West Ham United FC-AZ (do 11 mei, 20.00u (Eng)/21.00u (Ned))

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Haha, Beukema: 'ik heb genoten van de sfeer, een klein smetje was dat we niet met winst maar verlies de 2e wedstrijd ingaan' :lol:
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

differentcook schreef: 11 mei 2023, 21:07 Haha, Beukema: 'ik heb genoten van de sfeer, een klein smetje was dat we niet met winst maar verlies de 2e wedstrijd ingaan' :lol:
Dat is dan wel weer typisch AZ/Jansen.

Op schoolreisje met ome Jansen naar zn roots. Beetje genant.
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1419
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

differentcook schreef: 11 mei 2023, 21:07 Haha, Beukema: 'ik heb genoten van de sfeer, een klein smetje was dat we niet met winst maar verlies de 2e wedstrijd ingaan' :lol:
Deze uitspraak zegt genoeg. Het is allemaal te vrijblijvend. En Jansen mikt altijd op de tweede helft😴
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Dit verlies betekent ook dat Nederland geen vier CL tickets krijgt na volgend seizoen, dus legt AZ de lat voor zichzelf ook hoger
we can come an end
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Zijn we nu voor eens en altijd verlost van die odgaard en van Brederode. Beiden weer dramatisch
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5436
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

lowietje schreef: 11 mei 2023, 21:01 Beukema zwakste schakel vandaag.
En we worden weer genekt door de keeperstrainer die elke keeper aanleert om ballen te stompen ipv gewoon te vangen...
Zou Nick van Aart al een contract voor het leven hebben?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Net terugkijkende naar de samenvatting zie ik dat de voorzet waarbij Ryan de speler stompt ipv de bal, waar dus de penalty uit voortkomt, is gegeven door iemand die daarbij op zijn AZ tegenstander leunt (deze beneden houdt met zijn armen). Dat had al afgefloten moeten worden.
we can come an end
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

pAZcal schreef: 11 mei 2023, 22:09 Zou Nick van Aart al een contract voor het leven hebben?
Zijn jullie allemaal nou echt zo dom dat jullie denken dat Nick van Aart hier ook maar iets mee te maken heeft?!!?

Ryan heeft 4 seizoenen Brighton gekeept en 4 seizoenen club Brugge. Denk je dat hij in 3 maanden tijd door Nick van Aart helemaal omgetoverd is naar een andere keeper?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Lekker allemaal met elkaar meehuilen: Jansen is de schuld van alles!

Dat AZ tot de penalty (die volledig op het conto van Ryan geschreven kan worden, helaas) de wedstrijd volledig onder controle had en West Ham als een figurantenteam over het veld hobbelde wordt onmiddellijk vergeten.
Dat die 2-1 valt komt door de adrenalinestoot bij WH en de plotse twijfel bij AZ. Bij de eerste de beste tegenslag lekker “angsthazenvoetbal” of “Jansen-voetbal” roepen. Ik vind dat opportunistisch en kortzichtig.

Jansen heeft niet veel opties, met nog steeds vele ongewilde blessures; en de mogelijke spelers die worden opgesteld zijn niet allemaal in de beste vorm (“understatement”). Aanvallen is geen optie met een onbereikbare Pavlidis, een Odgaard waarvan ik echt niet begrijp wat ie staat te doen en een vreselijk zijn best doende Van Brederode die nog niet klaar is voor dit niveau (alhoewel: hoe goed was dat WHU nou eigenlijk?). Wat moet Pascal verder doen?

Vele oordelen worden helaas beïnvloed door het negatieve resultaat. Maar kijk ook eens naar de zaken die wél goed gingen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

differentcook schreef: 11 mei 2023, 22:13 Net terugkijkende naar de samenvatting zie ik dat de voorzet waarbij Ryan de speler stompt ipv de bal, waar dus de penalty uit voortkomt, is gegeven door iemand die daarbij op zijn AZ tegenstander leunt (deze beneden houdt met zijn armen). Dat had al afgefloten moeten worden.
Ja, dat bedoelde ik met 'er ging een overtreding aan vooraf'. Die scheids had nog contact via z'n oortje na die goal dus ik meende dat er een goede kans was dat hij 'm alsnog af zou keuren.
Aan die tweede goal ging een soortgelijke overtreding vooraf waarbij die centrale verdediger helemaal op Pavlidis leunt bij het doorkoppen. Kennelijk vonden ze ook dat te weinig.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5436
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

SchoorlAZ schreef: 11 mei 2023, 22:22 Zijn jullie allemaal nou echt zo dom dat jullie denken dat Nick van Aart hier ook maar iets mee te maken heeft?!!?

Ryan heeft 4 seizoenen Brighton gekeept en 4 seizoenen club Brugge. Denk je dat hij in 3 maanden tijd door Nick van Aart helemaal omgetoverd is naar een andere keeper?
Moet ik voor jou nog knipogende emoji's toevoegen dan? ](*,)
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

SchoorlAZ schreef: 11 mei 2023, 22:22 Zijn jullie allemaal nou echt zo dom dat jullie denken dat Nick van Aart hier ook maar iets mee te maken heeft?!!?

Ryan heeft 4 seizoenen Brighton gekeept en 4 seizoenen club Brugge. Denk je dat hij in 3 maanden tijd door Nick van Aart helemaal omgetoverd is naar een andere keeper?
Ja, dat is een absurde veronderstelling. Ben juist blij dat er eindelijk weer een keeper staat die veel hoge ballen vangt i.p.v. weg stompt. Het moet wel kunnen natuurlijk, anders is stompen the second best option.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

pAZcal schreef: 11 mei 2023, 22:45 Moet ik voor jou nog knipogende emoji's toevoegen dan? ](*,)
Ja, jouw opmerking was duidelijk als grap bedoeld maar die suggestie werd in andere posts gewekt.
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 651
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

Jammer dat je twee goals zo weg geeft. Lange tijd heeft AZ prima gespeeld. Alleen op het einde liet WHU wat power play zien. Een gelijkspel zo een logische uitslag zijn geweest. Je zag gisteren wel het verschil tussen de basis en de bank. Zonder Kerkez en Karlsson is er toch een stuk minder gevaar. De vervangers hebben hun stinkende best gedaan maar kunnen niet hetzelfde brengen.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1122
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Jammer dat het niet gelukt is om West Ham op een gelijkspel te houden. Het viel mij gisteren niet tegen. Niet een heel sterk West Ham gezien en AZ speelde prima.

Wat mij vooral opviel is dat AZ het fysiek ook prima op orde had. Vooraf werd gewaarschuwd dat AZ niet in de duels moest komen omdat ze het dan zouden afleggen. Het tegendeel was waar. Die Antonio bijvoorbeeld werd goed aangepakt door Beukema en Hatzidiakos. Die felheid van AZ wist West Ham ook aardig te ontregelen. Goed om te zien dat wij dat ook kunnen en eindelijk ook een scheidsrechter die dan niet voor elke pietluttigheid fluit. Kan die scheids volgende week ook niet in Alkmaar fluiten?

Ook van Brederode vond ik verdedigend sterk. Pakte veel de bal af en was daarmee ook belangrijk. Ondanks de nederlaag heb ik er wel vertrouwen in volgende week. Zeker als Kerkez en Karlsson er weer bij kunnen zijn.

Tot slot lijkt dit toernooi een enorme 'once in a lifetime' kans te worden op het winnen van de beker. Basel wint gisteren uit bij Fiorentina en zou een ideale tegenstander zijn in een finale. Nog meer reden om er volle bak voor te gaan volgende week!!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Het spel vertragen om hun wapen de omschakeling eruit te halen werkte goed. Het was intressant te zien hoe AZ zich goed tussen de linies naar hun helft wist te spelen en het balbezit zag er goed uit. De mogelijkheden die er uit voortkwamen (diverse zachte schoten en een paar halve combinaties) waren voortekenen van het doelpunt wat de kroon was op eerste helft.

De helft begon ongeveer hetzelfde en WH wist niet hoe ze de druk er op moesten krijgen. Maar wat er na de gele kaart van Clasie gebeurt verbaasd mij wel. Ja er kwam een reactie van het publiek (logisch die ergerde zich rot aan het trage spel) en WH ging daardoor voor het eerst echt druk geven. Maar waarom stort het veldspel van AZ zo in onder iets meer druk? Het leek net alsof ze verrast waren dat toen ze de trage verzorgde opbouw moesten loslaten er geen plan B was en de eenheid in het team even wegleek (misschien door de wissels?)en AZ door slordigheid maar ook door beter spel van hun WH meer en meer in de wedstrijd hielp.

Jansen sprak over de 2 momenten voor dat de bal in box werd gebracht (1 voor de fout getimede boks van Rian penalty en 1 voor 2-0). Dat de reactie van de AZ spelers rond die voorzet/spelhervatting te slap was en zich even lieten verrassen. Ik heb het niet goed gezien, maar ik meen dat een ingedribbelde Panta met slordig balverlies 1 van de twee situaties inluide rond de middenlijn.

Ik verwacht/hoop dat we dit recht kunnen zetten, want je verliest alleen maar op details en zo geweldig vond ik WH nou ook weer niet. Forza AZ.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Welsh Hammer schreef: 10 mei 2023, 14:53 English is better for me ...

Last season we beat Seville and Lyon and lost to Frankfurt in semi final

This season we have not played anyone of note apart from beating Anderlecht home and away.

As fans of West Ham we have had so many reality checks in the past when we think we are going to win and somehow end up losing !

That's why I fear the referee as much as your team !

Our song that you may already know is deep into our history and shows our fears of failure ...


I'm forever blowing bubbles,
Pretty bubbles in the air,
They fly so high,
They reach the sky,

And like my dreams they fade and die!
Fortunes always hiding,
I've looked every where,
I'm forever blowing bubbles,
Pretty bubbles in the air!


So how can you beat us ?

Where could we lose over two legs ?
Congrats with the win.

May i say that mister Antonio is such an embarassment. Guy is bigger then a truck, but gets bullied of the ball atleast 10 times by Beukema and Hatzidiakos :lol: . To go down after each small contact. Does he like to eat grass or something. What a silly guy. Props to the reff for not falling for it. Really unfortunate we are missing some key players.
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

SimonPoulsen schreef: 11 mei 2023, 21:02 Ik sta altijd vooraan om Jansen te bekritiseren. Maar dit is gewoon een kwaliteitsprobleem. Voorin ben je op beide vleugels compleet lam. Op de bank zit niets qua aanvallende kwaliteit. Je kan wel roepen je moet aanvallen, maar dan moet je ook meer man vooruit schuiven. Precies wat hun willen. Dan ben je extra kwetsbaar in de omschakeling. De goals vallen weer uit standaardsituaties. Uit open spel zijn hun nauwelijks echt gevaarlijk geweest.

Pavlidis op een eiland, dat ziet toch iedereen. Odgaard belachelijk slecht, alweer. Brederode kent zn eigen zwaktes en speelt naar zn vermogens (die niet az1 waardig zijn). Yuki werd aardig zoekgespeeld. Dewit na die domme gele kaart heel de wedstrijd op de handrem. Centrale duo had die grote spits aardig in de tang. Maar aan de bal beukema en yuki slecht. Clasie en Reijnders vrij behoorlijk.
Als team wel redelijk gespeeld denk ik en niet naief. Aanvallend gewoon onmachtig. West ham een kutploeg via dode momenten toch nog wint. Hopen op Karlsson en kerkez
Compleet mee eens, ik heb wel goeie hoop voor volgende week. Aangezien we het thuis altijd beter doen en West Ham was nou ook weer niet heel goed, zeker als Karlsson en Kerkez ook terug zijn 🤞
Van Alkmaar begint de victorie
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2337
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

salmonyappi schreef: 11 mei 2023, 22:38 Lekker allemaal met elkaar meehuilen: Jansen is de schuld van alles!

Dat AZ tot de penalty (die volledig op het conto van Ryan geschreven kan worden, helaas) de wedstrijd volledig onder controle had en West Ham als een figurantenteam over het veld hobbelde wordt onmiddellijk vergeten.
Dat die 2-1 valt komt door de adrenalinestoot bij WH en de plotse twijfel bij AZ. Bij de eerste de beste tegenslag lekker “angsthazenvoetbal” of “Jansen-voetbal” roepen. Ik vind dat opportunistisch en kortzichtig.

Jansen heeft niet veel opties, met nog steeds vele ongewilde blessures; en de mogelijke spelers die worden opgesteld zijn niet allemaal in de beste vorm (“understatement”). Aanvallen is geen optie met een onbereikbare Pavlidis, een Odgaard waarvan ik echt niet begrijp wat ie staat te doen en een vreselijk zijn best doende Van Brederode die nog niet klaar is voor dit niveau (alhoewel: hoe goed was dat WHU nou eigenlijk?). Wat moet Pascal verder doen?

Vele oordelen worden helaas beïnvloed door het negatieve resultaat. Maar kijk ook eens naar de zaken die wél goed gingen.
Weet je wat kortzichtig is; dat jij denkt dat de ballen die wij op 3/4 van het veld hebben systematisch achteruit gespeeld worden tot we notabene bij de keeper zijn en deze vervolgens uit paniek alsnog een lange bal moet spelen waardoor we balbezit kwijt zijn in plaats van de gedurfde actie met als beloning een goal maken.

Dat is pas kortzichtig als jij denkt dat de spelers niet allemaal door Jansen geinstrueerd zijn tot deze beslissingen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

072 schreef: 12 mei 2023, 08:29 Compleet mee eens, ik heb wel goeie hoop voor volgende week. Aangezien we het thuis altijd beter doen en West Ham was nou ook weer niet heel goed, zeker als Karlsson en Kerkez ook terug zijn 🤞
Bedenk wel dat Karlsson niet die balveroveringen zal doen die Van Brederode heeft gedaan en waarschijnlijk er ook wat meer zal verliezen. Dat er dus ook meer druk op de verdediging komt.
we can come an end
Plaats reactie