou nog een beetje een glans aan dit seizoen kunnen geven maar ik denk dat ajax het niet laat lopen bij Twente, we hebben het niet in eigen hand helaas.
Tegenzitten? Ik denk dat het deels ook verkeerd handelen is geweest
we can come an end
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

MB80 schreef: 22 mei 2023, 19:41 Twente zal er wel halfbakken in gaan met het oog op de playoffs, dus ik zie onze zuiderburen nog wel 2de worden zelfs als wij van psv winnen.
Als ajax met 4-0 voorstaat met rust moet AZ ook niet meer willen winnen?

Ik zie Twente er op zich wel voor willen gaan, maar blijft altijd lastig als de wedstrijd eigenlijk nergens meer om gaat, maar de wedstrijd erna de 'wedstrijd van het jaar' is.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Grifo schreef: 22 mei 2023, 20:35 Als ajax met 4-0 voorstaat met rust moet AZ ook niet meer willen winnen?
Natuurlijk. Je voetbalt voor de supporters. En ik denk dat de meeste supporters liever een 3e plaats voor ajax zien dan een overwinning op PSV. Jansen heeft daar een verleden, Brands, Til en Stewart zitten er nu.

Enige reden om het niet te doen is de grens van 70 punten.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6570
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Langedijk schreef: 22 mei 2023, 20:50 Natuurlijk. Je voetbalt voor de supporters. En ik denk dat de meeste supporters liever een 3e plaats voor ajax zien dan een overwinning op PSV. Jansen heeft daar een verleden, Brands, Til en Stewart zitten er nu.

Enige reden om het niet te doen is de grens van 70 punten.
Dat zou nog eens n stunt zijn. Gewoon laatste minuut die bal in eigen doel.

Iedereen op de banken.

Psv komt toch de CL voorrondes nooit door. Hebben zowel psv als ajax geen jackpot en pakken ze waarschijnlijk nog meer punten voor Nederland ook.

En het is een mooie afleiding van al die narigheid in het nieuws over AZ.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 22 mei 2023, 20:50 Natuurlijk. Je voetbalt voor de supporters. En ik denk dat de meeste supporters liever een 3e plaats voor ajax zien dan een overwinning op PSV. Jansen heeft daar een verleden, Brands, Til en Stewart zitten er nu.

Enige reden om het niet te doen is de grens van 70 punten.
Jij denkt dat ik de laatste wedstrijd van het seizoen op de tribune ga zitten om expres van PSV te verliezen, of gelijk te spelen? Ik heb een bloedhekel aan ajax, maar ik zie AZ liever winnen. PSV heeft net zo weinig te zoeken in de CL als ajax momenteel, dus het zal mij in dit geval dan even een worst zijn.
Laten we maar hopen dat Twente gewoon even wint…….
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 22 mei 2023, 21:02 Jij denkt dat ik de laatste wedstrijd van het seizoen op de tribune ga zitten om expres van PSV te verliezen, of gelijk te spelen? Ik heb een bloedhekel aan ajax, maar ik zie AZ liever winnen. PSV heeft net zo weinig te zoeken in de CL als ajax momenteel, dus het zal mij in dit geval dan even een worst zijn.
Laten we maar hopen dat Twente gewoon even wint…….
Het is ook eigen belang. Net wat Ferry zegt, PSV komt toch due voorronde niet door. ajax is geplaatst en heeft meer kans. Om die financiële kloof een beetje te dichten moet ajax geen 2e worden.

Ik kan me niet voorstellen dat je zondag juichend naar huis gaat als AZ en ajax allebei winnen. Daar schiet AZ toch niets mee op. Het enige positieve zou dan die jankhoofden van Simons en Luuk de Jong zijn.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 23 mei 2023, 07:01 Het is ook eigen belang. Net wat Ferry zegt, PSV komt toch due voorronde niet door. ajax is geplaatst en heeft meer kans. Om die financiële kloof een beetje te dichten moet ajax geen 2e worden.

Ik kan me niet voorstellen dat je zondag juichend naar huis gaat als AZ en ajax allebei winnen. Daar schiet AZ toch niets mee op. Het enige positieve zou dan die jankhoofden van Simons en Luuk de Jong zijn.
Op de uitslag van die andere wedstrijd hebben we geen enkele invloed. Ik hoop dat Twente wint, maar ik ga niet chagrijnig naar huis als AZ wint.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie