AZ-West Ham United FC (do 18 mei, 21.00u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Grifo schreef: 19 mei 2023, 10:39 Hij heeft drie van die passes gegeven. De laatste van die serie leidde het tegendoelpunt in. De tweede leverde West Ham een grote kans op en de eerste werd gelukkig door een teamgenoot op tijd gecorrigeerd.
Hij kan er ook gewoon niks van natuurlijk. Maar ik vond hem niet slechter dan de rest gisteren.

Zonder die blunder van Ryan hadden ze in de finale gestaan. Ben ik van overtuigd.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Antti Opdam schreef: 19 mei 2023, 10:06
Van Hatzdiakos moeten we nu echt afscheid gaan nemen. Dat moet overigens al jaren. Maar nu écht.
De aanvankelijke bedoeling was Vanheusden als RCV met Beukema als backup. Panta mocht weg maar zijn transfer kwam niet rond.

Behalve twee domme fouten bleef hij gisteravond aardig op de been, vind ik. Maar dat hij niet van het niveau is wat AZ nastreeft in de basis was voor aanvang van dit seizoen al duidelijk..
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12555
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZA'dam schreef: 19 mei 2023, 12:55 De aanvankelijke bedoeling was Vanheusden als RCV met Beukema als backup. Panta mocht weg maar zijn transfer kwam niet rond.

Behalve twee domme fouten bleef hij gisteravond aardig op de been, vind ik. Maar dat hij niet van het niveau is wat AZ nastreeft in de basis was voor aanvang van dit seizoen al duidelijk..
Ja, goed in perspectief geplaatst. Hatzidiakos mocht weg en imo zou een CV duo Vanheusden-BMI AZ eindelijk eens een veel stevigere basis geven om vooruit te kunnen voetballen. Aangemerkt wel dat Vanheusden een onzekere factor was en helaas ook bij AZ is gebleken.
we can come an end
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

differentcook schreef: 19 mei 2023, 13:01 Ja, goed in perspectief geplaatst. Hatzidiakos mocht weg en imo zou een CV duo Vanheusden-BMI AZ eindelijk eens een veel stevigere basis geven om vooruit te kunnen voetballen. Aangemerkt wel dat Vanheusden een onzekere factor was en helaas ook bij AZ is gebleken.
In jouw perspectief geplaatst. AZ is toch niet van de werkverschaffing? Er zijn door zowel de TD als door onze coach inscahttinsgfouten gemaakt over de kwaliteit en inzetbaarheid van al onze centrale verdedigers. Jij hebt het over 'perspectief', ik zie, met mijn perspectief Beukema in de eerste wedstrijd en Hatzidiakos in de tweede wedstrijd gruwelijk falen. Dat is niet erg, dat is gewoon hun niveau en ze doen gerust hun best. Maar de technische staf (inclusief td) had hier al veel eerder op moeten anticiperen en moet dat als de wiedeweerga de komende transferperiode doen. Het perspectief: 'ja maar de eerste twee keuzes waren geblesseerd' had opgegaan als deze net geblesseerd waren geraakt. Maar dat is niet zo, dat was al lang voor de wintertransferwindow terwijl het niveau (voor de standaarden van AZ) van de huidige twee cv's niet voldoet en dat reeds bekend was.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12555
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Grifo schreef: 19 mei 2023, 14:28 In jouw perspectief geplaatst. AZ is toch niet van de werkverschaffing? Er zijn door zowel de TD als door onze coach inscahttinsgfouten gemaakt over de kwaliteit en inzetbaarheid van al onze centrale verdedigers. Jij hebt het over 'perspectief', ik zie, met mijn perspectief Beukema in de eerste wedstrijd en Hatzidiakos in de tweede wedstrijd gruwelijk falen. Dat is niet erg, dat is gewoon hun niveau en ze doen gerust hun best. Maar de technische staf (inclusief td) had hier al veel eerder op moeten anticiperen en moet dat als de wiedeweerga de komende transferperiode doen. Het perspectief: 'ja maar de eerste twee keuzes waren geblesseerd' had opgegaan als deze net geblesseerd waren geraakt. Maar dat is niet zo, dat was al lang voor de wintertransferwindow terwijl het niveau (voor de standaarden van AZ) van de huidige twee cv's niet voldoet en dat reeds bekend was.
Ik ben het met je eens dat de verdediging veel beter moet, maar zie ook de beperkingen waar AZ het mee moet doen (willen ze een stabiele groei realiseren). Daarom was ik na jaren inactiviteit op het gebied van de verdediging (wat ik ook duidelijk heb afgekraakt hier toen iedereen nog bezig was met Jansen) al blij dat afgelopen zomer daar meer serieus naar was gekeken. De beperking is dan dat AZ het soms moet doen met gokjes als Vanheusden. En ja, ik heb dit seizoen volop afgegeven op de medische staff (toen velen nog bezig waren met Huiberts)
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Grifo schreef: 19 mei 2023, 14:28 Maar dat is niet zo, dat was al lang voor de wintertransferwindow terwijl het niveau (voor de standaarden van AZ) van de huidige twee cv's niet voldoet en dat reeds bekend was.
Tel daar een ongeschikte rechtsback en Verhulst op doel bij op. Achterhoede van niveau Dordrecht.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Grifo schreef: 19 mei 2023, 14:28 In jouw perspectief geplaatst. AZ is toch niet van de werkverschaffing? Er zijn door zowel de TD als door onze coach inscahttinsgfouten gemaakt over de kwaliteit en inzetbaarheid van al onze centrale verdedigers. Jij hebt het over 'perspectief', ik zie, met mijn perspectief Beukema in de eerste wedstrijd en Hatzidiakos in de tweede wedstrijd gruwelijk falen. Dat is niet erg, dat is gewoon hun niveau en ze doen gerust hun best. Maar de technische staf (inclusief td) had hier al veel eerder op moeten anticiperen en moet dat als de wiedeweerga de komende transferperiode doen. Het perspectief: 'ja maar de eerste twee keuzes waren geblesseerd' had opgegaan als deze net geblesseerd waren geraakt. Maar dat is niet zo, dat was al lang voor de wintertransferwindow terwijl het niveau (voor de standaarden van AZ) van de huidige twee cv's niet voldoet en dat reeds bekend was.
Je doet het voorkomen alsof "de standaarden van AZ" niet door AZ zelf bepaald worden maar door supporters op de Fanpage. Misschien dachten ze bij AZ wel dat ondanks de twee geblesseerde eerste keus CV's het met jongens daar kort achter zoals Panta en Beukema en veelbelovende talenten uit de jeugdopleiding als Maxim Dekker en Wouter Goes goed mogelijk zou zijn om de doelstellingen te halen.

Het niveau wat we graag zien bij AZ is sowieso erg duur om even aan te kopen vanwege een blessure. En zelfs als je bereid bent voor een aankoop heel diep in de buidel te tasten is dat nog geen garantie op een vervanger die er meteen staat. Michailovic heeft ons per slot van rekening ook nog niet veel laten zien.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

AZA'dam schreef: 19 mei 2023, 15:51 Je doet het voorkomen alsof "de standaarden van AZ" niet door AZ zelf bepaald worden maar door supporters op de Fanpage. Misschien dachten ze bij AZ wel dat ondanks de twee geblesseerde eerste keus CV's het met jongens daar kort achter zoals Panta en Beukema en veelbelovende talenten uit de jeugdopleiding als Maxim Dekker en Wouter Goes goed mogelijk zou zijn om de doelstellingen te halen.

Het niveau wat we graag zien bij AZ is sowieso erg duur om even aan te kopen vanwege een blessure. En zelfs als je bereid bent voor een aankoop heel diep in de buidel te tasten is dat nog geen garantie op een vervanger die er meteen staat. Michailovic heeft ons per slot van rekening ook nog niet veel laten zien.
Volgens mij heeft AZ de doelstelling om structureel top4 te halen, Europees te spelen en een ambitie naar hoger (top3 aanvallen). Ook de AD laat zich geen kans onberoerd om te zeggen dat AZ óók een topclub is. Dan kan je, met respect naar de verdiensten en prestaties van beide jongens, niet aankomen met Hatzidiakos en Beukema. Wel als noodoplossing, maar niet langdurig. En volgens mij spelen ze beiden al zo goed als het hele seizoen.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Grifo schreef: 19 mei 2023, 17:48 Volgens mij heeft AZ de doelstelling om structureel top4 te halen, Europees te spelen en een ambitie naar hoger (top3 aanvallen). Ook de AD laat zich geen kans onberoerd om te zeggen dat AZ óók een topclub is. Dan kan je, met respect naar de verdiensten en prestaties van beide jongens, niet aankomen met Hatzidiakos en Beukema. Wel als noodoplossing, maar niet langdurig. En volgens mij spelen ze beiden al zo goed als het hele seizoen.
Ja, en als eenmaal Europees is gehaald wordt de doelstelling uitgebreid naar Europees overwinteren. Gelukt!
AZ ligt op koers om in de top 4 te eindigen. Nog één punt uit de laatste twee wedstrijden zou al voldoen. Ook is er nog zicht op plaats 3.
Het lijkt er op dat AZ goed inschatte dat de doelstellingen gehaald konden worden mét Beukema en Hatzidiakos in de basis.
De standaarden van AZ worden niet bepaald door het AD of andere media.
Als er geen langdurige blessures geweest waren van Karlsson, Pavlidis, BMI en Vanheusden zou de ambitie naar hoger misschien dit seizoen al beter uit de verf zijn gekomen.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZA'dam schreef: 19 mei 2023, 18:11 Ja, en als eenmaal Europees is gehaald wordt de doelstelling uitgebreid naar Europees overwinteren. Gelukt!
AZ ligt op koers om in de top 4 te eindigen. Nog één punt uit de laatste twee wedstrijden zou al voldoen.
Wauw, overwinteren in een poule met semi-profs uit dwergstaatjes. En 4e worden met de 4e begroting is geen prestatie, dat is een verplichting. De andere doelstellingen (beker winnen en aanvallend voetballen) zijn opnieuw niet behaald, lang niet zelfs.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16264
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 19 mei 2023, 19:42 Wauw, overwinteren in een poule met semi-profs uit dwergstaatjes. En 4e worden met de 4e begroting is geen prestatie, dat is een verplichting. De andere doelstellingen (beker winnen en aanvallend voetballen) zijn opnieuw niet behaald, lang niet zelfs.
Ja, het is goed kut allemaal.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Joostvinck
Teletext-supporter
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2023, 19:57

Ik zou graag wel wat namen van relschoppers van gisterenavond willen doorkrijgen. Moet hier toch mogelijk zijn. Dan kan ik een klopjacht beginnen. Doorgesnoven kutettertjes met puisten die mijn club in een kwaad daglicht zetten, die zijn namelijk van mij.

Kom maar op met die namen!
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

AZA'dam schreef: 19 mei 2023, 18:11 Ja, en als eenmaal Europees is gehaald wordt de doelstelling uitgebreid naar Europees overwinteren. Gelukt!
AZ ligt op koers om in de top 4 te eindigen. Nog één punt uit de laatste twee wedstrijden zou al voldoen. Ook is er nog zicht op plaats 3.
Het lijkt er op dat AZ goed inschatte dat de doelstellingen gehaald konden worden mét Beukema en Hatzidiakos in de basis.
De standaarden van AZ worden niet bepaald door het AD of andere media.
Als er geen langdurige blessures geweest waren van Karlsson, Pavlidis, BMI en Vanheusden zou de ambitie naar hoger misschien dit seizoen al beter uit de verf zijn gekomen.
Ja, 2 vd doelstellingen behaald. Maar de ambitie is ver weg. Wat heb je aan een ambitie uit te spreken als je er niet naar handelt?

Ik vind het overigens niet zo k*t hoor. Gisteren had ik t nog even over hoe ik ooit eens thuiskwam na een 7-1 overwinning tegen GAE in de eerste divisie in een van de eerste wedstrijden van AZ die ik bezocht en toen het gevoel had dat ik dat waarschijnlijk nooit meer zou meemaken, zo'n veldoverwicht en uitslag. En dat ik Scheringa voor gek verklaarde toen ie ongeveer toen zei dat kleine clubje welke in -toen nog sluimerend- supportte binnen tien jaar Europees voetbal zou spelen en in de top van Nederland zou spelen. Maar ik verwacht wel van een bestuur dat ze handelen naar wat er door henzelf geroepen wordt.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16264
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Grifo schreef: 19 mei 2023, 20:58

Ik vind het overigens niet zo k*t hoor.
Ik reageer cynisch op Langedijk.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

salmonyappi schreef: 19 mei 2023, 21:40 Ik reageer cynisch op Langedijk.
Snap ik. Maar ik ben soms ook vrij negatief in hoe ik het voetbal van AZ onder Jansen beoordeel. Ik wilde je alvast voor zijn :wink:
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 19 mei 2023, 21:40 Ik reageer cynisch op Langedijk.
Oh, is dat cynisch. Ik vind het namelijk echt een kutseizoen, zeker na gisteren. Talloze kansen op een prijs, finale of hoge eindklassering laten liggen. Karrenvracht aan punten verspeeld door verdediging en keeper niet (tijdig) op orde te hebben. Trainer te vroeg verlengd. Leuke wedstrijden op 1 hand te tellen. En als klap op de vuurpijl zware imagoschade. Nee, het was geweldig.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16264
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 19 mei 2023, 22:04 Oh, is dat cynisch. Ik vind het namelijk echt een kutseizoen, zeker na gisteren. Talloze kansen op een prijs, finale of hoge eindklassering laten liggen. Karrenvracht aan punten verspeeld door verdediging en keeper niet (tijdig) op orde te hebben. Trainer te vroeg verlengd. Leuke wedstrijden op 1 hand te tellen. En als klap op de vuurpijl zware imagoschade. Nee, het was geweldig.
Ik denk dat men inmiddels wel weet hoe je erover denkt.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
lowietje
Fanatic
Berichten: 514
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:06

salmonyappi schreef: 19 mei 2023, 22:26 Ik denk dat men inmiddels wel weet hoe je erover denkt.
Volledig eens met Langedijk. Had het niet beter kunnen verwoorden.
Seizoenkaarthouder
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Langedijk schreef: 19 mei 2023, 19:42 Wauw, overwinteren in een poule met semi-profs uit dwergstaatjes. En 4e worden met de 4e begroting is geen prestatie, dat is een verplichting. De andere doelstellingen (beker winnen en aanvallend voetballen) zijn opnieuw niet behaald, lang niet zelfs.
Gaf geen waardeoordeel over de prestaties maar constateerde dat de doelstellingen gehaald waren.
De beker winnen was geen doelstelling maar een ambitie.
De mate waarin aanvallend voetbal gespeeld kan worden is mede afhankelijk van de weerstand die je ontmoet en de sterkte van de spelersgroep die je ter beschikking hebt.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Grifo schreef: 19 mei 2023, 17:48 Volgens mij heeft AZ de doelstelling om structureel top4 te halen, Europees te spelen en een ambitie naar hoger (top3 aanvallen). Ook de AD laat zich geen kans onberoerd om te zeggen dat AZ óók een topclub is. Dan kan je, met respect naar de verdiensten en prestaties van beide jongens, niet aankomen met Hatzidiakos en Beukema. Wel als noodoplossing, maar niet langdurig. En volgens mij spelen ze beiden al zo goed als het hele seizoen.
Er zijn meerdere verwoordingen door de jaren heen geweest van de ambities van AZ. Sommige heb ik direct uit de mond gehoord in interviews maar de meeste zijn vertalingen die de media of fans van hun eigen interpretatie hebben gemaakt. Top 3 aanvallen heb ik zeker voorbij zien komen, al heb ik geen herinnering door wie en wanneer en welke context dit is gezegd.
Meedoen om de bovenste plekken vind ik zelf de mooiste die ik heb gehoord in een interview (geen idee meer door wie en wie weet geef ik er wel mijn eigen interpretatie aan :lol:) Het geeft in mijn ogen goed weer dat AZ competitief wil zijn en wil strijden voor de bovenste plekken. Maar anders dan de top 3 aanvallen - wat in het verlengde ligt-is net de toon een beetje anders. Misschien iets inclusiefer van toon? Want als AZ bv een terugval heeft (standaard shit) valt er niets meer aan te vallen. Maar met meedoen geef je aan dat je door het seizoen in die bovenste categorie wil hebben gestreden (nee niet toevallig na de eerste 2 wedstrijden bovenaan staan) maar structureel meedoen of tenminste mee hebben gedaan. Zoals AZ ook dit seizoen meerdere momenten heeft gekend dat we de koppositie hadden kunnen pakken. Bij die standaard terugval wat ons ook dit jaar weer is overkomen blijft de energie in de uitspraak "meedoen" zitten.
Sorry dit blijft een beetje vaag. Misschien heeft 5 uur s'ochtends er iets mee te maken :roll: :lol: het is nu wel zo beetje bedtijd...

Beuk en Hatzi zijn toch gewoon top 4 eredivisie/halve finale conference league materiaal?
Plaats reactie