Fortuna Sittard-AZ (zo 16 apr, 20.00u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Langedijk schreef: 17 apr 2023, 08:43 Punt 1 is niet relevant. Daardoor heeft al meer krediet gehad dan anderen. Punt 2 is lachwekkend, dat hadden er nooit meer dan 50 mogen zijn. Punt 3 slaat nergens op, dat voor elke voetballer/werknemer moeten gelden. En wat heb je aan 100% inzet als je geen inzicht, passing en concentratie hebt. Punt 4 is prima, maar past een beetje bij zijn zelfbenoemde imago van 'grote leider'. Schreeuwen en wijzen naar een jongen Goes die veel beter kan verdedigen.

Dat het de schuld van onze assistent-trainer is ben ik met je eens.
1. Als je dat niet interesseert dan is het niet relevant, nee. Echter denkt (ik schat) >80% van de supporters daar anders over, en voor hen is het dus wel relevant.
2. De trainers zijn daar verantwoordelijk voor. Maar een speler met 200 wedstrijden voor de club heb ik een stuk meer respect voor dan die clubhoppers.
3. Je kan als supporter maar 1 ding van een speler verwachten en dat is dat hij er alles aan doet. Dat hij niet beter kan en foutjes maakt, dat valt hem niet te verwijten. Hij is nou eenmaal niet beter dan dit.
4. Dit is gewoon zijn Griekse mentaliteit. Hadden ze dat allemaal maar een beetje meer. Niets te maken met een zelfbenoemd imago.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZ fanatic 4-life schreef: 17 apr 2023, 09:16 1. Als je dat niet interesseert dan is het niet relevant, nee. Echter denkt (ik schat) >80% van de supporters daar anders over, en voor hen is het dus wel relevant.
2. De trainers zijn daar verantwoordelijk voor. Maar een speler met 200 wedstrijden voor de club heb ik een stuk meer respect voor dan die clubhoppers.
3. Je kan als supporter maar 1 ding van een speler verwachten en dat is dat hij er alles aan doet. Dat hij niet beter kan en foutjes maakt, dat valt hem niet te verwijten. Hij is nou eenmaal niet beter dan dit.
4. Dit is gewoon zijn Griekse mentaliteit. Hadden ze dat allemaal maar een beetje meer. Niets te maken met een zelfbenoemd imago.
Eens! =D>
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ fanatic 4-life schreef: 17 apr 2023, 09:16 1. Als je dat niet interesseert dan is het niet relevant, nee. Echter denkt (ik schat) >80% van de supporters daar anders over, en voor hen is het dus wel relevant.
2. De trainers zijn daar verantwoordelijk voor. Maar een speler met 200 wedstrijden voor de club heb ik een stuk meer respect voor dan die clubhoppers.
3. Je kan als supporter maar 1 ding van een speler verwachten en dat is dat hij er alles aan doet. Dat hij niet beter kan en foutjes maakt, dat valt hem niet te verwijten. Hij is nou eenmaal niet beter dan dit.
4. Dit is gewoon zijn Griekse mentaliteit. Hadden ze dat allemaal maar een beetje meer. Niets te maken met een zelfbenoemd imago.
1. Het interesseert me wel degelijk, ik zie liever eigen jeugd dan passanten. Die krijgen ook wat langer de tijd en mogen wat meer fouten maken. Maar niet na 6 jaar nog steeds dezelfde blunders.

2. Klopt, hij stelt zichzelf niet op. Maar clubhoppen is voor Hatzidiakos ook niet mogelijk want geen enkele serieuze club wil hem hebben. Categorie AEK en Lecce. Dat is sportief en financieel een stap terug.

3. Ik verwacht veel meer op dit niveau. Hij krijgt rond de 500K per jaar betaald en speelt in de hoogste nationale klasse. Je best doen mag bij de amateurs. Ik wil professionals zien die zelfkritisch zijn, leren van hun fouten en wekelijks een topprestatie leveren. Ik wil in de bioscoop ook topacteurs zien en geen B-acteurs die 'hun best doen'.

4. Een gebrek aan zelfreflectie is geen Griekse eigenschap hoor. Ik kom regelmatig in dat land.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Langedijk schreef: 17 apr 2023, 10:09 1. Het interesseert me wel degelijk, ik zie liever eigen jeugd dan passanten. Die krijgen ook wat langer de tijd en mogen wat meer fouten maken. Maar niet na 6 jaar nog steeds dezelfde blunders.

2. Klopt, hij stelt zichzelf niet op. Maar clubhoppen is voor Hatzidiakos ook niet mogelijk want geen enkele serieuze club wil hem hebben. Categorie AEK en Lecce. Dat is sportief en financieel een stap terug.

3. Ik verwacht veel meer op dit niveau. Hij krijgt rond de 500K per jaar betaald en speelt in de hoogste nationale klasse. Je best doen mag bij de amateurs. Ik wil professionals zien die zelfkritisch zijn, leren van hun fouten en wekelijks een topprestatie leveren. Ik wil in de bioscoop ook topacteurs zien en geen B-acteurs die 'hun best doen'.

4. Een gebrek aan zelfreflectie is geen Griekse eigenschap hoor. Ik kom regelmatig in dat land.
Weet je wat het verschil is tussen Panta en jou (en nog wel een aantal forummers)?
Panta is een Oer AZ-ER
Veel Forummers zijn Oer AZijnzeikER

Ik begrijp en voel dezelfde teleurstelling als jullie wanneer AZ niet wint, maar de negativitieit begint epidemische vormen aan te nemen en leidt ertoe dat steeds minder forummers nog posten (inclusief ikzelf), want als je tegen die negatieve consensus (samengevat: kuttrainer, kutspelers, kutdirectie en alles verder is ook kut) genuanceerd ingaat, dan begrijp je er niets van ben je een fanboy, positivo etc.

Opmerkelijk ook dat er inmiddels nog maar een Moderator over is op dit gezelligste forum van Nederland
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZ-073 schreef: 17 apr 2023, 11:08 Weet je wat het verschil is tussen Panta en jou (en nog wel een aantal forummers)?
Panta is een Oer AZ-ER
Veel Forummers zijn Oer AZijnzeikER

Ik begrijp en voel dezelfde teleurstelling als jullie wanneer AZ niet wint, maar de negativitieit begint epidemische vormen aan te nemen en leidt ertoe dat steeds minder forummers nog posten (inclusief ikzelf), want als je tegen die negatieve consensus (samengevat: kuttrainer, kutspelers, kutdirectie en alles verder is ook kut) genuanceerd ingaat, dan begrijp je er niets van ben je een fanboy, positivo etc.

Opmerkelijk ook dat er inmiddels nog maar een Moderator over is op dit gezelligste forum van Nederland
Ik kan het alleen maar met je eens zijn.
Ik zeur ook soms, mopper ook, kraam ook onzin uit, maar de teksten van sommige “fans” hier zijn hemelschreiend.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Langedijk schreef: 17 apr 2023, 08:43 Punt 1 is niet relevant. Daardoor heeft al meer krediet gehad dan anderen. Punt 2 is lachwekkend, dat hadden er nooit meer dan 50 mogen zijn. Punt 3 slaat nergens op, dat voor elke voetballer/werknemer moeten gelden. En wat heb je aan 100% inzet als je geen inzicht, passing en concentratie hebt. Punt 4 is prima, maar past een beetje bij zijn zelfbenoemde imago van 'grote leider'. Schreeuwen en wijzen naar een jongen Goes die veel beter kan verdedigen.

Dat het de schuld van onze assistent-trainer is ben ik met je eens.
Vergeet niet dat het de bedoeling was dat we met BMI en Vanheusden een top centraal duo zouden hebben dit seizoen. Panta mocht weg en toen dat niet door ging zou hij met Beukema backup zijn voor de eerste keuze (voor Panta ook als rechtsback).
Dat je reservespelers niet zo goed zijn als je eerste keus ligt voor de hand.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ-073 schreef: 17 apr 2023, 11:08 Weet je wat het verschil is tussen Panta en jou (en nog wel een aantal forummers)?
Panta is een Oer AZ-ER
Veel Forummers zijn Oer AZijnzeikER
Dat is opmerkelijk. Want hij komt pas 12 jaar bij AZ en ik 38.

Maar op andere fora is het blijkbaar veel gezelliger en worden overbetaalde dissonanten opgehemeld. Genuanceerde discussies over looplijnen, de kleur van de paprika en de kwaliteit van koffiemachines? Misschien alleen bij Den Bosch en andere clubs zonder ambities of toekomst.

Je weet dat dit een voetbalforum is en geen forum over wetenschap, techniek of lifestyle? Commentaar leveren hoort nu eenmaal bij voetbal en dat is altijd zo geweest. Kijk eens op televisie.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 17 apr 2023, 11:37 hemelschreiend ten hemel schreiend
Nu heb ik je, taalpurist! \:D/
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2302
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 17 apr 2023, 12:15 Dat is opmerkelijk. Want hij komt pas 12 jaar bij AZ en ik 38.

Maar op andere fora is het blijkbaar veel gezelliger en worden overbetaalde dissonanten opgehemeld. Genuanceerde discussies over looplijnen, de kleur van de paprika en de kwaliteit van koffiemachines? Misschien alleen bij Den Bosch en andere clubs zonder ambities of toekomst.

Je weet dat dit een voetbalforum is en geen forum over wetenschap, techniek of lifestyle? Commentaar leveren hoort nu eenmaal bij voetbal en dat is altijd zo geweest. Kijk eens op televisie.
Als ik bij mijn baas 6 jaar lang dezelfde fouten blijf maken dan kan ik mijn biezen pakken.
Maar bij AZ is dat blijkbaar niet aan de orde.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZA'dam schreef: 17 apr 2023, 12:02 Vergeet niet dat het de bedoeling was dat we met BMI en Vanheusden een top centraal duo zouden hebben dit seizoen. Panta mocht weg en toen dat niet door ging zou hij met Beukema backup zijn voor de eerste keuze (voor Panta ook als rechtsback).
Dat je reservespelers niet zo goed zijn als je eerste keus ligt voor de hand.
Dat klopt. En het is nogmaals ook niet zijn schuld dat hij opgesteld wordt. Als rechtsback deed hij het redelijk, in ieder geval beter dan Sugawara. Maar AZ had in de winterstop (of eigenlijk tijdens het WK) moeten handelen toen bleek dat BMI maanden ging duren en Vanheusden ook veel langer dan verwacht. Maar zelfs in januari vonden ze het niet nodig om iets te doen. Keeper idem dito, te lang gewacht of vertrouwd op onbekwame mensen. Ik mis een beetje daadkracht om de zelf uitgesproken doelstellingen te realiseren. Dit seizoen is echt een onnodig gemiste kans.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

The Friar schreef: 17 apr 2023, 12:19
Maar bij AZ is dat blijkbaar niet aan de orde.
Bij AZ is het voldoende als je 'je best doet'. Daarom zullen ze die laatste stappen ook niet maken. Er is geen druk. Daarom hebben analisten ook vaak gelijk als ze een tussenstap bij een topclub adviseren. Kijk naar Wijndal, die is niet bestand en wordt op de fora van ajax volledig afgemaakt. Slechts een enkeling (Koopmeiners) heeft die tussenstap niet nodig.

Onderaan de streep presteert AZ gewoon conform begroting en wordt de jeugdopleiding (terecht) bewierookt. Daar kunnen ze zich altijd achter verschuilen. Maar wij zien dat er meer in zit als bepaalde details zouden kloppen. Dat frustreert.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

The Friar schreef: 17 apr 2023, 12:19 Als ik bij mijn baas 6 jaar lang dezelfde fouten blijf maken dan kan ik mijn biezen pakken.
Hier op het forum blijf je welkom hoor :D
we can come an end
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2302
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 17 apr 2023, 12:35 Bij AZ is het voldoende als je 'je best doet'. Daarom zullen ze die laatste stappen ook niet maken. Er is geen druk. Daarom hebben analisten ook vaak gelijk als ze een tussenstap bij een topclub adviseren. Kijk naar Wijndal, die is niet bestand en wordt op de fora van ajax volledig afgemaakt. Slechts een enkeling (Koopmeiners) heeft die tussenstap niet nodig.

Onderaan de streep presteert AZ gewoon conform begroting en wordt de jeugdopleiding (terecht) bewierookt. Daar kunnen ze zich altijd achter verschuilen. Maar wij zien dat er meer in zit als bepaalde details zouden kloppen. Dat frustreert.
ajax is ook niet zaligmakend.
Herinner me El Hamdaoui nog.
Bij AZ bejubeld en bij ajax verguisd en geen deuk in een pak boter kunnen schoppen.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1347
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Langedijk schreef: 17 apr 2023, 12:35 Bij AZ is het voldoende als je 'je best doet'. Daarom zullen ze die laatste stappen ook niet maken. Er is geen druk. Daarom hebben analisten ook vaak gelijk als ze een tussenstap bij een topclub adviseren. Kijk naar Wijndal, die is niet bestand en wordt op de fora van ajax volledig afgemaakt. Slechts een enkeling (Koopmeiners) heeft die tussenstap niet nodig.

Onderaan de streep presteert AZ gewoon conform begroting en wordt de jeugdopleiding (terecht) bewierookt. Daar kunnen ze zich altijd achter verschuilen. Maar wij zien dat er meer in zit als bepaalde details zouden kloppen. Dat frustreert.
Wat doe jij op ajax-fora? :shock:
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2302
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 17 apr 2023, 12:35

Onderaan de streep presteert AZ gewoon conform begroting en wordt de jeugdopleiding (terecht) bewierookt. Daar kunnen ze zich altijd achter verschuilen. Maar wij zien dat er meer in zit als bepaalde details zouden kloppen. Dat frustreert.
Dat frustreert ook, dit elftal kan zoveel beter dan wat men laat zien.
Fouten moet je van leren, de overbekende ezel die zich geen twee maal aan dezelfde steen stoot.
Maar men leert niet, blijft dezelfde fouten maken.
Tegenstanders kunnen zich moeiteloos aanpassen aan het spel van AZ en daar heeft men dan geen antwoord op.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DonnyDelano schreef: 17 apr 2023, 13:14 Wat doe jij op ajax-fora? :shock:
Ik niks. Maar in mijn omgeving is helaas niet 100% voor AZ.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

The Friar schreef: 17 apr 2023, 13:07 ajax is ook niet zaligmakend.
Herinner me El Hamdaoui nog.
Bij AZ bejubeld en bij ajax verguisd en geen deuk in een pak boter kunnen schoppen.
Bij ajax gewoon 19 goals en 6 assists in 38 potjes. Prima cijfers tot die ruzie. Ik zeg ook niet dat ze naar ajax moeten (liever niet zelfs) maar in de speeltuin van AZ mogen ze niet klagen over kritiek. Een paar fluitende pubers is wel iets anders dan capuchons in je tuin.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 17 apr 2023, 12:17 Nu heb ik je, taalpurist! \:D/
Je hebt gelijk, ik had hemeltergend moeten gebruiken.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DonnyDelano schreef: 17 apr 2023, 13:14 Wat doe jij op ajax-fora? :shock:
Ik kijk er ook soms op hoor, fora van andere clubs, maar alleen als het helemaal misgaat, puur uit leedvermaak.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 17 apr 2023, 14:03 Een paar fluitende …….pubers
Je vergeet nog: coke snuivende, bier- en vuurwerkgooiende en hoodies.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie